Modellenbureau
dinsdag 27 februari 2018 om 15:35
Dag allen,
Ik ben een paar weken geleden op internet benaderd door een modellenbureau.
Na een casting (een paar foto's) ben ik aangenomen en ik heb afgelopen week mijn eerste shoot gedaan.
Er is echter een ding wat aan mij knaagt met dit modellenbureau. Hieronder de situatie
Top:
- Eigenaar is een bekend persoon binnen de modellenwereld.
- Betrouwbare site met doorverwijzing naar werkzame modellen.
- Ik ken een paar jongens die bij dit bureau zitten en ook 'succesvol' zijn.
- De fotoshoot was in een aparte studio met een professionele fotograaf (later gevonden op instagram.
- Op internet is geen kwaad woord te vinden over het bureau.
-
Tip:
- Het modellenbureau vraagt een kleine 100 eu per maand voor de dekking van de kosten (denk aan locatie, verhuur etc). Nu lees ik op internet de gekste verhalen over dat je vooral niet in zee moet gaan met modellenbureaus die geld vragen. Ik kan mij hier enigszins in vinden, aan de andere kant denk ik: 100 euro per maand is niet veel als je echt geld wil verdienen over de rug van mensen.
Ik hoor graag wat jullie hier over denken en of tips.
Ik ben een paar weken geleden op internet benaderd door een modellenbureau.
Na een casting (een paar foto's) ben ik aangenomen en ik heb afgelopen week mijn eerste shoot gedaan.
Er is echter een ding wat aan mij knaagt met dit modellenbureau. Hieronder de situatie
Top:
- Eigenaar is een bekend persoon binnen de modellenwereld.
- Betrouwbare site met doorverwijzing naar werkzame modellen.
- Ik ken een paar jongens die bij dit bureau zitten en ook 'succesvol' zijn.
- De fotoshoot was in een aparte studio met een professionele fotograaf (later gevonden op instagram.
- Op internet is geen kwaad woord te vinden over het bureau.
-
Tip:
- Het modellenbureau vraagt een kleine 100 eu per maand voor de dekking van de kosten (denk aan locatie, verhuur etc). Nu lees ik op internet de gekste verhalen over dat je vooral niet in zee moet gaan met modellenbureaus die geld vragen. Ik kan mij hier enigszins in vinden, aan de andere kant denk ik: 100 euro per maand is niet veel als je echt geld wil verdienen over de rug van mensen.
Ik hoor graag wat jullie hier over denken en of tips.
dinsdag 27 februari 2018 om 15:40
Locatie huur, fotograaf, styling, visagie, service, zo wordt aangegeven in de mail.
dinsdag 27 februari 2018 om 15:44
Het is normaal dat je als model betaald wordt en zelf niet hoeft te betalen. In een enkel geval doe je shoots om ervaring op te doen, maar deze zijn dan gratis. De fotograaf fotografeert jou gratis voor zijn portfolio en tegelijkertijd heb jij er iets aan. Het kost pas geld als je zelf foto's laat maken in een studio ...
Heb je al gegoogled op ervaringen over dat bureau?
Heb je al gegoogled op ervaringen over dat bureau?
dinsdag 27 februari 2018 om 15:46
Ik heb jarenlang voor Max Models gewerkt als booker. Ik boekte Ellemieke Vermolen, Renate Verbaan, Arie Boomsma, Silvia Geurts etc etc, en wij betaalden gewoon onze eigen huur
we kregen een percentage commissie, na elke opdracht, logisch. Dat waren onze inkomsten. Zoals het hoort.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
dinsdag 27 februari 2018 om 15:48
Juist. Je huur laten betalen door de modellen.. het moet niet gekker wordenVery__Cherry schreef: ↑27-02-2018 15:46Ik heb jarenlang voor Max Models gewerkt als booker. Ik boekte Ellemieke Vermolen, Renate Verbaan, Arie Boomsma, Silvia Geurts etc etc, en wij betaalden gewoon onze eigen huurwe kregen een percentage commissie, na elke opdracht, logisch. Dat waren onze inkomsten. Zoals het hoort.
dinsdag 27 februari 2018 om 15:52
Kan ik op basis van bovenstaande info concluderen dat deze lui gewoon uit zijn op geld en mijn 'carrière' als model geen moer kan interesseren? Of moet ik het zien als een wat minder net modellenbureau dat aan het einde van de dag toch via mij op de juiste manier geld wil verdienen? ( Ik ben uiteraard veel meer waard als ik als model 'succesvol' ben dan die kleine 100 euro per maand).
dinsdag 27 februari 2018 om 16:17
dinsdag 27 februari 2018 om 17:17
Luister lieve meid, het werkt zo;hugovschrijver schreef: ↑27-02-2018 15:40Locatie huur, fotograaf, styling, visagie, service, zo wordt aangegeven in de mail.
Dit hierboven betaalt de klant allemaal. De klant, de opdrachtgever dus, lets say Adidas. die wil een nieuwe folder maken en die regelt al bovenstaande. Plus die belt een modellenburo voor wat modellen.
Jij bent dus een radartje in het grote geheel, wat bekostigd wordt door die klant. Daar stuurt uiteindelijk iedereen de factuur heen, het buro ook, en daar wordt het model van betaald. En niet andersom.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
donderdag 1 maart 2018 om 09:59
Model van wat? Van je eigen selfies?
Wat lief dat je jezelf niet hoeft te betalen.