Medelijden hebben met spullen

23-01-2018 19:22 183 berichten
Ja ik weet niet exact hoe ik het moet om schrijven. Ik heb wel eens dat ik in eens iets ga zoeken op Google, dat in eens omhoog komt in mijn brein en vandaag was dit: feeling bad for inanimate objects.

Ik voel al sinds kind veel gevoelens voor spullen. Knuffelberen, maar ook gewoon dingen als bakjes, fietsen of alles met oogjes er op. En ik kom er net achter dat er heel veel mensen zijn die dit hebben.

Ik heb geen verdere vraag om een oplossing of zo, alleen benieuwd of mensen hier het ook hebben.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Grobbekuiken_ schreef:
25-01-2018 14:41
Ook ja. En dan ook nog zeggen dat ze wel goed voor 'm moeten zorgen :facepalm:
Hier krijg ik nog wel eens nare gevoelens van.

Mijn eerste eigen autootje te koop aangeboden op MP. Dat alleen was al een gribus, zo open en bloot zichtbaar voor iedereen dat ik van hem af wilde..

Uiteindelijk reageerde een jonge knaap die samen met zijn vader langskwam. Het zou zijn autootje worden en hij was helemaal enthousiast. Zelfs de deuk die erin zat zou hij gaan repareren. Ik had er een goed gevoel bij en deed niet meer al te moeilijk over het prijsverschil en wenste hem vele veilige km.

Maar dat goede gevoel verdween al snel toen ik hem, nadat de koop was gesloten, met een rotgang weg zag scheuren. Het gaspedaal tot de bodem indrukkend.

Dat had nog stoer jongens gedrag kunnen zijn maar ik werd al snel uit de droom geholpen want nog geen week later zag ik mijn allerliefste trouwe wagentje terug op MP. Bij een autohandelaar. Enig googlewerk leerde me al snel dat het hier om de handel ging van diezelfde aardige vader en zoon aan wie ik mijn trots had verkocht.

Niks eerste wagentje voor zoon. Hoezo vele veilige km en opknappen van de schade? Gewoon keiharde business. Voor een schijntje gekocht en er nu snel op cashen.

Wat voelde ik me belazerd. Sowieso omdat ik het idee had beetgenomen te zijn maar zeer zeker ook omdat mijn autootje daar de dupe van was geworden.

Ik heb nog tijden het kenteken gecheckt op de site van de RDW om te zien of hij niet telkens werd doorverkocht.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
ñuca schreef:
25-01-2018 20:00
Ik had ook een Suzy. :heart:
Ik ook, Nu een fiat 500, als ik hem ergens parkeer doe ik dat het liefst in de buurt van een andere fiat 500 :rofl:
Toen ik dit topic begon te lezen dacht ik pfff. Ik ben altijd weg-gooiderig. Maar mijn oude suziki alto... ach, wat was ik er aan gehecht, en wat heb ik hem opgelapt, achteracf veel te veel. Op een gegeven moment was er geen ontkomen meer aan en moest ik aan een ander auto. Een collega van mijn man nam 'mee voor 75 euro. Hij ging de straat uit met mijn suzuki, en ik heb me toch gebrult...
Ik heb altijd enorm te doen met de eieren die ik laat schrikken met een ijskoud bad na het koken.
ñuca schreef:
25-01-2018 20:00
Ik had ook een Suzy. :heart:
Vief heeft ook een Suzy. En die maakt ook flink wat kilometers. ;-D
Fragolisa schreef:
25-01-2018 21:42
Ik heb altijd enorm te doen met de eieren die ik laat schrikken met een ijskoud bad na het koken.
:biggrin:
dat van die auto's....
Ik heb al 4 keer afscheid moeten nemen van een auto en het feit dat er een nieuwe in de plaats komt helpt van geen kanten. En het wordt erger.
Mijn man vroeg een paar weken geleden of het tijd werd om de (bejaarde)Fox te vervangen (autosalon en dan krijg je serieuze aanbiedingen) en ik werd echt misselijk. Het idee alleen al....
Hoopte keihard dat mijn arme Fox het niet gehoord heeft ....
not all who wander are lost
Nadat ik de film: 'Het dappere broodroostertje' gezien heb heb ik echt nooit meer iets weg kunnen gooien zonder medelijden...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven