Zwanger worden, ronde 7 of meer (deel 2)

24-09-2017 20:20 1634 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op zwanger worden, ronde 7 of meer...

Hier kletsen wij met elkaar over alles wat ons bezig houdt, steunen wij elkaar waar we kunnen en zijn wij blij voor elkaar als het dan eindelijk zover is! Nieuwe dames zijn altijd welkom :) .

Vraag gerust om de inloggegevens zodat je je gegevens in de tabel zelf kunt bijhouden :-) . Wil je liever dat andere het voor je aanpassen? Geen probleem, dan graag de gewenste aanpassingen dikgedrukt vermelden :) !

🍀 Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart Medisch Status Bijzonderheden
Puk32
(34/38)
eerste 2015 oktober Verminderde zaadkwaliteit IVF/ICSI poging 3 in maart, daarnaast afwachting gesprekken Düsseldorf 31/01 en Gent 04/03 Eerder: miskraam bij 6 wkn na IUI 2
Ka14
(30/34)
tweede 2016 januari Bezig met IVF/ICSI poging 2, afwachting bevruchtingen Eerder: BBZ
Sunny_Lady
(32/33)
eerste 2017 februari Verminderde zaadkwaliteit & lage AMH Bezig met ICSI (proef)poging 1, dinsdag 29/01 punctie daarna afwachting verwijdering poliep in baarmoederslijmvlies

:cheer2: Zwanger!
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart UD Geslacht Bijzonderheden
WildePerzik
(29/32)
Eerste 2017 oktober jongetje

:duckie: Mama geworden!
Naam
Kindje Gestart Bevallen Geslacht
Tara92 Eerste 2017 Januari september 2018 dochtertje
RainIsJustConfetti Eerste 2017 Maart oktober 2018 dochtertje
Lalameme Eerste 2016 December 8 november 2018 dochtertje
Devenie Eerste 2017 Maart 4 december 2018 zoontje
Yellow002 Eerste 2016 November 28 december 2018 dochtertje

:heart: Voormalige schrijfsters : Zwangeres, Jame, Falathiel

:duckie: Voormalige schrijfsters en mama's : PientjeG, Fab1981 :heart:

Deel 1: zwanger/zwanger-worden-ronde-7-of-meer/ ... ges/387296
anoniem_355263 wijzigde dit bericht op 27-01-2019 16:30
70.46% gewijzigd
Hello lieve ladies :heart: :-),

Ja hoor Lalameme ik lees nog steeds mee :-).

Ik zal jullie even een update geven over mij. Vanochtend ben ik samen met mijn vriend naar de huisarts geweest. Er is namelijk niks meer gebeurd in de afgelopen maanden en ik wil eigenlijk toch wel weten waar we aan toe zijn. We zijn precies een jaar bezig nu :-[ . De huisarts was heel aardig en ik krijg een bloedonderzoek en mijn vriend mag zijn kwakje inleveren :biggrin: . Hij vond het een beetje een vreemd idee maar had er gelukkig verder geen moeite mee!
We hebben hier overigens geen haast mee (mijn vriend heeft ook veel aan zijn hoofd op dit moment). Ik denk dat we dit in de komende 2 weken een keer gaan doen. We mochten ook al een doorverwijzing naar de gynaecoloog, maar ik heb zoiets van: alles rustig aan. Vind het namelijk erg spannend allemaal! Vind het zo dapper hoe jullie alle onderzoeken en behandelingen ondergaan o_o . Ik heb nogal een lage pijngrens dus zie enorm op tegen alle onderzoeken en behandelingen die eventueel komen gaan..... Maar goed, het is niet anders :flag: , de kinderwens is te groot om het allemaal niet in te gaan. :loveys:

Nou goed, ik hoef het 'gelukkig' allemaal niet alleen te doen want jullie lieve en dappere meiden :heart: zitten in een soortgelijke situatie!

Zal vanaf nu weer wat actiever gaan meeschrijven :blob: :heart: :-D
Meiden, bedankt voor alle lieve woorden en knuffels, ze hebben me goed gedaan!

Ka, Hopelijk voel je je al weer wat beter. Jammer dat je nog geen positieve test hebt. Ik hou nog een beetje hoop maar ik snap je gevoel helemaal dat als het niet raak is dat je dan het liefst zo snel mogelijk verder gaat! Dat langere wachten is zo vervelend! Bij mijn eerste IUI kwam mijn menstruatie ook 3 dagen later, heel irritant.

Ik voel me gelukkig weer een stuk beter. Merk dat het nare gevoel nog wel een beetje op de achtergrond aanwezig is maar werk help mee voor de afleiding. Ohhh ja die vakantie kijk ik ook echt naar uit. Vooral naar het helemaal niets, behalve genieten :-D En ik moet zeggen dat ik toch vrij regelmatig blijf met mijn cyclus en eigenlijk best wel heel goed kan plannen met de IUIs. Nu is het dus helemaal mooi omdat ik waarschijnlijk dinsdag de IUI heb en dan is dag 10 voor poging 5 (die ik natuurlijk helemaal niet nodig ga hebben :facepalm: ) weer precies als ik terug kom van vakantie.

Pfff Lalameme, jij moet inderdaad echt doorzettingsvermogen hebben om die dokter van je te spreken. Fijn trouwens dat je zulke goede gesprekken hebt met je vriend en een plan! Lijkt dat hij toch ook wel beetje bij beetje wat draait. Wat opmerkingen van anderen betreft. Hier krijg ik ze niet zo heel vaak. Op mijn werk vroegen ze er in het begin naar maar dat is eigenlijk opgehouden en verder weet echt iedereen in mijn omgeving er vanaf dus die maken geen stomme opmerkingen. En als er heel af en toe nog ergens een opmerking komt dan probeer ik maar te beseffen dat ze geen idee hebben. Vaak bedoelen ze het niet slecht en hebben mensen geen idee dat het je kan kwetsen. Ik probeer het dan uit te leggen of ik zeg gewoon eventjes niks.

Tara, fijn dat het gestopt is! Ik heb er alle vertrouwen in. Je echo komt gelukkig al dichterbij. Fijn hoor!

Devenie, een maandje rust? Of wordt het toch nog aan de slag dit weekend :-D

Sunny, you are back!! Niet helemaal zoals ik het gehoopt had maar wel fijn dat je er weer gaat zijn. Ik ga duimen voor goede uitslagen. En voor jou, de meeste onderzoeken vallen erg mee. En mijn benen spreid ik nu voor alles en iedereen o_o . Ook daar wen je aan, haha. Vandaag had ik ook nog eens een controle bij de dermatoloog omdat ik huidkanker heb gehad dus heb daar ook nog even in mijn onderbroek rond geparadeerd :-D

Redcurls, hoe is het bij jou?

Hier alles dus weer een stukje zonniger. Vanochtend de echo gehad en er zaten drie follikels van 1,4 en eentje van rond de 1 en nog wat kleintjes. Lijkt er dus op dat het goed gaat komen en dat er 3 aan het door groeien zijn. We wachten af, maandag de volgende echo en dan waarschijnlijk dinsdag de IUI.
Egopost: mega tuurstreepje vanochtend... wordt een lang weekend. Maandag pas weer testen. Zou graag buikluik hebben nu :-(
Ka14 schreef:
03-02-2018 10:33
Egopost: mega tuurstreepje vanochtend... wordt een lang weekend. Maandag pas weer testen. Zou graag buikluik hebben nu :-(
Waaaa! Ka wat spannend! Heb je een foto? :sherlock:
Foto Ka!!! We moeten mee turen!
Foto! Foto! Foto!😄

Nee we gaan niet bewust aan de slag dit weekend! Vind het even een verademing om er niet mee bezig te zijn! Haha klinkt ergens heel gek als ik dit typ.

Ik duim voor je puk!
Ik denk zelf dat t vals mini positief is... maar hierbij als t goed is foto

http://nl.tinypic.com/r/2ahbl2e/9
Dat zou super zijn @Ka!!

Fijn dat je er weer bent @Sunny :) Ik moest inderdaad ook een drempel over voor die onderzoeken, maar inmiddels gooi ik zo mijn benen wijd (erg hè!)

Dat is mooi @Puk, hopelijk brengt het wat moois deze maand!

@Devenie geniet van je nachtrust hihi.

@Lameme fijn dat je vriend wat bij lijkt te draaien. Mijn man vond het idee dat hij zijn kwakje moest inleveren ook niets, ik denk dat het ook een beetje een ego dingetje is. Maar ja, we hebben onze mannen er toch echt bij nodig!

Wij wachten met smart op de volgende echo, goed of niet goed, de volgende dag gaan we een paar dagen weg, heerlijk!

Fijn weekend dames :heart:
Ik zie hem ook! Je zit al ruim twee weken na je IUI toch? Dan kan het toch niet vals positief zijn? Spannnend!! Ga je er morgen weer eentje doen?
Een streepje is een streepje Ka! Maakt niet uit het een tuurstreepje is. Over een paar dagen zal hij, als het allemaal goed gaat (en de kans daarop is 80%!) , wel donkerder zijn.

Jeuh!!
Waaraan kaaaaaa!! Ik heb meegetuurd! Maar, ik hoefde niet lang te duren want ik zie echt een steep!! Je test was al 2 keer negatief toch? Dus ik denk niet dat dit vals positief is, wat ik heb gelezen gebeurd dit eigenlijk nooit! Je hebt echt mijn dag gemaakt! Ik hoop dat je maandag een knal test hebt! Ik vind het zo spannend voor je! :cheer2:
Dank jullie wel! Vandaag geen menstruatie nog, dus er blijft een beetje hoop. Heb nog zelf niet t idee dat t veel hoop is, maar we gaan t zien. Weet niet zeker wat ik morgenochtend ga doen.
Vanavond carnavalsbal, mocht toch al geen alcohol ivm de hormonen, dus dat zal niet opvallen. Van mij mogen we naar maandag springen haha.

Fijne avond en zondag allemaal!
Veel plezier lieve ka! Geniet ervan. Zolang jij nog geen hoop hebt hoop ik een beetje extra voor jou! Laat het maar alvast maandag zijn! Even je gedachte verzetten! Ik duim op mijn allerhardst!! :hug:
Devenie ik deed dat vorige maand! Was heerlijk even minder druk ermee zijn. Bij ons was alleen de eisprong ineens anders haha, dus eigenlijk hadden we perfect getimed dat was wel grappig. geniet van je pauze rondje, volgende maand vol nieuwe moed!
Voor jou ook een spannende dag maandag puk! Veel op de planning dus :) laten we elkaar goed op de hoogte houden want anders ben ik nerveus voor 100 man haha. Ik leef erg met jullie allemaal mee! Ik ben heel blij dat het weer wat beter met je gaat! De nieuwe poging gaat beginnen, ik hoop dat jouw theorie klopt, dan gaat dit hem worden! Jouw nod is dan denk ik tijdens de vakantie?

Bedankt allemaal voor jullie lieve tips ik ga ze gebruiken. Hier tot dusver bewust gekozen dit allemaal in ons privé leven niet bekend te maken, onderandere door mijn leeftijd en het niet willen moeten verdedigen van onze keuze terwijl het allemaal al lastig genoeg is. als we echt in de mm terecht komen zullen we zit in iedergeval wel moeten doen, anders is het geen doen denk ik!

Geniet van jullie weekend allemaal! :hug:
Oh sunny fijn je terug te hebben hier! Jammer dat je ons niet heel leuk nieuws te vertellen hebt maar wel fijn dat er een plan klaarligt om geholpen te gaan worden! Dat vind ik iniedergeval een heel fijn gevoel.
Hoef morgen niet meer te testen, ronde 2 is officieel begonnen vanochtend
Ohhhh neee! Het zag er allemaal zo positief uit. Gelukkig dat je zelf voorzichtig was met blij zijn. Hoe voel je je? In ieder geval een knuffel van me :hug:
Ah wat klote ka! Een hele dikke knuffel. Het leek allemaal zo positief! Hoe voel je je? Verwen jezelf maar even heel erg goed! Kon ik maar meer voor je doen! :hug:
Oh wow ka wat balen dit! Ik dacht ook een streep te zien.

Puk wat goed dat het zo groeit ik ga voor je duimen dinsdag, spannend!

Ik moet morgen voor controle naar de gynaecoloog, ze gaan een maand mn cyclus volgen. Bloedonderzoek en dergelijke was allemaal prima. Aan de ene kant fijn maar aan de andere kant lastig, kan er niks mee. Veel met mijzelf in de knoop gezeten afgelopen tijd, al die mensen die wel zwanger zijn en bij ons lukt het niet. Man had last van de spanning erom, die wilt nu deze maand bewust overslaan. Ik begrijp hem wel maar voelt als nog een maand erbij en dat maakt me wel verdrietig.

Verder zit ik op mn telefoon en vind het lastig om op iedereen te reageren, maar lees regelmatig mee en leef mee met ieders belevenissen.
Redcurls ook een knuffel voor jou! Ik hoop dat ze achteraf, na het volgen van jouw cyclus toch met iets kunnen komen, zodat het toch niet voor niets is. Snap dat het zo voelt, zo heb ik dat ook altijd gevoelt, totdat ik er zelf ineens aan toe was. Maar elke andere ronde had ik het zwaar klote gevonden :hug:

Puk heel veel succes morgen met de echo!

Ja nog een :hug: veel aan je gedacht vandaag!

Hier op 6 dpo nog geen bloedverlies. Ik heb het iniedergeval een dagje kunnen rekken, ik ben benieuwd wat morgen gaat brengen! Ik ben trouwens gestopt met die gekke pillen, ze waren ook nog eens echt ranzig..
Devenie, fijn om ook gewoon even rust te hebben. Ik heb nooit bewust een rustmaand genomen maar toen wij de MM in gingen was die maandelijkse druk eraf en hebben wij ook echt maanden 'laten schieten'. Heerlijk vond ik dat. Met IUI nu kan ik er weer heel slecht tegen als het niet door zou gaan maar ik ben nu gewoon even klaar met wachten. Maar wij zij dan ook weer een tijdje verder. Voor jullie gewoon lekker genieten even zonder die druk!

Tara, deze week is je echo toch? Ben vergeten welke dag. Zo fijn als die geweest is en je zekerheid hebt. En daarnaast lekker vakantie, heerlijk. Waar gaan jullie heen?

Ka, een leuk carnavalsbal gehad en heb het al gevraagd maar hoop dat de teleurstelling niet al te groot is. IUI 2 en 4, ik hen er een goed gevoel bij, die moeten het gewoon gaan worden!

Lalameme, dankjewel voor de knuffels :) . Mijn nod zal inderdaad tijdens mijn vakantie zijn. Ik neem mijn testjes lekker mee. Kan ik namelijk ook weer zonder schuldgevoel wijntjes achter over slaan, mocht ie niet raak zijn. Vind ik tijdens vakantie naar de zon wel een heel lekker idee. Dankje voor het meeleven, is bij mij echt hetzelfde. Jij gaat morgen de dokter weer bellen toch? Afspraak dat we allebei even een update geven in de morgen :-D
Snap wel dat jullie nog niet zo open zijn. Dan krijg je inderdaad toch vaak dat je het inderdaad moet uitleggen omdat jullie nog zo jong zijn. Kan me helemaal voorstellen dat je daar geen zin in hebt.

Redcurls, veel succes morgen bij de gyn. Ik kan me je gevoelens helemaal voorstellen. Het is gewoon bagger en al dat wachten en geduld hebben maakt het niet makkelijker. Fijn wel dat alles goed lijkt! Ik hoop verder dat je uitslagen ook allemaal positief zullen zijn. Kan me voorstellen dat een oorzaak ook fijn is om te hebben maar wel of geen oorzaak, hulp krijg je uiteindelijk altijd wel en ook dan gaat alles langzaam. Bij ons is er een oorzaak en wij zijn nu ook al een jaar verder in de medische molen zonder heel veel succes. Probeer misschien er rekening mee te houden dat het nog eventjes kan duren zodat het wat meevalt iedere maand. Bij mij zorgt dat (meestal) wel voor positiviteit. Ook door alle kleine stapjes vooruit te zien krijg je je gevoel misschien wat positiever. Ze houden je nu in de gaten en aan de hand daarvan wordt een plan gemaakt; het is allemaal vooruitgang!

Ik duik lekker mijn bedje in! Morgen dus weer een echo. Ben benieuwd!
Thanks meiden, lief. Het blijft heel frustrerend. Vriendin van mij werd zwanger terwijl wij toen drie kwart jaar zonder succes bezig waren, inmiddels bevalt ze over een maand en nog niks bij ons. Dat zijn bij mij wel eens de stekers. Ik had voorheen soort van mijlpalen gezet, als ik jarig ben, ben ik wel zwanger, als die bevalt ben ik wel zwanger. Ik ben daar idd. Mee gestopt, word er niet gelukkig van. Het zal ben ik bang nog wel even duren. Wel fijn het hier kwijt te kunnen. Ik wil vanmiddag vragen of ze niet uit voorzorg de eileiders kunnen spoelen als er deze maand ook niks uit komt, denk niet dat ze het gaan doen, maar kan het altijd proberen.

Voor iedereen die deze week echo's en andere spannende afspraken heeft, heel veel succes! :cheer:
Puk Succes met je echo vandaag! Ben benieuwd!

Lalameme Kunt weer bijna bellen!!! Succes!! Hoop dat ze nu wel eens tijd hebben, pfff t zou wat zijn....
Wat fijn dat je nog geen bloed hebt gezien!! Ik duim dat dat weg blijft (laat dat hier dan maar extra komen, kan dr nog wel bij).

Devenie Geniet van je maandje rust ;-) Hoop echt dat t jullie goed doet en daarna een knal maand zal worden!

Redcurls Wat jammer dat de maand rust voor jou meer opgelegd wordt dan dat t keuze is. Ik snap je gevoel hoor, zou hetzelfde hebben denk.

Een hsg vragen zou ik zeker doen. Als er niks gevonden wordt, vind ik dat een redelijke vraag om te onderzoeken. Als er op een gegeven moment aan iui gedacht wordt, zullen ze dat sowieso wel doen.

Hier nou, tis gistermiddag zo heftig losgebroken dat willen jullie niet weten. Heel veel bloed (wat voor mij normaal is, maar dit is écht extreem en op dag 1 gelijk), krampen met gevolgd door fikse stolsels. Hier was ik niet op voorbereid. Ik moet straks poli bellen, omdat mn cyclus is begonnen. Maar ga dit toch ook even melden. Gistermiddag de hele middag gestaan, wat niet fijn was. Maar zitten en dan opstaan is nog veel erger, kan dan gelijk doorlopen. En tampon kan niet ivm de stolsels. Ik mag toch hopen dat t na vandaag weer mindert.
Mijn dag is het zeker ook niet. IUI gaat niet door; 4 eitjes. Dat geduld van me wordt steeds meer op de proef gesteld. Ben er zoooo klaar mee 😢

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven