Jongensnamen topic
woensdag 14 februari 2018 om 12:25
We krijgen weer een jongetje! Enige probleem is dat ik alle mooie jongensnamen al hebt gebruikt voor mijn oudste. Ik vind het ZO moeilijk.
We willen een internationale naam, niet te Hollands. Mijn huidige lijstje (die het allemaal net niet zijn):
Jude
Alec
Lev
Mika
Lev vind ik echt geweldig, maar helaas heet een babytje in de familie al zo. Dus dat is niet echt meer een optie. Suggesties heel erg welkom!
We willen een internationale naam, niet te Hollands. Mijn huidige lijstje (die het allemaal net niet zijn):
Jude
Alec
Lev
Mika
Lev vind ik echt geweldig, maar helaas heet een babytje in de familie al zo. Dus dat is niet echt meer een optie. Suggesties heel erg welkom!
woensdag 14 februari 2018 om 15:09
woensdag 14 februari 2018 om 16:04
woensdag 14 februari 2018 om 16:51
Dank1 Ik neem Roeland en Joost in elk geval even mee. Maurijn is net een slag te onbekend denk ik.
Ben ik trouwens de enige die het zonde vind dat de SVB alleen maar namen gepubliceerd heeft die >25 keer gegeven zijn vorig jaar? Ik checkte heel vaak even hoe vaak een naam voorkwam vorig jaar, als ik een leuke naam gevonden had, maar heel veel namen staan nu niet meer in de lijst omdat ze maar een keer of 10 per jaar voorkomen
woensdag 14 februari 2018 om 17:45
Syvon:
Floyd
Neve
Ilay
Gio
Bowen
Gianni
Boyd
Flynn
Finnian
Lenn
Lloyd
Jace
Steve
Dave
Kyle
Shane
Eloy
Logan
Tyson
Greyson
Cliff
Seth
Roan
Jake
Mitch
Tyrone
Daryll
Riley
Duncan
Ronan
Zack
Zyon
Neill
Ivan
Mick
Bruce
Kian
Duco
Shawn
Keith
Roan
Joshua
Dex
Jack
James
Lionel
Memphis
Ayton
Lee
Collin
Howard
Glenn
Milo
Jax
Brent
Dwight
Connor
Nigel
Jim
Lloyd
Floyd
Neve
Ilay
Gio
Bowen
Gianni
Boyd
Flynn
Finnian
Lenn
Lloyd
Jace
Steve
Dave
Kyle
Shane
Eloy
Logan
Tyson
Greyson
Cliff
Seth
Roan
Jake
Mitch
Tyrone
Daryll
Riley
Duncan
Ronan
Zack
Zyon
Neill
Ivan
Mick
Bruce
Kian
Duco
Shawn
Keith
Roan
Joshua
Dex
Jack
James
Lionel
Memphis
Ayton
Lee
Collin
Howard
Glenn
Milo
Jax
Brent
Dwight
Connor
Nigel
Jim
Lloyd
vrijdag 16 februari 2018 om 11:51
vrijdag 16 februari 2018 om 15:53
Ik vind Koen heel stoer.
Onno vind ik echt 3x niks. Ik denk ook meteen aan Onno Hoes.
Alex vind ik oke en Martijn vind ik oudbollig. Dan vind ik Tijn leuker.
zaterdag 17 februari 2018 om 08:36
Martijn vind ik echt niet meer van nu. Typische jaren 70/80 naam.
Onno: zo mogelijk nog ouwelijker
Alex of alexander is niet mijn smaak, Xander vind ik dan wel leuk.
Koen: beste optie wat mij betreft.
Ik spreek toch geen Chinees?!
zaterdag 17 februari 2018 om 15:06
De meesten doen 't net niet; we willen graag een voornaam waarvan de spelling niet onduidelijk is, omdat onze achternaam al voor genoeg spellingsissues zorgt. David en Alexander/Alex zijn wat mij betreft leuke opties, maar daar is man het niet mee eens helaas. We hebben nu een naam die we momenteel gebruiken voor de baby, kijken of die inderdaad leuk genoeg is om nog 18 weken te blijven hangen-tinkerbell- schreef: ↑17-02-2018 08:33@bloemetjeolifant
Jonathan
Rune
Rense
Dorian
Leander
Ebian
Gilles
Chris(tian)
Jacob
Nathan
David
Florian
Elmar
Remert
Roman
Silvan
Silvijn
Quinten
(se)bastiaan
Yves
Xander/Alexander
Julius
zondag 18 februari 2018 om 16:34
Floris: tikje kak maar ook gewoon een klassieker, prima naam vind ik.LegalyBrown schreef: ↑18-02-2018 13:11Hoi iedereen! Mijn vriend en ik verwachten ons eerste kindje in juli en we weten sinds kort dat het een jongentje wordt! We denken al druk na over een leuke naam, ook al is juli natuurlijk nog ver weg![]()
Namen die we nu leuk vinden zijn:
- Floris
- Tygo
- Enzo
Wat vinden jullie van deze namen? Hebben jullie nog leuke andere suggesties?
Alvast bedankt!
Tygo: ken ik enkel van kinderen uit sociaal arme milieus, en dan druk ik het zo net mogelijk uit....zou ik dus echt niet doen.
Enzo: geeft bij mij meteen verwarring. Ik las het namelijk als: ' namen die we nu leuk vinden zijn: Floris, tygo enzo. 'Enzo' als in: etcetc. Ik las het dus niet als naam en gezien deze onmiddellijke verwarring zou ik hier dus niet voor kiezen;)
Omdat het voor mij drie compleet verschillende namen zijn ga ik me maar niet wagen aan het geven van input, want heb op basis van je rijtje geen idee in welke hoek ik het moet zoeken voor jullie:)
Ik spreek toch geen Chinees?!
zondag 18 februari 2018 om 16:41
[quote=Naomi_B post_id=28160047 time=1518774165 user_id=364682]
Ik ben in mei uitgerekend en we twijfelen over de volgende jongensnamen:
Alex(ander)
Koen
Martijn
Onno
Ben erg benieuwd naar wat anderen van deze namen vinden!
dubbel
Ik ben in mei uitgerekend en we twijfelen over de volgende jongensnamen:
Alex(ander)
Koen
Martijn
Onno
Ben erg benieuwd naar wat anderen van deze namen vinden!
dubbel
anoniem_307255 wijzigde dit bericht op 18-02-2018 20:00
Reden: dubbel
Reden: dubbel
13.70% gewijzigd
woensdag 21 februari 2018 om 16:07
Syvon je moet kiezen wat jullie leuk vinden toch? In je lijstje vind ik Lev en Alec zelf verschrikkelijk, maar ik hoef mijn kind zo niet te noemen..
Mijn top 4 jongensnamen zijn (misschien heb je er wat aan)
Midas
Jens
Pascal
Pepijn,
Staat alleen niet met een Nederlandse achternaam, maar mocht ik een Italiaan tegenkomen, of onverhoopt alleenstaande moeder worden en kind krijgt mijn achternaam, dan noem ik mijn zoon Vincenzo. Naar mijn opa, neven en broer. Vernoemen is een ding in Italië.
Mijn top 4 jongensnamen zijn (misschien heb je er wat aan)
Midas
Jens
Pascal
Pepijn,
Staat alleen niet met een Nederlandse achternaam, maar mocht ik een Italiaan tegenkomen, of onverhoopt alleenstaande moeder worden en kind krijgt mijn achternaam, dan noem ik mijn zoon Vincenzo. Naar mijn opa, neven en broer. Vernoemen is een ding in Italië.