Zwanger worden eind 2017/begin 2018
maandag 30 oktober 2017 om 10:33
Hoi!
De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.
Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).
Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.
Zwanger!!!:
Roffa38, Stippeltjesbehang
De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.
Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).
Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.
| Naam | Leeftijd | 1e/2e/3e kindje | Ronde | NOD |
|---|---|---|---|---|
| eneriirene | 29 | 1e kindje | ronde 9 | 2-7 |
| Stippeltjesbehang | 36 | 1e kindje | ronde .. | 12-7 |
| theemonster | 30 | 1e kindje | ronde 5 | 17-4 |
| Roffa38 | 38 | 1e kindje | ronde 5 | 17-5 |
| Yogayup | 36 | 1e kindje | ronde 5 | 20-5 |
| Theepoes | 30 | 3e kindje | ronde 2 (IUI) | 18-2 |
| Pennelopeeeee | 24 | 1e kindje | ronde 5 | 2-4 |
Zwanger!!!:
| Naam | Leeftijd | 1e/2e/3e kindje | 1e echo | UD |
|---|---|---|---|---|
| Jade_1982 | 35 | 2e - zoon 15 mnd | 20-7-2018 | |
| Koekie27 | 33 | 2e - dochter 15 mnd | 2-8-2018 | |
| Rose-87 | 30 | 2e - dochter 1 | 21-8-2018 | |
| Vlammetje-1 | 32 | 2e - dochter 2 | 22-2 | 15-9-2018 |
| Elle_86 | 31 | 2e - zoon 1 | 2-2 | 21-9-2018 |
| Vievie_abc | 32 | 2e - zoon 1 | 12-2 | 23-9-2018 |
| Kaatje1988 | 29 | 2e kindje | 16-10-2018 | |
| Bella15 | 31 | 2e kindje | 27-3 | 6-11-2018 |
| Merl0t | 31 | 1e kindje | 9-4 | 17-11-18 |
| Femme | 30 | 2e kindje | 1-5 | 12-12-18 |
| Roos7 | 28 | 1e kindje | .... | 14-12-18 |
| Donderwolkje | 28 | 1e kindje | 19-6 | 30-1-18 |
| Yogayup | 36 | 1e kindje | …... | 27-1-18 |
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
vrijdag 9 februari 2018 om 20:23
Ok ik heb even goed teruggelezen en was nog een paar dames vergeten. Drukke week gehad alleen!
@Femme, wat een onzekerheid, hoe gaat het nu?
@Jade, leuk om van je te horen! Ja het is overal wel goed raak he met die rotgriep. Ik snap dat je nu dan niet echt kunt genieten van je zwangerschap. En je kunt ook niet zoveel middeltjes gebruiken tegen de verstopping enzo. Hoop dat jullie gauw allemaal weer beter zijn!
Beterschap Vievie! Lekker uitrusten!
@Femme, wat een onzekerheid, hoe gaat het nu?
@Jade, leuk om van je te horen! Ja het is overal wel goed raak he met die rotgriep. Ik snap dat je nu dan niet echt kunt genieten van je zwangerschap. En je kunt ook niet zoveel middeltjes gebruiken tegen de verstopping enzo. Hoop dat jullie gauw allemaal weer beter zijn!
Beterschap Vievie! Lekker uitrusten!
vrijdag 9 februari 2018 om 23:15
Even een ego post!
Hier is het bloeden heftiger geworden, als in een menstruatie, maar mijn test loopt op. Ik kan het zelf ook niet helemaal geloven al had ik dit mijn voorgaande zwangerschap ook als in de zin van verlate innestelingbloeding. Dus fingerscrossed!! Er is nog hoop.
Ik probeer morgen weer even op iedereen te reageren.
Ik denk er ook aan morgen een clear blue test te doen.
Hier is het bloeden heftiger geworden, als in een menstruatie, maar mijn test loopt op. Ik kan het zelf ook niet helemaal geloven al had ik dit mijn voorgaande zwangerschap ook als in de zin van verlate innestelingbloeding. Dus fingerscrossed!! Er is nog hoop.
Ik probeer morgen weer even op iedereen te reageren.
Ik denk er ook aan morgen een clear blue test te doen.
zaterdag 10 februari 2018 om 08:34
Femme rose had dit in t begin van haar zwangerschap volgens mij ook en als jij t van een vorige zwangerschap herkent en je test loopt op, heb ik toch een beetje goede hoop voor je!
Ik heb groenegeitensok hier ook al even niet gezien, lees je nog mee?
Gezellige verjaardag vievie, wat ga je kopen voor moeders?
Ik heb groenegeitensok hier ook al even niet gezien, lees je nog mee?
Gezellige verjaardag vievie, wat ga je kopen voor moeders?
zaterdag 10 februari 2018 om 09:31
Hè, wat vervelend Femme. Blijft erg spannend zo. Gelukkig loopt je test op!
Kaatje, wat een mooi plaatje
mooi te zien hoe je lijf steeds krachtiger roept: zwanger!
Voor de statistieken en archieven:
Mijn menstruatie is er. Dag 33 van m'n cyclus. Voelde het al aankomen door gevoelige borsten en enorme moeheid. Ik ga steeds beter herkennen wat m'n cyclus brengt. Dus dat is mooi.
We gaan ronde 6 in. Verwacht m'n NOD 15 maart.
Zal deze maand wat meer meeschrijven.
Het was goed om afstand te nemen, ben er nu veel rustiger onder. Ik heb ook niet getest, dat voelt fijner om gewoon door te rollen zonder een negatieve test onder je neus te houden. We houden moed en gaan vrolijk verder met lekker seksen omdat het kan (niet omdat het moet)
Kaatje, wat een mooi plaatje
Voor de statistieken en archieven:
Mijn menstruatie is er. Dag 33 van m'n cyclus. Voelde het al aankomen door gevoelige borsten en enorme moeheid. Ik ga steeds beter herkennen wat m'n cyclus brengt. Dus dat is mooi.
We gaan ronde 6 in. Verwacht m'n NOD 15 maart.
Zal deze maand wat meer meeschrijven.
Het was goed om afstand te nemen, ben er nu veel rustiger onder. Ik heb ook niet getest, dat voelt fijner om gewoon door te rollen zonder een negatieve test onder je neus te houden. We houden moed en gaan vrolijk verder met lekker seksen omdat het kan (niet omdat het moet)
Hips, hopsakee en pierlala.
zaterdag 10 februari 2018 om 11:10
@Femme wat spannend zeg... Hoop dat het bloeden snel stopt en de test mag knallen!
@Merlot jammer zeg! Wel heel fijn dat je wat meer rust gevonden hebt.
@Theepoes hoe gaat het met jou op het wachtbankje?
Poeh door die ovulatietesten ben ik er meteen weer een stuk meer mee bezig. Bij ieder steekje, kriebel of scheet denk ik dat het een symptoom kan zijn van een mogelijke innesteling. Dat ik mij sinds vandaag wat grieperig voel, helpt niet mee
@Merlot jammer zeg! Wel heel fijn dat je wat meer rust gevonden hebt.
@Theepoes hoe gaat het met jou op het wachtbankje?
Poeh door die ovulatietesten ben ik er meteen weer een stuk meer mee bezig. Bij ieder steekje, kriebel of scheet denk ik dat het een symptoom kan zijn van een mogelijke innesteling. Dat ik mij sinds vandaag wat grieperig voel, helpt niet mee
zondag 11 februari 2018 om 09:10
@Vlam Bedankt, ben nog steeds ziek maar man laat me gelukkig uitslapen en neemt de zorg over voor zoontje. Heel lief!
@Femme Hoe gaat het nu bij jou?
@Roos Ik heb de lievelingsparfum van mijn moeder gekocht, zal ze blij mee zijn. Ze is zo’n steun voor me altijd, dat verdient ze!
@Merl0t Fijn dat je steeds meer duidelijkheid krijgt over je cyclus. Je houding klinkt heel gezond! En seks is altijd veel leuker als het geen verplicht nummertje is
@Stippel Spannend! Hoelang nog tot je omgesteld zou moeten worden?
Ik ben nu toch wel een beetje nerveus aan het worden voor morgenochtend...
@Femme Hoe gaat het nu bij jou?
@Roos Ik heb de lievelingsparfum van mijn moeder gekocht, zal ze blij mee zijn. Ze is zo’n steun voor me altijd, dat verdient ze!
@Merl0t Fijn dat je steeds meer duidelijkheid krijgt over je cyclus. Je houding klinkt heel gezond! En seks is altijd veel leuker als het geen verplicht nummertje is
@Stippel Spannend! Hoelang nog tot je omgesteld zou moeten worden?
Ik ben nu toch wel een beetje nerveus aan het worden voor morgenochtend...
zondag 11 februari 2018 om 16:10
Vievie, veel succes morgen met je echo. En beterschap. Fijn dat je man veel uit handen neemt. Dan kun je echt even aan jezelf denken.
Merlot, fijn dat je wat meer rust hebt gevonden.
Roos, Hoe is het met jou? Al een menstruatie te bekennen?
Kaatje, wat een mooie test
. Ben je er al uit wanneer je de verloskundige gaat bellen? Fijne vakantie!
Femme, weet je al wat meer? Sterkte en hopelijk is er net als met je vorige zwangerschap niks aan de hand.
Jade, balen dat het zo’n ziekenboeg is bij jullie. En vervelend dat je al last van je bekken hebt. Ik hoop dat dat niet te weg wordt. Beterschap en sterkte.
Vlammetje, dat lijkt me inderdaad wel zwaar om alles even alleen te doen. Gelukkig is je man weer thuis. Veel succes nog met wachten tot je echo. Maar gelukkig komt die steeds dichterbij
.
Stippeltjesbehang, vervelend dat je je nu zo bewust bent van wat er allemaal in je lichaam gebeurd. Hopelijk gaat de tijd een beetje snel.
Ik zit als het goed is in mijn vruchtbare week. Alleen heb ik eigenlijk nog niet echt rust gevonden
Als ik aan het werk ben gaat het goed. Maar als ik een vrije dag heb dan maak ik mezelf helemaal gek. Gelukkig moet ik de komende weken veel werken. Verder is het hier ook nog steeds een ziekenboeg.
Iedereen op het wachtbankje veel sterkte. En de dames in en voor de vruchtbare periode veel plezier!
Ik ga ook even wat meer afstand nemen van het forum. Ik zal wel meelezen maar ik ga minder reageren.
Merlot, fijn dat je wat meer rust hebt gevonden.
Roos, Hoe is het met jou? Al een menstruatie te bekennen?
Kaatje, wat een mooie test
Femme, weet je al wat meer? Sterkte en hopelijk is er net als met je vorige zwangerschap niks aan de hand.
Jade, balen dat het zo’n ziekenboeg is bij jullie. En vervelend dat je al last van je bekken hebt. Ik hoop dat dat niet te weg wordt. Beterschap en sterkte.
Vlammetje, dat lijkt me inderdaad wel zwaar om alles even alleen te doen. Gelukkig is je man weer thuis. Veel succes nog met wachten tot je echo. Maar gelukkig komt die steeds dichterbij
Stippeltjesbehang, vervelend dat je je nu zo bewust bent van wat er allemaal in je lichaam gebeurd. Hopelijk gaat de tijd een beetje snel.
Ik zit als het goed is in mijn vruchtbare week. Alleen heb ik eigenlijk nog niet echt rust gevonden
Iedereen op het wachtbankje veel sterkte. En de dames in en voor de vruchtbare periode veel plezier!
Ik ga ook even wat meer afstand nemen van het forum. Ik zal wel meelezen maar ik ga minder reageren.
zondag 11 februari 2018 om 20:09
Hi dames,
ik bloed nog steeds, behoorlijk zelfs tot vanmiddag nu lijkt het zga weg.. maar wat denken jullie? Loopt de test op? Bovenste is van vrijdag, onderste van vandaag.
http://i66.tinypic.com/2cwqzxz.jpg
Ik weet dat het beter is om mijn Bloedwaarden te prikken, maar het is nu zondag daarbij ben ik gisteren gevallen en heb ik mijn staartbeen zwaar gekneusd of zelfs gebroken (morgen een röntgenfoto).
Kan het zijn dat het bloed in mijn urine de hcg waarde belemmerd?
Hoor trouwens in het andere topic waar ik in mee schrijf dat een röntgenfoto schadelijk kan zijn dus eerst maar bloedprikken weet ik meteen waar ik aan toe ben.
ik bloed nog steeds, behoorlijk zelfs tot vanmiddag nu lijkt het zga weg.. maar wat denken jullie? Loopt de test op? Bovenste is van vrijdag, onderste van vandaag.
http://i66.tinypic.com/2cwqzxz.jpg
Ik weet dat het beter is om mijn Bloedwaarden te prikken, maar het is nu zondag daarbij ben ik gisteren gevallen en heb ik mijn staartbeen zwaar gekneusd of zelfs gebroken (morgen een röntgenfoto).
Kan het zijn dat het bloed in mijn urine de hcg waarde belemmerd?
Hoor trouwens in het andere topic waar ik in mee schrijf dat een röntgenfoto schadelijk kan zijn dus eerst maar bloedprikken weet ik meteen waar ik aan toe ben.
zondag 11 februari 2018 om 20:25
Femme, wat vervelend dat je zo vervelend gevallen bent! Ik denk niet dat het bloed belemmerd, het hormoon is er of is er niet...
Het onderste streepje lijkt me idd wel iets donkerder. Lijkt heel erg op wat ik begin van de week had!
Lastig om nu een röntgenfoto te laten maken. Ik zou het morgen wel even aankaarten voor de foto...dan weet je het zeker!
Het onderste streepje lijkt me idd wel iets donkerder. Lijkt heel erg op wat ik begin van de week had!
Lastig om nu een röntgenfoto te laten maken. Ik zou het morgen wel even aankaarten voor de foto...dan weet je het zeker!
zondag 11 februari 2018 om 21:16
Femme zeker eerst bloed prikken!! Zodra ik weet dat ik zwanger ben mag ik op t werk geen röntgenfoto’s meer maken ivm de straling dus dit moet je echt serieus nemen. Ze horen dit trouwens ook te vragen voor t maken van de foto of je zwanger kan zijn (bijv ook bij de tandarts). Wel vervelend je staartbotje, kan erg pijnlijk zijn, succes morgen!
Vievie ook succes morgen, ik duim voor een mooi knipperlichtje! En parfum is altijd goed voor moeders.
Fijn om te horen ggs, lekker mee blijven lezen als dat beter voelt.
Bella lastig hè, ik heb dat ook wel een beetje. Tijdens t werk gaat t prima maar ‘s avonds draaien de radartjes in mn hoofd overuren
Hier nog niets te bekennen, ik twijfel om woensdag evt al te testen als t zo blijft, mooi valentijnscadeau
zou dan dag 32 zijn.. 1e ronde was 25 dagen, 2e was 35, echt geen idee waar ik dus nu vanuit moet gaan. Woensdag zou wel al 3 weken na die gekke griepgevoelens zijn waarvan ik denk dat t Mn eisprong was.
Vievie ook succes morgen, ik duim voor een mooi knipperlichtje! En parfum is altijd goed voor moeders.
Fijn om te horen ggs, lekker mee blijven lezen als dat beter voelt.
Bella lastig hè, ik heb dat ook wel een beetje. Tijdens t werk gaat t prima maar ‘s avonds draaien de radartjes in mn hoofd overuren
Hier nog niets te bekennen, ik twijfel om woensdag evt al te testen als t zo blijft, mooi valentijnscadeau
zondag 11 februari 2018 om 21:44
@Femme Wat rot dat je zo gevallen bent, sterkte! Net als de andere meiden al zeggen, zeker even melden voordat er een foto gemaakt wordt dat je eventueel zwanger bent.
Ik zou over je testen even overleggen met de huisarts denk ik. Succes!
@Roos Bedankt, lief van je! Ik hou jullie op de hoogte.
Woensdag kan je dan denk ik zeker wel testen, spannend joh, dat is al bijna!
Ik zou over je testen even overleggen met de huisarts denk ik. Succes!
@Roos Bedankt, lief van je! Ik hou jullie op de hoogte.
Woensdag kan je dan denk ik zeker wel testen, spannend joh, dat is al bijna!
zondag 11 februari 2018 om 22:55
Vievie: veel plezier morgen! Hoop dat je een prachtige echo hebt
Femme: wat shit zeg. Streepje van vandaag is donkerder in mijn ogen
Roos: spannend! Dat het je lukt om nog te wachten.
@mede wachtbankers: laat het pluche maar zacht zijn tot het moment van de knalstreep op de test (Positief denken).
@vruchtbaren: Njoy!
Femme: wat shit zeg. Streepje van vandaag is donkerder in mijn ogen
Roos: spannend! Dat het je lukt om nog te wachten.
@mede wachtbankers: laat het pluche maar zacht zijn tot het moment van de knalstreep op de test (Positief denken).
@vruchtbaren: Njoy!
maandag 12 februari 2018 om 14:01
@Vievie Super!!
@Roos7 wat spannend! Het klinkt veelbelovend...
@Femme wat ontzettend vervelend zeg die onzekerheid. En nu ook nog een lelijke val... Veel beterschap en hopelijk snel positief nieuws!
Komend weekend is mijn NOD. Ben nog steeds wat gammel; misselijk, maagzuur, verstopte neus. Dat helpt niet mee om er nuchter in te blijven staan. Al was ik het gisteren toch even een moment vergeten toen ik een wijntje achterover sloeg. Over nuchterheid gesproken
@Roos7 wat spannend! Het klinkt veelbelovend...
@Femme wat ontzettend vervelend zeg die onzekerheid. En nu ook nog een lelijke val... Veel beterschap en hopelijk snel positief nieuws!
Komend weekend is mijn NOD. Ben nog steeds wat gammel; misselijk, maagzuur, verstopte neus. Dat helpt niet mee om er nuchter in te blijven staan. Al was ik het gisteren toch even een moment vergeten toen ik een wijntje achterover sloeg. Over nuchterheid gesproken
maandag 12 februari 2018 om 14:24
Lang geleden!
Ik ga proberen niemand te vergeten haha
@kaatje, dat is echt een megaduidelijke positieve test haha, als je al enige twijfel hebt mag dat nu verdwijnen
@vivie leuk dat je zon fijne Echo had!
@Femme, bah wat een vervelende onzerkeheid.. hoop dat je snel meer weet
@merlot, he ik had het je zo gegund eindelijk.. maargoed fijn dat jullie er wel een beetje relaxed instaan en er gewoon vol voor gaan
@Roos, wat spannend zeg!! Zou wel een perfect cadeautje zijn ja haha!
@Stippeltjes, ook spannend! Word je er niet een beetje gek van dat je er zoveel mee bezig bent? Ik zou mezelf namelijk helemaal gek maken, daarom voorlopig nog even niet met testen.
Bij ons is het gek genoeg een beetje weggeëbt ofzo. In de eerste ronde waren we er zooo mee bezig, en baalden we bieiden enorm dat ik ongesteld werd.
Ronde 2 was raar, te vroege menstruatie, toch maar getest, maar negatief.
Nu ronde 3 en ik merk dat ik helemaal niet meer iedere keer op tig babysites zit te kijken etc, we hebben natuurlijk wel seks haha maar ook dan ben ik er niet mee bezig. Herkennen anderen dit? Natuurlijk hoop ik dat ik over een week of 2 niet ongesteld ben. Maar ik denk niet dat ik zo teleurgesteld zou zijn als de eerdere rondes als het niet is gelukt.
Best raar eigenlijk he.
Ik ga proberen niemand te vergeten haha
@kaatje, dat is echt een megaduidelijke positieve test haha, als je al enige twijfel hebt mag dat nu verdwijnen
@vivie leuk dat je zon fijne Echo had!
@Femme, bah wat een vervelende onzerkeheid.. hoop dat je snel meer weet
@merlot, he ik had het je zo gegund eindelijk.. maargoed fijn dat jullie er wel een beetje relaxed instaan en er gewoon vol voor gaan
@Roos, wat spannend zeg!! Zou wel een perfect cadeautje zijn ja haha!
@Stippeltjes, ook spannend! Word je er niet een beetje gek van dat je er zoveel mee bezig bent? Ik zou mezelf namelijk helemaal gek maken, daarom voorlopig nog even niet met testen.
Bij ons is het gek genoeg een beetje weggeëbt ofzo. In de eerste ronde waren we er zooo mee bezig, en baalden we bieiden enorm dat ik ongesteld werd.
Ronde 2 was raar, te vroege menstruatie, toch maar getest, maar negatief.
Nu ronde 3 en ik merk dat ik helemaal niet meer iedere keer op tig babysites zit te kijken etc, we hebben natuurlijk wel seks haha maar ook dan ben ik er niet mee bezig. Herkennen anderen dit? Natuurlijk hoop ik dat ik over een week of 2 niet ongesteld ben. Maar ik denk niet dat ik zo teleurgesteld zou zijn als de eerdere rondes als het niet is gelukt.
Best raar eigenlijk he.