Kind erkennen
zondag 25 februari 2018 om 14:39
Je hebt wel toestemming nodig, want hij is geen officiële ouder.8102 schreef: ↑25-02-2018 14:36Vader kan eerst een vaderschapstest doen, hij kan iets mee nemen wat van de kleine is voor een vaderschapstest.
Daarvoor heeft hij geen toestemming nodig van de moeder.
https://www.dnasolum.nl/dna_vaderschapstest/
Niet dat het zonder niet te doen is.
Je hebt wel toestemming nodig, want hij is geen officiële ouder.8102 schreef: ↑25-02-2018 14:36Vader kan eerst een vaderschapstest doen, hij kan iets mee nemen wat van de kleine is voor een vaderschapstest.
zondag 25 februari 2018 om 14:40
Vergeet het gezag niet! Alsjeblieft!
Om op zijn minst één van de topics uit deze reeks te voorkomen.
Het is heel simpel voor haar: óf zij gaat met hem erkenning en gezag regelen, óf het gaat via de kinderrechter. Aan haar wat ze wil.
anoniem_342341 wijzigde dit bericht op 25-02-2018 14:53
5.36% gewijzigd
zondag 25 februari 2018 om 14:49
zondag 25 februari 2018 om 15:49
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-02-2018 09:45
Reden: Op de man
Reden: Op de man
26.51% gewijzigd
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
maandag 26 februari 2018 om 23:56
Hoi Palanja,
Enige ontwikkeling die er is geweest is dat M moeder heeft gevraagd of zij hem toestemming wilde geven om het kind te erkennen waarop moeder natuurlijk nee zei. M gaf aan het dan via de rechtbank te gaan doen, wat geld zou kosten en dat het makkelijker was als moeder gewoon meewerkte. Erkennen betekend niet meteen zeggenschap zei hij. Waarop moeder doodleuk antwoordde dat hij dat vooral moest doen, dat ze geen ‘ruk’ ging betalen want ze had toch geen geld en dat de vader van haar andere zoon wel bij M aan de deur zou verschijnen als de rechtzaak ervoor zorgde dat ze haar zoon geen eten meer kon geven.
Zegt genoeg denk ik...
Enige ontwikkeling die er is geweest is dat M moeder heeft gevraagd of zij hem toestemming wilde geven om het kind te erkennen waarop moeder natuurlijk nee zei. M gaf aan het dan via de rechtbank te gaan doen, wat geld zou kosten en dat het makkelijker was als moeder gewoon meewerkte. Erkennen betekend niet meteen zeggenschap zei hij. Waarop moeder doodleuk antwoordde dat hij dat vooral moest doen, dat ze geen ‘ruk’ ging betalen want ze had toch geen geld en dat de vader van haar andere zoon wel bij M aan de deur zou verschijnen als de rechtzaak ervoor zorgde dat ze haar zoon geen eten meer kon geven.
Zegt genoeg denk ik...
dinsdag 27 februari 2018 om 00:46
Met wat voor een ongelooflijke Tokkie heeft hij een kind op de wereld geplant?Kells_ schreef: ↑26-02-2018 23:56Hoi Palanja,
Zegt genoeg denk ik...![]()
dinsdag 27 februari 2018 om 09:53
Helaas gebeuren dit soort zaken in de beste families.Lucylucille schreef: ↑27-02-2018 00:46Met wat voor een ongelooflijke Tokkie heeft hij een kind op de wereld geplant?
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
dinsdag 27 februari 2018 om 10:28
Het blijft natuurlijk enigszins onduidelijk waarom de moeder dit doet.Kells_ schreef: ↑26-02-2018 23:56Hoi Palanja,
Hebben ze zware bonje gekregen? Is er iets voorgevallen wat de moeder rancuneus maakt?
Er moet toch een reden zijn die dieper gaat dan wakker worden en plotseling de zaak op de spits drijven?
Verder is de toon wel gezet.
Wordt een lange weg met veel frustraties waar alles op gericht is om hem uit te putten, hem te laten opgeven.
Dan hebben we het nog niet eens over de financiële druk die het zal geven.
Ik zou eerst maar eens die vaderschaps-test laten uitvoeren zodat er absolute zekerheid is.
Het enige advies wat ik hem dan nog kan geven is om alleen nog maar te communiceren over vaderschap, erkenning en juridisch gezag.
Alle andere (relationele) discussies doen niet meer ter zake en zullen alleen maar extra emotionele druk geven die verder geen doel dienen.
Ik heb wat persoonlijke ervaring maar dan alleen op het verkrijgen van juridisch gezag.
Uiteindelijk is me dat gelukt na onderhandelingen met advocaten, duurde bijna 1 jaar en een keiharde strijd.
Niemand werd daar beter van en zeker de kinderen niet maar ze hebben nu wel een vader die zich net zo hard inzet als de moeder.
Die zelfde moeder zal nu als eerste erkennen dat zij uit emoties haar kinderen tekort deed.
Nooit opgeven dus maar wel de emotionele strijd vermijden.
dinsdag 27 februari 2018 om 12:04
To zou het mogelijk kunnen zijn dat die ex gewoon de vader is?Kells_ schreef: ↑26-02-2018 23:56Hoi Palanja,
Echt laat hem eerst een vaderschapstest afdwingen.
dinsdag 27 februari 2018 om 12:06
Zo bijzonder dat mensen wel kinderen kunnen maken maar dingen googlen/navragen of prof advies inwinnen niet.Kells_ schreef: ↑25-02-2018 12:38Palanja: hij had de formulieren ingevuld op het gemeentehuis maar hij mocht van de moeder niks invullen bij het kopje vader. Dus alleen de gegevens van de moeder. Hij was bang dat als hij tegen haar wil in toch het kind zou erkennen, dit slecht voor hem zou uitpakken en ze het kind volledig weg zou houden bij hem
dinsdag 27 februari 2018 om 12:08
Nee dat is niet hetzelfde, mijn oma heeft mij aangegeven bij de burgerlijke stand niet mijn vader. Je moet als moeder de vader erkennen. Ik heb dat toentertijd al tijdens de zwangerschap gedaan. Een moeder moet instemmen met wie erop de geboorteakte komt te staan.palanja schreef: ↑25-02-2018 12:34Ik snap iets niet...
Wanneer hij het kind heeft ingeschreven in het volksregister dan heeft hij het toch erkend?
Mogelijk bedoel je dat de moeder geen juridisch gezag wil delen?
Dat is inderdaad een probleem want in dit prachtig geëmancipeerde land mag je dan wel de rekeningen betalen maar heb je als vader niets te zeggen...
Inderdaad gelijk een procedure opstarten al ben ik niet zo overtuigd als Amant dat je die zomaar wint.
Ik heb wel eens begrepen dat een ' vaderband' van 5+ jaar garantie voor gezag oplevert.
Geen feest om zo vader te worden...
dinsdag 27 februari 2018 om 12:12
En ouderlijk gezag en erkennen zijn ook twee verschillende dingen.
Bij het kind erkennen heb je ook een onderhoudsplicht in de vorm van alimentatie en dat je het kind mag zien, maar mag niet beslissen over zaken die het kind aangaan. En als de ouder die het kind erkent heeft, het kind meeneemt naar het buitenland zonder toestemming van de ander ouder dan is dit ontvoering.
Bij ouderlijk gezag mag de andere ouder wel over belangrijke zaken beslissingen nemen en het meenemen naar het buitenland zonder toestemming van de andere ouder.
De vader van mijn kind heeft mijn zoon erkent heb hem alleen geen ouderlijk gezag toe laten kennen.
Bij het kind erkennen heb je ook een onderhoudsplicht in de vorm van alimentatie en dat je het kind mag zien, maar mag niet beslissen over zaken die het kind aangaan. En als de ouder die het kind erkent heeft, het kind meeneemt naar het buitenland zonder toestemming van de ander ouder dan is dit ontvoering.
Bij ouderlijk gezag mag de andere ouder wel over belangrijke zaken beslissingen nemen en het meenemen naar het buitenland zonder toestemming van de andere ouder.
De vader van mijn kind heeft mijn zoon erkent heb hem alleen geen ouderlijk gezag toe laten kennen.
dinsdag 27 februari 2018 om 12:15
Ik vraag me af of hij dit niet heeft doorgehad voordat hij zijn leuter er onbeschermd inhing.Lucylucille schreef: ↑27-02-2018 00:46Met wat voor een ongelooflijke Tokkie heeft hij een kind op de wereld geplant?
Gedrag van de moeder is verwerperlijk maar sommige mensen gaan hier nogal snel voorbij aan zijn eventuele eigen aandeel.