Zwanger worden, ronde 7 of meer (deel 2)

24-09-2017 20:20 1634 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op zwanger worden, ronde 7 of meer...

Hier kletsen wij met elkaar over alles wat ons bezig houdt, steunen wij elkaar waar we kunnen en zijn wij blij voor elkaar als het dan eindelijk zover is! Nieuwe dames zijn altijd welkom :) .

Vraag gerust om de inloggegevens zodat je je gegevens in de tabel zelf kunt bijhouden :-) . Wil je liever dat andere het voor je aanpassen? Geen probleem, dan graag de gewenste aanpassingen dikgedrukt vermelden :) !

🍀 Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart Medisch Status Bijzonderheden
Puk32
(34/38)
eerste 2015 oktober Verminderde zaadkwaliteit IVF/ICSI poging 3 in maart, daarnaast afwachting gesprekken Düsseldorf 31/01 en Gent 04/03 Eerder: miskraam bij 6 wkn na IUI 2
Ka14
(30/34)
tweede 2016 januari Bezig met IVF/ICSI poging 2, afwachting bevruchtingen Eerder: BBZ
Sunny_Lady
(32/33)
eerste 2017 februari Verminderde zaadkwaliteit & lage AMH Bezig met ICSI (proef)poging 1, dinsdag 29/01 punctie daarna afwachting verwijdering poliep in baarmoederslijmvlies

:cheer2: Zwanger!
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart UD Geslacht Bijzonderheden
WildePerzik
(29/32)
Eerste 2017 oktober jongetje

:duckie: Mama geworden!
Naam
Kindje Gestart Bevallen Geslacht
Tara92 Eerste 2017 Januari september 2018 dochtertje
RainIsJustConfetti Eerste 2017 Maart oktober 2018 dochtertje
Lalameme Eerste 2016 December 8 november 2018 dochtertje
Devenie Eerste 2017 Maart 4 december 2018 zoontje
Yellow002 Eerste 2016 November 28 december 2018 dochtertje

:heart: Voormalige schrijfsters : Zwangeres, Jame, Falathiel

:duckie: Voormalige schrijfsters en mama's : PientjeG, Fab1981 :heart:

Deel 1: zwanger/zwanger-worden-ronde-7-of-meer/ ... ges/387296
anoniem_355263 wijzigde dit bericht op 27-01-2019 16:30
70.46% gewijzigd
Tara, ohh ik had echt gehoopt dat er al wat te zien was. Dacht dat het misschien wat vroeg was om het hartje te kunnen zien kloppen maar had wel op meer gehoopt dan dit. Hoe voel je je erbij? Wel goed dat je voor twee weken hebt gekozen want het lijkt me inderdaad het fijnst als je de volgende keer wel gewoon alles kan zien ipv weer twijfel. Hoe zijn je testen? Het zegt niet altijd wat maar bij mij bleven ze licht en heb dat toch vaker gelezen bij anderen waar het ook niet goed zat. Dus als je een mooie duidelijke test hebt is dat ook positief. We gaan er gewoon vanuit dat je positief getest hebt op de dag en dat die kleine spruit keihard bezig is om groter te worden. Groeien kleintje groeien!

Lalameme, Super goed dat je gewoon gebeld hebt. Vervelend dat je huisarts er niet was. Ik hoop morgen op een doorverwijzing!

Devenie, bah dat klinkt ook niet fijn. Heb je na deze menstruatie je HSG. Hopelijk voel je je snel weer wat beter. :hug:

Hier is het dus ook niet echt positief. Menstruatie heeft nog niet echt doorgezet maar verlies al wel veel oud bloed dus ik verwacht dat het later vandaag of morgen begint. Pfff, op naar poging 4.
puk mijn eerste test was het teststreepje licht, heb 2 dagen later een test gedaan die was wat donkerder en nog twee dagen later was de teststreep weer donkerder. Ik denk nu dat ik heel kort zwanger ben. Zegt natuurlijk niets over m'n volgende echo, dan kan het alsnog mis zijn.. Die vroege echo was vanwege het feit dat ik m'n laatste menstruatie had op 30 oktober, achteraf gezien had ik zelf meer moeten sturen dat ik wat langer wilde wachten.. Maar goed, we moeten nu weer even geduld hebben.
Dat zou balen zijn als je ongesteld zou worden! Toen je de vorige keer zwanger was, had je wel rond je nod bruinverlies toch? Wie weet komt het nog goed deze maand?

Voor de rest een big :hug:
Fijn dat je testen in ieder geval goed waren!
We wachten met geduld dan nog maar eventjes langer :-D

De vorige keer had ik wel wat bloedverlies maar toen was het echt anders. Klein beetje maar en ook een heel klein beetje rood. Nu is het zoals het bij al mijn andere menstruaties is. Daarnaast gister ook een rommelende buik die jammer genoeg ook heel bekend aan voelt... We gaan weer verder vol goede moed!
Lalameme en Devenie veel sterkte, hopelijk gaat het wat meer de goede kant op qua menstruatie. Laat je niet uit het veld slaan meiden!

Tara: Wat jammer dat er nog niets te zien was. Hopelijk was het nog erg pril en heb je over 2 weken een mooie duidelijke echo met kloppend hartje :heart: . Hopelijk kun je jezelf enigszins afladen de komende twee weken.

Puk ook sterkte weer. Het is is wel echt een bloederige week he? Ze zeggen wel eens dat meerdere vrouwen bij elkaar tegelijk ongesteld kunnen worden, zou dat online ook gelden? ;-D

Hier ook ongesteld haha. En ik ben er erg blij mee want dat betekend dat we gaan starten met de hormoonbehandeling, Yes! (was ook opgewekt door provera). Ik mag over 3 dagen starten met clomid en dan op dag 12 de eerste echo.

Verder de uitslag van het bloedonderzoek binnen, dat bevestigde ook PCOS (verwachtte niet anders).

Voor de tabel daarom:
ronde 1 clomid & PCOS ('waarschijnlijk' kan dus weg)
Ojee Tara wat een onzekerheid. Knap van je dat je realistisch bent en zegt dat je over twee weken weer komt. Hou je het hoofd nog cool?

Lalameme, confetti en devenie veel sterkte. Pff op naar de volgende ronde

Jeetje Ronde 4 PUK. Hoe voel je je?

Hoeveel iui pogingen mag je in Nederland doen?

Hier komt mijn nod er aan. Ik zie al wat afscheiding en morgen begin ik met ovulatietesten. Ik heb er weinig hoop in. Maar hobby wel. Dat is fijn.
Ik denk dat ik 14 feb gewoon weer bij de poli zit.
Confetti, haha ja we zitten wel goed gelijk met cyclussen. Ik begin nu dus vrijdag met Clomid en mijn eerste echo's zijn altijd op dag 10 (of ietsje eerder als dag 10 in het weekend valt). Misschien moeten we alleen nu even proberen op het schema van Tara te komen en dan is het nog beter :P
Spannend dat het gaat beginnen voor je! Ik hoop op mooie follikels! Hoeveel Clomid ga je slikken?

Jame, het gaat. Niet geweldig maar okay. Merk dat ik wel verdrietig ben. Was vandaag vrij en zonder afleiding van werk of iets anders komt het verdriet toch wel door. Maar heb vandaag gebeld voor mijn echo en ook alvast een afspraak gepland met de fertiliteitsarts voor begin maart zodat het plan in ieder geval besproken kan worden. Dat geeft al wel rust. In principe vergoeden ze in Nederland 6 IUI pogingen maar dat kunnen er meer of minder zijn als daar indicatie voor is.
Veel plezier voor de komende dagen. Misschien niet succesvol maar hopelijk wel gewoon fijn :-D
Tara Oh wat balen zeg! En wat super knap dat je er zelf 2 weken van hebt gemaakt... ik denk dat ik t liefst gewoon dagelijks was gegaan :rofl: Heel veel succes met 'rustig' afwachten! :whistle:

Devenie Oef das een heftige menstruatie zeg O_O ! Ik zelf heb dat eigenlijk altijd wel, maar gebruik geen menstruatiecup en werk thuis dus kan makkelijk wisselen van tampon, maandverband of broek :biggrin: Maar lijkt me idd erg lastig op t werk. Is dat normaal helemaal niet zo heftig of heb je dat vaker?
Heb je al wel gebeld voor HSG te plannen :?: Moest bij mij op dag 1 vd menstruatie.

Puk Hoe is het vandaag met het bloed? (6) Lijkt me slopend om er zo op te wachten, hoop zelf dat t gewoon donderdag of vrijdag eruit stroomt als het niet :nope: gelukt is, kan maar duidelijk zijn. Dikke :hug: voor jou! (ik ben diamond painting begonnen om mezelf af te leiden tijdens momenten dat ik niet werk en even niks te doen heb)

Rain Balen dat je PCOS hebt :-( , maar toch ook wel fijn dat het nu duidelijk is en er waarschijnlijk vrij simpel wat aan te doen is. Kom maar op met die eitjes nu :cheer: . Kunnen weinig vrouwen voorstellen dat je blij bent met hulp he :hihi: Gelukkig voor hun, maar voor ons een dansje waard als we eindelijk geholpen worden :jump:

Jame Je NOD komt eraan en je begint met ovulatietesten? Neem aan dat je eisprong er dan aan komt en je nod pas over een goede twee weken is ;-)
Bij mij was het vorig jaar plots raak :cheer2: toen ik de afspraak in t ziekenhuis erna had. Dit bleek dan wel een bbz te zijn :bonk: , maar misschien helpt t dat je je hoop weg is en dus minder druk en wat relaxter 8-) omdat je weet dat de afspraak eraan komt.

Hier Ik heb sinds gister waterige afscheiding :confused: . Dit heb ik meestal een dag of de dag van mn menstruatie >:-( , maar mag toch hopen dat die nu nog niet op gang komt... Wachtweek 1 zit er nu op :cheer: , dus ga pas wachtweek twee in :-| . Mn borsten doen nog steeds pijn, maar verder gaat t wel goed. Ik wil nog steeds pas zaterdag testen, maar mezelf kennende ga ik woensdagochtend al een testje wagen :proud:
Ka, het heeft gisteren al goed doorgezet en eigenlijk wist ik maandag al dat het klaar was door mijn witte test + zeurende buik. Dus morgen weer aan de Clomid en volgende week vrijdag weer de eerste echo. Dankje voor de knuffel :) Ik merk dat vandaag mijn verdrietige gevoel weer wat begint te draaien gelukkig. Ik ben gewoon meer fan van de even IUIs. Als IUI 2 een succes was dan zal IUI 4 dat vast ook worden :-D . Als jij dan gewoon even de oneven IUI neemt voor jouw succes..
Fijn dat de eerste wachtweek erop zit!! Je bent over de helft. Knap als je tot de zaterdag erna kan wachten, haha ik zou ook voor de woensdag gaan en dat vind ik al best lang :biggrin: Ik duim dat het raak is!
RedCurls, hoe is het bij jou trouwens? Ongesteld geworden of was het vocht misschien toch geen vocht?
Egopost...

Zo ging ik van: ik trek t wel, gewoon doorgaan, ben sterk. Naar: ben kapot, kan even niet meer, waarom?!

Net de vijfde zwangerschapsmelding in 1 week gekregen, met daarnaast 2 pasgeboren babies in dezelfde week... (zwangerschappen om me heen staat nu op 7 deze maand)...

Emmer is plots vol en zou t liefst weg kruipen, maar ben nog aant werk. Dus moet nu mn tranen gaan weghalen en blij kijken, want ouders kunnen voor de deur staan...
Ach lieve Ka, het zijn je ouders: daar mag je toch wel even bij uithuilen? Heel logisch namelijk dat je je nu zo voelt. Misschien is het wel fijn om het even met ze te delen en een knuffel te krijgen.

Anders sowieso hier eentje van mij :hug: Het is ook echt kut alsje zo in een in zee van zwangerschappen zit. Blugh!
Dank je zwangeres... bedoelde met ouders, de ouders vd kids... ben gastouder, dus er werden er tussen 17 en 17.30 opgehaald hihi.

Heb weer wat lucht, maar straks op tijd mn bed in. Er wel even klaar mee. Morgen weer een dag.
Oh ka i know the feeling, dat is zo ontzettend confronterend. Ik heb daar ook heel veel moeite mee. Blijft zwaar en weet ook geen goeie tip, behalve dat het verdriet er mag zijn, zorg goed voor jezelf :there:
Een hele dikke knuffel voor jou ka :hug: Het is ook allemaal gewoon zwaar bagger.
Hopelijk voel je je morgen weer wat beter!
Lieve tara een knuffel. Ik hoop op een goede echo over 2 weken, je klinkt sterk! Ik ga voor je duimen :hug:

Ook voor jou puk. Het blijft zo confronterend.. dikke knuffel :hug:

En lieve lieve ka, wat herken ik dit instort moment toch.. zo zat ik er zaterdag bij. Het is ook allemaal niet niets. Gooi het er allemaal weer uit en hopelijk morgen weer op vol frisse moed. Hoi hoop! :hug:

Later reageer ik goed maar er moesten even wat knuffels worden uitgedeeld. Ik heb niet alle berichten goed gelezen.

Voor iedereen die hem ook nodig heeft ook een hele dikke :hug:
ka, ik heb hem aanstaande dinsdag om 13:30.
En nee, zulke heftige menstruaties herken ik niet. Heb ook geen helderrood bloedverloren maar echt heel donker rood/bruin. Ik ben er nu gelukkig vanaf.

Je gevoel er klaar mee te zijn begrijp ik volkomen en dat heb ik zelf ook. De zwangerschaps aankondigingen blijven maar komen.
Ik zit op fb met een aantal meiden van het vivaforum, al ruim een jaar. In januari 4 geboortes, waarvan 1 te vroeggeboren met 18wkn 😞 en de laatste bevalling van deze maand is nu aan de gang. Vanaf vorige week 4 aankondigingen.
Gister met vrienden dagje uit geweest, het leek wel dikke buikendag!
Afgelopen zondag bezoek gehad van vrienden, hebben een zoontje van 3 mnd.
Auw auw auw..
Ik merk ook aan mezelf dat ik veel thuis wil zijn, stiller ben en het allemaal wel prima vind zo.
Natuurlijk moet ik mezelf weer herpakken maar pfff jezus heb er even geen kracht voor.
:hug:

tara, ik hoop dat je de volgende echo een mooi kloppend hartje te zien krijgt!

Ik wil iedereen een dikke knuffel geven en ondanks alles een fijn weekend toewensen! :hug:
Lieve devenie, ook voor jou een knuffel wat een shit zooi he. Fijn dat je ervan af bent. Ik inmiddels gelukkig ook. Zorg goed voor jezelf en kijk of er iets is waar je naar uit kunt kijken. Voor mij zijn dat de vakanties. Daar leef ik echt naar toe.. Ik denk aan je/aan iedereen trouwens!

Groepsknuffel!! :hug:
Dank jullie wel allemaal!!! Lief!

Devenie, spannend! Komt echt in de buurt. Gaat je vriend mee?

Hier net bedacht dat ik morgen normaal ongesteld zou worden met een regelmatige cyclus van 16 dagen. Dus nu heel benieuwd wat er gaat gebeuren nu de iui op dag 16 pas was en ik utrogestan gebruik. Heb sinds gisteren wat krampjes af en toe, dus rustig afwachten is t niet echt meer. En heb waterige afscheiding, wat voelt als bloeden, dus van mij mogen we een weekje doorspoelen hihi.

Nu weer voor dochterlief zorgen, griep te pakken... fijn weekend allemaal!
ka, ohh super spannend!!
Ja manlief gaat mee, vind ik wel zo prettig. Wilde eerst alleen gaan, maar nu denk ik nahhh doe toch maar niet.

lalameme, fijn dat je ook iets om naar uit te kijken hebt! Hier in het zuiden staat de carnaval weer voor de deur, dus gelukkig nu genoeg afleiding de komende weken. ☺️
Ff een ego post sorry

Ik ben nu bezig met ovulatietesten. Ik ben op dag 10 begonnen toen had ik op dag 10 en 11 een lichte streep. Natuurlijk wel geoefend maar vandaag geen streep. Ik heb dat al een keer eerder meegemaakt. Wie heeft hier een verklaring voor?
Ik verwacht morgen eigenlijk geen streep.

Vreemd.
Mijn cyclus is 25 tot 31 dagen
Meestal heb ik action testen maar nu het ik Etos ovulatietesten

Ook veel knuffels voor devenie ka Tara lalameme PUK redcurls confectie en iedereen die ik vergeten ben. Hou je haaks
Jame, als jij een cyclus hebt van 25 dagen dit keer, is je eisprong rond dag 11. Je lh piek is 24-36 uur van te voren. Dus kan zomaar zijn dat je piek dag 9 al was en je hem dus gewoon per ongeluk gemist hebt. Zou nog wel seks hebben vandaag en morgen, want je eisprong is dus later dan je lh piek. Sperma kan 3 dagen overleven, dus dat van gister en zelf eergisteren zou goed kunnen zijn. Maar wat extra kan nooit kwaad hè ;-) Veel plezier :bunny:
Goedemiddag allemaal,

Balen weer al die ongesteldheden zeg. Allemaal genoeg chocola en wijn in huis om het te verdrinken?

Puk32: ongesteld zijn sucks. Heb je beetje afleiding?

Tara: Jeetje wat een onzekerheid. Klinkt alsof je er heel goed mee omgaat, respect hoor. De eerste week is in elk geval bijna voorbij. Wanneer hebben jullie de volgende echo? Het feit dat de streepjes donkerder worden is volgens mij wel echt een heel goed teken. Bij alledrie mijn vroege miskramen werd het streepje steeds lichter. En dat is ook wel logisch, bij een niet-doorgezette zwangerschap maak je geen hcg meer aan, dus het feit dat hij donkerder wordt vind ik heel positief. Ook geen krampen of bloedverlies? Dat is allemaal heel goed namelijk.

Lalameme: heb je de huisarts inmiddels kunnen spreken? En hoe is het tussen jou en je vriend nu? Kan hij er wel een beetje goed voor je zijn in je onzekerheid?

Ka14: hahaha, oeps, natuurlijk dat is waar ook: jij bent gastmoeder. Hoe is het met de griep thuis? Hopelijk kun je hem zelf ontwijken. En jouw NOD nadert hè, ga je morgen gelijk testen? Spannend! 'Gekke' krampjes is bij mij meestal een goed teken, wie weet bij jou ook? En heel herkenbaar dat van "ach, het komt wel goed" naar "ik wil dit nier meer" gaan. Hoort erbij, maar is natuurlijk wel echt k*t. En die zwangerschapsmeldingen zijn dan ook echt verrekte lastig. Je gunt het vast iedereen, maar jezelf ook gewoon zo ontzettend.

Devenie: ook al ongesteld, stom zeg. Succes! En ik snap dat je meer op jezelf wil zijn. En ik denk dat dat ook niet erg is, als je jezelf ook maar niet helemaal isoleert. Een beetje thuistijd is natuurlijk heel goed, maar ook wel in contact blijven met anderen.

Rain: de enige hier die blij is met ongesteldheid. Dat is een fijn positief geluid! Hopelijk veel succes met de Clomid :-D

Jame: Wat Ka14 zegt kan zeker kloppen dus dan zit je misschien nog wel goed. Ik gebruik altijd de ovulatietesten van de Kruidvat en die zijn bij mij echt heel duidelijk. Sindsdien is het ook best vaak raak geweest. Misschien een tip voor de volgende keer?

Hier gaat het wel ok. Nou ja, beetje op en neer eigenlijk. Morgen is mijn NOD, maar dat wordt gewoon een OD. ;-) Geen gevoelige borsten, geen krampjes (behalve ongesteldheidachtige krampen), emotioneel, kortom: ik word morgen gewoon ongesteld. Echt jammer, want ik had best een goed gevoel over deze maand. Ook omdat we het weer zo perfect hadden getimed en de ovulatietest zo helder was. Maar ja, zelf als je alles goed doet blijft het nog steeds maar een kansberekening.

Vannacht lag ik na te denken over draagmoederschap. Als mijn baarmoeder geen vruchtjes wil vasthouden, zouden we in theorie natuurlijk kunnen kijken naar een andere baarmoeder die dat voor ons doet. Zou voor mij denk ik nog wel een optie zijn, hoewel ik van de gedachte ook erg verdrietig word. Maar dan is het nog wel steeds ons 'eigen' materiaal. Maar ja, hoe zou je dat aan mensen vragen? En wie dan? Waarschijnlijk vrienden of familie die al 'klaar' zijn, maar jeetje, het is nogal wat dat je dan vraagt. En mensen moeten zich wel vrij voelen om 'nee' te zeggen, maar ik kan me voorstellen dat dat ook lastig is: ze gunnen het ons immers wel echt. Nou ja, hoeven we ons natuurlijk nog niet druk over te maken, maar dat deed ik vannacht wel.

Gelukkig heb ik met mijn werk en leuke dingen wel heel veel afleiding. Dat is superdruk en ontzettend leuk momenteel, dus dat scheelt.

Fijne zondag allemaal!
Ja Ka zou kunnen.Jeetje zover had ik niet gedacht.

Op dag 10 had ik geen afscheiding. Pas op dag 12 , 13 en vandaag dag 14. Is het zo dat na je eisprong de afscheiding meteen stopt? Of iet dat bij iedereen anders?

Op dag 11 hebben we het gedaan en op dag 13.

Ik begin zo langzamerhand echt te balen. Gewoon omdat ik voel dat het steeds tegen zit. Ik had ook eerder moeten beginnen met testen blijkbaar. Ik was te makkelijk. Maandenlang boven op gezeten en ik begin wat makkelijker te worden om niet al te frustreerd te raken.

Thnks voor de tip Zwangeres.
Onnee Zwangeres. Ik kan me voorstellen dat je in de nachtel8jke uurtjes zo zit na te denken. Wat een spinsels in het hoofd kunnen dat zijn. Dat je de volgende ochtend toch dankbaar kan zijn om wat je hebt. Dat is ook mooi. Hou dat vast
Vandaag dag 15 en wel een lichte streep en gister geen streep. Gek. Ik denk dat ik crapy testen heb van Etos. Ech5 spijt van mijn aankoop maakt mijn hoofd gek.
Gek jame! Ik heb het ook wel eens hoor. Sorry misschien heb ik het eerder gevraagd maar ik raak een beetje de kluts kwijt, temperatuur jij nou ook? Ik combineer beide, hierdoor krijg ik meestal een duidelijk beeld. Zelf de testen van zwanger en kids.nl vind ik heel fijn.. En een leuke prijs! Zijn gewoon die papieren strips zonder plastic omhulsel! Bij mij werken ze top!
Verder denk ik dat je eisprong dan misschien inderdaad eerder geweest is. Misschien even door testen wie weet krijg je je piek nog. Hormonen zijn vreemde dingen die doen waar ze zin in hebben! Lekker doorgaan en niet te veel van de testen aantrekken, al weet ik ook hoe lastig dat is..

Zwangeres wat balen dat je het gevoel hebt dat je ongesteld gaat worden! Stom is dat he. Ik had ook een aantal keer echte knal ovulatie testen en dan verwacht je er toch net wat meer van! Knap dat je het in overweging neemt, al hoop ik echt voor jou/jullie dat dat niet nodig gaat zijn natuurlijk! Ik gun je zou die blijvende gezonde zwangerschap. Echt een diepe buiging voor hoe je dit alles doorstaat.. fijn dat je afleiding vind in de leuke dingen en in je werk dat is belangrijk! Tussen vriend en mij gaat t goed, alleen hij is gewoon wat makkelijker in alles. Ook over alles. Ook over kinderen dus. Dus dat is soms lastig maar ik kan het hem niet kwalijk nemen. Al word het steeds moeilijker om het er verder met niemand over te hebben daardoor..

Puk! Jou vakantie begint denk ik bijna. Heerlijk! Eindelijk even echt tijd voor jezelf! Al helemaal klaar ervoor? Ik hoop dat je je weer wat beter voelt ondertussen. Wat een shit zooi ook. Maar ik hoop mee dat jouw theorie klopt, dan gaat het volgende ronde gewoon lukken!!

En lieve ka! Ik denk heel veel aan je, ik hoop echt met heel mijn hart dat het dan eindelijk zover is voor je! Ik heb plaatsvervangende zenuwen! :)

Drukke week gehad maar morgen ochtend bel ik de huisarts!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven