Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Morgenstond schreef:
16-02-2018 13:49
Ah, het is net hoe je je relatie inricht he. 's Nachts slaap ik. Met of zonder kind in bed. Veel relatiedingen doen we dan niet :P
Geen seks of lichamelijk contact? Wij slapen altijd tegen elkaar aan en voor ons is dat beetje lichamelijk contact erg belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Dochter mag gerust bij ons in bed slapen maar dat werkt hier helaas niet, alleen maar spelen..

Wel fijn wat herkenbaarheid qua slapen. Dochter dacht vannacht om 3 uur dat de dag begonnen was en heeft 2 uur liggen kletsen/spelen. Gelukkig niet huilen mja je ligt alsnog wakker.. Overigens had oppas haar gisteren van 13.30 tot 16.00 uur laten slapen (doet ze thuis bijna nooit). Dat was waarschijnlijk de oorzaak dus...

Wat betreft doorslapen: bij dochter zijn sinds een paar weken alle tanden/kiezen door (behalve die achterste), en ze slaapt sindsdien echt beter. We hebben amper doorgeslapen sinds haar eerste tandje dus we denken dat ze er toch heel veel last van heeft gehad.

Respect voor mensen die zo snel een 2e kindje aandurven haha, Een klein leeftijdsverschil lijkt me erg leuk, maar dat overleven we niet hebben we bedacht.
fiona2012 schreef:
16-02-2018 14:15
Geen seks of lichamelijk contact? Wij slapen altijd tegen elkaar aan en voor ons is dat beetje lichamelijk contact erg belangrijk.
Nee 's nachts niet. En ik slaap niet als er iemand tegen me aanligt ;-)
Morgenstond schreef:
16-02-2018 14:33
Nee 's nachts niet. En ik slaap niet als er iemand tegen me aanligt ;-)
:high5:
Lepeltje lepeltje slapen met man is ook niet aan mij besteed. En het is hier of in hetzelfde bed slapen, of niemand slaapt.
Dubbel
anoniem_355978 wijzigde dit bericht op 16-02-2018 20:11
96.62% gewijzigd
Vraag over het slapen op het KDV van mijn zoon van bijna 1

Hij gaat samen met zijn broer 2 dagen naar het KDV. op de ene dag slaapt hij vaak goed (niet altijd) maar op de andere dag slaapt hij soms helemaal niet. Terwijl hij thuis 2 slapen of 1 lange slaap tussen de middag doet. En thuis leg ik hem wakker in bed en huilt hij (bijna) nooit

KDV geeft aan dat hij wel erg moe is maar als ze hem neer leggen dat hij niet wil gaan slapen (huilt dan ook echt heel hard)

Ik heb met mijn andere zoon hier nooit problemen mee gehad en weet ook niet zo goed wat ik met de situatie aan moet omdat als hij thuis komt echt vermoeid is en om alles moet huilen.

wie zou mij tips of ideeen kunnen aandragen om te proberen?
haha aapje, ja hier dus ook. Helaas is ons bed wel net iets te klein en verplaats ik regelmatig mijn kussen in de cosleeper die er nog staat :facepalm: Met nog een kleine op komst moeten we nog even bedenken hoe we dat gaan oplossen. Idee is om zoontje in een éénpersoonsbed te laten slapen in zijn eigen kamer. Dan kunnen we bij hem liggen 's avonds voor het inslapen. Maar ik weet niet hoe het dan gaat met 's nachts wakker worden. We zouden ook nog een familiebed kunnen maken :P
boterhammie, kan er iemand bij hem blijven om hem te helpen in slaap te vallen?
@boterhammie, Ik zou ook vragen of ze hem niet kunnen helpen om in slaap te vallen..

Zo'n familiebed klinkt wel heel gezellig :-D
Ze zouden kunnen proberen hem in slaap te wandelen, maar dit hebben wij eigenlijk zelf nooit gedaan. Zelf denk ik dat het probleem hem ligt in de slaapkamer waar alle kindjes samen slapen. En thuis ligt hij alleen boven waar het stil is.

Vind het gewoon zielig voor hem dat hij de hele dag wakker is terwijl ik weet dat hij waarschijnlijk helemaal op is.
Boterhammie, ze zouden ook bij zijn bedje kunnen blijven en hem over zijn buik of rug kunnen aaien. Of z'n hand vasthouden of waar hij ook maar rustig van wordt. Dat heeft bij mijn zoontje wel eens geholpen.

Ik snap wel dat je het zielig vindt :(
Ik heb hier een keer het woord "familiebed" laten vallen, manlief werd witter dan toen ik zei dat we voor de 2e keer zwanger waren :biggrin:
Hahaha, ik heb hier het woord nog nooit laten vallen. Denk dat het niet zo makkelijk past met de indeling van onze slaapkamers. We zien wel hoe alles loopt. In die zin veren we gewoon mee met de buien van zoontje.

Wat ik vooral bijzonder vind trouwens, is dat mijn zoontje echt heel graag in zijn eigen bed slaapt voor het middagdutje, maar dat het voor de avond voor hem dus heel anders is. Ik kan er de vinger niet op leggen waarom.
Bij ons past het ook niet, was gewoon eens even benieuwd waar zijn grenzen lagen (6) . Voorheen wilde die ook niet met een kind in een bed, daar heeft die zich nu tenslotte ook bij neergelegd.

Misschien is er overdag toch wat meer reuring, waardoor het niet zo alleen voelt ofzo? En het is waarschijnlijk warmer, en het slaapritueel misschien korter?
Ja, dat is denk ik allemaal het geval, maar kan me ergens ook niet voorstellen dat het daaraan ligt, want hij zegt soms al op de trap: mama papa bed.
Misschien weet hij ook dat hij in de nacht 'langer' hoort te slapen en dan dus langer alleen is dan bij een dutje. Ik vind het in ieder geval verwonderlijk dat hij er zo'n onderscheid in maakt.
Wel knap :applause:
Haha ja, zo moeten we het maar zien he :P
Morgenstond schreef:
16-02-2018 15:12
haha aapje, ja hier dus ook. Helaas is ons bed wel net iets te klein en verplaats ik regelmatig mijn kussen in de cosleeper die er nog staat :facepalm: Met nog een kleine op komst moeten we nog even bedenken hoe we dat gaan oplossen. Idee is om zoontje in een éénpersoonsbed te laten slapen in zijn eigen kamer. Dan kunnen we bij hem liggen 's avonds voor het inslapen. Maar ik weet niet hoe het dan gaat met 's nachts wakker worden. We zouden ook nog een familiebed kunnen maken :P
Wij hebben dat eenpersoonsbed al staan op zoons kamer :-D. Van flexa en heeft vrijwel helemaal rondom een rand van 40 cm. Zoon ligt er nu ook in te slapen, maar gaat nog wel paar keer wakker worden en dan kijken waar hij verder slaapt.
Ons gewone bed is 180.
boterhammie schreef:
16-02-2018 15:28
Ze zouden kunnen proberen hem in slaap te wandelen, maar dit hebben wij eigenlijk zelf nooit gedaan. Zelf denk ik dat het probleem hem ligt in de slaapkamer waar alle kindjes samen slapen. En thuis ligt hij alleen boven waar het stil is.

Vind het gewoon zielig voor hem dat hij de hele dag wakker is terwijl ik weet dat hij waarschijnlijk helemaal op is.
Hier zetten ze wel eens bedje in ruimte naast kdv als zoon niet makkelijk gaat slapen. Hierdoor kan de rest in ieder geval slapen, maar misschien in geval van jullie kan kind dan beter slapen.
Boterhammie: is het een probleem dat hij minder slaapt? Heeft hij er echt last van? Zoon slaapt op het kdv vaak ook amper, maar heel erg last heeft hij er niet van. Thuis slaapt hij veel meer. Misschien ben ik te makkelijk, maar dan denk ik: dan slaapt hij maar niet.
Tinkeltje34 schreef:
16-02-2018 21:38
Boterhammie: is het een probleem dat hij minder slaapt? Heeft hij er echt last van? Zoon slaapt op het kdv vaak ook amper, maar heel erg last heeft hij er niet van. Thuis slaapt hij veel meer. Misschien ben ik te makkelijk, maar dan denk ik: dan slaapt hij maar niet.
Hier andersom, thuis slaapt hij minder.
Ik heb een peuter van 3.5 jaar met een eenpersoonsbed en dat is echt wel ideaal hoor. Kun je bij hem gaan slapen als het niet gaat. Hij wordt nog wel vrij veel wakker helaas. Tja. Staat ook soms midden in de nacht naast ons bed met de mededeling "mama er zijn spoken op mijn kamer, ik wil bij jou slapen". :mrgreen:

Dreumes slaapt iets beter dan peuter maar heeft veel last gehad van tanden en kiezen. Maar ze zijn bijna allemaal door... feestje!
We hebben een bed van 1.80 m en daar passen twee volwassenen, peuter en dreumes in :mrgreen:
Ons bed is ook 1.80 m en als dreumes bij ons ligt heb ik toch echt maar een heel klein stukje om op te liggen O_O
CHL schreef:
17-02-2018 04:33
Ons bed is ook 1.80 m en als dreumes bij ons ligt heb ik toch echt maar een heel klein stukje om op te liggen O_O
Ons bed is maar 1.60, en onze dreumes ligt het liefst overdwars :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven