Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
woensdag 24 januari 2018 om 22:24
Bij mij zeggen ze 14 dagen na de inseminatie. Is hij negatief dan wacht je nog 4 dagen en ben je dan nog steeds niet ongesteld, dan test je opnieuw.
Bij mijn collega (zelfde ziekenhuis) zeggen ze elke keer 16 dagen na inseminatie.
Ik heb zelf de laatste keer 11 dagen na de inseminatie getest.
Het risico is dan alleen heel groot dat het alsnog fout gaat, en je dan blij bent voor niks.
If dat je nog te weinig hcg hebt, waardoor de test nog negatief is.
Alle andere keren heb ik wel gewacht tot 14 of 15 dagen na inseminatie.
Volgens mij is er dus niet echt 1 richtlijn voor...
Bij mijn collega (zelfde ziekenhuis) zeggen ze elke keer 16 dagen na inseminatie.
Ik heb zelf de laatste keer 11 dagen na de inseminatie getest.
Het risico is dan alleen heel groot dat het alsnog fout gaat, en je dan blij bent voor niks.
If dat je nog te weinig hcg hebt, waardoor de test nog negatief is.
Alle andere keren heb ik wel gewacht tot 14 of 15 dagen na inseminatie.
Volgens mij is er dus niet echt 1 richtlijn voor...
donderdag 25 januari 2018 om 09:42
bij mij zeggen ze ook 14 dagen na inseminatie. Maar ik weet eigenlijk altijd al eerder of het gelukt is of niet. Dat voel ik wel. Ik voel dan ook dat deze poging niet gelukt is. Uit frustratie heb ik zojuist het ziekenhuis gebeld met de vraag hoe het kan dat bij een linker eisprong het nooit raak is en bij een rechter eisprong altijd. Het kan dus dat mijn rechterkant de betere kwaliteit follikels zitten. Dus het is een goed besluit van mij om voortaan alleen bij een rechter eisprong inseminatie te doen. Alleen zo jammer dat ik vaker links een eisprong heb dan rechts.
@Nora omdat het de laatste twee keer zo vroeg is mis gegaan en ik het dus alleen als streepje op een test heb gezien, vond ik het minder lastig om direct door te gaan. Die keer dat ik het hartje een paar keer heb zien kloppen heb ik het zwaarder gehad en kon ik niet meteen door. Maar wat goed van je dat je doorgaat. Als jij je sterk genoeg voelt dan moet je dat zeker doen!
@Nora omdat het de laatste twee keer zo vroeg is mis gegaan en ik het dus alleen als streepje op een test heb gezien, vond ik het minder lastig om direct door te gaan. Die keer dat ik het hartje een paar keer heb zien kloppen heb ik het zwaarder gehad en kon ik niet meteen door. Maar wat goed van je dat je doorgaat. Als jij je sterk genoeg voelt dan moet je dat zeker doen!
donderdag 25 januari 2018 om 15:11
Hi allen,
Ik schrijf niet meer zo actief en zie vooral een hoop mensen die starten dus voor jullie is t fijn om mededames te hebben die in hetzelfde stadium zijn... ik haalde hier ook veel uit...
@nora, vervelend zeg dat t toch nog mis gaat... hopelijk snel weer resultaat maar t zet je helaas wel weer even aan t denken dat t niet vanzelfsprekend is als je eenmaal een positieve test te pakken hebt
@innerpeace wat heftig wat jij allemaal doormaakt... vind t echt sterk dat je toch iedere x weer opnieuw doorstart! Hopelijk knalt je rechter eileider er snel nog een paar goede plakkers uit
@sciencerocks, komt zeker veel op je af maar dit forum gaat je ook veel vertrouwen geven...
Ik stond voor dezelfde afweging als jij en had gevoelsmatig geen tijd voor wachtlijsten (ik was 36 toen ik startte) na 2 pogingen via cryos in een ziekenhuis was t al raak ondanks mijn leeftijd helaas is deze zwangerschap na 20 weken niet tot een goed einde gekomen... na een half jaar weer opnieuw begonnen, toen was ik inmiddels 37 en weer na 2 pogingen raak... nu een dochter van 3 maanden en helemaal in de 7e hemel... ook ik heb nooit negatieve reacties gehad en ben er heel open in... mensen zijn vaak verrast omdat ze denken dat je onbedoeld zwanger bent geraakt of dat je partner je in de steek heeft gelaten
Maar de meeste (vooral mannen) vinden het vooral een stoere onafhankelijke keuze en iedereen is vooral bereid te helpen... ook ik koos voor cryos om wachtlijsten te omzeilen maar vooral ook om keuze in de donor te hebben...
Heel veel succes bij het maken van keuzes
Ik schrijf niet meer zo actief en zie vooral een hoop mensen die starten dus voor jullie is t fijn om mededames te hebben die in hetzelfde stadium zijn... ik haalde hier ook veel uit...
@nora, vervelend zeg dat t toch nog mis gaat... hopelijk snel weer resultaat maar t zet je helaas wel weer even aan t denken dat t niet vanzelfsprekend is als je eenmaal een positieve test te pakken hebt
@innerpeace wat heftig wat jij allemaal doormaakt... vind t echt sterk dat je toch iedere x weer opnieuw doorstart! Hopelijk knalt je rechter eileider er snel nog een paar goede plakkers uit
@sciencerocks, komt zeker veel op je af maar dit forum gaat je ook veel vertrouwen geven...
Ik stond voor dezelfde afweging als jij en had gevoelsmatig geen tijd voor wachtlijsten (ik was 36 toen ik startte) na 2 pogingen via cryos in een ziekenhuis was t al raak ondanks mijn leeftijd helaas is deze zwangerschap na 20 weken niet tot een goed einde gekomen... na een half jaar weer opnieuw begonnen, toen was ik inmiddels 37 en weer na 2 pogingen raak... nu een dochter van 3 maanden en helemaal in de 7e hemel... ook ik heb nooit negatieve reacties gehad en ben er heel open in... mensen zijn vaak verrast omdat ze denken dat je onbedoeld zwanger bent geraakt of dat je partner je in de steek heeft gelaten

Maar de meeste (vooral mannen) vinden het vooral een stoere onafhankelijke keuze en iedereen is vooral bereid te helpen... ook ik koos voor cryos om wachtlijsten te omzeilen maar vooral ook om keuze in de donor te hebben...
Heel veel succes bij het maken van keuzes

donderdag 25 januari 2018 om 19:58
innerpeace schreef: ↑25-01-2018 18:56Ok even een instortmoment. Hoor net dat mijn zusje zwanger is. Dat is de 3e in mijn omgeving. Deze momenten zijn het zwaarste. Niet dat ik het hun niet gun maar op deze momenten ben ik bang dat het nooit lukt.

donderdag 25 januari 2018 om 21:25
vrijdag 26 januari 2018 om 15:33
Innerpeace, dat is gewoon even zwaar k*t als je het hoort. Ik begrijp de emoties ook. Je bent heel blij voor ze maar het voelt ook gewoon of iemand je hart uit je borstkas rukt, op de grond gooit en er zn hak inzet, op zo'n moment.
Ik had dat 2 weken terug, waar 2 collega's tegelijkertijd heel blij verkondigden dat ze zwanger waren. Superfijn voor ze maar na de felicitaties heb ik me even opgesloten in de wc en mijn tranen de vrije loop gegeven.
Dus gewoon even een dikke knuffel.
Jessy, dank je voor je verhaal. Fijn om de verhalen en ervaringen te lezen. En vrij dezelfde situatie inderdaad, en natuurlijk gefeliciteerd net je dochter!
Hier ben ik begonnen met mijn leven in te richten voor de toekomst. Ik ben nu op zoek naar een koophuizen waar ik met een kindje zou kunnen leven. Even alle financiën en benodigdheden op een rijtje zetten zodat dat geen barrière is, zeg maar. Maandag 2e bezichtiging. Ook spannend natuurlijk.
Ik had dat 2 weken terug, waar 2 collega's tegelijkertijd heel blij verkondigden dat ze zwanger waren. Superfijn voor ze maar na de felicitaties heb ik me even opgesloten in de wc en mijn tranen de vrije loop gegeven.
Dus gewoon even een dikke knuffel.
Jessy, dank je voor je verhaal. Fijn om de verhalen en ervaringen te lezen. En vrij dezelfde situatie inderdaad, en natuurlijk gefeliciteerd net je dochter!
Hier ben ik begonnen met mijn leven in te richten voor de toekomst. Ik ben nu op zoek naar een koophuizen waar ik met een kindje zou kunnen leven. Even alle financiën en benodigdheden op een rijtje zetten zodat dat geen barrière is, zeg maar. Maandag 2e bezichtiging. Ook spannend natuurlijk.
zaterdag 27 januari 2018 om 11:05
Een spannende tijd!angelaloes schreef: ↑27-01-2018 09:45Nu 14 dagen na inseminatie. Witte test. Maar er vsn uitgaande dat nu ook mijn cyclus 30 dagen duurt heb jk nog 5/6 dagen te gaan.
zaterdag 27 januari 2018 om 11:19
Wat hebben jullie gedaan in de tijd dat je op de wachtlijst staat? Ik merk dat ik het moeilijk vind om los te laten.. Ik kijk er zo naar uit. Ik kijk zelfs soms op marktplaats al naar babyspulletjes 
, terwijl ik nog een jaar moet wachten en ook natuurlijk niet weet hoe lang het traject daarna duurt en of het gaat lukken.

zaterdag 27 januari 2018 om 11:55
Bij mij was dat ook zo!angelaloes schreef: ↑27-01-2018 11:43Had ik ook Beau. Was alles aan het afstruinen. Maar op een gegeven moment heb je alles wel gezien en zakt t af. Tenminste was bij mij.
Ik liet t los en ineens was er de brief. Succes met wachten!
Ik ben wel hier mee blijven lezen.
zaterdag 27 januari 2018 om 12:03
Ik had dat ook idd. Het duurde lang. Heel lang. Helemaal omdat er problemen kwamen bij het umc. Maar uiteindelijk was daar ineens die brief. De tijd ging toch stiekem best snel hoor. Heb 2 jaar gewacht.. en het zakt af idd.angelaloes schreef: ↑27-01-2018 11:43Had ik ook Beau. Was alles aan het afstruinen. Maar op een gegeven moment heb je alles wel gezien en zakt t af. Tenminste was bij mij.
Ik liet t los en ineens was er de brief. Succes met wachten!
zaterdag 27 januari 2018 om 13:43
Heel herkenbaar beau! Heb ik ook. Maar dan ook vooral praktische dingen en vragen zoals: hoe zou ik dit of dat doen, hoe zit het met opvang, hoe ver is dat en vooral wat kost alles. Ik probeer nu ook te sparen zodat als het zover is ik een buffer heb.Beau1993 schreef: ↑27-01-2018 11:19Wat hebben jullie gedaan in de tijd dat je op de wachtlijst staat? Ik merk dat ik het moeilijk vind om los te laten.. Ik kijk er zo naar uit. Ik kijk zelfs soms op marktplaats al naar babyspulletjes, terwijl ik nog een jaar moet wachten en ook natuurlijk niet weet hoe lang het traject daarna duurt en of het gaat lukken.
Juist omdat het nog even duurt vindt ik het fijn wat dingen te plannen en uit te zoeken. Ben liever goed voorbereid haha.
Enne beau, de eerste maand wachten zit er al op!
zaterdag 27 januari 2018 om 15:53
zondag 28 januari 2018 om 12:12
zondag 28 januari 2018 om 12:15
Aaaah dat is zeker balen! ☹angelaloes schreef: ↑28-01-2018 09:14Helaas ongesteld...
Baal hier zo van. De behandelingen zijn elke keer weer dramatisch en ga er steeds meer tegen op zien..
Wat ervaar je dan dramatisch aan de behandeling?
zondag 28 januari 2018 om 13:20
Ah Loesangelaloes schreef: ↑28-01-2018 09:14Helaas ongesteld...
Baal hier zo van. De behandelingen zijn elke keer weer dramatisch en ga er steeds meer tegen op zien..

zondag 28 januari 2018 om 14:18
Weer bijgelezen 
Sterkte Loes, balen zeg...
Ik moet een ronde overslaan ivm de Hsg en het feit dat ik donorzaad moest bijbestellen. Zie wel een btje op tegen de hsg, niet voor het evt ongemak maar t feit dat het weer een extra medische stap is ... naja gaat ook wel weer over.
Zijn er nog mensen op het bankje?

Sterkte Loes, balen zeg...

Ik moet een ronde overslaan ivm de Hsg en het feit dat ik donorzaad moest bijbestellen. Zie wel een btje op tegen de hsg, niet voor het evt ongemak maar t feit dat het weer een extra medische stap is ... naja gaat ook wel weer over.
Zijn er nog mensen op het bankje?