De rand van het ravijn

31-01-2018 14:45 214 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helaas vinden een paar mensen het noodzakelijk om mijn topic te verzieken/kapen met op niets gebaseerde (behalve hun eigen negatieve perceptie) en totaal ongefundeerde aannames.
Om deze reden verwijder ik de OP en verzoek ik de mod's om hier een slotje op te doen.

Dank aan diegene die wel op een positieve wijze hebben willen bijdragen in dit topic, de steun en de objectief kritische spiegel.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-02-2018 10:10
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
93.73% gewijzigd
fashionvictim schreef:
01-02-2018 12:29
Als TO een vrouw zou zijn die 70 uur per week niks in haar gezin doet maar ook nauwelijks geld binnen brengt zou ik hetzelfde vinden.

Als je een gezin hebt, heb je allebei verantwoordelijkheden. En die verdeel je zo eerlijk mogelijk. En niet de een alle lasten, en de ander alleen lusten.
Ik lees nergens dat TO in huis niks doet. Lees een eerdere post van TO.
emmetje2 schreef:
Nou precies, nu wordt hij ook nog eens beticht van te weinig verdienen. Kunnen we hem linksom niet afbranden dan maar rechtsom.
Dus jij zou accepteren dat je zelf 4 dagen in de week werkt voor alle vaste lasten, en ook nog eens 90% van de zorgtaken en het huishouden doet, zodat je partner lekker 70 uur in de week onbetaald ergens anders kan werken?

Ik echt niet, hoor. En ik vind mannen en vrouwen die dat wel een prima verdeling vinden echt veel te goed voor deze wereld.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
Als TO een vrouw zou zijn die 70 uur per week niks in haar gezin doet maar ook nauwelijks geld binnen brengt zou ik hetzelfde vinden.

Als je een gezin hebt, heb je allebei verantwoordelijkheden. En die verdeel je zo eerlijk mogelijk. En niet de een alle lasten, en de ander alleen lusten.
Die eerlijkheid verdelen is als kind in bed ligt naar boven gaan, en slapen op een matras op de kinderkamer?
Nogmaals als vrouw geen zin meer heeft in haar huwelijk kan ze net zo goed met kind opstappen en apart gaan wonen. Ze hoeft haar partner anno 2018 niet meer aan het lijntje te houden.
Wat ik mij afvraag op wiens naam het huis staat en op welke gronde ze getrouwd zijn, ik denk dat dat ook mee speelt.
Anders had partner allang al de spullen kunnen pakken en echtscheiding aan kunnen vragen.
Je hebt nu eenmaal een huishouden en een gezin samen.
[...]

Af en toe aan je vrouw vragen 'of je kunt helpen' is niet meer genoeg in 2018. Zeker niet als zij de kostwinner is en alle vaste lasten betaalt.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-02-2018 13:38
Reden: Ongepast gedrag
16.53% gewijzigd
emmetje2 schreef:
01-02-2018 12:33
Ik lees nergens dat TO in huis niks doet. Lees een eerdere post van TO.
Hij zegt letterlijk: "afhankelijk van mijn agenda" en "mijn vrouw moet het wel vragen".

Aangezien hij ook vertelt dat hij tussen de 35 en 60 uur per week van huis is en ook nog eens thuis offertes maakt en administratie doet, kun je dus wel concluderen dat hij inderdaad nauwelijks iets in huis doet. Dat kan namelijk niet, hij is er simpelweg niet als er dingen gedaan moeten worden.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
01-02-2018 12:34
Dus jij zou accepteren dat je zelf 4 dagen in de week werkt voor alle vaste lasten, en ook nog eens 90% van de zorgtaken en het huishouden doet, zodat je partner lekker 70 uur in de week onbetaald ergens anders kan werken?

Ik echt niet, hoor. En ik vind mannen en vrouwen die dat wel een prima verdeling vinden echt veel te goed voor deze wereld.
Nee zie een post van TO over rolverdeling. Is echt niet zo dat hij niks doet.
En trouwens, als je vrouw al 4 juaar naar boven rent met kind om te gaan slapen word je ook minder gemotiveerd. Immers waar doe je t nog voor. Dan doe je het alleen nog voor je kind.
N00R85 schreef:
01-02-2018 12:36
[...]

Af en toe aan je vrouw vragen 'of je kunt helpen' is niet meer genoeg in 2018. Zeker niet als zij de kostwinner is en alle vaste lasten betaalt.
Ik vind jou erg denigrerend praten over TO's werk.Kom op zeg niet iedereen kan professor worden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-02-2018 13:36
Reden: Quote verwijderd
9.76% gewijzigd
N00R85 schreef:
01-02-2018 12:36
[...]
En zijn vrouw dan? Zij onttrekt zich uit hun huwelijk door lekker naar boven te gaan met kind elke avond.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-02-2018 13:37
Reden: Quote verwijderd
9.68% gewijzigd
Ctrl_Alt_Esc schreef:
01-02-2018 12:33
Dames (of in elk geval een paar hier)
Assumption is the mother of all great fuck-ups.

Jullie doen totaal ongefundeerde aannames doen en breien daar vervolgens een heel verhaal omheen wat kant noch wal raakt.

Mijn verzoek: als je dan toch alleen maar op basis van je eigen (verwrongen) perceptie
een serieus bedoeld topic wil verzieken zoek een ander topic en laat dat van mij lekker met rust.
Hmmmmmmmmmmmmm
Voel je je in het nauw gedreven ????

Verdedig dan de door jouw geziene verkeerde aannames.
Daar kunnen we wat mee.

Probeer bv eens te vertellen, hoe het was, voordat de burn out/depressie zich aandiende.
Hoe voelde je je toen ?
Hoe zag je je vrouw.?

Was je gelukkig, voelde je vreugde?
WIlde je snel naar huis, om bij je vrouw te zijn.?
Hoe verliep de zwangerschap.?
Maar ik ga nu even boodschappen doen, tot latersss mensen.
60 uur werken is vrijwilligerswerk doen?
Misschien gaat die vrouw wel al 4 jaar tegelijk met haar kind naar bed omdat ze gewoon moe is van een zware baan, een huishouden en zorgtaken (en wellicht eerdere jaren ook gebroken nachten?)

Als TO er toch niet is, of toch bezig is offertes te maken en administratie te doen, of alleen maar een beetje sippend en zwijgend depri ligt te wezen in plaats van een keer een goed gesprek aan te gaan of iets gezelligs te doen, heeft het ook weinig zin om wakker te blijven. Dan zou ik ook gaan slapen.

(Ik zeg niet dat het per se zo is, maar je kunt de dingen die TO vertelt heel makkelijk uitleggen zoals hij wil dat we ze uitleggen, namelijk dat zijn vrouw een frigide heks is die hem niks gunt en hem misbruikt heeft voor zijn zaad. Je kunt de dingen die hij vertelt echter net zo makkelijk interpreteren als vrij logisch dat zijn vrouw zo doet, omdat hij nu eenmaal echt zijn steentje niet bijdraagt.

Ik vermoed dat de waarheid ergens in het midden ligt.)
fashionvictim wijzigde dit bericht op 01-02-2018 12:43
8.18% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
N00R85 schreef:
31-01-2018 22:31
Als dit jouw reactie is op iemand die inzicht probeert te krijgen in de situatie, dan snap ik wel dat er verwijdering ontstaat. Je komt echt niet over als een prettig persoon om mee samen te zijn. Sorry, verder niet rot bedoeld, maar dit valt me op.

Wow... wat een aannames doe jij in korte tijd! En hoeveel ruimte geef jij TO om te antwoorden, zonder er meteen een oordeel aan op te hangen? Je hebt de man veroordeeld voor hij ook maar enige uitleg kon geven. Jij stelt geen vragen, maar schuift hem van alles in zijn mik met je overtuigingen, zonder eerst eens rustig te horen wat zijn antwoorden zijn.
En dan nog dat 'sorry, niet rot bedoeld'... Je bedoelt het allemaal heel goed? Ga je eigen teksten nog eens teruglezen dan, want als je intentie goed is, komt het nogal rottig je strot uit. En dan schieten je goede bedoelingen nogal hun doel voorbij.
emmetje2 schreef:
01-02-2018 12:40
En zijn vrouw dan? Zij onttrekt zich uit hun huwelijk door lekker naar boven te gaan met kind elke avond.
.
.
En hij vindt dat al 4 jaar (!) blijkbaar prima...

.
Als zij s avonds naast hem - in zichzelf gekeerd- op de bank zit, zou je denken dat hij een gesprek kan aangaan of iets samen doen. Op mijn vraag of hij dat ook doet / gedan heeft, komt geen antwoord.
emmetje2 schreef:
01-02-2018 12:38
Ik vind jou erg denigrerend praten over TO's werk.Kom op zeg niet iedereen kan professor worden.
Als hij met zoveel uur zzp-en niet eens het parttime baantje van zn vrouw kan evenaren qua opbrengst kan hij beter shiften gaan draaien met ongeschoold fabriekswerk, dat levert meer op.

En ik zou me niets aantrekken van een vrouw die samen met een kind naar bed gaat, dus gewoon lekker s' avonds naar vrienden of sportclub.
Mijn man werkte altijd keihard op minimum loon, maar zo te lezen is dat voor noor85 vrijwilligerswerk.
+1
8102 schreef:
01-02-2018 12:47
Mijn man werkte altijd keihard op minimum loon, maar zo te lezen is dat voor noor85 vrijwilligerswerk.
.
Dat is volgens mij niet wat ze zegt.
TO werkt misschien wel veel uren, maar het levert niets op. Woordkeuze kan wellicht anders van Noor, maar ze zegt geen gekke dingen in dit topic, vind ik.
ingelise schreef:
01-02-2018 12:49
.
Dat is volgens mij niet wat ze zegt.
TO werkt misschien wel veel uren, maar het levert niets op. Woordkeuze kan wellicht anders van Noor, maar ze zegt geen gekke dingen in dit topic, vind ik.
Weet je wat het gekke is, zijn vrouw werkt 28 uur, als zij daarmee de vaste lasten kan betalen dan word ze de hemel in geprezen, hij werkt meer en verdiend minder, maar doet dan blijkbaar vrijwilligerswerk omdat vrouw de vaste lasten moet betalen.
Trouwens ze kunnen ook goedkoper gaan wonen als het huis te duur is.
8102 schreef:
01-02-2018 12:47
Als TO 60 uur werkt voor het minimumloon kan hij makkelijk zijn eigen helft van de vaste lasten en de boodschappen betalen.

Als TO 60 uur werkt voor (heel veel) minder dan het minimumloon is hij knettergek, en zijn vrouw ook dat ze dat pikt.

Als hij gewoon 36 uur (of desnoods ook 28) voor het minimumloon gaat werken, maakt niet uit wat, is hij van de stress af, draagt hij redelijk bij aan het gezinsinkomen en dan kan hij ook nog eens een poot uitsteken thuis.
En ongeschoold werk ligt voor het opscheppen op dit moment, dus dat kan morgen geregeld zijn.

Misschien komt hij dan tot de conclusie dat je je vrouw wel overal de schuld van kunt geven, maar dat je je problemen toch echt alleen zelf kunt oplossen.
anoniem_317725 wijzigde dit bericht op 01-02-2018 12:55
0.34% gewijzigd
laverneb schreef:
01-02-2018 12:11
Je schrijft een nogal emotioneel stuk hier op het forum. Eigenlijk wil je alleen je ei kwijt, even van je af klagen. Dat kan en dat mag. Maar de vraag is wel in jouw situatie ( huwelijksproblemen, depressie, inkomensproblemen en werkonzekerheid) wat jou verder gaat helpen. Je hebt een stap gezet richting hulpverlening voor je eigen problemen. Er zijn al stappen gezet in hulpverlening voor jullie relatieproblemen, die echter niet op lijken te leveren waar jij op hoopt (toenadering tot elkaar). Er is een hele grote hoop met dingen die niet goed gaan. Het enige wat je vooruit kan helpen is het besef: er zullen dingen moeten veranderen. En je kunt niet alles tegelijk. Depressie zorgt voor lethargie: niets meer overzien en geen stappen nemen. Maar een depressie op zijn diepst heeft maar een weg: namelijk omhoog uit de put. Je kunt dus stukje bij beetje gaan zorgen dat wat nodig is gaat veranderen.Hoe en wat, daar kun je wat hulp bij vragen: hulpverlening (start je al mee, maar ook zij kunnen alleen met je meedenken en je op een spoor zetten, niet jouw vrouw veranderen of jouw problemen wegnemen). Doordat je nu hier je verhaal hebt gezet, heb je misschien de hoop gehad wat herkenning en steun te vinden. Die heb ik ook gelezen. Er zijn echter ook mensen die jouw verhaal lezen en er iets in zien wat hen opvalt, die jou iets willen meegeven, waar je misschien niet helemaal aan wilt, maar waar een kern van waarheid in zit. Niemand kent jou, jouw situatie en jouw/jullie leven. Dus er zullen aannames zijn die niet kloppen. Maar er zullen ook mensen zijn die jou hier nu een spiegel voorhouden, waar jij blijkbaar (nog) niet in wilt kijken. je kunt ervoor kiezen om reacties van mensen te negeren, zelfs onder een negeerknop te zetten. Je zou er ook voor kunnen kiezen om jezelf niet te verdedigen hier voor wat je niet herkent, maar alles nog eens een keer over te lezen en proberen door te laten dringen welke boodschappen mensen jou hier proberen te geven. Juist door die te willen zien (hoe pijnlijk soms ook), kun je een stap zetten richting verandering. Je bent je ei even kwijt, dat was wat je wilde. En nu kun je er ook voor kiezen om wat mensen je proberen te vertellen (al klopt niet alles in jouw ogen) te zien adviezen op de achtergrond, die je in je achterhoofd kunt houden.
En nog iets: hou alles zo klein en simpel mogelijk, je kunt een ding tegelijk veranderen. Probeer jezelf elke dag iets positiefs voor te houden, doe elke dag iets waar je een goed gevoel over krijgt, een ding voor jezelf en een ding voor een ander. Denk eraan: je kunt alleen nog maar omhoog en elk klein stapje helpt.
Wat een lieve en opbouwende post.
Alleen zegt hij dat hij vanaf medio 2017 amper heeft gewerkt door burnout en depressie.
Ook staat er dat hij geen medicijnen kan nemen, dan kan hij niet meer werken omdat hij met machines werkt.
anoniem_353805 wijzigde dit bericht op 01-02-2018 12:57
38.08% gewijzigd
8102 schreef:
01-02-2018 12:56
Alleen zegt hij dat hij vanaf medio 2017 amper heeft gewerkt door burnout en depressie.
Zijn verhaal staat inderdaad bol van de tegenstrijdigheden.
Afbeelding
Snarky schreef:
01-02-2018 12:56
Zijn verhaal staat inderdaad bol van de tegenstrijdigheden.
Nee hoor het staat er duidelijk.
fashionvictim schreef:
01-02-2018 12:42
Misschien gaat die vrouw wel al 4 jaar tegelijk met haar kind naar bed omdat ze gewoon moe is van een zware baan, een huishouden en zorgtaken (en wellicht eerdere jaren ook gebroken nachten?)

Als TO er toch niet is, of toch bezig is offertes te maken en administratie te doen, of alleen maar een beetje sippend en zwijgend depri ligt te wezen in plaats van een keer een goed gesprek aan te gaan of iets gezelligs te doen, heeft het ook weinig zin om wakker te blijven. Dan zou ik ook gaan slapen.

(Ik zeg niet dat het per se zo is, maar je kunt de dingen die TO vertelt heel makkelijk uitleggen zoals hij wil dat we ze uitleggen, namelijk dat zijn vrouw een frigide heks is die hem niks gunt en hem misbruikt heeft voor zijn zaad. Je kunt de dingen die hij vertelt echter net zo makkelijk interpreteren als vrij logisch dat zijn vrouw zo doet, omdat hij nu eenmaal echt zijn steentje niet bijdraagt.

Ik vermoed dat de waarheid ergens in het midden ligt.)
Kom op nou zeg... je vergaloppeert je in deze aanname. De man krijgt de ruimte niet om dingen uit te leggen.
Wil je iemand bereiken, dan is het in mijn ogen beter om ruimte te geven, voordat je alles wat iemand zegt meteen afbrandt of er je eigen draai aan geeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven