De rand van het ravijn

31-01-2018 14:45 214 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helaas vinden een paar mensen het noodzakelijk om mijn topic te verzieken/kapen met op niets gebaseerde (behalve hun eigen negatieve perceptie) en totaal ongefundeerde aannames.
Om deze reden verwijder ik de OP en verzoek ik de mod's om hier een slotje op te doen.

Dank aan diegene die wel op een positieve wijze hebben willen bijdragen in dit topic, de steun en de objectief kritische spiegel.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-02-2018 10:10
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
93.73% gewijzigd
emmetje2 schreef:
01-02-2018 11:40
Op mij komt het over dat TO alleen als zaaddonor nodig was.
Waar maak je dit uit op? Ze waren al 11 jaar samen voordat kind er was. Als ze echt TO alleen als zaaddonor had willen gebruiken dan was ze wel eerder (oepsie) door de pil heen zwanger geraakt, denk je niet?

Sowieso een gekke assumptie. Iemand moet toch voor kind zorgen, als TO het niet doet, is het logisch dat zijn vrouw die taak op zich neemt. Wat is haar alternatief? Kind naar een weeshuis sturen?
..
anoniem_362665 wijzigde dit bericht op 01-02-2018 14:05
Reden: Zie OP
99.81% gewijzigd
Weet je TO..ik ben nu best nieuwsgierig geworden hoe jouw vrouw dit alles ervaart.

Het lijkt mij dat dit uitzichtloos is.
Daarnaast als jij je echt on the edge bevind moet je echt eens maatregelen nemen ipv redenen verzinnen waarom het NIET kan.

Ik genereer hier ook het betere inkomen..maar zit nu toch echt thuis omdat ik anders blijf vallen.

Grow a pair and heal ipv verder te willen vallen.
emmetje2 schreef:
01-02-2018 11:40
Op mij komt het over dat TO alleen als zaaddonor nodig was.
En sorry hoor, al 4 jaar om 8 uur samen met je kind naar bed gaan vind ik echt ziekelijk.
TO mag niks buitenshuis doen van haar maar moet wel alleen op de bank zitten savonds. En het gebrek aan seksleven maakt het nog erger.
Echt, dit is geen relatie meer.
ik had voor minder de stekker eruit getrokken.
Maar stel he, het is inderdaad zo dat de vrouw van TO kostwinner is en het merendeel van zorg en huishouden doet, dan is het toch niet gek dat ze het niet waardeert dat haar man 's avonds ook nog eens de hort op gaat om buiten de deur wel leuk te doen?

Ik vond het ook nooit leuk als mijn ex doordeweeks weg ging. Heb daar ook echt vaak ruzie over gemaakt. En ook hij bracht (en brengt) dat naar de buitenwereld toe alsof ik een soort controlerende heks ben die een man geen lolletje gunt. Maar daar ging het mij helemaal niet om. Ik werd niet boos omdat hij iets leuks wou doen, ik werd boos omdat hij thuis geen reet uitvoerde, alleen maar lamlendig op de bank lag te pitten, geen flikker in het huishouden deed, vaak zijn (veel kleinere) deel aan ons inkomen te laat betaalde en ook nog eens vaak / zo goed als altijd onaardig tegen mij en de kinderen was.
En ik haatte het dat hij in plaats van thuis eindelijk eens van zijn luie reet af te komen of op zijn minst voor gezelligheid te zorgen, hij buiten de deur wel de joviale getapte vent uit kon hangen. Dan dacht ik "je moest eens weten hoe hij thuis is". En later, toen onze relatie al op sterven na dood was, zei ik ook weleens tegen hem dat als hij bij X wel leuk kon zijn terwijl hij thuis alleen maar negativiteit bracht, dat hij dan lekker bij X moest blijven.

Dat is dus een heel andere insteek dan "hij mag niet uitgaan en moet alleen op de bank zitten". Hij mag zeker wel uitgaan, maar hij moet verdorie eerst zijn verantwoordelijkheden thuis nemen.
Am Yisrael Chai!
8102 schreef:
01-02-2018 10:51
Er bestaat een negeerknop, die kan je gewoon gebruiken. Op profiel klikken, en dan naar blokkeren.

Dankjewel voor deze tip!
Wat doe je in hemelsnaam als je van 35 tot 60 uur werk ex. administratie en offertes niet ruim kunt rondkomen?
Dat is geen werk, dat is bezigheidstherapie.

Ga gewoon de post rondbrengen of zoiets, dan heb je tijd om echt wat bij te dragen aan je gezin en dan kun je zonder veel stress uit je depressie klimmen.
Ctrl_Alt_Esc schreef:
01-02-2018 11:57
Ik draai gemiddeld tussen de 35 en de 60 uur in de week (los van administratie en maken offertes) , afhankelijk van klus.

Dus je bent 35 a 60 uur van huis, en daarbovenop ben je thuis dus ook nog een uur of 10 per week aan het werk?
Maar met dat vele werken ben je niet in staat de vaste lasten te betalen?

Mijn vrouw werkt 28u

Je vrouw heeft dan een zwaardere of in ieder geval beter betalende baan dan jij, toch? En werkt dus 4 dagen per week.

De verdeling van de taken is een soms deels afhankelijk van mijn agenda maar wat huishouden betreft doet mijn vrouw zeker meer, ik doe dan weer andere/zwaardere dingen maar ben altijd bereid om iets te doen in huishouden (maar dat moet dan soms wel even gevraagd worden)

Dus ze werkt 4 dagen en doet daarnaast het huishouden. Jij doet alleen wat als het je gevraagd wordt want voor de rest ben je nauwelijks thuis of thuis aan het werk.

Verdeling financiën is redelijk eenvoudig, haar salaris is vaste lasten mijn inkomen kan maandelijks nog wel wat verschillen (helaas moet ik ook nog wel eens een klus aannemen die uiteindelijk wat minder opbrengt) maar dat is voor al het andere

Je verdient erg weinig, als je met 45 tot 70 uur per week niet de vaste lasten kunt betalen maar alleen de boodschappen en extra's.

's avonds weg is bij hoge uitzondering, ik alleen voor een spoedklus of om een klus op te nemen en zij af en toe voor meeting of afspraak met vrienden/familie. In beide gevallen een aantal keer per jaar en zeker niet per week/maand
Uitslapen? Daar doen wij hier niet aan, zijn gemiddeld allemaal tussen half 6 en half 7 wakker en in beweging.
Verdeling rondom kind is mede afhankelijk van waar ik aan het werk ben; indien mogelijk probeer ik haar naar school/VSO te brengen en hetzelfde geldt voor ophalen school/BSO. In praktijk is dit ca 50/50. In geval van ziek wordt er gekeken wat beste uitkomt maar ook hier is verdeling redelijk gelijk.
Alles waar de auto bij komt kijken is mijn pakkie aan

Ik vind in ieder geval jullie verdeling erg ongelijkwaardig. Je vrouw draait wel voor erg veel op.
Am Yisrael Chai!
35 tot 60 uur werken strookt niet met wat je in je openingspost schrijft:

'...en het resultaat is dat zowel mijn depressie als mijn burn-out zich ernstig verdiepen met als triest dieptepunt dat december voor mij 1 groot zwart gat is. Ik weet (rationeel maar heel ver weg) dat het Sinterklaas, Kerst en oud en nieuw is geweest en dat mijn vrouw jarig was en zelfs dat ik nog ergens een klus heb gedaan maar ik kan me er niets meer van herinneren. Wat ik wel weet is dat ik op dit moment mentaal gezien gewoonweg niet in staat ben om ook maar iets op te pakken'
Je schrijft een nogal emotioneel stuk hier op het forum. Eigenlijk wil je alleen je ei kwijt, even van je af klagen. Dat kan en dat mag. Maar de vraag is wel in jouw situatie ( huwelijksproblemen, depressie, inkomensproblemen en werkonzekerheid) wat jou verder gaat helpen. Je hebt een stap gezet richting hulpverlening voor je eigen problemen. Er zijn al stappen gezet in hulpverlening voor jullie relatieproblemen, die echter niet op lijken te leveren waar jij op hoopt (toenadering tot elkaar). Er is een hele grote hoop met dingen die niet goed gaan. Het enige wat je vooruit kan helpen is het besef: er zullen dingen moeten veranderen. En je kunt niet alles tegelijk. Depressie zorgt voor lethargie: niets meer overzien en geen stappen nemen. Maar een depressie op zijn diepst heeft maar een weg: namelijk omhoog uit de put. Je kunt dus stukje bij beetje gaan zorgen dat wat nodig is gaat veranderen.Hoe en wat, daar kun je wat hulp bij vragen: hulpverlening (start je al mee, maar ook zij kunnen alleen met je meedenken en je op een spoor zetten, niet jouw vrouw veranderen of jouw problemen wegnemen). Doordat je nu hier je verhaal hebt gezet, heb je misschien de hoop gehad wat herkenning en steun te vinden. Die heb ik ook gelezen. Er zijn echter ook mensen die jouw verhaal lezen en er iets in zien wat hen opvalt, die jou iets willen meegeven, waar je misschien niet helemaal aan wilt, maar waar een kern van waarheid in zit. Niemand kent jou, jouw situatie en jouw/jullie leven. Dus er zullen aannames zijn die niet kloppen. Maar er zullen ook mensen zijn die jou hier nu een spiegel voorhouden, waar jij blijkbaar (nog) niet in wilt kijken. je kunt ervoor kiezen om reacties van mensen te negeren, zelfs onder een negeerknop te zetten. Je zou er ook voor kunnen kiezen om jezelf niet te verdedigen hier voor wat je niet herkent, maar alles nog eens een keer over te lezen en proberen door te laten dringen welke boodschappen mensen jou hier proberen te geven. Juist door die te willen zien (hoe pijnlijk soms ook), kun je een stap zetten richting verandering. Je bent je ei even kwijt, dat was wat je wilde. En nu kun je er ook voor kiezen om wat mensen je proberen te vertellen (al klopt niet alles in jouw ogen) te zien adviezen op de achtergrond, die je in je achterhoofd kunt houden.
En nog iets: hou alles zo klein en simpel mogelijk, je kunt een ding tegelijk veranderen. Probeer jezelf elke dag iets positiefs voor te houden, doe elke dag iets waar je een goed gevoel over krijgt, een ding voor jezelf en een ding voor een ander. Denk eraan: je kunt alleen nog maar omhoog en elk klein stapje helpt.
anoniem_356413 wijzigde dit bericht op 01-02-2018 12:17
0.15% gewijzigd
N00R85 schreef:
01-02-2018 11:51
Waar maak je dit uit op? Ze waren al 11 jaar samen voordat kind er was. Als ze echt TO alleen als zaaddonor had willen gebruiken dan was ze wel eerder (oepsie) door de pil heen zwanger geraakt, denk je niet?

Sowieso een gekke assumptie. Iemand moet toch voor kind zorgen, als TO het niet doet, is het logisch dat zijn vrouw die taak op zich neemt. Wat is haar alternatief? Kind naar een weeshuis sturen?
Wie zegt dat zijn vrouw alleen de zorg dan doet na een scheiding? Hij blijft de vader he.
Zijn vrouw kan gedacht hebben ik wil nog wel een kind voor ik te oud wordt, dan maar gauw nog met hem. Terwijl ze eigenlijk al niet meer van hem houdt. Je moet ze de kost geven die dat zo doen.
Mooie post, laverneb.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
01-02-2018 12:01
Maar stel he, het is inderdaad zo dat de vrouw van TO kostwinner is en het merendeel van zorg en huishouden doet, dan is het toch niet gek dat ze het niet waardeert dat haar man 's avonds ook nog eens de hort op gaat om buiten de deur wel leuk te doen?

Ik vond het ook nooit leuk als mijn ex doordeweeks weg ging. Heb daar ook echt vaak ruzie over gemaakt. En ook hij bracht (en brengt) dat naar de buitenwereld toe alsof ik een soort controlerende heks ben die een man geen lolletje gunt. Maar daar ging het mij helemaal niet om. Ik werd niet boos omdat hij iets leuks wou doen, ik werd boos omdat hij thuis geen reet uitvoerde, alleen maar lamlendig op de bank lag te pitten, geen flikker in het huishouden deed, vaak zijn (veel kleinere) deel aan ons inkomen te laat betaalde en ook nog eens vaak / zo goed als altijd onaardig tegen mij en de kinderen was.
En ik haatte het dat hij in plaats van thuis eindelijk eens van zijn luie reet af te komen of op zijn minst voor gezelligheid te zorgen, hij buiten de deur wel de joviale getapte vent uit kon hangen. Dan dacht ik "je moest eens weten hoe hij thuis is". En later, toen onze relatie al op sterven na dood was, zei ik ook weleens tegen hem dat als hij bij X wel leuk kon zijn terwijl hij thuis alleen maar negativiteit bracht, dat hij dan lekker bij X moest blijven.

Dat is dus een heel andere insteek dan "hij mag niet uitgaan en moet alleen op de bank zitten". Hij mag zeker wel uitgaan, maar hij moet verdorie eerst zijn verantwoordelijkheden thuis nemen.
Voorgaande post van TO ..hij werkt tussen de 35 en 60 uur per week, nog altijd meer dan zijn vrouw.
fashionvictim schreef:
01-02-2018 12:01

Dat was die man waar jij speciaal nog een kind voor genomen hebt terwijl jij in principe al voorzien was?
Was die voor dat kind wel de ideale huisman die 's avonds bij jou thuis zat en mee hielp in t huishouden?
emmetje2 schreef:
01-02-2018 12:13
Wie zegt dat zijn vrouw alleen de zorg dan doet na een scheiding? Hij blijft de vader he.
Zijn vrouw kan gedacht hebben ik wil nog wel een kind voor ik te oud wordt, dan maar gauw nog met hem. Terwijl ze eigenlijk al niet meer van hem houdt. Je moet ze de kost geven die dat zo doen.
Ja zijn vrouw kan van alles hebben gedacht, maar dat blijkt nergens uit. TO kan hetzelfde wel hebben gedacht. Misschien was juist hij het met een sterke kinderwens. Kan allemaal.
Heel vervelend dat sommige vivaforummers een lapschwanz als partner hebben gehad maar dat wil niet betekenen dat TO dat is.
emmetje2 schreef:
01-02-2018 12:15
Voorgaande post van TO ..hij werkt tussen de 35 en 60 uur per week, nog altijd meer dan zijn vrouw.
Maar hij verdient er bijna niks mee. Dat maakt het nog tragischer, want al die uren werk worden niet in het gezin gestoken. Dus de vrouw van TO mag EN vrijwel alles betalen EN vrijwel alles thuis opknappen, want TO werkt nu eenmaal zoveel.

Dit is toch geen houdbare situatie? 20 uur, minimumloon zou een veel betere uitgangspositie zijn. Dat zou meer opleveren en TO zou meer tijd overhouden om een groot deel van de zorg en het huishouden op zich te nemen.
emmetje2 schreef:
01-02-2018 12:15
Inderdaad, en er staat ook; halverwege 2017 werd de depressie en burnout duidelijk zichtbaar.
Dus waarom zijn vrouw vier jaar lang 's avonds naar boven rent blijft de hamvraag.
En ja misschien verdient zijn vrouw veel meer in die 28 uur werken, maar hij werkt veel meer uren. Dat kan met zzp'ers niet iedereen heeft universiteit gedaan.
emmetje2 schreef:
01-02-2018 12:13
Dat ben ik op zich wel met je eens, maar daar zit niet altijd de slechte intenties en de doortraptheid achter die hier op het forum er dan in gezien wordt.

Voor mij geldt zeker, bijvoorbeeld, dat ik niet meer van mijn man hield en toch nog snel op de valreep voordat het te laat was een kind met hem heb gekregen. Overigens was een kind vooral zijn wens, voor mij hoefde het eigenlijk niet. Althans, niet bewust.
Nu ik dat kind echter heb realiseer ik me dat ik waarschijnlijk onbewust juist heel graag nog een kind wilde. En dat het feit dat ik steeds hard zei dat het voor mij niet meer hoefde misschien wel eerder een rationele vertaling was van het feit dat ik onbewust al wel wist dat mijn relatie niet goed zat, maar dat met mijn bewustzijn niet onder ogen wilde zien.

Als mens doe je maar heel weinig dingen echt bewust. Zeker ingewikkelde emoties als liefde, boosheid, teleurstelling, verdriet, afkeer, etc beïnvloeden je veel vaker onbewust dan bewust.

Voor mij geldt dat juist een kind krijgen min of meer "als bij donderslag" naar de oppervlakte bracht wat al heel lang ergens in de diepte sluimerde. Het zou mij niet verbazen als dat voor heel veel mensen, en wellicht ook juist heel veel vrouwen, geldt. Als vrouw veranderen je blik, maar ook je verwachtingen, natuurlijk enorm als die oerdrift van dat jong willen beschermen losbarst.
Am Yisrael Chai!
N00R85 schreef:
01-02-2018 12:20
Maar hij verdient er bijna niks mee. Dat maakt het nog tragischer, want al die uren werk worden niet in het gezin gestoken. Dus de vrouw van TO mag EN vrijwel alles betalen EN vrijwel alles thuis opknappen, want TO werkt nu eenmaal zoveel.

Dit is toch geen houdbare situatie? 20 uur, minimumloon zou een veel betere uitgangspositie zijn. Dat zou meer opleveren en TO zou meer tijd overhouden om een groot deel van de zorg en het huishouden op zich te nemen.
Ja hoor, maakt niet uit hoeveel werk of hoevel hij verdient hij is en blijft een sukkel? Je vult echt van alles in.
Ik vraag me af hoe er zou zijn gereageerd als TO een vrouw was geweest.
Tja er zijn nu eenmaal enorme inkomensverschillen, niet iedereen verdient bakken geld, je hebt werkpaarden en luxe paarden zei mijn oma zaliger altijd.
Wat deden jullie samen toen je vrouw wel savonds weer naar beneden kwam tot het moment dat ze met benen opgetrokken er bij ging zitten?
8102 schreef:
01-02-2018 12:23
Inderdaad, en er staat ook; halverwege 2017 werd de depressie en burnout duidelijk zichtbaar.
Dus waarom zijn vrouw vier jaar lang 's avonds naar boven rent blijft de hamvraag.
En ja misschien verdient zijn vrouw veel meer in die 28 uur werken, maar hij werkt veel meer uren. Dat kan met zzp'ers niet iedereen heeft universiteit gedaan.
Nou precies, nu wordt hij ook nog eens beticht van te weinig verdienen. Kunnen we hem linksom niet afbranden dan maar rechtsom.
emmetje2 schreef:
01-02-2018 12:25
Ja hoor, maakt niet uit hoeveel werk of hoevel hij verdient hij is en blijft een sukkel? Je vult echt van alles in.
Ik vraag me af hoe er zou zijn gereageerd als TO een vrouw was geweest.
Als TO een vrouw zou zijn die 70 uur per week niks in haar gezin doet maar ook nauwelijks geld binnen brengt zou ik hetzelfde vinden.

Als je een gezin hebt, heb je allebei verantwoordelijkheden. En die verdeel je zo eerlijk mogelijk. En niet de een alle lasten, en de ander alleen lusten.
Am Yisrael Chai!
Depri worden , zelfs een burn out ! TO misschien was je vele werkuren en weinig verdiende centen wel de grootste oorzaak ???

Je schreef over een klus aannemen, daar haal ik uit, dat je een soort van aannemer bent??? ( of zit ik er naast?).

Te veel bezig geweest zijnde met Hoe ga ik meer geld verdienen? Waardoor je er langzaam achter kwam dat je huwelijk meer een zijstraat was, dan de kern van je bestaan.

Misschien was dat wel je grootste frustratie.??
Dames (of in elk geval een paar hier)
Assumption is the mother of all great fuck-ups.

Jullie doen totaal ongefundeerde aannames doen en breien daar vervolgens een heel verhaal omheen wat kant noch wal raakt.

Mijn verzoek: als je dan toch alleen maar op basis van je eigen (verwrongen) perceptie
een serieus bedoeld topic wil verzieken zoek een ander topic en laat dat van mij lekker met rust.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven