
Trouwen in 2018/2019
vrijdag 5 januari 2018 om 14:12
Als vervolg op het vorige Trouwen topic, open ik een nieuw topic voor het jaar 2018/2019
Het lijkt me leuk om elkaar te volgen en elkaar om tips en adviezen te vragen
.
Ik zal een schema maken. Als je er ook in wilt dan hoor ik dit graag
.
Het lijkt me leuk om elkaar te volgen en elkaar om tips en adviezen te vragen

Ik zal een schema maken. Als je er ook in wilt dan hoor ik dit graag

Naam: | Leeftijd | Trouwdatum | Locatie |
---|---|---|---|
Aardbei_86 | 31 | April 2018 | Gelderland |
BoardBabe82 | 36 | April | Noord-Brabant |
Jaine91 | 26 | Mei/Juni | Noord-Holland |
Masatu | 25 | Juni 2018 | Zuid-Holland |
Iren12 | 27 | Juni 2018 | Utrecht |
Miets1994 | 24 | Juli 2018 | Overijssel |
Bailey26 | - | Augustus 2018 | Overijssel |
Perzina | 38 | Augustus 2018 | Zeeland |
Spasz | 33 | Augustus 2018 | Gelderland |
Ladenkastje | 30 | September 2018 | Zuid-Holland |
Sneazydwarf | 24 | September 2018 | Overijssel |
Minimoose | 33 | September 2018 | Friesland |
Kevers | .. | September 2018 | Gelderland |
Yakatani | +/- 40 | September 2018 | - |
Missmadame | 32 | September 2018 | Zuid-Holland |
Puntpaprika | 26 | Novemer 2018 | Zuid-Holland |
Lauren-89 | 27 | December 2018 | Groningen |
Sunshine1992 | 26 | Maart 2019 | Caribisch Eiland |
Zonneblooempje85 | 32 | Mei/Juni 2019 | Noord-Brabant |
Honinginnetje | 26 | Mei/Juni 2019 | Zuid-Holland |
N278 | 22 | Juni 2019 | Zuid-Holland |
Mariahhh | 27 | Half 2019 | Gelderland |
Amaryllisbol | 27 | 2019 | Utrecht |
anoniem_264465 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 19:31
66.24% gewijzigd
donderdag 1 maart 2018 om 14:42
Wat leuk zo'n topic!
Ik ben 2 weken geleden ten huwelijk gevraagd
! Nu vooral veel aan het lezen en ideeën opdoen. We willen in de lente van 2019 gaan trouwen, dus we hebben nog de tijd.
Dit weekend gaan we 2 locaties bekijken. We willen alles op 1 locatie. Ook zijn we bezig met de gastenlijst. Dit vinden we best wel lastig. Ik heb een kleinere familie (18 man), die zien we ook veel en hebben we allebei een goede band mee, dus deze komen de hele dag. Hij heeft een grote familie, waar we allebei niks mee hebben. Alleen zijn gezin komt dus de hele dag (8 man). De rest van zijn familie willen we voornamelijk vragen op de receptie, met het feest doen we ze ook geen plezier (houden niet van muziek, zullen niet dansen). Toch willen we een aantal familieleden wel op het feest hebben die wel van een feestje houden, is dit rare verdeling?
Voor nu hebben we vrienden als avondgasten staan (op enkele na voor de hele dag). Sommige wil ik echter wel bij de ceremonie hebben (misschien ook receptie), maar vanwege de kosten niet met het avondeten. Is het gebruikelijk om mensen dus uit te nodigen voor alles behalve het diner?
Ik ben 2 weken geleden ten huwelijk gevraagd


Dit weekend gaan we 2 locaties bekijken. We willen alles op 1 locatie. Ook zijn we bezig met de gastenlijst. Dit vinden we best wel lastig. Ik heb een kleinere familie (18 man), die zien we ook veel en hebben we allebei een goede band mee, dus deze komen de hele dag. Hij heeft een grote familie, waar we allebei niks mee hebben. Alleen zijn gezin komt dus de hele dag (8 man). De rest van zijn familie willen we voornamelijk vragen op de receptie, met het feest doen we ze ook geen plezier (houden niet van muziek, zullen niet dansen). Toch willen we een aantal familieleden wel op het feest hebben die wel van een feestje houden, is dit rare verdeling?

Voor nu hebben we vrienden als avondgasten staan (op enkele na voor de hele dag). Sommige wil ik echter wel bij de ceremonie hebben (misschien ook receptie), maar vanwege de kosten niet met het avondeten. Is het gebruikelijk om mensen dus uit te nodigen voor alles behalve het diner?
donderdag 1 maart 2018 om 15:02
Wat leuk Jaine! Welkom hierJaine91 schreef: ↑01-03-2018 14:42Wat leuk zo'n topic!
Ik ben 2 weken geleden ten huwelijk gevraagd![]()
! Nu vooral veel aan het lezen en ideeën opdoen. We willen in de lente van 2019 gaan trouwen, dus we hebben nog de tijd.
Dit weekend gaan we 2 locaties bekijken. We willen alles op 1 locatie. Ook zijn we bezig met de gastenlijst. Dit vinden we best wel lastig. Ik heb een kleinere familie (18 man), die zien we ook veel en hebben we allebei een goede band mee, dus deze komen de hele dag. Hij heeft een grote familie, waar we allebei niks mee hebben. Alleen zijn gezin komt dus de hele dag (8 man). De rest van zijn familie willen we voornamelijk vragen op de receptie, met het feest doen we ze ook geen plezier (houden niet van muziek, zullen niet dansen). Toch willen we een aantal familieleden wel op het feest hebben die wel van een feestje houden, is dit rare verdeling?![]()
Voor nu hebben we vrienden als avondgasten staan (op enkele na voor de hele dag). Sommige wil ik echter wel bij de ceremonie hebben (misschien ook receptie), maar vanwege de kosten niet met het avondeten. Is het gebruikelijk om mensen dus uit te nodigen voor alles behalve het diner?

Misschien helpt het om de "standaard" dagindeling overboord te gooien en op zoek te gaan naar een indeling die beter past bij de verschillende typen gasten die jullie willen uitnodigen? Bijvoorbeeld eerst dagprogramma/activiteit met de daggasten, een vroeg diner (bijvoorbeeld van 17 tot 18:30), gevolgd door de trouwceremonie om 19:00 uur (op locatie), dan koffie/taart/receptie tot 21 en daarna een feestje? Verre familie die niet van een feestje houdt zal dan waarschijnlijk vanzelf al vroeger naar huis gaan. (qua kosten is het dan natuurlijk wel handig om af te spreken dat je per drankje betaalt ipv een afkoopsom)
Uitnodigen voor de hele dag behalve het avondeten gebeurd volgens mij wel eens, maar daar zou ik mijzelf niet zo fijn bij voelen.
donderdag 1 maart 2018 om 15:36
@Ladenkastje: dat hoor je niet vaak meer (of in ieder geval niet in mijn omgeving). Ik vond het wel heel erg wennen toen vriend en ik gingen samenwonen (andere gebruiken etc.), en jullie zijn dan ook nog eens meteen getrouwd. Hebben jullie het daar over gehad samen? Of hoe kijk jij daar tegenaan in dat geval?
Klopt, we zijn het uitstervende soort, Haha.
Het zal inderdaad wennen zijn! We hebben al wat “afspraken” gemaakt. Hij kookt als ik werk en ik als ik vrij ben (hij is vroeg thuis x 5 en ik heb 3 lange dagen). Ook zullen we de huishoudelijke taken eerlijk verdelen, ik zal iets meer doen omdat ik minder werk.
Maar los vh huishouden is het natuurlijk ook gewoon wennen om 24/7 op elkaars lip zitten. We hebben al gemerkt dat we open en eerlijk zijn in het uiten van onze irritaties, of ik zou liever hebben dat....weet ik veel. Het zal zoeken zijn naar een balans. Ik ben bv echt een ratel. Ik sta ‘s ochtends gelijk aan en pas als ik slaap ben ik uit
. Maar hij is het bv gewend rustigggg thuis te komen
. Ik zou dan het liefst alles gelijk willen vragen en vertellen. Gaat hem niet worden.
In de zomer dit soort dingen ook nog ff goed bespreken. In de zin van: wat vind je fijn als je opstaat, thuiskomt van werk, weet ik veel. Maar zoals het vb ik wil gelijk alles kwijt, hij minder
. Ik heb geen collega’s en ik ben dus een ratel.
We zijn er ons nu al van bewust. En ik denk dat dat een hoop scheelt, heus niet alles, Haha. We gaan het zien
. Ik heb er vertrouwen in. Maar spannend zal het wel zijn!
@foto’s
Wat een goed idee van het fb pagina/groep. Ga het onthouden en opperen bij onze ceremoniemeesteressen
Klopt, we zijn het uitstervende soort, Haha.
Het zal inderdaad wennen zijn! We hebben al wat “afspraken” gemaakt. Hij kookt als ik werk en ik als ik vrij ben (hij is vroeg thuis x 5 en ik heb 3 lange dagen). Ook zullen we de huishoudelijke taken eerlijk verdelen, ik zal iets meer doen omdat ik minder werk.
Maar los vh huishouden is het natuurlijk ook gewoon wennen om 24/7 op elkaars lip zitten. We hebben al gemerkt dat we open en eerlijk zijn in het uiten van onze irritaties, of ik zou liever hebben dat....weet ik veel. Het zal zoeken zijn naar een balans. Ik ben bv echt een ratel. Ik sta ‘s ochtends gelijk aan en pas als ik slaap ben ik uit
In de zomer dit soort dingen ook nog ff goed bespreken. In de zin van: wat vind je fijn als je opstaat, thuiskomt van werk, weet ik veel. Maar zoals het vb ik wil gelijk alles kwijt, hij minder
We zijn er ons nu al van bewust. En ik denk dat dat een hoop scheelt, heus niet alles, Haha. We gaan het zien
@foto’s
Wat een goed idee van het fb pagina/groep. Ga het onthouden en opperen bij onze ceremoniemeesteressen
donderdag 1 maart 2018 om 15:48
@ budget:
Ik denk ook zeker dat het heel veel scheelt hoeveel gasten je hebt! Wij hebben 50 daggasten en in de avond op papier 135.
Wij hebben de trouwdienst om 19:00 uur, daarna feleciteren en “een borrel” waarna het overgaat in het feest. De avondgasten mogen van 19:00 tot ..... blijven. Wat ze zelf willen. “Wegsturen” vinden we echt niet fijn. Zeker ook omdat we op dezelfde locatie blijven.
@Jaine91
Wat leuk! Had je het aanzoek “verwacht”.
Wat betreft je dagindeling! Doe inderdaad wat je zelf fijn vind. Maar de indeling van Masatu klinkt vind ik erg goed. Kun je in de ochtend rustig aankleden, eten en samen foto’s maken en dan om 15:00 uur samen komen met de daggasten ofzo en samen borrelen bv evt met taart. Diner om half5 en om 19:00 uur de ceremonie, feliciteren en feest
Dit is onze indeling
Aankleden
Ontmoeting
Fotosessie
Eten (samen met de fotograven, even “snel”)
Om half 2 komen we aan op locatie. Waar we iedereen ontmoeten.
14:00 ceremonie met alleen daggasten
15:00 uur foto’s/taart, wij gaan tegen vieren ook even samen weg, even echt samen
16:30 uur diner
19:00 uur kerk met alle genodigde (hechten meer waarde aan de trouwdienst dan aan de ceremonie)
20:15 feliciteren/borrel
21:15 openingsdans
00:00 uur lekker naar huis
Misschien heb je er wat aan
Ik denk ook zeker dat het heel veel scheelt hoeveel gasten je hebt! Wij hebben 50 daggasten en in de avond op papier 135.
Wij hebben de trouwdienst om 19:00 uur, daarna feleciteren en “een borrel” waarna het overgaat in het feest. De avondgasten mogen van 19:00 tot ..... blijven. Wat ze zelf willen. “Wegsturen” vinden we echt niet fijn. Zeker ook omdat we op dezelfde locatie blijven.
@Jaine91
Wat leuk! Had je het aanzoek “verwacht”.
Wat betreft je dagindeling! Doe inderdaad wat je zelf fijn vind. Maar de indeling van Masatu klinkt vind ik erg goed. Kun je in de ochtend rustig aankleden, eten en samen foto’s maken en dan om 15:00 uur samen komen met de daggasten ofzo en samen borrelen bv evt met taart. Diner om half5 en om 19:00 uur de ceremonie, feliciteren en feest
Dit is onze indeling
Aankleden
Ontmoeting
Fotosessie
Eten (samen met de fotograven, even “snel”)
Om half 2 komen we aan op locatie. Waar we iedereen ontmoeten.
14:00 ceremonie met alleen daggasten
15:00 uur foto’s/taart, wij gaan tegen vieren ook even samen weg, even echt samen
16:30 uur diner
19:00 uur kerk met alle genodigde (hechten meer waarde aan de trouwdienst dan aan de ceremonie)
20:15 feliciteren/borrel
21:15 openingsdans
00:00 uur lekker naar huis
Misschien heb je er wat aan
donderdag 1 maart 2018 om 17:36
@Masatu jeetje, bijna 1000 euro is echt veel. Hier is het ook iets meer dan 600 euro
@sneazydwarf zit de taart en kapper ook al bij in die 7000 euro?
@kevers bij ons zit het pak, trouwjurk en huwelijksreis ook niet in die bijna 12,000 euro. Ik had wel op dit bedrag gerekend maar ik vind het wel echt veel geld. Ik denk dat wij voor 1100 euro dingen hebben gedaan die niet per se hadden gehoeven. Dat geld hebben we uitgegeven aan styling en bloemstuk voor op trouwauto. Voor de rest veel kunnen onderhandelen en kortingen gehad. Hebben we geluk mee.
Ik weet niet meer wie het zei maar het scheelt inderdaad ook als je onderscheid maakt tussen dag- en avondgasten. Wij hebben 45 gasten over de gehele dag en dat tikt natuurlijk ook wel aan.
@ bailey, volgens mij ben je ondertussen nog niet hier op dit topic terug geweest maar ben erg nieuwsgierig naar hoe je jurk is.
@relatie. Wij zijn 7 jaar samen, gevraagd met 6 jaar samen. Ik neem wel zijn achternaam aan maar ook met die van mij erachteraan. Dus beide. Wel eerst die van hem.
@sneazydwarf zit de taart en kapper ook al bij in die 7000 euro?
@kevers bij ons zit het pak, trouwjurk en huwelijksreis ook niet in die bijna 12,000 euro. Ik had wel op dit bedrag gerekend maar ik vind het wel echt veel geld. Ik denk dat wij voor 1100 euro dingen hebben gedaan die niet per se hadden gehoeven. Dat geld hebben we uitgegeven aan styling en bloemstuk voor op trouwauto. Voor de rest veel kunnen onderhandelen en kortingen gehad. Hebben we geluk mee.
Ik weet niet meer wie het zei maar het scheelt inderdaad ook als je onderscheid maakt tussen dag- en avondgasten. Wij hebben 45 gasten over de gehele dag en dat tikt natuurlijk ook wel aan.
@ bailey, volgens mij ben je ondertussen nog niet hier op dit topic terug geweest maar ben erg nieuwsgierig naar hoe je jurk is.
@relatie. Wij zijn 7 jaar samen, gevraagd met 6 jaar samen. Ik neem wel zijn achternaam aan maar ook met die van mij erachteraan. Dus beide. Wel eerst die van hem.
donderdag 1 maart 2018 om 21:42
Ik had een heel bericht getypt, valt mijn telefoon uit
@Jaine: welkom!
@Ladenkastje: bedankt voor je toelichting! Het klinkt wel alsof jullie er over nagedacht hebben. Wonen jullie nu wel op jezelf, of ook nog echt bij jullie ouders?
@Aardbei: wij hebben dat ook hoor, dat we het gevoel hebben geven we hier nou zoveel geld aan uit. Maar toen we zeiden laten we gaan trouwen, hebben we dat ook wel gedaan met het idee: als we het doen, dan doen we het wel zoals wij het willen. Dus de band en dj zijn nu fors duurder dan we begroot hadden, en zo'n fotobooth was eerst ook niet het plan maar wel heel erg leuk. Dus dan telt het toch snel op.
@Dagindeling: onze dagindeling is vrij standaard.
14.30 uur: aankomst daggasten locatie
15.00 uur: trouwen
15.45 uur: start borrel
17.00 uur: start diner
20.00 uur: halfuurtje niets
20.30 uur: start feestavond
01.30 uur: plus/minus einde
Tussen 13.00 en 14.00 gaan we met zijn tweeën foto's maken. Dus daarvoor moet ik zorgen dat ik klaar ben. En ik heb mijn vriendinnen gevraagd of ze het leuk vinden bij mij te lunchen. Vriend en ik slapen gewoon samen, hij gaat alleen even ergens anders heen om zich aan te kleden. Hopelijk wordt de ochtend lekker rustig en relaxed! Wellicht ga ik 's ochtends ook nog even naar mijn yogales

@Jaine: welkom!
@Ladenkastje: bedankt voor je toelichting! Het klinkt wel alsof jullie er over nagedacht hebben. Wonen jullie nu wel op jezelf, of ook nog echt bij jullie ouders?
@Aardbei: wij hebben dat ook hoor, dat we het gevoel hebben geven we hier nou zoveel geld aan uit. Maar toen we zeiden laten we gaan trouwen, hebben we dat ook wel gedaan met het idee: als we het doen, dan doen we het wel zoals wij het willen. Dus de band en dj zijn nu fors duurder dan we begroot hadden, en zo'n fotobooth was eerst ook niet het plan maar wel heel erg leuk. Dus dan telt het toch snel op.
@Dagindeling: onze dagindeling is vrij standaard.
14.30 uur: aankomst daggasten locatie
15.00 uur: trouwen
15.45 uur: start borrel
17.00 uur: start diner
20.00 uur: halfuurtje niets
20.30 uur: start feestavond
01.30 uur: plus/minus einde
Tussen 13.00 en 14.00 gaan we met zijn tweeën foto's maken. Dus daarvoor moet ik zorgen dat ik klaar ben. En ik heb mijn vriendinnen gevraagd of ze het leuk vinden bij mij te lunchen. Vriend en ik slapen gewoon samen, hij gaat alleen even ergens anders heen om zich aan te kleden. Hopelijk wordt de ochtend lekker rustig en relaxed! Wellicht ga ik 's ochtends ook nog even naar mijn yogales


donderdag 1 maart 2018 om 22:34
Kevers, irritant van je telefoon
.
We hebben er zeker goed over nagedacht en over gehad. We wonen allebei al een paar jaar op ons zelf. Hij heeft als we trouwen net 6 jaar op zichzelf gewoon en bijna 4 jaar.
Dat is wel echt fijn. Je weet beide hoe het is om te werken en alles zelf te regelen rondom je huishouden/boodschappen, afspraken, sport, vrienden!
@Dagindeling:
Standaard misschien, maar dat is niet altijd slecht
Welkom Larah237!
We hebben er zeker goed over nagedacht en over gehad. We wonen allebei al een paar jaar op ons zelf. Hij heeft als we trouwen net 6 jaar op zichzelf gewoon en bijna 4 jaar.
Dat is wel echt fijn. Je weet beide hoe het is om te werken en alles zelf te regelen rondom je huishouden/boodschappen, afspraken, sport, vrienden!
@Dagindeling:
Standaard misschien, maar dat is niet altijd slecht
Welkom Larah237!
vrijdag 2 maart 2018 om 19:08
Gisteren een heel verhaal getypt, druk ik op een verkeerd knopje alles weg
Welkom Jaine
Wat betreft mijn jurk, deze ga ik in april passen. Coupeuse kan alleen op woensdag en zaterdag. Dit scheen agenda technisch nogal lastig te plannen (ook omdat we beiden nog een keer vakantie hebben) en toen zaten we in april.
Geeft niet ben blij dat ie binnen is! Werd toch wel een beetje bang dat hij niet leverbaar zou zijn.
Budget: denk dat wij op 11.000 uitkomen. Dit is exclusief jurk, pak en ringen.
Wij nemen geen trouwringen. We hebben samen al een setje mooie ringen en deze laten we poetsen voor die tijd
Wij zijn nu 12 jaar samen en hebben samen besloten om te gaan trouwen. Ook vanwege de juridische kant.
Dagindeling: grote lijnen staan vast. Gasten verzamelen rond 12.30 bij mijn ouders thuis voor koffie en een broodje.
We vertrekken dan gezamenlijk richting stadhuis waar wij om 14.30 gaan trouwen. Aansluitend gaan we naar de locatie voor een borrel. Dit zal rond 16.00 uur zijn. Om 17.30 gaan we eten tot 19.30. Om 20.00 uur begint het feest en zullen de avondgasten binnen druppelen.
Weet niet meer wie het zei maar wat een leuk idee van die fb pagina!

Welkom Jaine
Wat betreft mijn jurk, deze ga ik in april passen. Coupeuse kan alleen op woensdag en zaterdag. Dit scheen agenda technisch nogal lastig te plannen (ook omdat we beiden nog een keer vakantie hebben) en toen zaten we in april.
Geeft niet ben blij dat ie binnen is! Werd toch wel een beetje bang dat hij niet leverbaar zou zijn.
Budget: denk dat wij op 11.000 uitkomen. Dit is exclusief jurk, pak en ringen.
Wij nemen geen trouwringen. We hebben samen al een setje mooie ringen en deze laten we poetsen voor die tijd

Wij zijn nu 12 jaar samen en hebben samen besloten om te gaan trouwen. Ook vanwege de juridische kant.
Dagindeling: grote lijnen staan vast. Gasten verzamelen rond 12.30 bij mijn ouders thuis voor koffie en een broodje.
We vertrekken dan gezamenlijk richting stadhuis waar wij om 14.30 gaan trouwen. Aansluitend gaan we naar de locatie voor een borrel. Dit zal rond 16.00 uur zijn. Om 17.30 gaan we eten tot 19.30. Om 20.00 uur begint het feest en zullen de avondgasten binnen druppelen.
Weet niet meer wie het zei maar wat een leuk idee van die fb pagina!
Time doesn't hear if you ask it to wait.
So own all your tears and just roll with the waves
vrijdag 2 maart 2018 om 23:39
Leuk dat er veel wordt geschreven nu en welkom aan de nieuwe meeschrijvers!
@ Budget: de begroting staat nu op bijna 11.000 euro. Smak geld, maar had wel gerekend op minimaal 10.000 en dan doen we geen hele gekke dingen. Heb mijn jurk bij outlet gekocht, we lenen een auto van familie, doen geen receptie bijv. Fotograaf is wel wat duurder, maar dat is een bewuste keuze.
Dit is exclusief de huwelijksreis! Hier sparen we apart voor want dit is ook heel belangrijk voor ons haha.
Dagindeling: het is best gebruikelijk om mensen 'weg te sturen' voor het eten, althans heb het zelf als gast een aantal keer meegemaakt en dan gewoon met een groepje ergens gaan eten. Vonden het zelf niet zo leuk om het zo te doen, dus onze indeling is:
- rustig opstaan en klaarmaken (apart van elkaar)
- rond 13.00 elkaar zien bij ons thuis en wat lunchhapjes met een klein groepje (gezin, ceremoniemeesters en getuigen)
- 14.00 samen foto's maken. CM's en getuigen versieren intussen de locatie. Afhankelijk van het weer kunnen de ouders of nog even relaxen bij ons thuis of een wandeling maken.
- om 16.30 borrelen en diner met iets meer familie en vrienden erbij, ongeveer 25 personen
- 19.30 ceremonie in het stadhuis, daar is iedereen welkom
- 20.00 uur proosten en feest met iedereen!
Zo heb je geen 'gat' in de dag voor een aantal mensen. En je hoeft zelf niet om 6 uur 's ochtends op, ook niet verkeerd
@ Budget: de begroting staat nu op bijna 11.000 euro. Smak geld, maar had wel gerekend op minimaal 10.000 en dan doen we geen hele gekke dingen. Heb mijn jurk bij outlet gekocht, we lenen een auto van familie, doen geen receptie bijv. Fotograaf is wel wat duurder, maar dat is een bewuste keuze.
Dit is exclusief de huwelijksreis! Hier sparen we apart voor want dit is ook heel belangrijk voor ons haha.
Dagindeling: het is best gebruikelijk om mensen 'weg te sturen' voor het eten, althans heb het zelf als gast een aantal keer meegemaakt en dan gewoon met een groepje ergens gaan eten. Vonden het zelf niet zo leuk om het zo te doen, dus onze indeling is:
- rustig opstaan en klaarmaken (apart van elkaar)
- rond 13.00 elkaar zien bij ons thuis en wat lunchhapjes met een klein groepje (gezin, ceremoniemeesters en getuigen)
- 14.00 samen foto's maken. CM's en getuigen versieren intussen de locatie. Afhankelijk van het weer kunnen de ouders of nog even relaxen bij ons thuis of een wandeling maken.
- om 16.30 borrelen en diner met iets meer familie en vrienden erbij, ongeveer 25 personen
- 19.30 ceremonie in het stadhuis, daar is iedereen welkom
- 20.00 uur proosten en feest met iedereen!
Zo heb je geen 'gat' in de dag voor een aantal mensen. En je hoeft zelf niet om 6 uur 's ochtends op, ook niet verkeerd

zaterdag 3 maart 2018 om 21:10
@Puntpaprika zo doen we het ook ongeveer. Om 20.00 ceremonie, daarna proosten en om 21.00 start het feest, allemaal op dezelfde locatie. Overdag foto's en eten bij ons thuis.
Ik heb gisteren mijn schoenen uitgezocht bij Tsjari in Breda, superfijne zaak met heel veel keuze. Je kunt ze in iedere kleur laten kleuren vooraf of juist achteraf.
MIjn schoenen kun je goed zien ze worden in de kleur van het pak van mijn vriend gekleurd en die kleur is ook in de riem van mijn jurk verwerkt.
Vandaag nog wat decoratie besteld en bezig met het plannen de huwelijksreis geweest (starten op een echte honeymoonlocatie en na 2 dagen vliegen we door voor een gave rondreis).
Ik heb gisteren mijn schoenen uitgezocht bij Tsjari in Breda, superfijne zaak met heel veel keuze. Je kunt ze in iedere kleur laten kleuren vooraf of juist achteraf.
MIjn schoenen kun je goed zien ze worden in de kleur van het pak van mijn vriend gekleurd en die kleur is ook in de riem van mijn jurk verwerkt.
Vandaag nog wat decoratie besteld en bezig met het plannen de huwelijksreis geweest (starten op een echte honeymoonlocatie en na 2 dagen vliegen we door voor een gave rondreis).
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
zaterdag 3 maart 2018 om 21:22
Leuk topic!
Mag ik meeschrijven? Ben nog niet officieel gevraagd, maar de locatie is al geboekt. We gaan in september trouwen in het centrum van een stad in Zuid-Holland. Verder moeten we nog alles regelen.
Ik heb totaal geen idee wat er bij komt kijken
. Dus alles tips zijn welkom.
Wij doen de gehele dag op een locatie....qua dagindeling denken we nu aan het volgende:
13.30 Ontvangst + eenvoudige lunch
14.30 Ceremonie
15.30 Taart/Receptie/Foto’s Borrel
18.30 Afscheid van de daggasten (eventueel uitloop naar 19.00)
19.30 Diner
22.30 Borrel/feest
01.00 Einde
Maar alles staat nog open en moet nog geregeld worden. Volgens vriend kan het allemaal makkelijk binnen 2 of 3 maanden....
Mag ik meeschrijven? Ben nog niet officieel gevraagd, maar de locatie is al geboekt. We gaan in september trouwen in het centrum van een stad in Zuid-Holland. Verder moeten we nog alles regelen.
Ik heb totaal geen idee wat er bij komt kijken

Wij doen de gehele dag op een locatie....qua dagindeling denken we nu aan het volgende:
13.30 Ontvangst + eenvoudige lunch
14.30 Ceremonie
15.30 Taart/Receptie/Foto’s Borrel
18.30 Afscheid van de daggasten (eventueel uitloop naar 19.00)
19.30 Diner
22.30 Borrel/feest
01.00 Einde
Maar alles staat nog open en moet nog geregeld worden. Volgens vriend kan het allemaal makkelijk binnen 2 of 3 maanden....
zaterdag 3 maart 2018 om 21:41
@ Boardbabe klinkt leuk!
Ik heb ook schoenen die geverfd kunnen worden, ben van plan dat na de bruiloft te doen in een vrolijk kleurtje voor eventuele andere bruiloften/feestjes. Voor mijn eigen hou ik ze ivoor.
Waar gaat jullie reis naartoe?
@ missmadame welkom! hebben jullie al een locatie gekozen? (aanpassing: oh ik zie dat jullie dit al geboekt hebben, te snel gelezen! wat voor soort locatie is het?)
Van daaruit is het inderdaad handig om te kijken wat je wilt voor dagindeling. Plannen in 2 a 3 maanden kan vast prima, maar het lijkt mij wel wat haasten! Vooral als je bijvoorbeeld een jurk wilt die besteld moet worden, dat kan zomaar een paar maanden duren. Maar het hangt natuurlijk enorm af van wat jullie willen!
Benieuwd @ allen: hebben jullie een (kleuren)thema of dresscode?
Ik heb ook schoenen die geverfd kunnen worden, ben van plan dat na de bruiloft te doen in een vrolijk kleurtje voor eventuele andere bruiloften/feestjes. Voor mijn eigen hou ik ze ivoor.
Waar gaat jullie reis naartoe?
@ missmadame welkom! hebben jullie al een locatie gekozen? (aanpassing: oh ik zie dat jullie dit al geboekt hebben, te snel gelezen! wat voor soort locatie is het?)
Van daaruit is het inderdaad handig om te kijken wat je wilt voor dagindeling. Plannen in 2 a 3 maanden kan vast prima, maar het lijkt mij wel wat haasten! Vooral als je bijvoorbeeld een jurk wilt die besteld moet worden, dat kan zomaar een paar maanden duren. Maar het hangt natuurlijk enorm af van wat jullie willen!
Benieuwd @ allen: hebben jullie een (kleuren)thema of dresscode?
puntpaprika wijzigde dit bericht op 03-03-2018 21:44
Reden: te snel gelezen, aanpassing!
Reden: te snel gelezen, aanpassing!
7.22% gewijzigd
zaterdag 3 maart 2018 om 21:53
Ja, locatie is zelfs al geboekt. Jurk ga ik over 3 weken voor kijken. Ik heb geen idee wat we willen, ik heb nooit willen trouwen tot ik mijn huidige vriend tegenkwam. Het aanzoek moet nog komen, maar we hebben al wel besloten dat op xxx september gaan trouwen. Ik zat een keer te grappen dat dit jaar niet meer ging lukken vanwege beschikbaarheid locaties en dat geloofde hij niet, maar 5 van 6 zaten al vol op in september behalve waar we nu trouwen omdat deze nieuw is. Maar het is een supertoffe locatie! Toen heeft ie maar een optie genomen
.
Die is inmiddels definitief en ik wacht officieel nog op het aanzoek, vriend kennende kan dat prima pas in juni komen.
We trouwen op een klassieke locatie (denk 18e/19e eeuws) midden in een stad. Compleet met stadstuin
Thema of dresscode gaan wij niet doen, of het moet zijn: simpel en elegant.We willen weinig poespas, maar het moet wel allemaal goed zijn zeg maar.
Ik ga mij verder inlezen en probeer vanaf nu deel te nemen aan de conservatie. Hoop hier veel inspiratie op te doen.

Die is inmiddels definitief en ik wacht officieel nog op het aanzoek, vriend kennende kan dat prima pas in juni komen.
We trouwen op een klassieke locatie (denk 18e/19e eeuws) midden in een stad. Compleet met stadstuin

Thema of dresscode gaan wij niet doen, of het moet zijn: simpel en elegant.We willen weinig poespas, maar het moet wel allemaal goed zijn zeg maar.
Ik ga mij verder inlezen en probeer vanaf nu deel te nemen aan de conservatie. Hoop hier veel inspiratie op te doen.
anoniem_286757 wijzigde dit bericht op 03-03-2018 22:18
8.23% gewijzigd

zaterdag 3 maart 2018 om 22:06
Ik ga ook trouwen! Ik ben begin 40 en heb altijd gezworen niet te gaan trouwen. Nou ja, tot nu toe dus
Ik ben niet gevraagd, maar we hebben het overlegd
Ik zie geen meerwaarde in een aanzoek nu nog, we weten tenslotte al dat we gaan trouwen. Door veel ellende in onze omgeving hebben we ingezien dat je het leven maar echt beter kunt vieren en alles goed regelen. We zijn geen super romantisch stel.
We hebben nog geen datum, maar hopen eind september. Ik heb nog geen idee hoe en wat, alleen dat het zeer eigenzinnig moet worden.
Ik neig wel naar een jurk, maar heb ook maat 54. Moeilijk.


We hebben nog geen datum, maar hopen eind september. Ik heb nog geen idee hoe en wat, alleen dat het zeer eigenzinnig moet worden.
Ik neig wel naar een jurk, maar heb ook maat 54. Moeilijk.
maandag 5 maart 2018 om 11:06
@thema/dresscode: dat hebben we niet echt, alhoewel de kleuren van decoratie/jurk/pak wel enigszins bijelkaar passen.
Welkom missmadame! Ik begrijp uit je indeling dat de "daggasten" een grote groep mensen is en de "avondgasten" juist een intiemere club? Of lees ik het nu verkeerd?
Als je alles nog moet regelen zou ik vooral zorgen dat je snel bij de gemeente aanvraagt of je wel op die datum/tijd kunt trouwen. Qua jurk kan het soms wel een probleem zijn als je een specifieke jurk wilt, maar zolang jij duidelijk bij de winkel aangeeft wanneer je gaat trouwen zou het geen probleem moeten zijn. Verder is het prima te doen qua regelwerk lijkt mij hoor, ik ben zelf (op het vastleggen van datum & locatie na) ook pas min of meer 6 maanden voor de trouwdatum begonnen.
Welkom Yakatani! Qua trouwjurk zou je eens kunnen kijken op de site of facebookpagina van Anastasi. Daar wordt alles op maat gemaakt voor alle mogelijke maten bruiden
Welkom missmadame! Ik begrijp uit je indeling dat de "daggasten" een grote groep mensen is en de "avondgasten" juist een intiemere club? Of lees ik het nu verkeerd?
Als je alles nog moet regelen zou ik vooral zorgen dat je snel bij de gemeente aanvraagt of je wel op die datum/tijd kunt trouwen. Qua jurk kan het soms wel een probleem zijn als je een specifieke jurk wilt, maar zolang jij duidelijk bij de winkel aangeeft wanneer je gaat trouwen zou het geen probleem moeten zijn. Verder is het prima te doen qua regelwerk lijkt mij hoor, ik ben zelf (op het vastleggen van datum & locatie na) ook pas min of meer 6 maanden voor de trouwdatum begonnen.
Welkom Yakatani! Qua trouwjurk zou je eens kunnen kijken op de site of facebookpagina van Anastasi. Daar wordt alles op maat gemaakt voor alle mogelijke maten bruiden

maandag 5 maart 2018 om 15:36
Welkom aan de nieuwe schrijvers...
@Missmade: Ik weet niet of je in de buurt van Rotterdam woont, maar daar zit een bruidsoutlet (even googlen) en daar kun je gelijk je jurk meenemen. Het proberen waard misschien en ze hebben een hoop keuze.
Dresscode: hebben we niet, al heb ik wel aangegeven dat mijn ouders en zusjes qua kleding enigzins moeten matchen gezien de foto's
, Hetzelfde geldt voor mijn schoonouders enz. Haha.
Decoratie:
Hoe doen jullie dit, hoe zorg je dat je weet dat je niet teveel of te weinig hebt en kopen jullie alles of huren jullie ook dingen. Want sommige dingen zul je ''nooit'' meer gebruiken of gokken jullie er dan op dat je het kunt verkopen op Marktplaats.
Wij kunnen het laten doen, lekker makkelijk. Maar het tikt toch wel aan en dacht dus dan doen we het zelf, of een deel. Maar bij het idee krijg ik al hoofdpijn (dus denk ik weer laat maar, maar ja als ik weet hoe van start te gaan zou het moeten lukken
)
@Missmade: Ik weet niet of je in de buurt van Rotterdam woont, maar daar zit een bruidsoutlet (even googlen) en daar kun je gelijk je jurk meenemen. Het proberen waard misschien en ze hebben een hoop keuze.
Dresscode: hebben we niet, al heb ik wel aangegeven dat mijn ouders en zusjes qua kleding enigzins moeten matchen gezien de foto's

Decoratie:
Hoe doen jullie dit, hoe zorg je dat je weet dat je niet teveel of te weinig hebt en kopen jullie alles of huren jullie ook dingen. Want sommige dingen zul je ''nooit'' meer gebruiken of gokken jullie er dan op dat je het kunt verkopen op Marktplaats.
Wij kunnen het laten doen, lekker makkelijk. Maar het tikt toch wel aan en dacht dus dan doen we het zelf, of een deel. Maar bij het idee krijg ik al hoofdpijn (dus denk ik weer laat maar, maar ja als ik weet hoe van start te gaan zou het moeten lukken

maandag 5 maart 2018 om 16:03
Wat een boel nieuwen die meeschrijven. Welkom! 
Thema/kleuren: wij maken gebruik van pasteltinten. Ik hou ontzettend van kleuren, vriend wat minder en dit werkt voor beiden. Komt ook mooi terug in mijn jurk.
Wat betreft het kopen van een jurk, hou er rekening mee dat je soms een tijdje moet wachten voordat deze binnen is (ik moest 4.5 maand wachten voordat ie binnen was en nu moet ie nog op maat gemaakt worden).
Ik heb ook schoenen die je kunt laten verven. Weet nog niet of ik het ga doen. Ze zijn nu ivoorkleurig.
Decoratie: we bestellen af en toe wat op aliexpres om te kijken of het ons bevalt. Als we het wat vinden bestellen we meteen de juiste aantal. Zijn nu verschillende ballonnen aan het uitproberen die we willen vullen met helium. Nog geen geschikte gevonden.
We zien wel wat we na die tijd met de decoratie gaan doen. Zal idd wel markplaats worden. Als het gratis is vind je snel genoeg een liefhebber
Vandaag de bestelling voor de kaarten doorgegeven, ben benieuwd.
Vraagje aan iedereen: gaan jullie op huwelijksreis en zo ja waarheen?
Wij willen wel graag maar hebben nog geen idee waarheen.

Thema/kleuren: wij maken gebruik van pasteltinten. Ik hou ontzettend van kleuren, vriend wat minder en dit werkt voor beiden. Komt ook mooi terug in mijn jurk.
Wat betreft het kopen van een jurk, hou er rekening mee dat je soms een tijdje moet wachten voordat deze binnen is (ik moest 4.5 maand wachten voordat ie binnen was en nu moet ie nog op maat gemaakt worden).
Ik heb ook schoenen die je kunt laten verven. Weet nog niet of ik het ga doen. Ze zijn nu ivoorkleurig.
Decoratie: we bestellen af en toe wat op aliexpres om te kijken of het ons bevalt. Als we het wat vinden bestellen we meteen de juiste aantal. Zijn nu verschillende ballonnen aan het uitproberen die we willen vullen met helium. Nog geen geschikte gevonden.
We zien wel wat we na die tijd met de decoratie gaan doen. Zal idd wel markplaats worden. Als het gratis is vind je snel genoeg een liefhebber

Vandaag de bestelling voor de kaarten doorgegeven, ben benieuwd.
Vraagje aan iedereen: gaan jullie op huwelijksreis en zo ja waarheen?
Wij willen wel graag maar hebben nog geen idee waarheen.
Time doesn't hear if you ask it to wait.
So own all your tears and just roll with the waves
maandag 5 maart 2018 om 16:08
Dresscode: Ik heb tegen een aantal mannen in de familie gezegt dat ze verplicht in pak moeten komen.
Ben benieuwd wat ze aan gaan trekken.
Zal geen pak worden maar denk dat ze nu wel begrijpen dat een spijkerbroek en afgetrapte gympen/ klompen niet de bedoeling is.
Ben benieuwd wat ze aan gaan trekken.
Zal geen pak worden maar denk dat ze nu wel begrijpen dat een spijkerbroek en afgetrapte gympen/ klompen niet de bedoeling is.
Time doesn't hear if you ask it to wait.
So own all your tears and just roll with the waves
maandag 5 maart 2018 om 16:46
Gegevens: 32 jaar, Zuid Holland, september.
Versieringen worden bij ons door de locatie geregeld. Ik heb foto's van een eerdere bruiloft daar gezien en vond het echt mooi. De locatie/plechtigheid is geregeld dat is geen probleem.
Qua huwelijkreis: wij gaan 5 weken naar Japan.
Dresscode en kleuren hebben we niet.
Het klopt dat het dag-gedeelte bij ons groot is: ongeveer 100 man en het avond gedeelte kleiner ongeveer 50 man. Onze families komen van ver en we willen niet hen wegsturen voor het diner, dus we kwamen we op deze dagindeling. We hoeven ook niet perse een feest.
Versieringen worden bij ons door de locatie geregeld. Ik heb foto's van een eerdere bruiloft daar gezien en vond het echt mooi. De locatie/plechtigheid is geregeld dat is geen probleem.
Qua huwelijkreis: wij gaan 5 weken naar Japan.
Dresscode en kleuren hebben we niet.
Het klopt dat het dag-gedeelte bij ons groot is: ongeveer 100 man en het avond gedeelte kleiner ongeveer 50 man. Onze families komen van ver en we willen niet hen wegsturen voor het diner, dus we kwamen we op deze dagindeling. We hoeven ook niet perse een feest.
maandag 5 maart 2018 om 17:30
Wij hebben ook geen thema ofzo.
Qua decoratie gaan wij het zelf doen. Maar vind het best lastig om te bepalen hoeveel je overal nodig van bent.
Wij hebben ook 2 locaties, op de trouwlocatie gaan we niet heel veel doen qua decoratie. Misschien via ali nog van die stoelhoezen bestellen. Want de stoelen die er staan zijn van een lelijke kleur.
En op de eet/avond locatie wel iets meer qua decoratie: denk aan lampionnen enzo.
Ik kan helemaal niet decoreren, maar gelukkig de mensen om mij heen wel.
Huwelijksreis gaan wij later doen, kan niet meteen na het trouwen ivm werk. Later een weekje in Europa ergens een zonnige bestemming opzoeken.
Ik heb hier laatst nog een topic geopend over welke muziek bij het naar binnen lopen enzo. Daar ben ik dus nog helemaal niet over uit. Komt vast nog wel goed.
Eind van de week jurk passen, ben heel benieuwd!!
Qua decoratie gaan wij het zelf doen. Maar vind het best lastig om te bepalen hoeveel je overal nodig van bent.
Wij hebben ook 2 locaties, op de trouwlocatie gaan we niet heel veel doen qua decoratie. Misschien via ali nog van die stoelhoezen bestellen. Want de stoelen die er staan zijn van een lelijke kleur.
En op de eet/avond locatie wel iets meer qua decoratie: denk aan lampionnen enzo.
Ik kan helemaal niet decoreren, maar gelukkig de mensen om mij heen wel.
Huwelijksreis gaan wij later doen, kan niet meteen na het trouwen ivm werk. Later een weekje in Europa ergens een zonnige bestemming opzoeken.
Ik heb hier laatst nog een topic geopend over welke muziek bij het naar binnen lopen enzo. Daar ben ik dus nog helemaal niet over uit. Komt vast nog wel goed.
Eind van de week jurk passen, ben heel benieuwd!!
maandag 5 maart 2018 om 20:04
[quote=Ladenkastje post_id=28226183 time=1520260561 user_id=264465
Decoratie:
Hoe doen jullie dit, hoe zorg je dat je weet dat je niet teveel of te weinig hebt en kopen jullie alles of huren jullie ook dingen. Want sommige dingen zul je ''nooit'' meer gebruiken of gokken jullie er dan op dat je het kunt verkopen op Marktplaats.
Wij kunnen het laten doen, lekker makkelijk. Maar het tikt toch wel aan en dacht dus dan doen we het zelf, of een deel. Maar bij het idee krijg ik al hoofdpijn (dus denk ik weer laat maar, maar ja als ik weet hoe van start te gaan zou het moeten lukken
)
[/quote]
Welkom voor de nieuwe mensen! Gezellig dat jullie meeschrijven.
Decoratie dacht ik in eerste instantie zelf te doen. Heb ook wel kleine dingetjes die ik zelf doe en de locatie doet ook het een en ander. Maar decoratie tijdens de ceremonie hebben we toch maar uitbesteed. Ik heb geen zin om op de dag zelf nog allerlei dingen te moeten klaarzetten en ik wil mijn gasten ook niet vragen om veel te doen. Vandaar uitbesteed en ik moet zeggen dat dat me wel veel rust geeft.
Ik kan niet helemaal bijhouden wie wat schreef. Maar iemand schreef dat ze een paar maanden heeft voor voorbereiden. Ik denk zeker dat dat kan, maar je moet wel stressbestendig zijn denk ik. Ik zou het niet in zulke korte tijd willen doen. Wij hadden ongeveer een jaar en ik vond het fijn om alles rustig te kunnen bedenken en doen. Ook hadden wij nog alle keus vwb de locatie fotograaf etc.
Dresscode doen wij ook niet aan. Wil mensen niet op kosten jagen voor speciale kleding enzo en ik wil dat iedereen zich op zijn gemak voelt.
Huwelijksreis, we gaan naar bali. Heb er zin in.
Decoratie:
Hoe doen jullie dit, hoe zorg je dat je weet dat je niet teveel of te weinig hebt en kopen jullie alles of huren jullie ook dingen. Want sommige dingen zul je ''nooit'' meer gebruiken of gokken jullie er dan op dat je het kunt verkopen op Marktplaats.
Wij kunnen het laten doen, lekker makkelijk. Maar het tikt toch wel aan en dacht dus dan doen we het zelf, of een deel. Maar bij het idee krijg ik al hoofdpijn (dus denk ik weer laat maar, maar ja als ik weet hoe van start te gaan zou het moeten lukken

[/quote]
Welkom voor de nieuwe mensen! Gezellig dat jullie meeschrijven.
Decoratie dacht ik in eerste instantie zelf te doen. Heb ook wel kleine dingetjes die ik zelf doe en de locatie doet ook het een en ander. Maar decoratie tijdens de ceremonie hebben we toch maar uitbesteed. Ik heb geen zin om op de dag zelf nog allerlei dingen te moeten klaarzetten en ik wil mijn gasten ook niet vragen om veel te doen. Vandaar uitbesteed en ik moet zeggen dat dat me wel veel rust geeft.
Ik kan niet helemaal bijhouden wie wat schreef. Maar iemand schreef dat ze een paar maanden heeft voor voorbereiden. Ik denk zeker dat dat kan, maar je moet wel stressbestendig zijn denk ik. Ik zou het niet in zulke korte tijd willen doen. Wij hadden ongeveer een jaar en ik vond het fijn om alles rustig te kunnen bedenken en doen. Ook hadden wij nog alle keus vwb de locatie fotograaf etc.
Dresscode doen wij ook niet aan. Wil mensen niet op kosten jagen voor speciale kleding enzo en ik wil dat iedereen zich op zijn gemak voelt.
Huwelijksreis, we gaan naar bali. Heb er zin in.
aardbei_86 wijzigde dit bericht op 05-03-2018 20:07
Reden: Toevoeging
Reden: Toevoeging
6.17% gewijzigd
maandag 5 maart 2018 om 21:49
@aardbei, ik lees en hoor dat je veel moet regelen. Maar vriend en ik zien dat niet zo geloof ik
.
We hebben 1 locatie waar we trouwen en waar alles is. Deze locatie regelt personeel voor de gastenontvangst, de taart, eten en drinken.
Dan moet ik nog een jurk, bloemen, ringen en ambtenaar regelen.
Een tante is fotograaf en doet de fotografie, we hebben geen feest dus band/DJ is niet nodig.
Vriend moet een pak kopen.
Wat mis ik dan?

We hebben 1 locatie waar we trouwen en waar alles is. Deze locatie regelt personeel voor de gastenontvangst, de taart, eten en drinken.
Dan moet ik nog een jurk, bloemen, ringen en ambtenaar regelen.
Een tante is fotograaf en doet de fotografie, we hebben geen feest dus band/DJ is niet nodig.
Vriend moet een pak kopen.
Wat mis ik dan?