Geld & Recht alle pijlers

De Action... Goede en slechte ervaringen?

01-03-2018 22:48 359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de Action een heerlijke winkel. Sinds kort kom ik er steeds vaker en het valt op dat de Action ook veel merkspullen heeft. Wat ik zoal koop bij de Action:
- schrijfspullen
- ondergoed
- portemonnee
- fietsonderdelen
- ruitenwissers voor de auto
- flesjes frisdrank
- douchespullen
- oordopjes
- kunststof bakjes en broodtrommel

De Grundig oordopjes zijn wel best snel aan vervanging toe, maar wat wil je ook voor €2,79. Bij Media Markt ben je al snel 15 tot 20 euro kwijt voor oordopjes, dus dan mogen die van de Action ook wel iets sneller stukgaan. Verder ben ik heel tevreden over de Action.

Wat halen jullie zoal bij de Action? Wat bevalt goed en wat bevalt minder goed?
pennen,
papier
potloden
knutselspullen (niet het brei/haakgaren, daar reageer ik op)
glazen
kopjes
schoonmaakspul
glasdoekje is echt geweldig. geen strepen :-D
paaseitjes... maar vond ze vorig jaar lekkerder.

niet:
kerstversiering (behalve dan die grappige figuur kerstballen)
paasversiering
speelgoed

en vroeger hadden ze lavendelshampoo. De enige shampoo waar ik niet op reageerde...is helaas uit het assortiment. :(

vind trouwens ook dat er vroeger leukere dingen lagen. Ook bij de xenos.

Nu ga ik vaak voor iets grappigs naar Flying Tiger
Mejuffrouwmuis schreef:
01-03-2018 22:51
Eerlijk? Ik weiger om een hoop wegwerpspul voor weinig te halen om het na een korte tijd weg te moeten mikken.

Ik heb flink de pest aan winkels zoals de Action en de Primark. Liever besteed ik meer geld aan een betere kwaliteit dan dat ik voor een prikkie zooi in huis haal.

Inderdaad.
Ik kom er ook graag. Koop er onder andere enveloppen, schuursponsjes, Glorix wc doekjes, bakpapier, plastic- en zilverfolie, wc-borstels. En nog wel meer denk ik.
Ik heb er mijn Sokken en ondergoed inclusief bhs en hemdjes, telefoonhoesje, schoonmaakspullen, servies, pannen, keukenmachine, waterkoker, tosti ijzer, keukenlamp, schemerlampjes, onderlakens, handdoeken en theedoeken vandaan en koop er verder cadeautjes en het papier voor er om heen. hier in het dorp is action een mooie opgeruimde winkel met vriendelijk personeel en ik kom er graag.
Ik koop er vaak kleine cadeautjes voor kindjes uit de klas van mijn zoontje.

Ook voor knutselmateriaal kan ik er vaak goed slagen. Al word ik tegenwoordig wel wat kritischer en geef ik voor sommige dingen liever wat meer geld uit dan dat ik slechte kwaliteit koop...
Mejuffrouwmuis schreef:
01-03-2018 22:51
Eerlijk? Ik weiger om een hoop wegwerpspul voor weinig te halen om het na een korte tijd weg te moeten mikken.

Ik heb flink de pest aan winkels zoals de Action en de Primark. Liever besteed ik meer geld aan een betere kwaliteit dan dat ik voor een prikkie zooi in huis haal.
Als ik kijk naar alles wat ik er heb gekocht door de jaren heen is eigenlijk niets wegwerp. Op verzorgingsproducten en andere dingen die op gaan na natuurlijk. Maar zoals de decoratie die ik er heb gekocht, keukentextiel, fotolijstjes en lijsten, glazen en kopjes... allemaal nog prima na jaren gebruik. Merk daarin geen verschil met Hema/Blokker/Xenos. Vind alleen de telefoonkabeltjes minder en de badhanddoeken te dun. En geur-dingen moet ik er niet zo.

Primark kom ik nooit, die zit niet in mijn stad en vind het er echt te druk en te massaal. Maar heb er een set grote dunne oorringen van en die voldoen prima.
Afbeelding

Deze boxers voor mijnheer. Zo veel leuke kleuren en motieven. Prima kwaliteit.

Wat ik er wel héél irritant vind zijn altijd de jengelende kinderen : mama ik wil dit!!
Nee, Syenne, niet zeuren. Neem zo'n kind dan niet mee naar zo'n speelgoedwinkel!!
Ik kom graag bij de Action. Ik koop er vooral knutselspullen voor de kinderen, koekjes/snoep (soms), verzorgingsproducten, schoonmaakproducten, soms ondergoed of shirts, vogelvoer voor buiten... Van alles eigenlijk.
Ik vind het ook geen troep. Het grootste deel wat ze verkopen zijn dezelfde merkartikelen als elders maar dan goedkoper omdat ze restpartijen opkopen.
Spullen voor in huis koop ik weinig omdat ik meer dan genoeg fotolijstjes en dergelijke heb. Maar als ik een nieuw fotolijstje oid nodig heb dan is de action een prima winkel om dat te halen. Ze hebben vaak leuke dingen.

Persoonlijk zie ik weinig verschil tussen de action en duurdere winkels qua weggooi. Ik koop sowieso geen weggooi artikelen en als ik vind gemiddeld de kwaliteit van de action prima voor de spullen die ik daar koop.
Ik kom er niet vaak, alleen als de kinderen knutselgerei nodig hebben en klei. Als ik dan daar ben neem ik nog wat schoonmaakmiddelen mee. Nu toevallig vorige week en nog eierdopjes met een konijntje eraan gekocht voor Pasen.
Action koopt soms ook wel eens restpartijen uit andere landen op. De kwaliteitseisen kunnen per land verschillend zijn, dus kan het zijn dat het product toch minder is dan dat het hier in de winkels ligt.
Neppe Kapla.

Keurige strakke plankjes, 150 stuks voor acht euro.
Jarenlang speelplezier als je (i.v.m. formaat dat misxchien zou kunnen veranderen) meteen 4 dozen koopt.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik heb onlangs de muren in mijn woonkamer geschilderd en ik heb daarvoor schilderspullen (vachtrollers, blokkwasten, andere kwasten, verfbakken, afplaktape etcetera) bij de Action gekocht en bij diverse bouwmarkten.
De spullen van de Action waren echt stukken goedkoper en minstens net zo goed of zelfs nog beter. Bij een volgende schilderklus zal ik alles bij de Action kopen.

Verder koop ik er wel deo, douchegel en schoonmaakproducten. Die zijn dan in principe nog goedkoper dan bij de Kruidvat, Etos zelfs als ze daar in de aanbieding zijn.

Ik heb er onlangs een afwasmiddel ontdekt die erg lekker ruikt.

Ook koop ik er fietslampjes. Ik had een paar maanden geleden wat duurdere gekocht bij de Hema en die gingen wel erg snel kapot dus voortaan zal ik ze weer goedkoper bij de Action kopen.

De thee- en keukendoeken bevallen me ook prima.

Knutselspullen heb ik er ook wel gekocht (bijvoorbeeld acrylverf, kwasten, penselen, papier, lijm, etc). Echt spotgoedkoop en voldoen prima. (maar tegenwoordig knutsel ik niet meer zoveel).

Kantoorspullen. Bijvoorbeeld pennen, opbergmappen, multomappen, paperclips, schriften, notitieboekjes.

En nu vergeet ik vast van alles. :)
Echte miskopen heb ik er volgens mij nog nooit gedaan.
Had eens een rond dienblad voor 5 euro. Kom ik elders in een tuincentrum staat daar hetzelfde dienblad voor 19,95 euro.....
ik geef mn bek ook maar een douw
Oh dat van dat dienblad ken ik ook! Zelfde herkomst, echter t warenhuis hier verkocht m voor €15 meer dan de action..

En zo zijn er idd meer dingen.
Ik kom er niet vaak, de action zit behoorlijk uit de richting dus ik moet er speciaal naar toe fietsen.

Wat ik er wel koop zijn schoonmaakmiddelen, lampen, wc-papier, dat soort dingen. Dus spullen voor in huis die opgaan.

Soms neem ik cadeaus voor kinderen mee zoals barbies of lego.
Ik kom er regelmatig.

Veel verschillende dingen zoals:

- zip zakjes
- opbergbakjes
- kabeltjes telefoon (die doen het idd niet zo erg lang maar bon en verpakking bewaren dan krijg je je geld terug en weer door, ditzelfde probleem hebben we ook bij de apple store dus ach)
- enveloppen
- lijm
- lamineerbladeren
- haarmasker
- zwangerschapstesten
- stofzuigerzakken
- ontkalker voor koffiezetter
- pantoffels
- sokken (die blijven verbazingwekkend lang goed, doe er al jaren mee)
- onlangs op bujo jacht gegaan met succes
- stickers
- overige kantoorartikelen
- siroop zero flesjes
- papier om te knutselen
- bellenblaasjes voor de bruiloft
- magnetron opwarm bord
- cakeblik
- lijm voor lijmpistool
- inpakpapier
- placemats
- kerstversiering
- schuursponsjes
- wc verfrisser
- wc borstel
- afwasborstel

Best veel dus maar niet vaak van die huisversiering maar meer praktische zaken.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
- dweilen (al heb ik die nog niet gebruikt)
- microvezeldoeken, 6 kleuren tegelijk. Blijven na wassen ook nog 'mooi' en prima te gebruiken.
- zwangerschapstesten

Van tandpasta/shampoo/bodylotion etc. heb ik het gevoel dat het oude verpakkingen zijn dus dat haal ik net zo lief bij een drogist als het 1+1 gratis of voor de helft is. Dan is het denk ik net zo duur of misschien nog wel goedkoper dan bij Action. Ik heb een hekel aan prullen (en frisdrank, snoep, snacks) in huis dus het meeste komt er hier niet in.
Grappig om te lezen dat er mensen zijn die uit principe nooit in bepaalde zaken komen. Anti IKEA, anti Action, om vervolgens precies dezelfde spullen ergens anders te halen met een opslag.

Hoe weet je dan dat het allemaal niks is? en je bent er zelf toch bij als je wat koopt?

Veel klusspullen komen gewoon van reguliere pro merken die hun spullen echt niet bij de bouwmarkt gaan aanbieden onder hun eigen naam. Even zoek bij de action en het leidt je naar Akzo Nobel en Den Braven etc.
Billendoekjes voor de baby van Pampers

Stickers en speelgoed voor Ipmini

Maar wat ik vooral zo handig vind is dat het lijkt of ze álles hebben. Zo had ik naast billendoekjes en stickers een schroevendraaier nodig: Hatsa! :yes:

Hartstikke handig!
Ik kom er graag.

Wat ik er koop:
- huishoudproducten zoals wc-blokjes, afwasmiddel, allesreiniger,...
- tandenborstels, tandpasta
- shampoo, conditioner
- kleurboeken en stickers
- sokken. Verrassend goede kwaliteit

Decoratie bijna nooit. Het is meestal net niet mijn smaak.
Kaarsen heb ik er wel al gekocht maar vind dat deze vrij snel opgebrand zijn.
Light het overigens aan mij dat zowat 90 à 95 % van de winkel gevuld is met "rommel die ik sowieso nooit koop"? Omdat ik het niet nodig heb.

Ik koop dus ook geen knutselmateriaal, decoratie, kaarsen, ... op een ander.

Ik heb 1 zak met 200 theelichtjes waar ik al 5 jaar mee doe.
Ik hoef écht geen fotokaders, geen kaarsen, geen speciale geurtjes, geen 70 verschillende plastic doosjes, ...

Ik doe 3 maand met een bus afwasmiddel en als die op is, koop ik er bij in de supermarkt tijdens het boodschappen doen (ik moet toch naar de super om eten).
Ga ik echt niet nog es voor naar een andere winkel rijden.

Ik heb geen mini-oortjes nodig, want die gebruik ik toch niet. Ik heb een mega-grote échte hoofdtelefoon die tenminste niet voortdurend uit mijn oren valt :-).

Enzovoort.
Tornacense schreef:
02-03-2018 19:56
Light het overigens aan mij dat zowat 90 à 95 % van de winkel gevuld is met "rommel die ik sowieso nooit koop"? Omdat ik het niet nodig heb.

Ik hoef écht geen fotokaders, geen kaarsen, geen speciale geurtjes, geen 70 verschillende plastic doosjes, ...

Ik doe 3 maand met een bus afwasmiddel en als die op is, koop ik er bij in de supermarkt tijdens het boodschappen doen (ik moet toch naar de super om eten).

Ik heb geen mini-oortjes nodig, want die gebruik ik toch niet. Ik heb een mega-grote échte hoofdtelefoon die tenminste niet voortdurend uit mijn oren valt :-).

Enzovoort.
Dat jij het niet koopt wil niet zeggen dat niemand het koopt.
Ze hebben een hoop decoratiemateriaal, maar ook veel 'nuttig' spul zoals schoonmaakmiddelen.
Tornacense schreef:
02-03-2018 19:56

Enzovoort.
90% van wat bij de Blokker of de Hema of de AH ligt koop ik ook nooit. Ik koop alleen wat ik nodig heb. En dat zal voor iedereen anders zijn.
Ik heb een soort haat-liefde verhouding met de Action, eigenlijk wil ik er niet komen maar andere winkels hebben of dezelfde (slechte) kwaliteit voor een duurdere prijs of ze bestaan niet meer. Soms blijken ze dingen in het assortiment te hebben waarvoor je bij een Hema of Blokker tevergeefs naar binnen loopt. Maar ik heb vaak genoeg een miskoop gedaan ondanks mijn toch al lage verwachtingen van de kwaliteit. Ik zou er sowieso nooit een product kopen met een stekker eraan, daar zou ik echt geen vertrouwen in hebben.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Geurkaarsen vind ik meestal smerig, maar de Airwick anti-tobacco bij Action is wel lekker. Die neem ik altijd mee naar vakantiehuisjes.

Ze hebben nu black&white Lion repen. Heerlijk.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven