Lijf & Lijn alle pijlers

Op weg naar een fit, gezond en slank 2019

02-02-2018 19:59 361 berichten
Vervolg van 10 kilo minder in 2018.
Vrijdag is weegdag. Gewicht aub dikgedrukt vermelden.

Naam Leeftijd lengte startgewicht. Huidig gewicht 

Ollekebollekeknolleke:
32 jaar 1.57
67.465.26564.864.464.46463.5
6463.6

Skippybal10:
30 jaar 1.65
70.870.46968.868.668.267.466.8
66.866.5

Limonello18:
35 jaar 1.68
60.258.757.15857.5575757.2
5756.8

Strikjemetstippels:
35 jaar 1.68
6160.660.660.260.259.859.4
xx

Fudge:
34jaar 1.69
68.166.766.266.267.366.966.7
xx66.1

Twilight84:
33 jaar 1.75
86.882.382.681.9828281.782.2
81.982.1

Zwartvlekje:
25 jaar 1.55
62.361.26161.46160.960.5
60.7

Lola-lily:
30 jaar 1.63
79.879.17978.57978.57979
78.778.4

Kiwimeisje:
28 jaar 1.79
89.289.187.387.386.2xx85.4

Evada35:
35jaar. 1.80
83.8
8079.5
anoniem_361216 wijzigde dit bericht op 15-04-2018 12:55
76.41% gewijzigd
-
anoniem_64fadf0e01a24 wijzigde dit bericht op 18-12-2018 19:00
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Geniet van je tijd in Sri Lanka skippybal!!

En goedemorgen iedereen! Ondanks spierpijn van gisteren ga ik vanmorgen een rondje heeeeeeeel rustig hardlopen. En alvast maaltijden plannen en voorbereiden voor komende week. Heb zoveel groente in huis dat ik wel moet, want over een week allerlei verrotte groente weg moeten gooien vind ik zonde.

Geniet van de zondag!
Fijne vakantie skippybal!

En wat eten betreft. Mijn bmr is nu 1520. Als ik sport eet ik meer en ik val daarmee gestaag af. Ik dacht dat je geen spieren kan kweken als je afvalt.

Ik moet dus meer eten. Meer eiwitten lijkt me. Alleen eet ik geen vlees en zuivel met mate. (Daar krijg ik buikpijn van). Ook heb ik nu geen honger/trek. Dus dat lijkt me lastig.

Ik moet gewoon het een en ander uitproberen. En weet nu niet zo goed waar mee te beginnen. Gelukkig hoef ik niet volgende week al resultaat.

Ik ga nu sporten. Ik heb sinds 1 januari een vast sport ritme. Dat is al iets wat me gelukt is! Dat hoef ik alleen maar vol te houden ;-)
Limonello18 schreef:
04-02-2018 09:30
Fijne vakantie skippybal!

En wat eten betreft. Mijn bmr is nu 1520. Als ik sport eet ik meer en ik val daarmee gestaag af. Ik dacht dat je geen spieren kan kweken als je afvalt.

Ik moet dus meer eten. Meer eiwitten lijkt me. Alleen eet ik geen vlees en zuivel met mate. (Daar krijg ik buikpijn van). Ook heb ik nu geen honger/trek. Dus dat lijkt me lastig.

Ik moet gewoon het een en ander uitproberen. En weet nu niet zo goed waar mee te beginnen. Gelukkig hoef ik niet volgende week al resultaat.

Ik ga nu sporten. Ik heb sinds 1 januari een vast sport ritme. Dat is al iets wat me gelukt is! Dat hoef ik alleen maar vol te houden ;-)
Nou ja wat bodybuilders doen is cutten en bulken dus het kan wel natuurlijk. Ik heb het zelfde als jij hoor ik wil ook meer toned zijn. Ik krijg echt heel snel een buikje.

Eet je ook geen vis? Maar ik zou gewoon wat proberen inderdaad, als je niet meer wil af vallen gewoon een bepaalde bedrag eten aan kcal en kijken of je daar mee gelijk blijft, en zo nodig aan passen.

Anders kijk je voor eiwit repen of zo.
Spieren bouwen en afvallen gaat inderdaad lastig, tenzij je echt super precies gaat eten, maar dat zou ik onder begeleiding doen. Wat bodybuilders doen tijdens de bull fase is eten en zwaar trainen zodat de spieren groeien, en cutten doen ze om het droog te maken en de spieren zichtbaar te krijgen. Tijdens cutten groeien de spieren niet echt; die hebben bramdstof nodig om te groeien.
Je kan ook eiwit halen uit bonen, tofu, etc. Ik eet bijna geen vlees en kom aan voldoende eiwitten. Zuivel beperk ik tot een bakje kwark in de ochtend. Het boek ‘eet als een atleet’ staat ook vol goede tips hierover.
Ja onder andere bonen, tonijn, zuivel enz staan bekend als een goede bron van eiwitten. Ook vleesvervangers bevatten veel eiwitten (onder andere door de soja en bonen die daarin gebruikt worden) en veel noten :)
Bootcamp in het bos gehad....ik leef nog net...

Ik moet het inderdaad langzaam uitzoeken. Het moet wel makkelijk en dagelijks toepasbaar zijn. Ik wil er namelijk niet continue mee bezig zijn.

Dat boek ga ik in de vakantie even opzoeken. Klinkt erg interessant.
Limonello18 schreef:
03-02-2018 15:06
Gewichten zijn aangepast.
Wat betreft nieuwe mensen, schrijf gewoon mee. Mensen die ik vaak zie gaan de tabel in. Zien we je niet meer dan haal ik je weer uit. Er blijft dan uiteindelijk een vast groepje over, denk ik. Ik wil nu in ieder geval niet te veel regels opleggen.
Op basis van dit berichtje ga ik maar eens gewoon mee schrijven.

De titel van jullie groepje trok mijn aandacht! Ik ben sinds 1 januari (goede voornemens ;-D ) ook bezig met mijn gewicht, maar wel heel gericht ook bezig met gezonder gaan leven en dáárdoor afvallen. Niet door te crashen oid.
En het gaat lekker, de eerste 2,5 kg zijn er nu af. Om dat te bereiken heb ik 3 regels: minstens 2x per week sporten, normaal blijven eten en alleen in het weekend snoepen (in de brede zin van het woord). Ik zie dat sommigen van jullie werken met kcal tellen. Dat heb ik in het verleden ook gedaan en werkte toen ook goed!
Ik hoop trouwens in 2018 ook zwanger te raken, dus het is mogelijk dat ik op een dag moet stoppen met het afvallen.. Maar zo lang het nog niet raak is, is er niks op tegen om mijn lijf zo sterk mogelijk te maken om die zwangerschap in te stappen.
he he eindelijk tijd voor het forum! Nieuwe topic ook gevonden! Ben alleen vergeten te wegen, dus dat zal vrijdag weer worden. Heb een druk feestweekend gehad, dus durf nu ook niet op de weegschaal te staan.

Ik las iets over persoonlijke doelen: gezond bmi krijgen, en dan hopelijk wel zwanger worden. (sinds 2015 bezig). En dus ook fitter / actiever worden.
Ik schrijf graag mee! Huidige gewicht is 79.8, was twee weken terug op het hoogtepunt van 80,6. Na komst van baby alles gegeten wat ik lekker vond en niet gesport. Geen hogere wiskunde dat dit heeft geresulteerd in een dikke Lola. Ingeschreven bij zumba en op eten aan het letten. Sporten vind ik (gelukkig) leuk, maar eten ook. Streefgewicht voorlopig is 70 kg.
Hallo allemaal,

Ik merk dat ik *heel stom* ontzettende moeite heb met de titel van dit nieuwe topic. Ik ben niet slank en ga dit niet worden ook, wel mogen er behoorlijk wat kilo's af. Omdat ik geen zin heb elke keer met de titel geconfronteerd te worden ga ik in een ander topic meeschrijven. Iedereen heel veel succes met afvallen!
Hai hai, ben ik weer.
Evda in een andere hoedanigheid.
Nogmaals excuses.
Impulsieve ik, gooide weer eens de handdoek in de ring.
Mijn weegschaal was aan het flippen en bleek het achteraf gewoon niet goed te doen..
Daardoor kwam ik in een week steeds een beetje aan.
En was het zo beu dat ik alle motivatie kwijt raakte.
Maar ik heb een nieuwe weegschaal en die is gunstig gezind en weeg nu 81.5 :)
Het is een anologe dus kan alleen op de halve kilo's doorgeven, maar werkt stukken beter :).
Mag ik nog mee doen?
Sansevieria, Jammer dat je weggaat maar succes met afvallen!

Leuk dat je er weer bent Dava. Natuurlijk ben je nog welkom! Fijn dat het aan je weegschaal lag en het gewicht toch nog de goede kant op gaat.

Ik zit nu op de derde dag waarop in mijn inname verder terug gebracht heb en het gaat behoorlijk goed. Alleen gisteren had ik een werk lunch en merk ik dat het lastig is. Het eten is dan best calorierijk maar minder voedzaam dan mijn eigen lunches en dat krijg ik honger. We hadden later nog een borrel daar heb ik het bij een light drankje gehouden maar dat was best lastig met honger. Ik ben maar snel naar huis gegaan. Ik heb vrijdag nog zo'n afspraak en volgende week weer, dus daar moet ik nog wat op verzinnen.

Hoe gaan jullie om met momenten waarop je zelf minder invloed hebt op wat er voor je neus komt?
Dava1983 schreef:
06-02-2018 13:13
Hai hai, ben ik weer.
Evda in een andere hoedanigheid.
Nogmaals excuses.
Impulsieve ik, gooide weer eens de handdoek in de ring.
Mijn weegschaal was aan het flippen en bleek het achteraf gewoon niet goed te doen..
Daardoor kwam ik in een week steeds een beetje aan.
En was het zo beu dat ik alle motivatie kwijt raakte.
Maar ik heb een nieuwe weegschaal en die is gunstig gezind en weeg nu 81.5 :)
Het is een anologe dus kan alleen op de halve kilo's doorgeven, maar werkt stukken beter :).
Mag ik nog mee doen?
Haha dat is ook waar om ik digitale en analoge heb. Leuk dat je er weer bent!
Zwartvlekje schreef:
06-02-2018 13:58
Sansevieria, Jammer dat je weggaat maar succes met afvallen!

Leuk dat je er weer bent Dava. Natuurlijk ben je nog welkom! Fijn dat het aan je weegschaal lag en het gewicht toch nog de goede kant op gaat.

Ik zit nu op de derde dag waarop in mijn inname verder terug gebracht heb en het gaat behoorlijk goed. Alleen gisteren had ik een werk lunch en merk ik dat het lastig is. Het eten is dan best calorierijk maar minder voedzaam dan mijn eigen lunches en dat krijg ik honger. We hadden later nog een borrel daar heb ik het bij een light drankje gehouden maar dat was best lastig met honger. Ik ben maar snel naar huis gegaan. Ik heb vrijdag nog zo'n afspraak en volgende week weer, dus daar moet ik nog wat op verzinnen.

Hoe gaan jullie om met momenten waarop je zelf minder invloed hebt op wat er voor je neus komt?
Noem me obsessief maar ik zoek gewoon ter plekke op wat de verschillende voeding qua kcal heeft. En ik weet van het meeste wel wat de kcal is. Sauzen kun je sowieso ook van vlees beetje af schrapen (in restaurants zijn sauzen altijd heel calorierijk, dat is ook veel lekkerder maar ja), of gewoon thuis niet veel eten en dan wat je mee neemt naar werk in af gebakende hoeveelheden in je tas stoppen. Kun je altijd nog kiezen of je het wel of niet eet na die lunch.
Dankjewel allemaal! :)
Ben weet positief!
De zon schijnt en wat een heerlijk weer!
Had ik echt even nodig

Strik heb je ze allebei? Wat vind jij fijnste?

Ik weet ook van alles de calorieën uit mijn hoofd :facepalm:
Dava1983 schreef:
06-02-2018 14:18
Dankjewel allemaal! :)
Ben weet positief!
De zon schijnt en wat een heerlijk weer!
Had ik echt even nodig

Strik heb je ze allebei? Wat vind jij fijnste?

Ik weet ook van alles de calorieën uit mijn hoofd :facepalm:
De digitale vind ik fijner. Kan ik ook beter zien, mijn analoge heeft een super klein schermpje. Ooit bij de Hema gekocht en is gif groen, ook niet zo'n mooie kleur :P

Ik durf niet eens naar buiten met die kou! Ook al schijnt de zon.
strikjemetstippels schreef:
06-02-2018 14:14
Noem me obsessief maar ik zoek gewoon ter plekke op wat de verschillende voeding qua kcal heeft. En ik weet van het meeste wel wat de kcal is. Sauzen kun je sowieso ook van vlees beetje af schrapen (in restaurants zijn sauzen altijd heel calorierijk, dat is ook veel lekkerder maar ja), of gewoon thuis niet veel eten en dan wat je mee neemt naar werk in af gebakende hoeveelheden in je tas stoppen. Kun je altijd nog kiezen of je het wel of niet eet na die lunch.
Gelukkig weet ik van het meeste ook redelijk hoeveel calorieën erin zitten en ik heb de fitnesspal app maar het blijft lastig. :facepalm: gisteren hadden we bijvoorbeeld alleen belegde witte broodjes met calorierijk beleg. Ik heb een broodje gehad maar daar zit al meer in dan het soort lunch dat ik zelf maak. Daarnaast was er alleen sap te drinken terwijl ik voor mezelf de regel heb dat ik geen calorieën drink.
Ik had dus nog wel iets in mijn tas zitten en heb ook nog wat fruit genomen maar de rest laten zitten omdat ik niet te veel wilde eten en toen had ik honger.

Misschien had ik beter wel ' s middags nog wat kunnen nemen en dan als avondeten alleen groente en vlees nemen of een soep uit de vriezer. Dan kan ik de volgende keer proberen. Ik baal gewoon sowieso een beetje van dit soort activiteiten en als er dan alleen eten is wat ik liever niet eet is het extra vervelend. :(

Wat betreft weegschaal heb ik een paar maanden terug mijn analoge weg gedaan voor een digitale. Ik vond de analoge sowieso wat moeilijk te zien en had het idee dat hij vaak en te laag gewicht aangaf. Nu een goedkope digitale van medisana. Voor het gewicht is hij prima, hij geef ook vetpercentages aan en zo en dat klopt niet (mijn gewicht in botten is iedere dag anders) maar daar kijk ik gewoon niet naar.
Hoi dava, fijn dat je er bent! En wat irritant van die weegschaal zeg, slimme oplossing om een analoge te halen.

Zwartvlekje, ik herken het dat je bij dat soort dingen niet vaak calorie-passen de opties hebt. En dat dat vervelend voelt omdat je zo bewust bezig wilt zijn en dan even geen controle hebt Is het wel mogelijk om water te drinken ipv sap? Of wat extra snack groente meenemen om bij/na een broodje te eten? Rest van de dag wat minder te eten?

Ik vind het altijd lastig als er op het werk iemand is die iets te vieren heeft. Dan staat de hele tafel vol met koek/snoep en daar kom je echt bij elke scheet langs. Op een gegeven moment pak ik dan toch wat. Gelukkig had afgelopen week niemand iets te vieren ;-D
Welkom terug!!

Oefff traktaties op het werk vind ik ook altijd zo lastig! Ik werk in het onderwijs, dus vaak jarige leerlingen: dus veel traktaties. Pfff soms wel lastig hoor!

Ik was even helemaal in de ban van chocolade, maar de knop is weer om geloof ik!
Gelukkig maar.
Hey iedereen, zou ik ook mee mogen schrijven? Ik probeer sinds 1 januari mijn zwangerschapskilo's weer kwijt te raken en wil daarna ook graag nog wat afvallen. Heb hiervoor een account aangemaakt dus ben nog supernieuw, maar lees al wel een tijdje mee op het Vivaforum. Wil in totaal graag 16 kilo afvallen, van 91 tot 75kg bij 1.79m. En ben nu op het moment 89.2kg dus het begin is er! Weegdag is bij mij ook altijd vrijdag, dat is mn minst zware dag ;) Hoop dat jullie het ok vinden als ik meeschrijf!
Oh ik ben vorige keer mijn gegevens vergeten
Nijntje* - 32jr - 1,67m - startgewicht 74,7 (=1-1-2018) - huidig gewicht 72,5 (= vorige week vrijdag)

@zwartvlekje: misschien van te voren twee boterhammen eten? Dan kun je tijdens de werklunch wat meer de rauwkost pakken, als dat er is. Heb je toch wat gegeten van het aanbod en tegelijkertijd niet met grote honger weg..

@kiwimeisje: hoe oud is je kindje? Veel succes met de strijd tegen de kilo's!
Nijntje* schreef:
06-02-2018 22:11

@kiwimeisje: hoe oud is je kindje? Veel succes met de strijd tegen de kilo's!
Bijna 6 maanden! Dus wordt nu wel tijd vond ik zelf, heb er ook weer zin in!

Doen jullie ook van die groepslessen bij fitness? Ik zie daar enorm tegenop. Zitten daar meer mensen die het eerst niet goed volhouden? Ik denk dat het zo confronterend is.. maar t lijkt me wel leuk als ik het eenmaal een beetje kan.
Hoi nieuwe afvallers!
Veel succes gewenst.
Hier ook veel zwangerschapskilos aangekomen.
In 2012, 20 kg aangekomen bij Zwangerschap zoon, na 3 jaar was ik alles + 5 kilo extra kwijt.
In 2016, 25 kg aangekomen bij dochter.
In januari 2017 alles kwijt.
Maar weer 5 kg aangekomen, toen weer zwanger geworden (miskraam met 9,5 week) en in die 9.5 week ook nog 4 kg aangekomen.
Vandaar dat er weer 9 kilo af moeten.
Ik geef soms weleens op, maar weet dat ik het kan, heb het eerder gedaan.

Heb de smaak weer te pakken .
Vanmorgen woog ik 80.5 :yes:, ben toch alweer ruim 3 kg kwijt vanaf 1 januari.
Dava1983 schreef:
07-02-2018 09:35
Hoi nieuwe afvallers!
Veel succes gewenst.
Hier ook veel zwangerschapskilos aangekomen.
In 2012, 20 kg aangekomen bij Zwangerschap zoon, na 3 jaar was ik alles + 5 kilo extra kwijt.
In 2016, 25 kg aangekomen bij dochter.
In januari 2017 alles kwijt.
Maar weer 5 kg aangekomen, toen weer zwanger geworden (miskraam met 9,5 week) en in die 9.5 week ook nog 4 kg aangekomen.
Vandaar dat er weer 9 kilo af moeten
Wow dan weet je wel goed hoe je zoveel moet afvallen! Knap zeg! Ik kwam uberhaupt ieder jaar al een paar kilo aan en na de zwangerschap zeg ik: en nu is het afgelopen! Ben ooit wel 7 kilo afgevallen, maar nooit meer.

Wat naar van de miskraam! Ga je weer proberen zwanger te worden? Of is dat te persoonlijk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven