Raad gevraagd
dinsdag 27 februari 2018 om 12:07
Hallo allemaal,
Ik ben al 20 jaar samen met mijn vriend.
Samen hebben wij 2 kinderen. Mijn vriend had al het koophuis toen ik bij hem introk. Ook heeft hij een auto en bedrijf waar hij heel veel uren in werkt. Hij betaald alle lasten. Ik werk parttime en heb ongeveer 600 euro de maand. Deze gaan helemaal op aan boodschappen. Ik werk ongeveer 15 á 20 uur wekelijks in zijn bedrijf. Hij wilt mij hier geen vergoeding voor betalen omdat hij het ziet als een bijdrage in de kosten. Nu ik ouder wordt krijg ik steeds mee moeite hiermee ik hou helemaal niets over omzelf dingen te doen of te ondernemen. Ik heb dit vaker met hem besproken en dan zegt hij dat als hij overlijdt dat alles voor mij is. Maar ik leef nu en biet straks . Is het egoistische als ik hem laat betalen voor de uren die ik werk in zijn bedrijf.?
Graag zou ik jullie mening willen horen.
Ik ben al 20 jaar samen met mijn vriend.
Samen hebben wij 2 kinderen. Mijn vriend had al het koophuis toen ik bij hem introk. Ook heeft hij een auto en bedrijf waar hij heel veel uren in werkt. Hij betaald alle lasten. Ik werk parttime en heb ongeveer 600 euro de maand. Deze gaan helemaal op aan boodschappen. Ik werk ongeveer 15 á 20 uur wekelijks in zijn bedrijf. Hij wilt mij hier geen vergoeding voor betalen omdat hij het ziet als een bijdrage in de kosten. Nu ik ouder wordt krijg ik steeds mee moeite hiermee ik hou helemaal niets over omzelf dingen te doen of te ondernemen. Ik heb dit vaker met hem besproken en dan zegt hij dat als hij overlijdt dat alles voor mij is. Maar ik leef nu en biet straks . Is het egoistische als ik hem laat betalen voor de uren die ik werk in zijn bedrijf.?
Graag zou ik jullie mening willen horen.
woensdag 28 februari 2018 om 16:59
"Heren, wat denken jullie? Mijn vriendin is ZZP-er en het gaat erg goed met haar bedrijf. Dit komt ook omdat ik veel in ben gesprongen. Het loopt nu zo goed dat ik elke week ongeveer 15-20 uur voor haar werk. Hierdoor werk ik zelf maar parttime. Verder zorg ik voor de kinderen en het huishouden want zij werkt meer en kan dit dus niet doen.
Ik heb weleens gevraagd of ik geen salaris mag krijgen voor mijn gewerkte uren, maar zij vindt dat ik zo een soort huur betaal want we wonen dus in haar huis en ik betaal alleen de boodschappen. Meer kan ook niet want ik parttime dus zoals eerder gezegd.
Laatst scheurde ik uit mijn goede broek en toen had ik ff geen geld voor een nieuwe. Vandaar dat ik even om de tafel wilde over de situatie maar ze zei dat dit normaal was en ik toch alles erf later en er dus geen probleem is wat haar betreft. Ik wilde ook mijn rijbewijs halen maar daar had ik geen geld voor. Toen zei ze ook dat de auto van haar was maar dat ik die toch kreeg als ze doodging, dus."
Zie je het voor je? Je zou er toch zonder verdoving een stel kloten onder naaien?
donderdag 1 maart 2018 om 09:21
donderdag 1 maart 2018 om 10:47
donderdag 1 maart 2018 om 11:03
Goed plan. Goed dat je het aangekaart hebt!
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
donderdag 1 maart 2018 om 17:46
donderdag 1 maart 2018 om 19:51
Oh, er zijn nog steeds superveel vrouwen die dat allemaal wel best vinden, hoor. En zonder gêne voor de maximale alimentatie gaan, als hun man het ermee gehad heeft en er vandoor gaat.redbulletje schreef: ↑27-02-2018 15:28Ik snap niet dat er nog steeds vrouwen zijn die niet eerst financieel alles regelen voor ze een kind met iemand nemen. Zeker als ze daardoor minderen met betaald werk en hun lot in de handen van de man leggen.
Goed dat je het gaat regelen, TO!
Winter is coming...
donderdag 1 maart 2018 om 22:17
Wat goed dat jullie hebben gepraat en advies gaan vragen bij een financieel adviseur. Komt vast goed.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
vrijdag 2 maart 2018 om 11:23
Judy_Hopps schreef: ↑02-03-2018 11:12Ben ik de enige die het apart vind dat daar een financieel adviseur voor nodig is om er samen uit te komen wat eerlijk is?
Blij dat hij er voor open staat hoor dat wel, maar ergens....
Het lijkt mij dat die adviseur nodig is om te adviseren over hoe je netjes loon uitkeert aan je partner, hoe je het in de boeken verwerkt, dat soort zaken.
vrijdag 2 maart 2018 om 15:39
Ik vind het helemaal niet raar, zeker niet omdat het om een eigen zaak gaat. Bovendien kan een derde je vaak informeren over wat belastingtechnisch handiger is en staat er als derde ook wat neutraler in. Ik vind het een goed idee.Judy_Hopps schreef: ↑02-03-2018 11:12Ben ik de enige die het apart vind dat daar een financieel adviseur voor nodig is om er samen uit te komen wat eerlijk is?
Blij dat hij er voor open staat hoor dat wel, maar ergens....
Kijk uit malloot, een kokosnoot.