Mensen beledigen, dat moet kunnen anno 2018

04-02-2018 11:23 1059 berichten
Ik ben een beetje klaar mee, dat overal grapjes van gemaakt moet worden. En dan ook nog verontwaardigd zijn als ‘sommige’ mensen die grapjes niet leuk vinden. Dan zijn ze zeurpieten en hebben ze lange tenen en hebben ze geen gevoel voor humor. Wat is er mis met rekening houden met elkaar? Ik vind het tegenwoordig echt te ver gaan en dan vooral het stukje stel je niet aan “het is een grapje”. Nee, niet alles is grappig. Het lijkt vooral stoer te zijn om tegen gevoelige onderwerpen aan te trappen, alsof het een stel kleuters zijn die steeds over grenzen gaan.
Zó mijn ei is kwijt.

Zwarte Piet discussie
Sylvana Simmons
H&M rel
Renate van der gijp
Meetoo
Alle reacties Link kopieren
2Italy2 schreef:
06-02-2018 09:10
Nee. Tante Es vind ik minstens zo kwetsend. Of Paul de Leeuw met Annie en Bob de Rooi. Maartje 't Hart. Dame Edna. Al die mafklappers met carnaval die zich nu nartuurlijk gaan verkleden als Renate. Foei! Verbieden!
Maar als Yassmine van D '66 bikkelhard zegt "homoseksualiteit is een zonde" blijft het stil (bij o.a. de NOS).
Eens
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
2Italy2 schreef:
06-02-2018 09:25
Han legt het je uit.

https://joop.bnnvara.nl/opinies/moest-l ... enate-gijp
Nee, hij zegt dat hij zich niet schaamt dat hij het grappig vindt en legt uit waarom.

Niet WAT er dan zo grappig aan was.
RockOla schreef:
06-02-2018 09:31
Ik ben geen voetballiefhebber dus kijk eigenlijk niet vaak naar Gijp en Derksen. Maar ze zeggen wat ze denken, en hoewel ik het daar niet altijd mee eens ben( maar soms ook wel) kan ik het goed hebben. Ik neem ze met een grote korrel zout, en dat zouden meer mensen moeten doen. Als het me niet aanstaat wat een Derksen, Gijp, Pauw of Humberto Tan zegt zap ik weg. Net zo gemakkelijk. Dus netflix is een uitkomst, want ik blijf zappen de laatste tijd.
En laat iedereen lekker in zijn waarde..homo, transgender het moet allemaal niet uitmaken... Als je maar gelukkig bent, en laat anderen ook gelukkig zijn, hoe ze ook denken of voelen.
Precies.

Het was ook vast moeilijk voor de ex-vrouw van die voetballer wiens boek werd gepresenteerd in DWDD, het was vast ook moeilijk voor die burgemeester van Maastricht toen hij in RTL-late-night afgemaakt werd vanwege die ene zoen. Klagen dat de presentator of zijn gasten het er over hadden is nooit eerder zo doorgeschoten als nu.
Van der Gijp: ’We zijn helemaal doorgeslagen in dit land’

De Telegraaf 12 uur geleden

Nadat er van het weekend geschokt is gereageerd op de uitzending van Voetbal Inside van vrijdagavond over het optreden van ’Renate’ van der Gijp, reageren voetbalanalisten René van der Gijp en Johan Derksen maandagavond op alle commotie.

„Over vrijdag even, wat er gebeurde met dat pruikje weet je wel..”, begint René zijn relaas. Hij legt uit dat hij mails kreeg van de directie en dat hem gevraagd werd om mede te delen dat hij niks tegen homo’s of transgenders heeft. „Het vervelende van tv-mensjes is dat ze zeg maar allemaal het idee hebben dat de kijker achterlijk is. Dat er 700.000 mensen helemaal kierewiet zijn. Er is mij vanuit RTL gevraagd om te zeggen dat ik niets tegen homo’s heb. Ik heb inderdaad niets tegen homo’s. Er is mij gevraagd om te zeggen dat ik niets tegen transgenders heb. Ik heb inderdaad niets tegen transgenders. Het zou mij een zorg zijn!”, aldus de 56-jarige voetbalanalist.

René vervolgt: „Ik denk dat heel veel kijkers dat dondersgoed weten. Die zijn niet volslagen idioot. Maar dat maak ik ze nu wel, door het uit te leggen. Ik bedoel er helemaal niets mee.”

Op de vraag of hij geschrokken is van alle commotie, reageert hij: „We zijn helemaal doorgeslagen in dit land, we zijn helemaal de weg kwijt. Volstrekt.” Daarna zegt hij sarcastisch: „Ik heb nog drie maanden een contract hè. We kappen er toch lekker mee. Wat moet ik met dat gezeik het hele weekend, rot lekker op.”

Ook Johan Derksen wil nog wat kwijt over de kwestie. „Nederland is aan het verzuren. Ze hebben last van selectieve verontwaardiging.” Hierop grijpt Wilfred in: „We lokken het zelf ook uit Johan. We moeten niet gaan huilen, wij zijn zeer uitgesproken.” Derksen maant de presentator zijn mond te houden. „Zolang als ik hier zit trek ik me niets aan van selectieve verontwaardiging of zenderbaasjes. Ik kom niet helemaal vanuit Drenthe hier naar toe om rond de hete brij heen te draaien of met twee monden te spreken. Of ze halen me van de buis, of ze laten mij mijn gang gaan.” Later voegt hij daar nog aan toe dat een ’man met een mantelpakje’ zijn zegen heeft.
Ik vind het nog steeds een smakeloze, respectloze 'grap'.
Mag dat? Tuurlijk.
De grap mag en ik mag het smakeloos vinden.
Als mij dat een verzuurd mens maakt, so be it.

Het hoeft van mij ook helemaal niet verboden te worden. Ik ben alleen geschokt dat zo veel mensen het grappig vinden.

Maar dat heb je met gevoel voor humor: iedereen zegt het te hebben, maar voor iedereen betekent het weer iets anders.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
06-02-2018 10:25
Ik vind het nog steeds een smakeloze, respectloze 'grap'.
Mag dat? Tuurlijk.
De grap mag en ik mag het smakeloos vinden.
Als mij dat een verzuurd mens maakt, so be it.

Het hoeft van mij ook helemaal niet verboden te worden. Ik ben alleen geschokt dat zo veel mensen het grappig vinden.

Maar dat heb je met gevoel voor humor: iedereen zegt het te hebben, maar voor iedereen betekent het weer iets anders.
Jij en verzuurd? Neuh, dat jasje past je niet ;-)
Wat ik zo apart vind, of laat ik het maar bijzonder noemen... is dat er hier mensen de mond vol hebben over hoe aso het is om mensen te beledigen en ondertussen het forum volplempen met de enige belediging na de andere.
Ik :heart: het forum ;-D
GenieInABottle schreef:
06-02-2018 10:29
Jij en verzuurd? Neuh, dat jasje past je niet ;-)
Wat ik zo apart vind, of laat ik het maar bijzonder noemen... is dat er hier mensen de mond vol hebben over hoe aso het is om mensen te beledigen en ondertussen het forum volplempen met de enige belediging na de andere.
Ik :heart: het forum ;-D
Ja precies.
Nu moet IK gaan uitleggen waarom IK moest lachen om de grap vrijdag. En nu weer uitleggen waar de grap dan zit.
Ik lach me kapot om Monthy Python. Om the Ministry of Silly Walks bijvoorbeeld. Of Sneezing Panda of Cat car horn.
Blauw lig ik erom. Of gister over wat meningen over mij in een topic :D
Tja, mijn man zit me dan altijd meewarig hoofdschuddend aan te kijken. Snapt er niets van. Vind het niet grappig.
Pogingen om het uit te leggen mislukken altijd jammerlijk.
Humor is niet uit te leggen.

Maar ik beloof bij deze plechtig om eerst aan de Viva-ers te vragen of ik mag lachen om een grap of dat het als not done
wordt beschouwd. Ik wil natuurlijk wel mijn goede naam behouden hier.
Ben je gehackt, Doreia ;)
Bruise schreef:
06-02-2018 10:37
Ben je gehackt, Doreia ;)
Nee, ik zit in een psychose :devil:
LOL
Doreia schreef:
06-02-2018 10:42
Nee, ik zit in een psychose :devil:
Wie heeft die diagnose gesteld? ;-)

David Dunning
Dat moet vast nog ergens terug te vinden zijn in een oude NP.
Bruise schreef:
06-02-2018 10:46
Dat moet vast nog ergens terug te vinden zijn in een oude NP.
Ja, daar was het inderdaad in. Ergens in een zomer. Ik werd geappt tijdens een barbeque dat het gierend uit de hand liep op np over mij! En ik nog reageren ook! Koekkoek van mezelf :D
NVWA onderzoekt rokende Theo Hiddema tijdens tv-programma

https://www.rtlnieuws.nl/nederland/nvwa ... -programma

Wat vinden jullie van iemand die een peuk op steekt op tv?
Want dat is verboden, en hij heeft er lak aan.
Ik zie niets anders meer dan dat er gerookt wordt in series en films, dus het zal wel weer geaccepteerd zijn.
Is dat beledigend?
8102 schreef:
06-02-2018 10:50
NVWA onderzoekt rokende Theo Hiddema tijdens tv-programma

https://www.rtlnieuws.nl/nederland/nvwa ... -programma

Wat vinden jullie van iemand die een peuk op steekt op tv?
Want dat is verboden, en hij heeft er lak aan.
wat heeft dat met het onderwerp van dit topic te maken?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Doreia schreef:
06-02-2018 10:34
Ja precies.
Nu moet IK gaan uitleggen waarom IK moest lachen om de grap vrijdag. En nu weer uitleggen waar de grap dan zit.
Ik lach me kapot om Monthy Python. Om the Ministry of Silly Walks bijvoorbeeld. Of Sneezing Panda of Cat car horn.
Blauw lig ik erom. Of gister over wat meningen over mij in een topic :D
Tja, mijn man zit me dan altijd meewarig hoofdschuddend aan te kijken. Snapt er niets van. Vind het niet grappig.
Pogingen om het uit te leggen mislukken altijd jammerlijk.
Humor is niet uit te leggen.

Maar ik beloof bij deze plechtig om eerst aan de Viva-ers te vragen of ik mag lachen om een grap of dat het als not done
wordt beschouwd. Ik wil natuurlijk wel mijn goede naam behouden hier.
overdrijven is ook een vak
rosanna08 schreef:
06-02-2018 10:53
wat heeft dat met het onderwerp van dit topic te maken?
Met het onderwerp dat alles maar moet mogen op tv.
Doreia schreef:
06-02-2018 10:47
Ja, daar was het inderdaad in. Ergens in een zomer. Ik werd geappt tijdens een barbeque dat het gierend uit de hand liep op np over mij! En ik nog reageren ook! Koekkoek van mezelf :D
Ja ik weet het hoe en wat niet meer precies, maar volgens mij ging je toen zelfs bij mensen onder de negeer.
Zoals mensen ook uit hun FB vriendenlijstje gegooit worden als ze een andere mening hebben of iets grappig vinden.
rosanna08 schreef:
06-02-2018 10:54
overdrijven is ook een vak
Hoezo, er wordt toch aan haar en anderen gevraagd wat er grappig aan is.
Ik zie hier zo vaak mensen lachen om iets waar ik totaal de grap niet van inzie.
Bruise schreef:
Ja ik weet het hoe en wat niet meer precies, maar volgens mij ging je toen zelfs bij mensen onder de negeer.
Zoals mensen ook uit hun FB vriendenlijstje gegooit worden als ze een andere mening hebben of iets grappig vinden.
tja, als iemand in mijn vriendenlijstje blijk geeft van racistische of discriminerende denkbeelden zodat die ideeën op mijn tijdlijn terecht komen, dan neem ik toch echt afscheid van die persoon. Heb geen behoefte aan het lezen van dat soort standpunten
Bruise schreef:
06-02-2018 10:55
Hoezo, er wordt toch aan haar en anderen gevraagd wat er grappig aan is.
Ik zie hier zo vaak mensen lachen om iets waar ik totaal de grap niet van inzie.
ik doel op het stukje waar ze toestemming zou moeten vragen of ze ergens om mag lachen
rosanna08 schreef:
06-02-2018 10:58
ik doel op het stukje waar ze toestemming zou moeten vragen of ze ergens om mag lachen
Zie, humor is niet te vatten :)
8102 schreef:
Met het onderwerp dat alles maar moet mogen op tv.
Volgens mij gaat het topic over of je mensen altijd maar mag beledigen.

Maar qua voorbeeldgedrag: een foute grap, waar weet ik veel hoe veel mensen naar kijken, mag wel en een sigaretje, waar net zo veel mensen naar kijken, mag niet?
In het eerste geval wordt de impact van tv wat mij betreft onderschat en in het tweede geval wordt het overschat.

David Dunning
Ik was het eens met Hugo Borst. Dit was waarschijnlijk de flauwste grap van Gijp aller tijden (en dat is knap, want hij heeft best veel flauwe grappen).

Ik moest er dus niet om lachen.

Wat ik wel enorm kwalijk en gevaarlijk vind, zijn de idioten die hier een probleem van maken. Het is pure gaslightning. Het zogenaamd voor iemand of groepen opnemen terwijl er geen probleem is. Zoals Gijp zelf al zegt is er geen weldenkend mens die denkt dat hij transgenders een kwaad hart toedraagt.

Door dat wel te insinueren of zelfs te beweren is men lasterlijk bezig.
Het is zelfs een trend.

Ook de Zwarte Pieten en zeehelden discussie volgt hetzelfde patroon; er wordt een probleem gemaakt van niets. Geen enkel gezond mens heeft werkelijk last van iets wat 350 jaar geleden is gebeurd.

Ze zouden met exact dezelfde redeneertrant kunnen beweren dat lantarenpalen racistisch zijn, of vierkante borden homofoob. Om extra aandacht te genereren en foute reacties uit te lokken, worden geen vierkant bord aangepakt, maar iets wat grote groepen zien als plezierig onderdeel van hun leven of zelfs identiteit.

En de media lopen de gekken achterna, want dan heeft men weer content.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven