Vriendin twijfels
maandag 12 februari 2018 om 12:05
Hallo mensen,
Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik ben radeloos. Ik hoop op reacties waar ik wat aan heb, in plaats van onserieuze mensen.
Ik heb nu een jaar met mijn vriendin. Alles gaat goed met de nodige ups, downs, ruzietjes et cetera. Een stabiele relatie kun je wel zeggen. Soms blijf ik bij haar slapen en dan hebben we gewoon een aantal chille dagen. Toen dat steeds vaker werd en er niet echt veel romance was.. kwam het ter sprake. Ze meldde voorzichtig dat we misschien minder moeten samen thuiszitten, naar de supermarkt etc (oftewel minder standaarddingen doen). Ze begon me namelijk steeds meer teveel als broer te zien daardoor.
Oke, het kwam er niet echt van. Het werd wel iets minder maar toch..ze wilde toch die romantische dingen ook doen. Nu zegt ze dat ze niet weet wat ze wil, ze houdt ontiegelijk veel van me en zegt dat het echt niet ligt aan mij. Ze beschrijft het als: soms heeft ze dat verliefde gevoel en dsn gaat het ineens weer weg. Ik dacht eerst dat het normaal is? Maar blijkbaar is dat geen goed teken.. dat is ook de reden dat ze geen valentijnsdagdate wil hebben. Ze voelt zich namelijk schuldig tegenover mij als ze zo moet forceren. Uitmaken wil ze ook niet, praten en nadenken wil ze wel. Ze voelt zich enorm kut omdat ze van me houdt maar het is een gevoel en daar kan ze niks aan doen. Ook beschrijft ze dat ze ook beseft dat het serieuze leven gaat beginnen zoals richting trouwen etc (we zijn 20). Een soort van angst heeft ze ineens..
Ik hoop op enige reacties over wat ik moet doen of wat ik niet moet doen. Of mensen die hetzelfde hebben meegemaakt. Ik wil haar niet kwijtraken, en ze mag alle tijd nemen om na te denken en als ze wil mag ze even de ruimte. Ze wil haar hart bij niemand luchten en alleen met mij praten erover..
Alvast bedankt..
Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik ben radeloos. Ik hoop op reacties waar ik wat aan heb, in plaats van onserieuze mensen.
Ik heb nu een jaar met mijn vriendin. Alles gaat goed met de nodige ups, downs, ruzietjes et cetera. Een stabiele relatie kun je wel zeggen. Soms blijf ik bij haar slapen en dan hebben we gewoon een aantal chille dagen. Toen dat steeds vaker werd en er niet echt veel romance was.. kwam het ter sprake. Ze meldde voorzichtig dat we misschien minder moeten samen thuiszitten, naar de supermarkt etc (oftewel minder standaarddingen doen). Ze begon me namelijk steeds meer teveel als broer te zien daardoor.
Oke, het kwam er niet echt van. Het werd wel iets minder maar toch..ze wilde toch die romantische dingen ook doen. Nu zegt ze dat ze niet weet wat ze wil, ze houdt ontiegelijk veel van me en zegt dat het echt niet ligt aan mij. Ze beschrijft het als: soms heeft ze dat verliefde gevoel en dsn gaat het ineens weer weg. Ik dacht eerst dat het normaal is? Maar blijkbaar is dat geen goed teken.. dat is ook de reden dat ze geen valentijnsdagdate wil hebben. Ze voelt zich namelijk schuldig tegenover mij als ze zo moet forceren. Uitmaken wil ze ook niet, praten en nadenken wil ze wel. Ze voelt zich enorm kut omdat ze van me houdt maar het is een gevoel en daar kan ze niks aan doen. Ook beschrijft ze dat ze ook beseft dat het serieuze leven gaat beginnen zoals richting trouwen etc (we zijn 20). Een soort van angst heeft ze ineens..
Ik hoop op enige reacties over wat ik moet doen of wat ik niet moet doen. Of mensen die hetzelfde hebben meegemaakt. Ik wil haar niet kwijtraken, en ze mag alle tijd nemen om na te denken en als ze wil mag ze even de ruimte. Ze wil haar hart bij niemand luchten en alleen met mij praten erover..
Alvast bedankt..
maandag 12 februari 2018 om 12:11
Hoi TO,
Ik denk dat dit een logische reactie van haar is in jullie situatie op jullie leeftijd.. het beste wat je kan doen is haar echt de tijd geven om zelf tot een besluit te komen, maar dat doe je al. Het zou wel goed voor haar zijn om dit met andere mensen in haar omgeving te bespreken die misschien al wat ouder zijn en haar kunnen helpen met deze (logische) strubbelingen.
Succes!
Ik denk dat dit een logische reactie van haar is in jullie situatie op jullie leeftijd.. het beste wat je kan doen is haar echt de tijd geven om zelf tot een besluit te komen, maar dat doe je al. Het zou wel goed voor haar zijn om dit met andere mensen in haar omgeving te bespreken die misschien al wat ouder zijn en haar kunnen helpen met deze (logische) strubbelingen.
Succes!
maandag 12 februari 2018 om 12:13
Klinkt alsof je haar een beetje voor lief hebt genomen de laatste tijd. (zij jouw ook trouwens). Jullie zitten maar wat thuis te hangen en gaan hooguit naar de supermarkt. Niet echt heel romantisch inderdaad. In het begin was alles wel leuk beschrijf je. Ga de dingen doen die je toen ook deed. Neem haar mee uit, geef haar een keer cadeautje, zorg dat ze zich speciaal voelt. Maak het allemaal weer spannend. Je weet wat ze zeggen heah; liefde is een werkwoord. Je moet er wel wat aan blijven doen. Je kan niet verwachten dat het leuk blijft als je alleen op de bank blijft hangen. Ik heb wel het gevoel dat je bereid bent meer te investeren. Je maakt natuurlijk niet voor niks dit topic aan. Het kan natuurlijk ook dat ze de relatie gewoon niet meer ziet zitten. Dan ligt de bal bij haar. Als je 20 bent hoef je echt nog lang niet bezig te zijn met trouwen, kinderen krijgen, samenwonen. Iedereen mag dat tempo zelf bepalen. Laat haar dat ook blijken, dat ze zich niet opgejaagd hoeft te voelen.
Heel veel succes!
Heel veel succes!
maandag 12 februari 2018 om 12:16
Inderdaad. Ik zei ook dat ze dit echt moet bespreken met haar moeder, maar ze heeft er geen behoefte aan en is sowieso altijd op drzelf. Een beetje zoals ik: problemen in me houden en bespreken met zo min mogelijk tot geen mensenzLovefortennis schreef: ↑12-02-2018 12:11Hoi TO,
Succes!
maandag 12 februari 2018 om 12:16
Dan organiseer je een date op een andere dag dan Valentijn. Zij vindt jou saai en voorspelbaar. Je investering in de relatie is op de bank chillen. Als je het anders wil moet je het ander doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 12 februari 2018 om 12:18
Nee dat klopt inderdaad. Ik was ook bezig om het te veranderen, maar door drukte vanuit school is het lastig. Als ze niet besluit om te stoppen, dan zal ik het zeker anders aanpakken in de zin van: logeren reduceren en op zn tijd leuke dingen doen waardoor we allebei zin krijgen.licht-blauw schreef: ↑12-02-2018 12:13Klinkt alsof je haar een beetje voor lief hebt genomen de laatste tijd. (zij jouw ook trouwens). Jullie zitten maar wat thuis te hangen en gaan hooguit naar de supermarkt. Niet echt heel romantisch inderdaad. In het begin was alles wel leuk beschrijf je. Ga de dingen doen die je toen ook deed. Neem haar mee uit, geef haar een keer cadeautje, zorg dat ze zich speciaal voelt. Maak het allemaal weer spannend. Je weet wat ze zeggen heah; liefde is een werkwoord. Je moet er wel wat aan blijven doen. Je kan niet verwachten dat het leuk blijft als je alleen op de bank blijft hangen. Ik heb wel het gevoel dat je bereid bent meer te investeren. Je maakt natuurlijk niet voor niks dit topic aan. Het kan natuurlijk ook dat ze de relatie gewoon niet meer ziet zitten. Dan ligt de bal bij haar. Als je 20 bent hoef je echt nog lang niet bezig te zijn met trouwen, kinderen krijgen, samenwonen. Iedereen mag dat tempo zelf bepalen. Laat haar dat ook blijken, dat ze zich niet opgejaagd hoeft te voelen.
Heel veel succes!
Wel vind ik het opvallend want het “minder verliefde gevoel” na een jaar lijkt me toch ook normaal?
maandag 12 februari 2018 om 12:19
Hoezo zegt ze dan dat ze het echt fijn vindt hoe ik doe? Ik was net bezig met het wat leuker maken qua dates, maar ze zegt dat ze echt niet iets negatiefs kan bedenken als ze aan me denkt en dat het puur dat gevoel in dr eigen hoofd is..viva-amber schreef: ↑12-02-2018 12:16Dan organiseer je een date op een andere dag dan Valentijn. Zij vindt jou saai en voorspelbaar. Je investering in de relatie is op de bank chillen. Als je het anders wil moet je het ander doen.
maandag 12 februari 2018 om 12:24
Jawel, maar was er niet bewust van en ze nodigde me dan ook gewoon uit. Maar ja..gewoon stomme ik eigenlijk.
maandag 12 februari 2018 om 12:24
Jawel, maar was er niet bewust van en ze nodigde me dan ook gewoon uit. Maar ja..gewoon stomme ik eigenlijk.
maandag 12 februari 2018 om 12:28
Nogal tegenstrijdig maar goed als je niets wil houdt het op.Joeyak123 schreef: ↑12-02-2018 12:19Hoezo zegt ze dan dat ze het echt fijn vindt hoe ik doe? Ik was net bezig met het wat leuker maken qua dates, maar ze zegt dat ze echt niet iets negatiefs kan bedenken als ze aan me denkt en dat het puur dat gevoel in dr eigen hoofd is..
OP: ' Ze meldde voorzichtig dat we misschien minder moeten samen thuiszitten, naar de supermarkt etc (oftewel minder standaarddingen doen). Ze begon me namelijk steeds meer teveel als broer te zien daardoor. '
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 12 februari 2018 om 12:29
In het eerste jaar hoor je geen downs en ruzietjes te hebben toch? Dan zit je op een wolk en loopt alles vanzelf. Ik noem dat geen stabiele relatie.
maandag 12 februari 2018 om 12:32
Nou ja, meer in de zin van kleine ruzietjes. Niets in de zin van ernstige, gevaarlijke ruzies voor de relatie.Fizzyhideous schreef: ↑12-02-2018 12:29In het eerste jaar hoor je geen downs en ruzietjes te hebben toch? Dan zit je op een wolk en loopt alles vanzelf. Ik noem dat geen stabiele relatie.
maandag 12 februari 2018 om 12:33
Nee klopt inderdaad. Nu denk ik daar ook aan.. jeetje man. Zonder dat ik t in de gaten had relatie verkloot.
maandag 12 februari 2018 om 12:34
de oplossing voor je probleem is initiatief nemen, want je kan haar ook uitnodigen
maar waarschijnlijk moet je dat op je volgende vriendin gaan oefenen
Lorem Ipsum
maandag 12 februari 2018 om 12:38
maandag 12 februari 2018 om 12:38
het ligt niet aaan jooooouuuuwww, het ligt aaan mijjjjjj
klassieke uitmaak-zin
haar gevoel is veranderd, daar kun jij winig aan doen hoor
maandag 12 februari 2018 om 12:50
tja, het klinkt een beetje als 'nee heb je, ja kun je krijgen'
dus wat vind je zelf?
ik zou alleen geen halfzachte poging doen als je ervoor gaat
wees bereid wat geld te 'vergooien', zie het maar als een bedankje voor alle keren dat je welkom was om bij haar te blijven slapen en leg dat ook zo uit, dat ze zich niet schuldig hoeft te voelen maar dat ze die waardering daarvoor nog tegoed had van je en dat je niets verwacht
wat te doen;
denk aan leuke ballon op haar werk laten bezorgen, rond een uurtje of 6 met bloemen voor de deur staan en als je echt geluk hebt kun je nog ergens reserveren voor die avond of je vraagt haar gewoon dan of ze dat weekend op date wil met je, dan kun je er nog echt iets bijzonders van maken...
dus wat vind je zelf?
ik zou alleen geen halfzachte poging doen als je ervoor gaat
wees bereid wat geld te 'vergooien', zie het maar als een bedankje voor alle keren dat je welkom was om bij haar te blijven slapen en leg dat ook zo uit, dat ze zich niet schuldig hoeft te voelen maar dat ze die waardering daarvoor nog tegoed had van je en dat je niets verwacht
wat te doen;
denk aan leuke ballon op haar werk laten bezorgen, rond een uurtje of 6 met bloemen voor de deur staan en als je echt geluk hebt kun je nog ergens reserveren voor die avond of je vraagt haar gewoon dan of ze dat weekend op date wil met je, dan kun je er nog echt iets bijzonders van maken...
Lorem Ipsum
maandag 12 februari 2018 om 15:06
maandag 12 februari 2018 om 15:19
Hoi TO
Wat vervelend al die twijfels..
Je hebt nu een jaar een relatie met je vriendin en ik begrijp dat jullie relatief weinig leuke/actieve dingen ondernemen.
Maar bedenk dat bij iedereen ooit dat echt hoteldebotel verliefde gevoel zal verdwijnen en plaats gaat maken voor een dieper "houden van".
Je vriendin houdt heel veel van je, maar ervaart soms dat hele verliefde gevoel niet meer. In deze fase van jullie relatie is dat helemaal niet zo gek denk ik...
Zeker als jullie veel lekker op de bank chillen: op het begin is dat helemaal fantastisch, maar op den duur komt toch een stukje sleur om de hoek kijken en zijn de scherpe randjes van de extreme verliefdheid afgezwakt..
Kan het zijn dat jouw vriendin in de fase zit van verliefd zijn naar houden van? Kan me voorstellen dat als je daar niet bewust van bent, je kan 'schrikken' van het ontbreken van die heftige verliefdheid
Je hebt nu een jaar een relatie met je vriendin en ik begrijp dat jullie relatief weinig leuke/actieve dingen ondernemen.
Maar bedenk dat bij iedereen ooit dat echt hoteldebotel verliefde gevoel zal verdwijnen en plaats gaat maken voor een dieper "houden van".
Je vriendin houdt heel veel van je, maar ervaart soms dat hele verliefde gevoel niet meer. In deze fase van jullie relatie is dat helemaal niet zo gek denk ik...
Zeker als jullie veel lekker op de bank chillen: op het begin is dat helemaal fantastisch, maar op den duur komt toch een stukje sleur om de hoek kijken en zijn de scherpe randjes van de extreme verliefdheid afgezwakt..
Kan het zijn dat jouw vriendin in de fase zit van verliefd zijn naar houden van? Kan me voorstellen dat als je daar niet bewust van bent, je kan 'schrikken' van het ontbreken van die heftige verliefdheid
maandag 12 februari 2018 om 15:24
Je beschrijft het perfect. Ik denk dat het ook zo is en weet zeker dat ze in die fase zit van houden van..Talitha-Rodenhuis schreef: ↑12-02-2018 15:19Hoi TO![]()
Zelf zegt zij dat ze denkt dat 1 jaar te kort is dat het zeg maar over is gegaan naar de fase houden van ipv verliefde gedoe.. ook zet ze veel nadruk op het feit dat ze “niet weet of ze klaar is voor ZO een serieuze relatie” .. ik weet het echt allemaal niet meer. Ik hoop niet dat ze ervoor kiest om te kappen, omdat ik gewoon echt weet dat dit het perfecte meisje is en de goede relatie.
maandag 12 februari 2018 om 15:35
1 jaar is zeker niet 'te kort' hoor om in die fase te zittenJoeyak123 schreef: ↑12-02-2018 15:24Je beschrijft het perfect. Ik denk dat het ook zo is en weet zeker dat ze in die fase zit van houden van..
Zelf zegt zij dat ze denkt dat 1 jaar te kort is dat het zeg maar over is gegaan naar de fase houden van ipv verliefde gedoe.. ook zet ze veel nadruk op het feit dat ze “niet weet of ze klaar is voor ZO een serieuze relatie” .. ik weet het echt allemaal niet meer. Ik hoop niet dat ze ervoor kiest om te kappen, omdat ik gewoon echt weet dat dit het perfecte meisje is en de goede relatie.
Ze is nog jong, dus ook nog volop in ontwikkeling. Rond deze leeftijd komen nou eenmaal dit soort vragen naar boven. Het lastige is dat jij zelf niet zoveel kan doen, behalve haar genoeg de ruimte geven (dat is altijd belangrijk in een relatie
Uiteindelijk ben je altijd in ontwikkeling. Een relatie ook. En het is altijd moeilijk te voorspellen of jullie samen dezelfde richting gaan of niet.