Mensen beledigen, dat moet kunnen anno 2018

zondag 4 februari 2018 om 11:23
Ik ben een beetje klaar mee, dat overal grapjes van gemaakt moet worden. En dan ook nog verontwaardigd zijn als ‘sommige’ mensen die grapjes niet leuk vinden. Dan zijn ze zeurpieten en hebben ze lange tenen en hebben ze geen gevoel voor humor. Wat is er mis met rekening houden met elkaar? Ik vind het tegenwoordig echt te ver gaan en dan vooral het stukje stel je niet aan “het is een grapje”. Nee, niet alles is grappig. Het lijkt vooral stoer te zijn om tegen gevoelige onderwerpen aan te trappen, alsof het een stel kleuters zijn die steeds over grenzen gaan.
Zó mijn ei is kwijt.
Zwarte Piet discussie
Sylvana Simmons
H&M rel
Renate van der gijp
Meetoo
Zó mijn ei is kwijt.
Zwarte Piet discussie
Sylvana Simmons
H&M rel
Renate van der gijp
Meetoo
maandag 5 februari 2018 om 10:57
De 'dure' grappen in het Nederlandse Correspondents Dinner waren 'sjiek'. Maar Jan Slagter kon niet lachen om de grap van Mark RutteAna_Isabel2 schreef: ↑05-02-2018 09:41De tv kantine is overigens net zo erg hoor. Ze zetten er heel goed de typetjes meer, maar ze vergroten karakteristieke eigenschappen en uiterlijkheden en doen daar een " verhaaltje " om heen. Zo werd Barbie ultra dom neergezet, door Chantal Janzen. Dan kunnen mensen zeggen:" dat is ze toch ook?", maar dan nog hoeft iemand dat niet leuk te vinden. Patty Brard in een persiflage die niet een normaal gezicht kan trekken terwijl ze praat en ga zo maar door. Is dat niet kwetsend dan?
https://youtu.be/uQuks4uGL60
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
maandag 5 februari 2018 om 11:01
Ana_Isabel2 schreef: ↑05-02-2018 10:07Ik vind "niet raar, maar heel bijzonder" nog denigrerend klinken ook. Zeg dan gewoon "raar". Daar kan ik tenminste wat mee.
Dat is zo.

maandag 5 februari 2018 om 11:03
Als iemand steeds grappen maakt in dezelfde richting waarvan je weet dat hij er een probleem mee heeft dan is het op den duur grap meer maar een verkapte mening.
maandag 5 februari 2018 om 11:05
Het gaat denk ik ook om de gedachte erachter: een goede persiflage kan heel respectvol zijn.Ana_Isabel2 schreef: ↑05-02-2018 10:29Nergens staat toch dat ik dat niet snap? Ik snap niet dat dit wél erg is, maar deze persoon ( goed) persifleren niet. Beide voorbeelden kunnen net zo erg vallen bij degene om wie het gaat. Er lijken wel bepaalde spelregels te zijn over wanneer iets beledigend zou kunnen zijn en wanneer niet. Dat is nog altijd persoonlijk.
Hier mogen mensen niet om lachen. Waarover wel dan? In bijna elke doorsnee grap zit toch een vorm van " belediging?".
Ik ben ook niet gecharmeerd van wat er gebeurd is, maar je kunt geen enkele vorm van belediging/satire dan goedpraten.
Wat bij VI gebeurde was respectloos.
Daarbij gaat het hier om een onderwerp wat voor betrokkenen vaak al heel lastig is, juist omdat er zo negatief over gedacht wordt. Dat benadrukt vd Gijp nog even en vervolgens wordt het nogmaals benadrukt door te zeggen 'dat het toch ook niet normaal is'.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
maandag 5 februari 2018 om 11:14
Bblientje schreef: ↑05-02-2018 10:51Ik ben helemaal voor humor, maar het moet inderdaad geen wapen worden om mensen vrijuit te kunnen kwetsen, zonder grenzen, regels, wetten loopt het uit de klauwen en dat is volgens mij precies wat er nu ook aan de hand is.
Is het bij Sylvana Simons ook niet zo begonnen, eerst werd ze belachelijk gemaakt, dat werkte niet en nu doen mensen niet eens meer de moeite om racisme jegens Sylvana humoristisch te verpakken en ontvangt ze doodsbedreigingen toe.
Humor kan voor meerdere doeleindenden gebruikt worden, entertainen, zaken verlichten, of beledigen op een achterbakse manier.
Alleen de boodschapper weet helaas wat zijn eigen intentie is en moet er dus een middenweg gevonden worden.
Maarja, wat die middenweg dan is..
Je kunt het ook niet strafrechtelijk gaan verbieden dus denk dat het ook weinig zin heeft zolang mensen hun poot stijf houden en zelf niks willen inleveren.
Sylvana is slachtoffer van achterbakse grappen.
https://youtu.be/EBijzQt7Rog

maandag 5 februari 2018 om 11:15
Die grap van Mark vond ik ook niet grappig.Fleurtje_5 schreef: ↑05-02-2018 10:57De 'dure' grappen in het Nederlandse Correspondents Dinner waren 'sjiek'. Maar Jan Slagter kon niet lachen om de grap van Mark Rutte
https://youtu.be/uQuks4uGL60
Mark is pas grappig als hij een keer de waarheid spreekt, opstapt of ontmaagd wordt.

maandag 5 februari 2018 om 11:18
Tampaxropeje schreef: ↑05-02-2018 11:15Die grap van Mark vond ik ook niet grappig.
Mark is pas grappig als hij een keer de waarheid spreekt, opstapt of ontmaagd wordt.
Die was ook niet grappig.
maandag 5 februari 2018 om 11:19

maandag 5 februari 2018 om 11:26
Waarom wil je het filmpje niet bekijken? Dan zie je dat Sylvana zelf ook harde grappen maakt.

maandag 5 februari 2018 om 11:36
Ik ben niet voor Sylvana. Ookal zijn er een paar punten waar ik het wel mee eens ben heb ik verder niks met de vrouw. Vind haar ook niet integer. Ze zegt verbinding te willen terwijl haar daden dat niet laten zien. Maar de manier waarop ze behandeld wordt vind ik in en in triest. Moeten we als samenleving niet willen. Nooit.Blondie456 schreef: ↑05-02-2018 11:26Waarom wil je het filmpje niet bekijken? Dan zie je dat Sylvana zelf ook harde grappen maakt.

maandag 5 februari 2018 om 11:57
Dan moet je kijken naar wie de grap maakt. Hoe serieus neem je die persoon?Tampaxropeje schreef: ↑05-02-2018 11:03Als iemand steeds grappen maakt in dezelfde richting waarvan je weet dat hij er een probleem mee heeft dan is het op den duur grap meer maar een verkapte mening.

maandag 5 februari 2018 om 12:09
Voor zover ik Ali B 'ken' gaat die respectvoller om met zaken en zou dus niet zo'n platte grap maken.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

maandag 5 februari 2018 om 12:18
Hoe serieus? Hij heeft een enorm podium. Zit op landelijke tv voor een groot publiek. Ook veel jongeren kijken er naar. Bekende sponsoren maken het programma mogelijk. De ‘grappen’ worden de dag er na op het schoolplein, op de werkvloer, bij de sportvereniging en op internet herhaald.
Dan vinden we het raar dat er zo weinig misbruikverhalen uit de sportwereld naar buiten komen. Dat er zo weinig (jonge) voetballers uit de kast durven te komen. Met van die mallooten op tv die ‘homo’ als scheldwoord gebruiken, van mening zijn dat voetballen geen sport is die homo’s aantrekt en die regelmatig grappen maken richting misbruik.

maandag 5 februari 2018 om 12:20
Ja, maar hoe serieus nemen de mensen die ernaar kijken hem?Tampaxropeje schreef: ↑05-02-2018 12:18Hoe serieus? Hij heeft een enorm podium. Zit op landelijke tv voor een groot publiek. Ook veel jongeren kijken er naar. Bekende sponsoren maken het programma mogelijk. De ‘grappen’ worden de dag er na op het schoolplein, op de werkvloer, bij de sportvereniging en op internet herhaald.
Dan vinden we het raar dat er zo weinig misbruikverhalen uit de sportwereld naar buiten komen. Dat er zo weinig (jonge) voetballers uit de kast durven te komen. Met van die mallooten op tv die ‘homo’ als scheldwoord gebruiken, van mening zijn dat voetballen geen sport is die homo’s aantrekt en die regelmatig grappen maken richting misbruik.![]()
![]()
Hoe serieus neem jij al die mensen die zich laten lenen voor real life programma's, maar verder niets presteren op de buis/ in hun dagelijks leven?
anoniem_63e9328468450 wijzigde dit bericht op 05-02-2018 12:21
8.41% gewijzigd

maandag 5 februari 2018 om 12:20
Als Sylvana Simmons of Ali B die ‘grap’ hadden gemaakt dan was de wereld te klein geweest. En nu is het “ niet zeiken “ “ we mogen tegenwoordig niets meer zeggen “. Ik vind het ronduit schandalig en gemeen. Iemand zo kleineren en de draak mee steken, dat is gewoon pesten. Mooi voorbeeld voor de jongeren. En vele transgender mensen.
maandag 5 februari 2018 om 12:23
Waarom maak jij er een rassenkwestie van? Sylvana en Ali B. hebben niks, nada, noppes met elkaar gemeen behalve dat ze niet blank zijn.Ttass schreef: ↑05-02-2018 12:20Als Sylvana Simmons of Ali B die ‘grap’ hadden gemaakt dan was de wereld te klein geweest. En nu is het “ niet zeiken “ “ we mogen tegenwoordig niets meer zeggen “. Ik vind het ronduit schandalig en gemeen. Iemand zo kleineren en de draak mee steken, dat is gewoon pesten. Mooi voorbeeld voor de jongeren. En vele transgender mensen.

maandag 5 februari 2018 om 12:24
Nee. Maar het is wel opvallend dat Gijp zijn podium blijft gebruiken om kortzichtige homodiscriminatie in de wereld te slingeren. let wel, hij is absoluut niet verplicht SJW'er te worden, maar in 2018 nog beweren dat homo's beter kapper kunnen worden dan voetballer, dat is toch al te mal. En hij mag het van mij allemaal zeggen, maar ik mag ook vinden dat hij met zijn opmerkingen bijdraagt aan het klimaat waarbinnen jonge homo's zielsongelukkig zijn.

maandag 5 februari 2018 om 12:24
Ttass schreef: ↑05-02-2018 12:20Als Sylvana Simmons of Ali B die ‘grap’ hadden gemaakt dan was de wereld te klein geweest. En nu is het “ niet zeiken “ “ we mogen tegenwoordig niets meer zeggen “. Ik vind het ronduit schandalig en gemeen. Iemand zo kleineren en de draak mee steken, dat is gewoon pesten. Mooi voorbeeld voor de jongeren.
Zeg dan gelijk dat dit het doel is van je topic.
Succes er maar weer mee.