De rand van het ravijn
woensdag 31 januari 2018 om 14:45
Helaas vinden een paar mensen het noodzakelijk om mijn topic te verzieken/kapen met op niets gebaseerde (behalve hun eigen negatieve perceptie) en totaal ongefundeerde aannames.
Om deze reden verwijder ik de OP en verzoek ik de mod's om hier een slotje op te doen.
Dank aan diegene die wel op een positieve wijze hebben willen bijdragen in dit topic, de steun en de objectief kritische spiegel.
Om deze reden verwijder ik de OP en verzoek ik de mod's om hier een slotje op te doen.
Dank aan diegene die wel op een positieve wijze hebben willen bijdragen in dit topic, de steun en de objectief kritische spiegel.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-02-2018 10:10
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
93.73% gewijzigd
woensdag 31 januari 2018 om 22:12
Je geeft zelf aan depressief te zijn. Hoe moet ik dat dan interpreteren? Depressieve mensen zijn doorgaans niet het zonnetje in huis en ook niet gemakkelijk in de omgang en ook niet erg actief.Ctrl_Alt_Esc schreef: ↑31-01-2018 22:04Noor,
Kan je mij uitleggen waarom je het nodig vindt om mij overal de 'zwarte piet' voor toe te schuiven?
Je doet allemaal volstrekt ongefundeerde aannames en je verwijt mij vanalles en dan heb ik ook nog eens een hele zware donkere vibe om me heen hangen??
Heb ik je ooit iets aangedaan ofzo?
woensdag 31 januari 2018 om 22:16
Nou nee hoor. Ik ga af op wat je zelf typt. Ik wist niet dat depressief in jouw geval betekent dat je een vrolijk humeur hebt, maar dan weet ik dat nu.
woensdag 31 januari 2018 om 22:31
Als dit jouw reactie is op iemand die inzicht probeert te krijgen in de situatie, dan snap ik wel dat er verwijdering ontstaat. Je komt echt niet over als een prettig persoon om mee samen te zijn. Sorry, verder niet rot bedoeld, maar dit valt me op.
woensdag 31 januari 2018 om 22:46
Ik lees: Je bent depressief en je ziet het niet meer zitten. En dat komt door het gedrag van je vrouw.
Je bent zelf verantwoordelijk voor hoe je je voelt. Als jij ongelukkig wordt van hoe je leven eruit ziet, ben je daar zelf verantwoordelijk voor. Jij kiest ervoor om met je vrouw zo te leven, om nooit de deur uit te gaan, je te laten negeren. Leg het niet bij je vrouw. Jij maakt die keuze.
Je kan alleen je eigen leven leiden. En als dat in harmonie en met plezier met iemand anders kan, dan is dat geweldig.
Ik zeg niet dat je bij je vrouw moet blijven of moet weggaan, of dat je vrouw wel of niet moet veranderen. Ik zeg dat je moet proberen te veranderen wat je (1) niet bevalt en (2) wat je ook daadwerkelijk kan veranderen. Dus je vrouw kan je niet veranderen (je kan het haar wel vragen), wel hoe je er mee omgaat. Neem de regie over je leven en leg je geluk of ongeluk niet bij een ander.
Je bent zelf verantwoordelijk voor hoe je je voelt. Als jij ongelukkig wordt van hoe je leven eruit ziet, ben je daar zelf verantwoordelijk voor. Jij kiest ervoor om met je vrouw zo te leven, om nooit de deur uit te gaan, je te laten negeren. Leg het niet bij je vrouw. Jij maakt die keuze.
Je kan alleen je eigen leven leiden. En als dat in harmonie en met plezier met iemand anders kan, dan is dat geweldig.
Ik zeg niet dat je bij je vrouw moet blijven of moet weggaan, of dat je vrouw wel of niet moet veranderen. Ik zeg dat je moet proberen te veranderen wat je (1) niet bevalt en (2) wat je ook daadwerkelijk kan veranderen. Dus je vrouw kan je niet veranderen (je kan het haar wel vragen), wel hoe je er mee omgaat. Neem de regie over je leven en leg je geluk of ongeluk niet bij een ander.
woensdag 31 januari 2018 om 23:00
TO, ik vind dat je heel gepikeerd reageert op sommig commentaar dat je krijgt, maar wel zonder iets uit te leggen. Dat is jammer. Mensen willen je graag begrijpen maar dat lukt op deze manier niet zo. Je geeft aan dat je een oplossing wil vinden maar op deze manier gaat dat niet werken vrees ik. Geef mensen antwoord, ook als hun interpretatie je niet aanstaat. Daar kom je hier veel verder mee.
woensdag 31 januari 2018 om 23:45
He ja, ik ben een beetje verbaasd over alle reacties eigenlijk. Ik lees vooral een overdreven dramatisch geschreven verhaal ('rand van het ravijn', 'persoonlijk drama', 'zwart gat', 'geplaagd door nachtmerries', etcetera), maar wat doet die vrouw nou precies fout dat het zo'n ontzettend negatieve invloed heeft?
Oké, dit huwelijk zit absoluut niet goed, en ik kan me goed voorstellen dat je je heel erg eenzaam voelt. Maar dat zij daarom de oorzaak is van je depressie en burn-out vind ik wel weer ver gaan.
Oké, dit huwelijk zit absoluut niet goed, en ik kan me goed voorstellen dat je je heel erg eenzaam voelt. Maar dat zij daarom de oorzaak is van je depressie en burn-out vind ik wel weer ver gaan.
donderdag 1 februari 2018 om 05:59
Ze waren al 11 jaar samen voor ze het kindje kreeg, dus dat lijkt me onwaarschijnlijk. Wel denk ik dat zijn vrouw mentale problemen heeft. Wellicht postnatale depressie in combi met andere dingen?leclair schreef: ↑31-01-2018 16:47TO,
IK wil je niet nog verder de afgrond in duwen, maar als ik zo je verhaal lees, lees ik:
Vrouw zoekt man met maar 1 doel , een kindje.
Als het kindje er is., afbouwen, negeren, me zelf weer zijn. en hoppa.
Eventuele scheiding overlaten aan man. Alimentatie trekken en klaar.
Je hebt al 15jaar een relatie met haar. Ze is 180gr. gedraaid !! sinds ze eindelijk haar kindje heeft.
Geen echte vrouw meer voor je !!, Vergeet zelfs zogenaamd boodschappen !!.
JIJ gaat door de hele situatie geheel naar den kloten ( sorry voor het woord) en nog wil je er alles aan doen. ?
Zij is mede schuldig aan jouw burn-out.
Door jouw liefde voor haar , kan je een hoop door de vingers zien, maar dit gaat te ver.
Neemt niet weg dat dit verschrikkelijk voor TO is en volkomen onacceptabel hoe zij zich gedraagt.
donderdag 1 februari 2018 om 06:07
Ctrl_Alt_Esc schreef: ↑31-01-2018 22:04Noor,
Kan je mij uitleggen waarom je het nodig vindt om mij overal de 'zwarte piet' voor toe te schuiven?
Je doet allemaal volstrekt ongefundeerde aannames en je verwijt mij vanalles en dan heb ik ook nog eens een hele zware donkere vibe om me heen hangen??
Heb ik je ooit iets aangedaan ofzo?
Ik krijg het idee dat Noor je advies geeft om je te helpen op een kordate manier, niet dat ze jou de 'zwarte piet' hier toeschuift.
donderdag 1 februari 2018 om 06:13
Dus jij vindt het normaal om samen met kind om 19u30 te gaan slapen? Zij hoeft dat toch helemaal niet te doen. Dat doet ze zichzelf aan.
Kind op bed leggen en aan de avond beginnen.
donderdag 1 februari 2018 om 09:12
De enige manier om hieruit te komen, is te gaan kijken naar je eigen rol in alles in je leven. Waar kun je wel invloed op hebben, wat kun je zelf aanpassen en veranderen? Je hebt al hulp gezocht, dat is een onderdeel van er uit kunnen komen, uit die diepe put. Voor jezelf (en of dat nu in je huwelijk is voor je vrouw of alleen) maar vooral ook voor jullie dochter! Kom op, het kan altijd anders!
donderdag 1 februari 2018 om 09:18
Nee, dat is niet normaal, maar je kan het vergelijken met iemand die de hele avond achter de pc gaat zitten facebookspelletjes spelen en daardoor niet echt aanspreekbaar is. Enkel is dit een andere activiteit, namelijk slapen. We weten allemaal niet wat hier aan ten grondslag ligt, daarvoor is het verhaal te summier. Het kan zijn dat vrouw geobsedeerd is door haar kind maar het kan ook zijn dat ze het aangrijp om man te ontlopen. Ik denk echt dat gerichte therapie voor deze mensen nu het beste is. Wij zitten er niet naast, kennen niet het volledige verhaal, hoe moeten we dan in hemelsnaam een mening vormen?
donderdag 1 februari 2018 om 09:30
Misschien heb je gelijk. Maar er staat nergens , dat hij de "strijd" aanging met zijn vrouw. Ook ik vind de hele situatie van to verschrikkelijk.Paarsebloem schreef: ↑01-02-2018 05:59Ze waren al 11 jaar samen voor ze het kindje kreeg, dus dat lijkt me onwaarschijnlijk. Wel denk ik dat zijn vrouw mentale problemen heeft. Wellicht postnatale depressie in combi met andere dingen?
Dat denk ik ook, maar ik lees nergens dat hij toen al het gesprek aan ging met zijn vrouw.. Voor mij komt het over, of dat to dit met lode ogen allemaal maar aan liet modderen.
Neemt niet weg dat dit verschrikkelijk voor TO is en volkomen onacceptabel hoe zij zich gedraagt.voor TO en goed dat hij om hulp zoekt (zowel hier om even te praten als met professionals). Dat is al knap voor iemand met depressie. Wel vind ik niet dat de hele depressie aan haar te wijten is. Dat hij niet veel meer met zijn vrienden wil omgaan en niet goed in loondienst kan werken is niet haar fout.
Deden ze voor die tijd wel dingen samen, was hun huwelijk harmonieus.? Vreeën ze toen nog wel de sterren van de hemel.
Was het krijgen van hun kindje een "red" middel.
EN waarom liet hij toe, dat zijn vrouw al vanaf de geboorte van hun dochter, dat zij gelijk met kind naar bed ging.!!
Ik lees nergens, dat hij bv ook zeer druk was met zijn werk, daardoor misschien vaak laat thuis kwam. etc.
Ik lees nergens of hij toen al in gesprek ging met zijn vrouw hier over.
IK hoop voor beiden, dat de therapie zal helpen hun leven weer op de rails te krijgen.
anoniem_121993 wijzigde dit bericht op 01-02-2018 09:42
13.97% gewijzigd
donderdag 1 februari 2018 om 09:37
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie leven er concreet uit ziet, TO.
Als in: hoeveel werk jij, hoeveel werkt zij? Hoeveel papadagen heb jij, hoeveel mamadagen heeft zij? Hoe verdelen jullie het huishouden? Hoe verdelen jullie de financiën? Hoeveel avonden ben jij doordeweeks weg, en hoeveel zij? Hoe verdelen jullie het uitslapen in het weekend, wie gaat er naar de bieb/sportclub/zwemles/consultatiebureau. Wie neemt er vrij als kind opgehaald moet worden bij ziekte?
De manier waarop je op Noor reageert en het feit dat je op haar vragen niet wil antwoorden wekken de indruk dat zij een gevoelig punt raakt.
Als in: hoeveel werk jij, hoeveel werkt zij? Hoeveel papadagen heb jij, hoeveel mamadagen heeft zij? Hoe verdelen jullie het huishouden? Hoe verdelen jullie de financiën? Hoeveel avonden ben jij doordeweeks weg, en hoeveel zij? Hoe verdelen jullie het uitslapen in het weekend, wie gaat er naar de bieb/sportclub/zwemles/consultatiebureau. Wie neemt er vrij als kind opgehaald moet worden bij ziekte?
De manier waarop je op Noor reageert en het feit dat je op haar vragen niet wil antwoorden wekken de indruk dat zij een gevoelig punt raakt.
Am Yisrael Chai!
donderdag 1 februari 2018 om 09:45
Dit.Isolde123 schreef: ↑31-01-2018 22:46Ik lees: Je bent depressief en je ziet het niet meer zitten. En dat komt door het gedrag van je vrouw.
donderdag 1 februari 2018 om 09:45
donderdag 1 februari 2018 om 09:47
Tja ook dat was zijn eigen keuze ooit.redbulletje schreef: ↑01-02-2018 09:45Ook 'n groot probleem idd, dan mag TO waarschijnlijk ook nog partnerallimentatie dokken en het hele kind financieren ipv dat zij zelf bijdraagt. Maar door weg te gaan kan hij in elk geval weer wel zelf gaan leven.
donderdag 1 februari 2018 om 09:53
Dit.fashionvictim schreef: ↑01-02-2018 09:37Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie leven er concreet uit ziet, TO.
Ik zie vragen hierover, misschien helpt het als je antwoord geeft? Je wordt boos om reacties, maar je geeft geen antwoord op hele gewone vragen.