Entertainment alle pijlers

Ons leven met 19 kinderen

08-12-2012 18:16 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jippie!!! Mijn favoriete trashprogramma is weer terug op net5! De fam Duggar met hun 19 kinderen... Wie trasht er met me mee?
meer brood is minder hap
Ik ga nu de aflevering kijken van afgelopen maandag, maar zie ik nou dat de volgende aflevering 'Spurgeon's first haircut' heet? Het is echt de saaiste serie ter wereld eigenlijk hahaha
Waarom kijk je dan ;-)
Weet niet, vind dat hele extreem christelijke heel fascinerend. En ik hoop altijd dat ze anders gaan denken, wat natuurlijk nooit gebeurd ;)
Kiwimeisje schreef:
28-02-2018 12:11
Ik ga nu de aflevering kijken van afgelopen maandag, maar zie ik nou dat de volgende aflevering 'Spurgeon's first haircut' heet? Het is echt de saaiste serie ter wereld eigenlijk hahaha

Ik vond dat ook een vreemde naam. Zeker omdat je dat eigenlijk amper ziet. Slechts als voorstukje. Of ik heb het gemist :facepalm:

Er gebeurd weinig in een aflevering. Maar toch boeit het me :proud:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Kiwimeisje schreef:
28-02-2018 12:44
Weet niet, vind dat hele extreem christelijke heel fascinerend. En ik hoop altijd dat ze anders gaan denken, wat natuurlijk nooit gebeurd ;)

Dit precies ja! Ik vind het zo fascinerend hoe hun denken. Maar dat heb ik met polygamie ook. Dat boeit me enorm. Ookal doen ze niets interessants.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
LunchLover schreef:
28-02-2018 12:47
Dit precies ja! Ik vind het zo fascinerend hoe hun denken. Maar dat heb ik met polygamie ook. Dat boeit me enorm. Ookal doen ze niets interessants.
Vind ik ook. Vooral Sister Wives, hoe is het mogelijk dat zij denken dat mensen anders tegen polygamie aan gaan kijken als ze het zo uitvoeren dat het alleen maar ruzie en moeilijkheden is, ik snap het niet en daarom kijk ik het. En deze show, hoe ze gewoon als énige doel hebben in hun leven om kinderen te baren en lachend naar hun man te kijken. Hun levens zijn ook helemaal niet interessant (ze doen nooit iets!), dus die show hangt van 'announcements' aan elkaar.
Kiwimeisje schreef:
28-02-2018 12:11
Het is echt de saaiste serie ter wereld eigenlijk hahaha
Het is ook een vreselijk saaie serie :proud: Al die terugblikken en herhalingen.
Maar toch fascineert het me enorm :popcorn:
Het is ook gewoon lekker hersens-uit-en-kijken-maar televisie. Zoals bijna alles op tlc :P
Ik vond deze aflevering wel grappig, vooral omdat ik vroeger als kind en tiener elk jaar met mijn ouders op wintersport ging in Zwitserland en ik zó vaak al in Zermatt ben geweest. Grappig om Joy dan daar te zien.
Wat mij zo apart lijkt is dat ze van totale afstand en altijd omringt door anderen gaan naar het meest intieme. Je ziet in deze aflevering hoe moeilijk hij het heeft met een hand op de heup!! Gewoon om een goede foto te maken...
En dan moeten ze op de huwelijksnacht uit de kleren en vol in actie??

Ook zie je hier heel duidelijk dat Joy echt niets gewend is. Ze komt heel onvolwassen en onzeker over.
evelien2010 schreef:
01-03-2018 16:18
Wat mij zo apart lijkt is dat ze van totale afstand en altijd omringt door anderen gaan naar het meest intieme. Je ziet in deze aflevering hoe moeilijk hij het heeft met een hand op de heup!! Gewoon om een goede foto te maken...

