Zwanger worden, ronde 7 of meer (deel 2)

24-09-2017 20:20 1634 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op zwanger worden, ronde 7 of meer...

Hier kletsen wij met elkaar over alles wat ons bezig houdt, steunen wij elkaar waar we kunnen en zijn wij blij voor elkaar als het dan eindelijk zover is! Nieuwe dames zijn altijd welkom :) .

Vraag gerust om de inloggegevens zodat je je gegevens in de tabel zelf kunt bijhouden :-) . Wil je liever dat andere het voor je aanpassen? Geen probleem, dan graag de gewenste aanpassingen dikgedrukt vermelden :) !

🍀 Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart Medisch Status Bijzonderheden
Puk32
(34/38)
eerste 2015 oktober Verminderde zaadkwaliteit IVF/ICSI poging 3 in maart, daarnaast afwachting gesprekken Düsseldorf 31/01 en Gent 04/03 Eerder: miskraam bij 6 wkn na IUI 2
Ka14
(30/34)
tweede 2016 januari Bezig met IVF/ICSI poging 2, afwachting bevruchtingen Eerder: BBZ
Sunny_Lady
(32/33)
eerste 2017 februari Verminderde zaadkwaliteit & lage AMH Bezig met ICSI (proef)poging 1, dinsdag 29/01 punctie daarna afwachting verwijdering poliep in baarmoederslijmvlies

:cheer2: Zwanger!
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart UD Geslacht Bijzonderheden
WildePerzik
(29/32)
Eerste 2017 oktober jongetje

:duckie: Mama geworden!
Naam
Kindje Gestart Bevallen Geslacht
Tara92 Eerste 2017 Januari september 2018 dochtertje
RainIsJustConfetti Eerste 2017 Maart oktober 2018 dochtertje
Lalameme Eerste 2016 December 8 november 2018 dochtertje
Devenie Eerste 2017 Maart 4 december 2018 zoontje
Yellow002 Eerste 2016 November 28 december 2018 dochtertje

:heart: Voormalige schrijfsters : Zwangeres, Jame, Falathiel

:duckie: Voormalige schrijfsters en mama's : PientjeG, Fab1981 :heart:

Deel 1: zwanger/zwanger-worden-ronde-7-of-meer/ ... ges/387296
anoniem_355263 wijzigde dit bericht op 27-01-2019 16:30
70.46% gewijzigd
Inderdaad ongesteld geworden vandaag. Kortom: een avond met wijn en chocola en foute series voor de boeg.
Zwangeres een hele dikke :hug: zorg goed voor jezelf.
zwangeres hè bah, das balen! :hug:

lalameme huisarts bellen!!! Ik ben benieuwd! :koffie: Blijf met koffie achter mn schermpje hihi... (Naja, ik ververs gewoon de pagina op mn mobiel even met regelmaat ;-) )

Jame je hebt meerdere lh pieks in je cyclus. Alleen de eerste is je eisprong. Daarnaast zijn er vrouwen die standaard wat lh in hun lijf hebben. Ik gebruikte altijd sensitest en had voor een keertje gevoelige gehaald... heb toen de hele maand een tweede streepje gehad :@@: . Gelukkig was dat met de normale tests niet zo.

Afscheiding is ook zo iets... je hebt idd meestal vruchtbaar slijm voor je eisprong. Dus het kan zijn dat je dag 10 wel lh had, maar dus geen piek. :bonk:
Bij mij stopt het niet altijd dat slijm, dus daar kan ik weinig over zeggen. Wel wordt t vaak bij mij meer water ipv rekbaar slijm.

Devenie heel veel succes vanmiddag! Laat je de uitslag even weten! :smooch:

Hier ben slecht bezig geweest :biggrin:.. gisteren al test gedaan... Omo wit natuurlijk :facepalm: . Ik ga nu donderdag gewoon testen, zaterdag red ik toch niet. Al heb ik gewoon niet t idee dat t gelukt is.
Ben vooral benieuwd naar iui 2 de zaad opbrengst. :-| Zie t al gebeuren dat die weer niet geweldig gaat zijn en ivf straks toch weer ter sprake komt. :-(
Voor nu: krampen af en toe, en veel (echt veel) waterige afscheiding. Elke keer t gevoel dat menstruatie is doorgebroken, maar t blijft water :nut:
Verder hier normale week, maar ben aangestoken door vriend en dochter (die zijn ondertussen beter en ik hoest nu de longen uit mn lijf :sick: )... Voordeel; symptomen kunnen nu echt van alles komen, dus hou ik me niet mega mee bezig :A:
zwangeres, héh vervelend meid! 😞 geniet van de wijn en chocola! 😘

ka, spannend hoor! Ik hoop zó voor je dat je ons deze week goed nieuws mag vertellen! 🍀

Ik zal later op de dag wat laten weten. Ben heel benieuwd. En jezus, vind het behoorlijk spannend! Gisteravond moest ik antibiotica innemen maar pff na 3 kwartier misselijk 😰

Nu nog 4 uurtjes werken en vanmiddag maar bank hangen.

Fijne dag vandaag 😘
Zo even een langer berichtje maar Devenie, wil je even heel veel succes wensen! Ik ga duimen voor een goede uitslag!!
Heel veel succes devenie! Ik denk aan je :hug:
Nou, poeh, ik heb het overleefd.
Heb geen lage pijngrens, maar dit was op z’n zachts gezegd k*t.
Van de vloeistof merkte ik niks maar het buisje inbrengen was echt vervelend. Het zweet brak me gewoon uit.

Maar goed, links ging de vloeistof er heel snel er door heen. Rechts iets minder goed. De gynaecoloog vermoedde dat het rechts iets of wat verstopt zat maar uiteindelijk zag je de vloeistof ook de holte in vloeien.
Goed nieuws dus! Gelukkig ☺️

Nu een afspraak maken bij mijn eigen gynaecoloog om alles nog eens goed te bespreken.
Voor nu met een warme kruik op de bank netflixen 👌
Devenie, dat is zeker goed nieuws! Want dan zou dr blokkade hebben gezeten die hierdoor weggespoeld is. Met 1 werkende eileider kun je prima zwanger worden, maar 2 is toch veel fijner!
Jame, ik denk toch dat je eisprong misschien later was.. als je ook weleens een cyclus van 31 dagen hebt, issie wellicht aan de late kant deze maand.

Zwangeres, de wijn en chocola is hier in huis :-D Hoe is het bij jou? Hebben de series, wijn en chocola geholpen?
Mocht het niet lukken dan lijkt een draagmoeder me inderdaad een goede optie! Is inderdaad lastig hoe dat aan te pakken. Ik heb een vriendin zonder kinderwens die dat wel zou doen, weet ik vrijwel zeker. Maar dat moet ook toeval zijn dat je zo'n persoon in je vriendenkring hebt. Maar inderdaad, voor nu gaan we er gewoon nog vanuit dat het echt niet nodig zal zijn! Fijn dat je afleiding hebt, dat positieve gevoel is zo fijn om te hebben!

Lalameme, ja nog anderhalve week!! Gaat ook zo snel! Zin maar ook een klein beetje angstig omdat ik nog niet geweldig in mijn vel zit. Maar hopelijk draait dat gevoel weer met de echo's en de volgende IUI.
Je hebt nog niks gezegd dus ik gok dat je nog niet gebeld hebt.. Ga je nog bellen deze week of wacht je toch nog eventjes? Ik moet zeggen dat ik ook vaak heb gekeken voor je update (en die van Devenie) maar nog even wachten dus.

Ka, bah van de witte test!! Maarrrr ik blijf duimen!! Hopelijk donderdag beter nieuws! Kan me voorstellen dat je benieuwd bent naar de zaadkwaliteit bij de volgende IUI. Bij ons heeft de fertiliteitsarts na onze eerste IUI gezegd dat het echt wel zin heeft om 3 of 4 pogingen te doen. Wij zaten bij de eerste op 1,6 miljoen.
En beterschap!

Devenie, naar dat het zo'n pijn deed maar gelukkig is het achter de rug en waren ze doorgankelijk! En nu heb je de komende maanden in ieder geval een beetje meer kans door het doorspoelen.

Hier, niet geweldig :| Ik moet gewoon werken dan voel ik me echt prima. Nu vandaag Homeland gebingewatched wat op zich okay is maar ben er niet gelukkiger van geworden. Toen mijn vriend thuis kwam, vroeg ie hoe het ging en kon ik alleen maar huilen. Bah, I hate it. Iedere internetpagina die ik open heeft advertenties van baby's en zwangerschapskleren. Speciaal voor mij uitgekozen volgens de Esprit. Omdat ik daar dus maanden geleden toen ik zwanger was, 1 keer naar heb gekeken. Daarna om het af te maken ook nog een zwangerschapsaankondiging van vrienden die van de zomer nog niet eens bezig waren en daarnaast rokend en zuipend door het leven gaan. Moet ook niet oordelen want ik gun het ze echt en ik heb niet vaak dat ik daar last van heb. Maar deze week is gewoon een beetje drama. Vrijdag weer een echo dus dan kan ik weer hopen en zal het gevoel wel draaien. Sorry voor de ik-ben-zo-zielig stand, ik ga hopelijk snel weer terug naar mijn positieve ik.
Heb je een HSg gehad devenie? Er staat niks in het tabel vandaar...

Oh puk luchtte het op? Je komt echt wel weer in een positieve vibe sterkte

Oh ka spannend zeg.

Hier komen nooit meer de Etos testen het huis in. Maar..... wel een knaller van een positieve Ovulatietest.

15 februari NOD ronde 27
devenie ik heb inderdaad ook wel eens gehoord dat het een zeer pijnlijke behandeling is, maar hopelijk wel effectief :) moet je er ook van herstellen?

zwangeres ik hoop dat je wijntje goed smaakte! Een lekker stuk Tony's erbij.. Jezelf lekker verwennen als het even minder gaat.

ka ik hoop voor je dat het goed komt deze ronde, ik duim!

Puk vervelend dat je je zo rot voelt, ik hoop voor je dat het weer snel raak mag zijn.

Jame je eisprong kan inderdaad een keer een paar dagen later zijn geweest, ondanks dat je normaal een hele regelmatige cyclus hebt. Ik probeerde het met mijn super onregelmatige cyclus bij te houden adhv mijn afscheiding, het is (denk ik) rond m'n ovulatie veel vloeibaarder en doorzichtig.

Ook voor de andere meiden een :hug:

Hier krijg ik over een week weer een echo, ben benieuwd. Gelukkig nog geen bloedverlies of buikkrampen gehad. Heb weinig last van zwangerschapssymptomen, dat maakt me wel een beetje onzeker. Het is afwachten.

:heart:
Sorry dames dat ik jullie zo in spanning gehouden heb. Ik had gebeld maar ze zijn er weer een week niet. Volgende week kan ik dus weer bellen. Ben hier echt niet blij mee..

Gisteren wel net als jou een knaller van een ovulatie test. Een paar uur later zulke hevige pijnen in mijn buik. Ik kon niets meer. gelukkig trok het na een klein half uurtje weer weg. Nu is alles weer goed. Geen gebruik van gemaakt dus, want het deed zoveel pijn.. het kon gewoon echt niet. Hopen dat er een paar overlevers tussen zaten van eergisteren dan maar!

Later reageer ik uitgebreid op iedereen!
Puk, ik zou je zo graag een hele dikke knuffel komen brengen!

Jame, klopt, ik kan via de telefoon niet inloggen om aan te passen en ben een tijdje erg druk geweest. Dus eigelijk nu pas weer een beetje “actief” hier mee aan het schrijven.

tara, nadat ik overal verhalen had gelezen en gehoord dacht ik; ga er blanco in en misschien valt het mee.
Ik ben van mezelf niet kleinzerig. En het ging eerst redelijk goed, totdat het buisje verder naar binnen werd gebracht. En opeens had ik hele nare buikpijn. Gelukkig had ik een hele leuke gynaecoloog. Dus op een gegeven moment zei ik; ach een kindje krijgen doet meer pijn. 🤷‍♀️
Toen hebben we wat gelachen en gebabbeld en toen ging het ook snel.
Heb wel best nog wat gevloeid en de hele avond buikpijn gehad.
Nu is alles gelukkig over en kan ik me weer richten op leuke dingen die me staan te wachtten.

lalameme, ik herken het. Het is opeens per maand verschillend maar ik kan ook echt úren last hebben van mijn ei.
Ik ga heel hard voor je duimen de komende 2 weken! 😘

Nog meer dames die weer hun vruchtbare dagen hebben/ bijna naderen?
Volgens mij is het hier komend weekend. Maar of we dat gaan benutten weet ik nog niet. Het idee even “rust” te hebben bevalt me stiekem erg goed.

Voor nu, Fijne dag! Xox
Helaas al de hele dag last van een beetje lichtbruine afscheiding :cry: VK gebeld, die gaf aan dat we moeten afwachten..
Oh nee Tara, pff even afwachten dan maar. Sterkte. Wat gaat er door je heen?
Ohhh Tara, dat hoeft niks te betekenen hoor!! Rood is niet goed, bruin bloedverlies is vaak wel normaal. Laat die echo maar snel komen! Ik weet hoe je je voelt, is niet makkelijk. Het gaat bij jou echt gewoon allemaal goed zijn. Dat moet gewoon! Een dikke knuffel :hug:
Ka, heb je al getest?? Ik duim! 🍀
Puk Hoe gaat het? Al een beetje positiviteit terug? Niet verontschuldigen voor de ik-ben-zo-zielig stand hoor, deze hebben we allemaal wel eens (of eens vaak).
Wel beetje jaloers op je vakantie
Heb jij morgen je eerste echo? Dan hopelijk dus volgende week je iui toch? Mooi gepland dan zo net voor je vakantie haha.

Jame Plof op t wachtbankje voor jou dan weer. Ik zal voor je duimen!

Tara Hoe is het nu? Is er nog bruin of rood bloedverlies? Het hoeft inderdaad niks te betekenen, maar snap dat je je zorgen maakt. Hou jezelf goed in de gaten en als je het niet vertrouwt gewoon aan de bel trekken he!

Lalameme Wat heb jij een rare huisarts! Sorry hoor, maar das de tweede keer dat je belt en niet terecht kan. Hier bel ik s ochtends en mag ik dezelfde dag nog langs.
Toevallig gister nog seks gehad? Die pijn is meestal het laatste beetje groeien en niet het springen van het eitje. En je eitje blijft zo'n 24 uur in leven, dus dan zou woensdag seks nog kunnen helpen. Ook voor jou ga ik keihard duimen!

Devenie Ik zou het niet kunnen, niet benutten. Denk dat ik er dan alsnog mee bezig zou zijn en uit eindelijk zou balen dat ik het niet geprobeerd heb. Maar hopelijk geeft t voor jou de rust die je even kan gebruiken.

Hier Ziek, voel me stik belabberd. Maar wel vandaag gewoon aan het werk. Rustig aan doen met de kids en hopelijk zijn ze lief voor me, want voel me echt niet zo top. Als ze weg zijn, ga ik mn bed in. Maar ben niet zo goed in mezelf ziek melden en al helemaal niet nu ik elke keer al ouders moet belasten met ziekenhuis bezoeken.
Vanochtend getest en die was omo wit. Ik had me hier op een of andere manier al bij neergelegd. Hoop dat mn menstruatie niet te lang op zich gaat laten wachten.
tara, hoe gaat het met je?

ka, pff vervelend meid! 😞 hopelijk zijn de kindjes indd lief voor je. Hoeveel heb je er vandaag?
Ik herken het. Ik zit ook steeds met het ziekmelden alhoewel ik maar 2 dagen pw bij een gezin aan huis werk. Maar toch.
Balen van die test! 😘 leef met je mee :hug:
Update:
Gisterenavond voor het laatst een heel klein beetje bruine afscheiding gehad. Vandaag nog de hele dag niet. Hopelijk blijft het zo!

Liefs
Lieve tara, ik zag je bericht en heb sinds dien zoveel aan je gedacht. Wat een opluchting om te lezen dat het is gestopt. Ik blijf aan je denken komende week, hoop zo op een goede echo! :hug:

Puk, het is ook allemaal niet niets wat je doorgemaakt hebt, het is een slopend traject. Ook aan jou heb ik veel gedachy nogmaals een hele dikke knuffel, Ik hoop dat de tijd vliegt en je snel lekker kan bijkomen op vakantie! Die heb je meer dan verdient.

Wat balen ka.. Ik had zoveel goede hoop voor jou, het is je zo onwijs gegunt. Net als iedereen hier natuurlijk. Ik hoop stiekem dat de test gewoon nog iets te vroeg was en je de volgende test 2 mooie duidelijke strepen hebt staan! :hug: beterschap lieve ka!

Fijn dat je weer bent bijgekomen devenie! Lijkt mij inderdaad geen fijn onderzoek. Het is natuurlijk niet t zelfde maar ik heb eens een coloscopie gehad, dat was geen pretje.. je bent een topper, je hebt dit maar doorstaan, hoop dat je gelijk heeft! Ik ga voor je duimen komende ronde!
Ja ik ben het helemaal met je eens, ben er ook echt helemaal niet blij mee. Wad een fijne huisarts in dat gesprek maar dus ontzettend slecht te bereiken.. het kost mij zoveel kracht om te bellen steeds.. Maandag weer een poging. Op hoop van zegen! Helaas geen gebruik meer van gemaakt. Het blijft gevoelig, dat heb ik vaker na mn eisprong, meestal kan ik me daar goed overheen zetten maar nu ging dat niet. Ook nu voelt het nog steeds zo gevoelig. Ik kan het niet echt beschrijven.. maar dat is 1 van de dingen die ik het ergste vind. Ik ben ook echt niet kleinzerig..

Ik voel me gelukkig wel weer een stuk beter. Zit weer wat lekkerder in mn vel en kan weer genieten van dingen. Vriend en ik blijven goed praten over alles en hebben nu besloten dan we wel naar de gym willen en mocht daar wat uitkomen dat we daarmee zouden willen starten na juni. Na de vakanties. Of er moet alleen voor mij iets nodig zijn, dat is een ander verhaald. zoals het er nu uit ziet staat hij er in zekere zin voor open maar wel met een flinke tegen zin. Maargoed dat kan veranderen. We genieten van ons huis en de beestjes, voor nu zijn dat onze kindjes. Haha..

Het word een lang bericht zo, wat ik dus wilde vragen; hoe reageren jullie op gekke opmerkingen of grapjes die je niet grappig vind. Zo hoor ik vaak; wacht nog maar met kinderen, geniet eerst maar van je leven. Of juist; wanneer komen er kinderen, jullie hebben ruimte zat in jullie nieuwe huis. Iemand maakte een grap over iemand die geen kinderen kan krijgen. Ik kookte van binnen maar heb voor de vorm maar een glimlach op mijn gezicht geperst. Daar maak je geen grapjes over!! Ik merk dat ik Hier steeds slechter tegen kan, of iemand het aardig bedoeld of niet.. Ik kan het niet helpen maar ik schiet binnenkort echt een keer uit mn slof. Dat wil ik helemaal niet. Hoe doen jullie dit..
Of en sunny!! Als je nog meeleest, ik dacht aan je en vroeg mij af hoe het met je gaat! Gewoon een dikke :hug: voor jou!

Eve, ik denk niet dat jij nog meeleest, maar mocht je dat toch op de een of andere manier doen! Ook aan jou denk ik nog regelmatig :hug:

Sorry voor de spam!
lalameme, de grapjes en de onnozelle opmerkingen die hoor ik regelmatig.
Maar ik denk dan steeds; spijtig voor jou dat je maar een hersencel hebt.
Natuurlijk doet het wat met je, maar op een gegeven moment moet je het wel van je afzetten want ook deze kleine dingen gaan zo aan je vreten, en ook dat breekt je op.
Gelukkig heb ik door therapie handvaten gekregen om hier mee om te gaan.

Fijn dat je met je vriend zo goed kan praten! Dat is in dit proces ook wel heel erg belangrijk.
Mijn vriend vond het in het begin ook niet zo leuk om de stap te maken maar nu gaat hij er goed mee om.
Bij hem was het ook een beetje zo’n mannelijkheids dingetje. Get over it honey! :hihi:

Nou vandaag nog een dagje 08:00-18:00 werken en dan weekend.
Ik kijk er echt naar uit! Fijn weekend allemaal 😘
Tara fijn dat t gestopt is. Hopelijk blijft dat zo!

Lalameme Fijn dat je vriend eindelijk meewerkt. En die tegenzin, tja dat is dan maar zo. Tis ook niet leuk, als hij maar mee gaat.
Mensen die opmerkingen maken, krijgen een opmerking terug. Hier weet iedereen gewoon hoe t zit en heb er vaak weinig problemen mee. Maar als er wat is, zeg ik dat en anders ist van mn gezicht af te lezen haha.

Devenie bijna weekend! Geniet ervan!! Ga je nog wat leuks doen?

Hier nog steeds niet fit en nog geen menstruatie... ben t beide flink beu.
Door de utrogestan kan t even duren voordat menstruatie doorbreekt. Meestal rond 48 uur na laatste pillen. Dat zou vanavond ongeveer zijn. Is er morgen nog niks aan bloed, test ik opnieuw. Maar das meer voor mn vriend die zich had ingesteld op: we hebben hulp dus dat lukt wel gelijk... Die had ik niet door, tot ik gister negatief testte en hij sindsdien opties zoekt dat t alsnog positief gaat zijn. Als menstruatie maandag er nog niet is, bel ik even naar de poli. Maar hoop eerlijk gezegd dat t vandaag gewoon nog komt. Prima als ronde 1 niet is gelukt, maar wil dan graag wel beginnen aan ronde 2.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven