Stamcafe XXXI
zondag 25 februari 2018 om 10:31
Lilly, facetimen met Maman: Ze ziet en hoort slecht en ze vraagt me regelmatig of ik 'ne emaille' aan mijn zus gestuurd heb
Ze heeft daar hulp bij nodig en raakt gefrustreerd als ze me niet goed verstaat. Maar ik heb haar gisterenavond uitgebreid gebeld. Doordeweeks kijken we dezelfde soap en we bellen intussen en geven commentaar op wat er op tv gebeurt. Een fijne traditie vind ik dat. Ongedwongen kletsen en dan komt er soms heel spontaan een ernstiger gesprek.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zondag 25 februari 2018 om 11:11
Oudblond schreef: ↑25-02-2018 10:31Lilly, facetimen met Maman: Ze ziet en hoort slecht en ze vraagt me regelmatig of ik 'ne emaille' aan mijn zus gestuurd hebZe heeft daar hulp bij nodig en raakt gefrustreerd als ze me niet goed verstaat. Maar ik heb haar gisterenavond uitgebreid gebeld. Doordeweeks kijken we dezelfde soap en we bellen intussen en geven commentaar op wat er op tv gebeurt. Een fijne traditie vind ik dat. Ongedwongen kletsen en dan komt er soms heel spontaan een ernstiger gesprek.
Emaille en dan ook echt op zn Frans?
zondag 25 februari 2018 om 11:59
leuk! Mams en ik doen dat ook, maar dan met Masterchef of zoOudblond schreef: ↑25-02-2018 10:31Lilly, facetimen met Maman: Ze ziet en hoort slecht en ze vraagt me regelmatig of ik 'ne emaille' aan mijn zus gestuurd hebZe heeft daar hulp bij nodig en raakt gefrustreerd als ze me niet goed verstaat. Maar ik heb haar gisterenavond uitgebreid gebeld. Doordeweeks kijken we dezelfde soap en we bellen intussen en geven commentaar op wat er op tv gebeurt. Een fijne traditie vind ik dat. Ongedwongen kletsen en dan komt er soms heel spontaan een ernstiger gesprek.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zondag 25 februari 2018 om 12:38
Wat leuk! Als ik laat moet werken en dus niet kan bellen dan belt Maman me de volgende dag zelf wat vroeger om me bij te praten over 'gisteren'. Die hele soap interesseert me niet, maar deze momenten zijn gewoon goud waard!
maandag 26 februari 2018 om 10:29
Mogge!
Voelen jullie je al weer beter Dolfje en Aza?
Lilly wat had je het netjes geregeld rond die uitvaart en fijn dat het goed verlopen is.
Hunnie, ik ben zo nieuwsgierig!
Wat een fijn contact heb je met maman OB, balen dat de afstand zo groot is, vooral als je auto stuk is. Ik hoop dat mijn moeder nog heel lang onafhankelijk is, want wij wonden ook niet in de buurt. Ik voel me al schuldig op voorhand.
Pfff zieken op het werk en iedereen trekt z'n handen af van o.a. de vroege diensten. Heb 'm vanmorgen maar weer gedaan en het vanmiddag maar eens bespreken in het team. Maar er gaat niks veranderen, weet ik nu al. Lg is op vakantie, dus bij haar kan ik niet klagen.
Ik vind dat ik maar weinig verdien, maar met al mijn overuren kom ik net toe (maar er zijn grenzen aan die overuren!, zeker omdat het om gebroken diensten gaat, dus die collega's grrr). Alleen zijn deze maand mijn overuren niet uitbetaald, dus even oppassen met de uitgaven. Ik koop al heel lang bijna niks meer voor mezelf.
Oh, ik mag weer gaan werken, later!
Voelen jullie je al weer beter Dolfje en Aza?
Lilly wat had je het netjes geregeld rond die uitvaart en fijn dat het goed verlopen is.
Hunnie, ik ben zo nieuwsgierig!
Wat een fijn contact heb je met maman OB, balen dat de afstand zo groot is, vooral als je auto stuk is. Ik hoop dat mijn moeder nog heel lang onafhankelijk is, want wij wonden ook niet in de buurt. Ik voel me al schuldig op voorhand.
Pfff zieken op het werk en iedereen trekt z'n handen af van o.a. de vroege diensten. Heb 'm vanmorgen maar weer gedaan en het vanmiddag maar eens bespreken in het team. Maar er gaat niks veranderen, weet ik nu al. Lg is op vakantie, dus bij haar kan ik niet klagen.
Ik vind dat ik maar weinig verdien, maar met al mijn overuren kom ik net toe (maar er zijn grenzen aan die overuren!, zeker omdat het om gebroken diensten gaat, dus die collega's grrr). Alleen zijn deze maand mijn overuren niet uitbetaald, dus even oppassen met de uitgaven. Ik koop al heel lang bijna niks meer voor mezelf.
Oh, ik mag weer gaan werken, later!
maandag 26 februari 2018 om 10:32
Ik voel me gelukkig wat beter, alleen nog moe en snel buiten adem. Ik werk deze week 6 dagen , gelukkig zijn het geen hele dagen.
Ik krijg mijn overuren 1 x per jaar uitbetaald Katjies. In januari. Maar dat komt omdat ik een contract heb waar een gedeelte oproepuren in zitten. Ik krijg gewoon elke maand hetzelfde salaris en dus eind van het jaar wordt de balans opgemaakt van de overuren. Eigenlijk is het niet de bedoeling om ( veel) overuren te draaien maar ja zo gaat dat.
Ik krijg mijn overuren 1 x per jaar uitbetaald Katjies. In januari. Maar dat komt omdat ik een contract heb waar een gedeelte oproepuren in zitten. Ik krijg gewoon elke maand hetzelfde salaris en dus eind van het jaar wordt de balans opgemaakt van de overuren. Eigenlijk is het niet de bedoeling om ( veel) overuren te draaien maar ja zo gaat dat.
maandag 26 februari 2018 om 10:54
Bij ons is het erg onduidelijk wie er wel en wie er geen overuren mogen draaien. Volgens mij mag ik het wel, maar ik zeg dat iedereen het mag. Kan gewoon niet anders omdat we mensen te kort komen. Per april krijgen we een nieuwe collega, maar dan raken we er ook 1 kwijt (die niet goed functioneert, dus good riddance).
Degene die de uren verwerkt liet de meeste overuren vaak uitbetalen voor mij, maar zij was ook ziek. Ach, komt goed. Heb ik volgende maand wat meer.
Degene die de uren verwerkt liet de meeste overuren vaak uitbetalen voor mij, maar zij was ook ziek. Ach, komt goed. Heb ik volgende maand wat meer.
maandag 26 februari 2018 om 12:48
Heb je een lekker spaarpotje Dolfje, da's ook wel lekker.
Balen Katjies, vooral als je al een tijd niks voor jezelf hebt kunnen doen.
Kan je niet om een voorschot vragen van de overuren?
Ik heb net lekker alle spanning van het weekend eruit getrained.
Ook de gewichten wat opgehoogd, dus het was er pittige uitdaging!
Straks naar de psycholoog en aansluitend mijn B12 prik.
Daarna ben ik gevloerd denk ik.
Nu even zennnnn met een kop thee.
Balen Katjies, vooral als je al een tijd niks voor jezelf hebt kunnen doen.
Kan je niet om een voorschot vragen van de overuren?
Ik heb net lekker alle spanning van het weekend eruit getrained.
Ook de gewichten wat opgehoogd, dus het was er pittige uitdaging!
Straks naar de psycholoog en aansluitend mijn B12 prik.
Daarna ben ik gevloerd denk ik.
Nu even zennnnn met een kop thee.
maandag 26 februari 2018 om 12:54
Lunch! Tosti met een salade. Vanochtend de ANWB meneer van koffie voorzien in ruil voor een opgepompt bandje. En de auto bij de garage gedropt en met bus en metro (brrrrrbrrrrrbrrrrrbrrrrrbrrrr) naar het werk gegaan. En ik begin net weer wat warmte in mijn knokige knoken te voelen.
Fijne middag stammertjes!
maandag 26 februari 2018 om 13:05
maandag 26 februari 2018 om 13:10
Dat klinkt gezellig Aza. Uh dat etentje niet die uitvaart natuurlijk.
Ik heb een redelijk 'lege' week. Geen enkele avondactiviteit van het werk en dat gebeurt niet vaak. En ik ga geen sociale plannen maken. Gewoon elke avond lekker met de meneertjes kroelen! Vrijdag op controle bij de DA: die gaat kijken of de baasjes de tanden van de heren goed poetsen.... Dat lukt van geen meter
Bij grijsje krijg ik het af en toe voor elkaar, witje kijkt me alleen maar heel verbaasd aan en houdt zijn bekje stijf dicht. Maar wie weet zijn de dentalbrokken die ze krijgen wel voldoende.
Ik heb een redelijk 'lege' week. Geen enkele avondactiviteit van het werk en dat gebeurt niet vaak. En ik ga geen sociale plannen maken. Gewoon elke avond lekker met de meneertjes kroelen! Vrijdag op controle bij de DA: die gaat kijken of de baasjes de tanden van de heren goed poetsen.... Dat lukt van geen meter
maandag 26 februari 2018 om 13:41
Niet heel dichtbij, als in bloedband. Maar wel praktisch mee opgegroeid en de tante van een hele goede vriendin van me.
M'n vader kent haar ook en gaat mee.
Hebben 26 jaar naast die goede vriendin van me gewoond en het overlijden komt ineens heel hard aan. Was ook heel plotseling.
Dankjewel, heb net het menu even bekeken ziet er goed uit voor de prijs xD
maandag 26 februari 2018 om 17:39
Geniet van het etentje Aza en gecondoleerd.
Ik zit eindelijk in de metro. Door de koude wind gutst het water uit mijn ogen en daar word je gezicht nog kouder van. Blijkbaar is het bij scholieren trendy om McDonalds te eten in het ov... Wat een stank zeg!
Ik zit eindelijk in de metro. Door de koude wind gutst het water uit mijn ogen en daar word je gezicht nog kouder van. Blijkbaar is het bij scholieren trendy om McDonalds te eten in het ov... Wat een stank zeg!
maandag 26 februari 2018 om 18:46