Ook zie je hier heel duidelijk dat Joy echt niets gewend is. Ze komt heel onvolwassen en onzeker over.
Vind ik ook apart er zit niks tussen in. Het is alles of niks.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
evelien2010 schreef:
01-03-2018 16:18

Ja inderdaad. Wat ik nog vreemder vond is dat Joe aan de zus van Kendra (de chaperonne) ging vragen of het goed was dat hij zijn hand op haar heup legde, Kendra's zus wist het blijkbaar niet zo, en Joe was dus ook niet zeker of dat wel mocht.
We hebben het dan gewoon over een hand op de heup voor een foto.
En dan de twee sidehugs per dag.
Je leest het ook vaak van mensen die opgegroeid zijn in die purity culture dat ze het heel erg moeilijk vinden om dan in één dag die knop om te zetten en dat er best vaak heel wat leed en moeite achter schuilt.
Net als Joy ook zei, nog nooit alleen geweest samen tot op hun trouwdag, en dan opeens wel alleen en dan van sidehugs en elkaars hand vasthouden naar volledige seks in één dag. Dat is gewoon niet gezond.
Je kan de getuigenissen lezen van mensen die zo zijn opgegroeid in de purity culture.

En dan raakte Jill, Joy en Kendra ook nog zowat meteen zwanger, dus van rustig op gang komen en wat experimenteren is ook geen sprake.
En Joy komt inderdaad heel onvolwassen en onzeker over, omdat ze ook nog nooit alleen was geweest en ook nooit zelf mocht beslissen. Ze hebben zo in hun bubbel gezeten, dat is écht van niets naar alles in één dag!
Keuken1987 schreef:
01-03-2018 17:02
Vind ik ook apart er zit niks tussen in. Het is alles of niks.

Ja want het verschil tussen courtship en verloving is dat je 2 sidehugs per dag meer mag geven, elkaars hand mag vasthouden en 'I love you' mag zeggen tegen elkaar. :roll:
Oh en volgens Kendra beter nóg meer chaperonnes om je in de gaten te houden.
LAgirl82 schreef:
01-03-2018 21:34
Ja inderdaad. Wat ik nog vreemder vond is dat Joe aan de zus van Kendra (de chaperonne) ging vragen of het goed was dat hij zijn hand op haar heup legde, Kendra's zus wist het blijkbaar niet zo, en Joe was dus ook niet zeker of dat wel mocht.
We hebben het dan gewoon over een hand op de heup voor een foto.
En dan de twee sidehugs per dag.
Je leest het ook vaak van mensen die opgegroeid zijn in die purity culture dat ze het heel erg moeilijk vinden om dan in één dag die knop om te zetten en dat er best vaak heel wat leed en moeite achter schuilt.
Net als Joy ook zei, nog nooit alleen geweest samen tot op hun trouwdag, en dan opeens wel alleen en dan van sidehugs en elkaars hand vasthouden naar volledige seks in één dag. Dat is gewoon niet gezond.
Je kan de getuigenissen lezen van mensen die zo zijn opgegroeid in de purity culture.

En dan raakte Jill, Joy en Kendra ook nog zowat meteen zwanger, dus van rustig op gang komen en wat experimenteren is ook geen sprake.
En Joy komt inderdaad heel onvolwassen en onzeker over, omdat ze ook nog nooit alleen was geweest en ook nooit zelf mocht beslissen. Ze hebben zo in hun bubbel gezeten, dat is écht van niets naar alles in één dag!
Waar kun je dat lezen? Freejinger? Ben wel benieuwd!
Kiwimeisje schreef:
02-03-2018 00:12
Waar kun je dat lezen? Freejinger? Ben wel benieuwd!

Over de purity culture? Je kan daarop googelen, of kijken op 'no longer quivering'
En veel verhalen en getuigenissen staan op 'recovering grace' www.recoveringgrace.org
Maar je vind zo ook veel over de purity culture, ook op Youtube. Ook purity balls.

Daarom geloofde ik ook niet dat Joy seks heeft gehad voor haar huwelijk, ze zien dat niet alleen als een ernstige zonde, maar voor meisjes en jonge vrouwen in deze purity culture en ATI/IBLP is purity alles, dat is hun hele identiteit en alles wat hun waardevol maakt.
Als je dat verliest dan ben je zowat waardeloos geworden, dan ben je 'chewed gum' of 'spit in water' volgens hun. En dan niet omdat je geen maagd meer bent, maar omdat je bv een jongen teveel hebt aangeraakt of te lang hebt geknuffeld.
Ook dat "giving pieces of your heart away" ding, in de purity culture wordt je ook aangemoedigd om te trouwen met je eerste "vriendje", omdat zelfs al heb je een "crush" gehad van te voren, al wist niemand dat, dan heb je toch een stukje van je hart weggegeven en heb je niet meer je hele hart voor je toekomstige man en dan heb je dus emotionele soa's zoals zij dat noemen.
Als je dat leest, zie je dat het allemaal heel erg ver gaat, en veel meer is dan niet zoenen voor het huwelijk en als maagd het huwelijk ingaan.
En als je als meisje zó gefocust bent op purity je hele leven en dat is zó belangrijk, en je krijgt steeds de boodschap dat seks slecht is en dat het voor mannen is, en dat je altijd modest moet zijn om mannen niet te verleiden ect. en je trouwt dan en dan is seks opeens wel goed en moet je dat geven aan je man want dat is zijn "recht" en je moet altijd " joyfully available" zijn voor hem. Tja, dat brengt heel veel jonge vrouwen mentaal in de problemen.
Maar daar praten de Duggars natuurlijk nooit over he! :cencored:
Hier zie je een aantal verhalen van vrouwen op Youtube
https://www.youtube.com/watch?v=PuvtTPh3Egk
Sorry misschien al genoemd, maar ik vond deze ook erg indrukwekkend:

https://www.youtube.com/watch?v=9WQy4LGUQRg
En deze, als je je purity verliest (stel je voor je houdt handjes vast met een vreemde jongen zeg!) dan breng je shame on je hele family en wie wil er nu chewed gum?
https://www.youtube.com/watch?v=JmdZhZzQ8nI
Timetraveler schreef:
02-03-2018 08:08

Ja inderdaad.
Walgelijk.
Dat je vader je vriendje is... gatver.
Deze mensen zijn echt niet goed bij hun hoofd.
Timetraveler schreef:
02-03-2018 08:08

En dat filmpje van Michael en Debi Pearl en hun boek, dat wordt ook gepromoot door de Duggar's.
Want Michael en Debi Pearl komen zelfs dit jaar bij Fort Rock Family Camp, van de ouders van Austin voor een seminar, en de Duggar's promoten dit op hun Facebook. Toen er vragen over gesteld werden zei Austin zelfs dat hij hier helemaal achter stond.
Zie: https://www.fortrock.org/events/2018-special-events/
Dit is toch echt walgelijk en creepy O_O :frusty:
https://www.youtube.com/watch?v=zofpxsiA_R0
Ik kan die Michael en Debi Pearl niet aan, daar wil ik nooit meer iets over zien. Wat een verschrikkelijke mensen zijn dat. Verder vind ik die purity culture zó gek. Die enorme focus op dat ongeschonden het huwelijk in gaan vind ik echt bizar, maar ik ben door atheisten opgevoed. Ik denk dat de focus in mijn leven wel zoveel minder op seks lag dan bij hen, terwijl zij het juist willen voorkomen. Ik dacht daar echt veel minder over na in mijn puberjaren :p Vraag me af in hoeverre die purity culture in NL voorkomt bijvoorbeeld.
Ik denk niet dat de purity culture hier in NL voorkomt, ik denk dat het echt iets Amerikaans is.
Ik woon op de bible belt hier en ik hoor wel van jongeren dat ze geen seks voor het huwelijk willen en als maagd het huwelijk in willen gaan, maar dat is nog totaal iets anders dan de purity culture.
Hier op de bible belt hoor je niks over chaperonnes en purity rings of balls en al die strikte regels van de Duggars ect. Hier doen ze ook gewoon daten en zoenen voor het huwelijk en nog wel meer ook ;-)

Die purity culture is typisch Amerikaans en ik denk ook gevolg van de seksuele revolutie, dat ze als antwoord daarop totaal zijn doorgeslagen naar de kant.
Want niet alle Amerikaanse Evangelicals zijn zo extreem natuurlijk.

Die Michael en Debi Pearl kan ik ook niet aan, wat een vreselijke mensen, en dan hoe die Debi zo creepy zit te glimlachen terwijl haar man zulke vreselijke dingen zegt. En dan te bedenken dat de Duggars en de Forsyths hen promoten. Walgelijk! :sick:
Oh kijk, er is ook een opvolging van het interview met Kristiana. Ze ziet er goed uit met haar kort koppie :)

https://www.youtube.com/watch?v=6hz9FB-F54k

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven