Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 6)

28-01-2018 23:12 3003 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Diamond30, Gingerspice, Zizo, Puk32
Prikken & slikken MevrouwStippel
Wachten op cryo-tp blauwerok, Doces
In de wachtweken

.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(m/v)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(37/40)
man hersteloperatie gehad, icsi1: geen cryo's, icsi2: geen bevruchtingen ICSI3+
MESA/TESE
AMC
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2 mislukt, geen cryo's ICSI2 wacht op intake UZ Gent (oktober) OLVG/UMC
Zizo
(35/39)
2014 2016 matige zaadkwaliteit, 6x IUI, icsi1 mislukt,geen cryo's; icsi2.3 MA (10/9wk) ICSI3 herstellen curettage, oriënteren op ander zkh voor 3e poging
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt, icsi2 5 cryo's ICSI 2 wachten op cryo-tp, 6e TP, van ICSI2 -
Diamond30
(32/38)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 2x IVF
IVF3 Pauze, vakantie en daarna overstappen naar een ander zkh
Labgeek1990
(26/31)
2016 2017 zeer slecht zaad, icsi1: 3x mk ICSI1 icsi1: nog 3 cryo's over (van 10)pauze Amphia/Erasmus
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP zelf proberen met stimulatie
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar ICSI1mislukt (3xTP) ICSI2 mislukt. Even pauze nu, opties bekijken EMC
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 mislukt (5x TP) Wachten op start ICSI2 OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI, IVF1 en IVF2 mislukt, geen cryo's; spontaan zwanger mk (6wk) IVF3 pauze
G-power1989
(29 / 30)
jan 2016 juli 2017 2e kindje weinig zaadcellen, icsi1 (6x natuurlijke cyclus) mislukt ICSI2 icsi 2 WZA/UMCG
Yaradreamz
(36/ 45)
? ? hersteloperatie man, icsi1.3 mk, nog 2 cryo's ICSI+MESA/TESE herstellen van mk EMC
Puk32
(34/38)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk IVF/ICSI 1 onderzoeken mk's, wachten op start MMC / Tilburg
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders ICSI 1 Bezig met ICSI 1, eerste TP net gehad Belgie
Alaynee
(28/?)
Azoöspermie ICSI 1+TESE Bezig met ICSI 1, eerste TP gehad DD
mamamaria81
(37/40)
Dichte eileider, pcos, hypo schildklier. Zoontje (Juni '14). 10x IUI: 1 mk bij 9 wk, IVF 1.1: mk bij 7 wk, IVF 1.2 mislukt, IVF2 geen bevruchtingen wachten op start IVF3 ism UMCU
Zot-83
(35/39)
vervroegde overgang, zoon (mei '16) na 2x icsi & 1x icsi + ECD (2015); dochter geboren & overleden (jan '18) na icsi + ECD (2017) ICSI+ECD wachten op nieuwe poging Alicante
innerpeace
(37)
alleenstaande, 9x iui gehad, 5x mk ICSI1 wachten op aanvullend onderzoek mk, intake in Gent (okt) Voorburg
blauwerok
(37/38)
2017 2017 ICSI met PGD wegens erfelijke ziekte, dochter (3) via normale weg ICSI1+PGD
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...

:heart: Hartje gezien!
*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:duckie: Bevallen
Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
99.17% gewijzigd
Labgeek Ja klopt vorige week maandag de TP gehad.
Alle reacties Link kopieren
korte update: ben vandaag bij de gyn geweest, en ze leek (onverwachts) toch mee te denken en kwam met 2 opties aan om mijn (soms) korte cyclus proberen te verlengen bij volgende cryo terugplaatsingen: 2x pregnyl spuiten (7d na de eerste spuit, nog een keer zetten); of het een keer in een volledig kunstmatige cyclus proberen (eerst progynova en daarna utro). Ik ben weer wat optimisticher gestemd, en kijk uit naar de volgende pogingen met deze mogelijkheden.
Bedankt voor het meedenken en 'luisteren' meiden.
Lieverds, hier zou toch écht snel nog eens goed nieuws mogen komen, hoor!!
Ik denk zo vaak aan jullie en hoop dat het ook snel raak mag zijn voor jullie allemaal <3 knuffel!
Goedemorgen,

Ben onderweg naar het ziekenhuis voor de punctie. Zal straks even bijlezen en reageren.
G-power1989 schreef:
23-02-2018 07:26
Goedemorgen,

Ben onderweg naar het ziekenhuis voor de punctie. Zal straks even bijlezen en reageren.
Succes!!! :redrose:
Succes g-power!
Succes G-power!!
Succes G Power! Laat je daarna maar lekker vertroetelen! Hoop dat het meevalt!
Animalen G-Power, succes vandaag!

Sheela :hug:
Ben benieuwd hoe Dusseldorf gaat bevallen.
Succes G-power en ook Animal!
Heeft een van jullie weleens utro besteld via internet? Ik wil wat extra aanschaffen en zag dat deze op e-farma te bestellen zijn.
Shine bright like a diamond
Succes animal en g power. Hoop dat punctie meevalt. Hier in spanning afwachten op telefoontje zkh
Succes G-power1989 !
Miekje-5 schreef:
23-02-2018 09:36
Succes animal en g power. Hoop dat punctie meevalt. Hier in spanning afwachten op telefoontje zkh
Wat spannend Miekje, mijn duimen draaien voor je!
Shine bright like a diamond
Ik heb vandaag niets bijzonders hoor Dames. Punctie is maandag pas :-)
En mijn punctie is onder narcose, dus ik merk er niets van.

Diamond, Het zou kunnen zijn dat je het daar kunt bestellen, maar het is denk ik wel receptplichtig, dus je moet dan toch een recept hebben. Je kan de arts toch ook gewoon vragen? Die zal er vast niet zo moeilijk over doen.
Dames, ik wil ff van mij afschrijven. ik zit op wachtdag 10 van 4 dagen oude embryo. Vandaag echt knetter misselijk continu, tot net niet overgeven aan toe. Nog nooit gehad in de vorige TP. Ik haar Utro officieel want ik denk dat die weer ontzettend loopt te sollen met mij. Las bij bijwerkingen utro: zelden tot geen bijwerkingen. Nou dan hebben ze het goed mis! Wat voel ik me ellendig blegh
Oeps, Animal. Ik meende gisteren gelezen te hebben dat je 'morgen' de punctie had.
Nou ja, alvast succes dan maar :-D.
Blijf het bijzonder vinden dat ze dat in DD onder narcose doen. Nu ben ik misschien geen goede referentie, maar ik vind het dus echt totaal niet pijnlijk en prima te doen.
Nou ja alvast succes dan animal.

Thanks diamond.

Vanmiddag terugplaatsing!!!! Jihaaa! :cheer2:

Utro is idd rotspul!! Mijn boobs doen zó veel pijn :facepalm:
Duuf, ik vond het ook prima te doen zonder narcose hoor. Ik krijg sedatie, was de vorige keer ook voldoende, maar kost nogal praten om een sedatie ipv volledige anesthesie te krijgen. Ook is plan B, volledige AN. Bij bijv slecht ademen, of pijn. Prima hoor. Hopelijk blijft het bij de sedatie, ik was daar de vorige keer veel sneller van hersteld dan van de narcose die ik bij de HSK gehad heb.

Miekje, ik heb nu al 2 dagen pijnlijke en grotere borsten. Straks de utro er bij, dat wordt nog wat... Sterkte er mee. Vooral het uitdoen van mijn BH als ik 's avonds naar bed ging deed echt zeer.
En heel veel plezier met de TP straks!!!! (die zouden ze van mij best onder AN mogen doen en de punctie zonder ;-) Wat een klote ding vind ik die eendenbek, hoewel ze altijd hard hun best doen om het niet pijnlijk te laten zijn, is het altijd een drama...)
Sheela, ik duim toch voor je dat het bloeden is gestopt. Knuffel in elk geval.

G-power succes!

Miekje, ah gelukkig!

Labgeek, geen (buik)griep? Ik had IVF 1 niet zoveel last van de utro. Wel meer migraine en mocht geen sumatriptan gebruiken.

Animal, die eendenbek doet me echt helemaal niets. Punctie was met een infuus je met iets, dat viel me echt zo mee! Ik heb een follikel meting gehad die meer pijn deed! Dat was ook een oudere rot in het vak, de jongeren zeggen steeds ik ga je nu aanraken maar zij ramde die staaf er gewoon in.

Linker eierstok kon niet gevonden worden, op een moment stak dat ding er bijna dwars in. Op dat moment dacht ik echt ooooh die punctie gaat PIJN doen! Niet dus. Nou ja, ik hoop dat ik haar deze metingen niet tref. Bij de andere metingen werd hij ook niet snel gevonden maar werd er een stuk zachter gedaan.
Wat een verschil in ervaringen. Ik vind punctie echt naar. Heb nog steeds stijve nek van krampachtig in stoel hangen. Eendenbek wisselt per keer maar vind ik vaak ook vervelend. Gelukkig maar eventjes.
Ik ben zo blij dat we tp hebben was erg nerveus. Hoop dat er ook nog iets ingevroren kan.
Dankjewel voor jullie succes wensen. Het is allemaal goed gegaan, wel iets gevoeliger dan de 1e keer, maar was prima te doen. Krijg verder geen medicatie en vind het ook wel meevallen. Maar denk wel dat als je er meerdere moet laten aanprikken dat dat echt niet prettig is of echt pijn kan doen.

@ Labgeek, hoe gaat het bij jou op het wachtbankje? Houd je het nog vol? En vervelend dat je die bijwerkingen van de utro hebt zeg, of zou die misselijkheid ergens anders door komen????

@ Diamond, ook jij aan de utro, houd jij het nog vol? Volgende week de testdatum, spannend hoor.

@Leonie, ook jij zit op het wachtbankje, wanneer mag jij testen?

Doen jullie ook nog iets 'extra's' om de innesteling te kunnen bevorderen?

@Brendatjuh, ook voor jou niet zo'n goed nieuws, hopelijk is die ene wel goed!!

@Animal, fijn dat er al een stuk of 7 gezien zijn, wellicht komen er nog een aantal bij en heb je aanstaande maandag een goede opbrengst. Succes alvast. En wat je zegt over de terugplaatsing kan ik me wel in vinden. Vond de terugplaatsing ook minder prettig dan de punctie.

@Miekje, Yes dat is goed nieuws. Succes met de terugplaatsing en op het wachtbankje. Ik hoop hem zondag te kunnen vergezellen.

Voor iedereen een knuffel! :smooch:
@Duufje: Hoop dat het een beetje gaat met jullie. Ik snap je man wel dat hij nog een poging wil, maar ik snap jou ook heel goed dat je die enorme teleurstellingen ook niet meer wil meemaken. En wat het gaat worden weet je gewoon niet. Veel sterkte!

@Sheela: Wat ontzettend balen dat ook deze TP niet gelukt lijkt te zijn :(. Ik kan me voorstellen dat je naar DD wil. Wij hadden er wel een goed gevoel over, ook meer in de zin van: we proberen weer eens wat anders (IMSI zouden we dan toepassen geloof ik). Maar ik vond het wel heel dubbel ivm alle kosten en ook de afstand. Gelukkig is het bij ons uiteindelijk niet nodig geweest maar ik lees er heel veel goede verhalen over!

@Zojo: Fijn dat jullie nog één cryo hebben maar kan me ook voorstellen dat dat veel onzekerheid geeft.

@Ginger: Wat ontzettend verdrietig dat je weer een witte test had, pfff. Het is zo'n zwaar traject, bah! Helemaal als je na een aantal TP nog steeds niks positiefs hebt, vond het ook moeilijk vertrouwen te houden. Ik ken iemand die bij de 9e tp zwanger is geworden. Overigens werd Weija ook pas bij de 8e (?) ofzo ineens weer zwanger. Maar toch snap ik hoe ver dat nu weg lijkt en je gewoon heel verdrietig bent.

@Lagbeek: Wat super spannend zeg! Hoewel wel rot dat je zo misselijk bent natuurlijk. Maar wordt het dan niet eens tijd voor een testje?? Je zit al op 14 dpo dus kan prima. Je klachten klinken goed (niet dat ik ergens last van had), hoop het voor je.

@G-power: Succes met de punctie! 1 eitje gewoon toch en dan hopen op een goede bevruchting en deling? Spannend!

@Miekje:
Jaaa, wat fijn een tp vandaag!! Hoor je dan ook meer over de aantallen in totaal en kwaliteit?

@Animal: Ik snap wel dat je teleurgesteld bent hoor, als je de vorige keer iets meer/gelijke grootte follikels had. Ik heb ook bij heel verschillend aantal groottes een punctie gehad, uiteindelijk waren veel ervan gewoon prima.
Er breekt dus weer een spannende periode voor jullie aan. Had je nou ook een scratch gedaan? Ik ga weer duimen hoor!!

@Windmolen: Donderdag heb je een cryo in de buik, mooi!! Snap wel dat je ervan baalt dat het nog een wat slechtere kwaliteit is. Bij mij was één keer een embryo van C naar A kwaliteit gegaan, dus dat kan ook nog. Succes!

@Zizo: Hoe was je FM vanmorgen?? Tevreden?

@MwStippel: Fijn dat je nu weet dat je waarschijnlijk eind april weer een punctie hebt! Vond het altijd fijn om in ieder geval een plan te hebben.

@Brendahtje: Wat een teleurstelling zeg, geen cryo's. Heel herkenbaar voor mij, ik heb heel wat afgehuild. Bij mij was het ook zo'n slagveld: altijd veel eicellen, veel bevruchtingen en maar één fatsoenlijk embryo meestal.

@Flipje: Ik weet niet, misschien heb ik iets gemist, maar wanneer is de tp van de cryo nou ongeveer? Snap dat je er helemaal geen zin in hebt :(. Voor jou vind ik het nog het allerergst allemaal. Hoe moet je nou nog vertrouwen hebben, pff.

Wat betreft positief of negatief denken: Ik denk wel dat het fijn is voor jezelf om positief te denken, maar dan bedoel ik meer op het vlak van andere gebieden. Zoals dat ik er vaak bij stil stond hoe blij ik was met de dingen die ik wél had. De allerleukste man, een mooie baan, lieve vriendinnen en familie, tijd om te reizen, enz.
Bij de start van de eerste ICSI was ik vrij positief, je leest immers dat veel mensen na de eerste TP zwanger zijn. Nou, dat veranderde al vrij snel na de eerste poging en daarna nog meer en nog meer, nee ik was met name heel bang en verdrietig.
Ook vind ik 'je moet het loslaten' onzin. Ik heb het nooit kunnen loslaten en inmiddels wel 3x zwanger geworden ;).
G-Power, fijn dat het er weer op zit. Er is dus weer een mooi eitje gevonden? Nu duimen dat er een mooi embryo gaat groeien. Succes!

Miekje, goed nieuws! Succes en veel plezier met de terugplaatsing vandaag! Hoor je dan ook iets over mogelijke cryo's? Ik duim dat er een aantal mooie in de running zijn!

Labgeek, ben je op 10 dagen na de terugplaatsing van een 4daags embryo? Met andere woorden, ben je al op 14 dpo? Vervelend dat je je zo ellendig voelt. Hopelijk blijkt het straks allemaal voor het goede doel! Mss is het ook niet alleen maar bijwerking van de utro, maar iets anders? Maar ik snap dat je dat niet durft te hopen (doe ik wel voor je, hoor ;)).

Sterretje, fijn te lezen dat je gyn er nu wel voor open staat! Hopelijk gaat het je helpen de volgende ronde!

Brenda, och, dat is wel heel zuur. Zoveel eitjes en bevruchtingen en dan geen cryo :(. Maar blijf hoop houden, het hoeft echt niets te zeggen over het embryo in je buik! Hebben ze trouwens iets over de kwaliteit daarvan gezegd bij de terugplaatsing? Ik duim voor je, meid :hug:.

Over utro gesproken, hoeveel utro gebruiken jullie allemaal? Ik moet vanaf morgen 's ochtends 400mg en 's avonds 400mg inbrengen. Leek mij best veel, klopt dit? De gyn heeft me een recept gegeven voor tabletten van 200mg, dus dan zou ik 2 van die bolletjes tegelijk moeten inbrengen. Ik had zelf nog een doosje progestan van 100mg per bolletje staan, dus die wil ik eigenlijk eerst opmaken (ik moet alle medicijnen zelf betalen in cryo-cyclussen). M'n arts vond dat prima, maar dan moet ik dus 4 bolletjes tegelijkertijd inbrengen. Lijkt me nogal veel en onprettig :-? . Hoe zit dat bij jullie?
Windmolen, hier 3x pd 2 bolletjes van 100.
Boulo klopt, 1 eitje, dus nu inderdaad duimen op een mooie bevruchting en deling.

Windmolen,dankjewel. Ee was inderdaad weer een mooi eitje. Ook het zaad zag er goed uit. Nu weer in spanning afwachten tot zondag ochtend. Kan je helaas niets vertellen over de utro. Moet zelf 3x pregnyl spuiten. Hopelijk weten de andere meiden het.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven