Vergoeding twee ggz instellingen

01-03-2018 19:43 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik ben in behandeling bij een ggz instelling en nu ga ik nog een behandeling bij een andere ggz instelling volgen.
Ik meen mij te herinneren dat ik hier wel eens gelezen heb dat er maar een vergoed wordt, alleen kan ik dat topic nergens meer vinden en ook met googelen vind ik niet echts iets.. Weten jullie misschien hoe dit zit?
Bel even met je ziektenkostenverzekeraar
miedo schreef:
01-03-2018 19:47
Bel even met je ziektenkostenverzekeraar
Dat is inderdaad het beste.
Het kan dacht ik alleen als je naar de tweede instelling gaat vanwege een tweede diagnose.
Bel zeker voordat je begint met je zorgverzekeraar. Het kán vergoed worden, maar er moet wel voldoende verschil zitten in de behandeling/wat er behandeld wordt. Je moet het dus altijd vooraf bij je zorgverzekeraar checken, anders kan je met een heel vervelende rekening opgezadeld worden.
Ze vergoeden op basis van diagnose,
Bij mij hebben ze het opgelost door een ene diagnose bij de ene ggz instelling te gebruiken en de ander bij de ander.
Ik vind bellen altijd een beetje eng :-$
De tweede instelling waar ik naar toe ga is voor verslavingszorg en mijn behandelaar van de andere ggz heeft mij daar naar toe verwezen.
Ik denk dat ik al wel ben begonnen, ik heb een telefonische intake gehad, een eerste gesprek met een psycholoog en psychiater en een gesprek met de psycholoog waar ze vertelde wat uit de vergadering kwam of zo, denken jullie dat het dan al echt gestart is ook?
Als er 2 verschillende dbc zijn, dus 2 diagnoses, dan wordt hetbgewoon vergoed.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Misschien een beetje een domme vraag, maar is verslaving een diagnose? Ik heb sowieso 3 diagnoses en die zijn gesteld bij de eerste. Bij de verslavingszorg hebben ze verder volgens mij niet echt testen gedaan naar een diagnose en ze hebben ook niet gezegd dat ik verslaafd ben of zo of een andere diagnose genoemd..
Kroketjee schreef:
01-03-2018 20:03
Ik vind bellen altijd een beetje eng :-$
De tweede instelling waar ik naar toe ga is voor verslavingszorg en mijn behandelaar van de andere ggz heeft mij daar naar toe verwezen.
Ik denk dat ik al wel ben begonnen, ik heb een telefonische intake gehad, een eerste gesprek met een psycholoog en psychiater en een gesprek met de psycholoog waar ze vertelde wat uit de vergadering kwam of zo, denken jullie dat het dan al echt gestart is ook?

Dan mail je ze, kan ook prima en je hebt je antwoord zwart op wit!
Martje2801 schreef:
01-03-2018 20:01
Ze vergoeden op basis van diagnose,
Bij mij hebben ze het opgelost door een ene diagnose bij de ene ggz instelling te gebruiken en de ander bij de ander.
Bij mij hetzelfde als dit
fayanna schreef:
01-03-2018 20:03
Als er 2 verschillende dbc zijn, dus 2 diagnoses, dan wordt hetbgewoon vergoed.
Dat kan, maar hoeft niet.
gizzmo-returns schreef:
01-03-2018 20:19
Dan mail je ze, kan ook prima en je hebt je antwoord zwart op wit!
Ik kan helaas niet mailen zie ik
hertje89 schreef:
01-03-2018 20:20
Bij mij hetzelfde als dit
Deden ze dat uit zichzelf of moest je daar om vragen?
Kroketjee schreef:
02-03-2018 16:10
Kan me dat niet voorstellen, welke zorgverzekering is het?
Kijk anders op de website van je verzekeraar. Er staan altijd vergoedingen en voorwaarden op.
Kun je gelijk checken of je wel naar een gecontracteerde zorgverlener gaat.
Kroketjee schreef:
02-03-2018 16:10

Appen of chatten kan ook niet?
gizzmo-returns schreef:
02-03-2018 16:12
Kan me dat niet voorstellen, welke zorgverzekering is het?
VGZ, onder het kopje email staat dit: E-mail
Wij kunnen ons voorstellen dat u ons een vraag wilt stellen over uw verzekering. Telefonisch kunnen wij goed inspelen op uw persoonlijke situatie en vragen, en u daardoor in een keer en sneller helpen.
Scratte schreef:
02-03-2018 16:14
Kijk anders op de website van je verzekeraar. Er staan altijd vergoedingen en voorwaarden op.
Kun je gelijk checken of je wel naar een gecontracteerde zorgverlener gaat.
Beide instellingen waar ik naar toe ga hebben gewoon een contract zie ik en mijn behandelingen staan ook niet tussen de behandelingen die niet vergoed worden, maar ik zie niks staan over behandeling bij meerdere instellingen..
Ik zou toch maar even bellen.
Dan toch maar even bellen.
Je kijkt niet goed.Tuurlijk kan je mailen:

https://www.vgz.nl/klantenservice
Misschien een beetje een stomme vraag, maar denken jullie dat de vraag: wordt behandeling bij twee ggz vergoedt? volstaat of dat ik dan ook meer informatie moet geven en bijvoorbeeld uitleggen waarom ik nu ook naar een tweede ga?
miedo schreef:
02-03-2018 16:30

zie jij daar dan een mailadres?

Je kan wel via Facebook of twitter de vraag stellen.
miedo schreef:
02-03-2018 16:30

Daar heb ik net ook gekeken inderdaad, maar bij mailen zie ik echt alleen maar staan wat ik net zei.
Waar zie jij dan een mail-adres, ik zie alleen maar een telefoonnummer of dat je contact via social media op kan nemen, maar dat doe ik liever niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven