Mensen beledigen, dat moet kunnen anno 2018

04-02-2018 11:23 1059 berichten
Ik ben een beetje klaar mee, dat overal grapjes van gemaakt moet worden. En dan ook nog verontwaardigd zijn als ‘sommige’ mensen die grapjes niet leuk vinden. Dan zijn ze zeurpieten en hebben ze lange tenen en hebben ze geen gevoel voor humor. Wat is er mis met rekening houden met elkaar? Ik vind het tegenwoordig echt te ver gaan en dan vooral het stukje stel je niet aan “het is een grapje”. Nee, niet alles is grappig. Het lijkt vooral stoer te zijn om tegen gevoelige onderwerpen aan te trappen, alsof het een stel kleuters zijn die steeds over grenzen gaan.
Zó mijn ei is kwijt.

Zwarte Piet discussie
Sylvana Simmons
H&M rel
Renate van der gijp
Meetoo
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
04-02-2018 20:15
Dit is inderdaad wel een gevalletje van:

We hieven het glas
We deden een plas
En alles bleef
Zoals het was
Precies

Dat was toen bij de GeenStijl rel ook.
Uiteindelijk vertrok alleen Defensie

De GeenStijl site explodeert bijna van de advertenties.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Joostisandersgeaard2 schreef:
04-02-2018 17:14
Grappig. Toch vond ik Freddie Mercury 1 bonk testosteron en behoorlijk mannelijk. Dat terwijl iedereen weet dat ie gay as fuck was. En niet vies van eyeliner.
Mijn man was groot fan van Queen en vooral van Freddy. Op zijn uitvaart vooral Queen uit respect omdat mijn man dat mooi vond.
Blondie456 schreef:
04-02-2018 21:54
Mijn man was groot fan van Queen en vooral van Freddy. Op zijn uitvaart vooral Queen uit respect omdat mijn man dat mooi vond.
Dus je man houdt wel van mannen met eyeliner! ;)
doemijdiemaardan schreef:
04-02-2018 21:57
Dus je man houdt wel van mannen met eyeliner! ;)
Mijn man was een heel groot fan van Queen en van Freddy. Dus ja toen hij overleed was in zijn nagedachtenis wel alles over Queen. Ondankt dat ik het zelf bagger muziek vind.
hollebollegijs schreef:
04-02-2018 19:01
Ik denk dat Hans Teeuwen het prima verwoord
https://www.youtube.com/watch?v=jvkshYLyi1k
Prima verwoord inderdaad.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
strikjemetstippels schreef:
04-02-2018 19:52
Ik druk me denk ik ook niet super goed uit, ik bedoelde meer over je opmerking over dat niemand jouw mening wilde horen/laten bestaan die trend toch ook niet in dit topic hoeft te worden voort gezet. Ik bedoel dat niet als verwijt hoor helemaal niet. Ik vind het jammer en onnodig zulke aanvallen van alle kampen naar mensen met andere mening. Ik bedoel als ik wil schelden op anderen ga ik wel boodschappen doen op zondag in een grote AH :P

O dan kan ik los, in de AH :)

Wat zijn jij en vrJ toch een leuk stel bij elkaar.
Het gekke is bij koefnoen en de tv kantine doen ze niks anders dan verkleden en mensen belachelijk maken, nu doen de heren van vi dat een keer en heel Nederland staat op zijn kop.
Wageningen1985 schreef:
04-02-2018 23:03
Het gekke is bij koefnoen en de tv kantine doen ze niks anders dan verkleden en mensen belachelijk maken, nu doen de heren van vi dat een keer en heel Nederland staat op zijn kop.
Zie je oprecht het verschil niet tussen René van der Gijp met een pruik op en Koefnoen? Bij Koefnoen gaat het altijd om een verhaal, om iets aan de kaak stellen, om een tijdsbeeld te vatten. Wat Van der Gijp deed, was een gebeurtenis uit de realiteit gebruiken net zoals bij Koefnoen, maar dan alleen maar om deze persoon en alles wat er speelde belachelijk te maken. Zonder enige vorm van reflectie. Het verbaast me als mensen dat verschil niet zien.
De tv-kantine vind ik tenenkrommend, overigens, maar ook daar heb ik wel de indruk dat ze altijd proberen er een soort van verhaal mee te vertellen.
vrouwjagersma schreef:
04-02-2018 23:06
Zie je oprecht het verschil niet tussen René van der Gijp met een pruik op en Koefnoen? Bij Koefnoen gaat het altijd om een verhaal, om iets aan de kaak stellen, om een tijdsbeeld te vatten. Wat Van der Gijp deed, was een gebeurtenis uit de realiteit gebruiken net zoals bij Koefnoen, maar dan alleen maar om deze persoon en alles wat er speelde belachelijk te maken. Zonder enige vorm van reflectie. Het verbaast me als mensen dat verschil niet zien.
De tv-kantine vind ik tenenkrommend, overigens, maar ook daar heb ik wel de indruk dat ze altijd proberen er een soort van verhaal mee te vertellen.
Tegenwoordig kan niks meer, er is altijd wel iemand boos, en nee ik zie het verschil niet, bij koefnoen verkleden ze zich ook als andere mensen die in het nieuws zijn dat deed hij ook het mag wel een keer afgelopen zijn met die overgevoeligheid wat mij betreft.
Blondie456 schreef:
04-02-2018 15:25
Jawel voordat hij er mee naar buiten kwam. Ik neem toch aan dat die vrouw niet wist dat hij zich vrouw voelde toen ze een relatie met hem aan ging. Precies hetzelfde met homo's die er niet voor uit willen komen en trouwen en een gezin stichten. Van die mannen die naar het bos gaan om homo's te ontmoeten . Ja die daar parkeren en een kinderstoeltje in de auto hebben. Ik vind dat lafaards die hun vrouw bedriegen. Later kunnen ze hun toneelspel toch niet meer voort zetten en o wat zijn ze dan zielig.

Die mensen zijn 'lafaards' omdat de rest van de wereld ze nog niet accepteert en daarom voelen zij zich gedwongen om een leven te leiden dat maatschappelijk wél geaccepteerd word. Dat is niet laf, dat is diep triest! Als de rest van NL nou homoseksualiteit en transgenders gewoon zouden accepteren dan zouden deze mensen zich niet in allerlei bochten en schijnhuwelijken te hoeven wringen. Maar juist door mensen zoals de heren van VI en hun publiek durven die mensen niet zichzelf te zijn.
Na de brand in Volendam met Oud en Nieuw waren er mensen die een dag later daar grappen over gingen maken. Ik vind het 17 jaar later nog niet grappig.
vrouwjagersma schreef:
04-02-2018 23:06
. Wat Van der Gijp deed, was een gebeurtenis uit de realiteit gebruiken net zoals bij Koefnoen, maar dan alleen maar om deze persoon en alles wat er speelde belachelijk te maken.
Of je het wel of niet leuk vind is persoonlijk.
V/d Gijp probeerde een grap te maken / grappig te zijn.
Het zal niet de bedoeling zijn geweest Boudewijn (Bo)van Spilbeeck belachelijk te maken.

Zoals ik al eerder schreef, een beetje nuchterheid zou op zijn plaats zijn, je incasseert een keer en je deelt een keer uit.
En als Bo er echt problemen mee heeft zijn er wegen genoeg om zijn ongenoegen te uiten.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Blondie456 schreef:
04-02-2018 15:25
Jawel voordat hij er mee naar buiten kwam. Ik neem toch aan dat die vrouw niet wist dat hij zich vrouw voelde toen ze een relatie met hem aan ging. Precies hetzelfde met homo's die er niet voor uit willen komen en trouwen en een gezin stichten. Van die mannen die naar het bos gaan om homo's te ontmoeten . Ja die daar parkeren en een kinderstoeltje in de auto hebben. Ik vind dat lafaards die hun vrouw bedriegen. Later kunnen ze hun toneelspel toch niet meer voort zetten en o wat zijn ze dan zielig.
Guess what. Dat doen hetero’s ook, en dan met vrouwen (terwijl ze thuis een vrouw hebben) en met mannen (terwijl ze hetero zijn).

Bo had het haar vrouw verteld voordat ze gingen trouwen. Ze dacht dat het over zou gaan, maar dat ging het (natuurlijk) niet. Als je je ook maar even zou kunnen bedenken met wat voor vreselijke inwendige worsteling iemand die dit overkomt (dat kies je niet) elke dag leeft.....
hollebollegijs schreef:
04-02-2018 23:48
Of je het wel of niet leuk vind is persoonlijk.
V/d Gijp probeerde een grap te maken / grappig te zijn.
Het zal niet de bedoeling zijn geweest Boudewijn (Bo)van Spilbeeck belachelijk te maken.

Zoals ik al eerder schreef, een beetje nuchterheid zou op zijn plaats zijn, je incasseert een keer en je deelt een keer uit.
En als Bo er echt problemen mee heeft zijn er wegen genoeg om zijn ongenoegen te uiten.
Nuchterheid is het niet nodig vinden om daar kinderachtig mee om te gaan. En dat nog op landelijke tv. Zo niet nuchter.
RTL gaat met Gijp en Co praten.....
Als kinderen dit gedrag vertonen heet het pesten, en is een kind een nare pestkop dat aangepakt moet worden door de school (en door de slecht opvoedende ouders).

Ook op het werk is pesten en treiteren een groot probleem met veel ziekteverzuim tot gevolg.

Dankzij Whatsapp-pestgroepen leidt het zelfs tot zelfmoord bij jongeren.

Maar als volwassen mannen het open en bloot op tv doen heet het grappen maken en moeten anderen niet zo lichtgeraakt zijn.
Wageningen1985 schreef:
04-02-2018 23:10
Tegenwoordig kan niks meer, er is altijd wel iemand boos, en nee ik zie het verschil niet, bij koefnoen verkleden ze zich ook als andere mensen die in het nieuws zijn dat deed hij ook het mag wel een keer afgelopen zijn met die overgevoeligheid wat mij betreft.
Dit mag dan weer wel;

https://www.youtube.com/watch?v=Ym3YPsdXzlE
yasmijn schreef:
04-02-2018 12:18
Ik vind van der Gijp nooit leuk. Derksen ook niet.

Ik lig plat om comedians als Billy Connolly en Jim Jefferies. Die kunnen heel grof zijn. Ik hou ervan.
Ah Jim Jefferies is van April 18th! Heb er nu een naam bij. Thnx!
Tampaxropeje schreef:
04-02-2018 23:57
Nuchterheid is het niet nodig vinden om daar kinderachtig mee om te gaan. En dat nog op landelijke tv. Zo niet nuchter.
Idd. Het is kinderlijk en angst voor het onbekende.
Tampaxropeje schreef:
04-02-2018 23:59
Ik vermoed dat het een gesprekje "foei jongens hahaha" gaat worden.
05-02-2018 08:28
Idd. Het is kinderlijk en angst voor het onbekende.
Dit is toch ook kortzichtig?
Blijkbaar heb jij ook maar een beperkt vermogen (en imho heeft iedereen dat hoor) om je in te leven in de waarden, normen, overtuigingen, emoties van anderen.
GenieInABottle schreef:
05-02-2018 09:05
Dit is toch ook kortzichtig?
Blijkbaar heb jij ook maar een beperkt vermogen (en imho heeft iedereen dat hoor) om je in te leven in de waarden, normen, overtuigingen, emoties van anderen.
Ik had het over Gijp.
05-02-2018 09:15
Ik had het over Gijp.
Maar is zijn actie per se 'angst voor het onbekende' en gebrek aan inlevingsvermogen? Die indruk krijg ik zelf niet van Gijp en Derksen. Ik kijk nu nooit meer VI maar heb vroeger wel veel VI gekeken, en vond het altijd heel leuk en natuurlijk grappen en grollen, soms extreem kinderachtig, maar dat maakte het ook leuk. Overigens heeft Gijp ook wel eens een kut opmerking gehad over zijn depressies (van Affelay destijds, om dat Gijp had gezegd dat hij zo klef was met Van Persie).

Ik ben benieuwd naar de reactie van Bo als die er al komt.
Tampaxropeje schreef:
04-02-2018 23:59
Ik denk dat ze zich er weinig van aantrekken.
En RTL weet ook wel dat dit soort ophef ook kijkcijfers betekent.
De tv kantine is overigens net zo erg hoor. Ze zetten er heel goed de typetjes meer, maar ze vergroten karakteristieke eigenschappen en uiterlijkheden en doen daar een " verhaaltje " om heen. Zo werd Barbie ultra dom neergezet, door Chantal Janzen. Dan kunnen mensen zeggen:" dat is ze toch ook?", maar dan nog hoeft iemand dat niet leuk te vinden. Patty Brard in een persiflage die niet een normaal gezicht kan trekken terwijl ze praat en ga zo maar door. Is dat niet kwetsend dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven