Geld & Recht alle pijlers

De Action... Goede en slechte ervaringen?

01-03-2018 22:48 359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de Action een heerlijke winkel. Sinds kort kom ik er steeds vaker en het valt op dat de Action ook veel merkspullen heeft. Wat ik zoal koop bij de Action:
- schrijfspullen
- ondergoed
- portemonnee
- fietsonderdelen
- ruitenwissers voor de auto
- flesjes frisdrank
- douchespullen
- oordopjes
- kunststof bakjes en broodtrommel

De Grundig oordopjes zijn wel best snel aan vervanging toe, maar wat wil je ook voor €2,79. Bij Media Markt ben je al snel 15 tot 20 euro kwijt voor oordopjes, dus dan mogen die van de Action ook wel iets sneller stukgaan. Verder ben ik heel tevreden over de Action.

Wat halen jullie zoal bij de Action? Wat bevalt goed en wat bevalt minder goed?
De lampenkapjes zijn er wel een heel stuk voordeliger dan bij de lampenwinkel. Maar soms ben je voor een bepaald model, bijvoorbeeld zo'n groter wijduitlopend zonnehoedmodel, toch aangewezen op de lampenwinkel en dan betaal je 50 euro voor een kap van dezelfde kwaliteit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
vrolijkaapje schreef:
01-03-2018 22:52
Ik ben gek op veel dingen van de action, wat ik er vooral koop is:
* Deo bijna de helft goedkoper
* handdoekjes/theedoekjes
* schoonmaak artikelen
* fotolijstjes
* oordopjes
* tuinartikelen
* ruitenwissers
* en andere dingen die nodig zijn haha
Bij die deo voor bijna de helft van de prijs denk ik altijd, dan kun je toch beter je deo 1+1 gratis halen bij de Etos?
koko67 schreef:
02-03-2018 09:39
Beiden mijn kinderen hebben er een bijbaantje gehad als vakkenvuller. Nooit klachten gehoord.
Action koopt grote partijen op, dus kindertjes die meuk maken , maken dezelfde meuk voor Hema, Bijenkorf etc.
Inderdaad van het servies dat ik heb, stonden nu restanten bij de Action. Voor de helft van de prijs.
Ik vind één bon:

Scrub handschoen nylon 0,44
Zero rice 2x 0,99
Harmony servetten 0,69
Wenskaarten
Pennen en andere schoolspullen (geen schriften want die zijn erg dun/slap)
Acacia schenkhoning
Socksmania/happy socks (helaas alleen herenmaten kunnen vinden)
Knutselspulletjes
Afplaktape
Inpakpapier en cadeautasjes
"Gekke" kerstballen als ik ze kan vinden (bv varkentje, rendier in auto, notenkrakertje)
Jack Parker basic shirts als ondershirt voor m'n zoon
Schoonmaakdoekjes (de roze)
Afvalzakken die precies in mijn wesco kickmaster passen
Schoonmaakmiddel met limoen peper geur en rozemarijn gember geur
Organic aloe vera olijfolie handzeep in pompje
"Who would've thought it?"
Laatst heb ik pakjes eetbare zaden meegenomen die ik anders van z'n leven niet zou kopen, zoals quinoa, sesam en lijnzaad. Ze waren beneden de euro. Zo weet ik dat ik quinoa niet bruikbaar vind om te eten maar lijnzaad kan je dan weer door je brooddeeg mengen en sesam door het avondeten.

Alles wordt opgemaakt en misschien koop ik de lijnzaad opnieuw.
ik heb vorig jaar een buitenthermometer gekocht en zo weet ik nu vóórdat ik de klink omdraai dat het -7 graden is buiten.
vrolijkaapje schreef:
01-03-2018 22:54
Wel opmerking is goedkoop daar duurkoop, dus de kwaliteit is dan echt om te janken. Dan betaal ik wel liever wat meer dan dat ik snel weer weg kan gooien.
In heb ook dure Riverdale en Rivièra Maison "meuk" en die blijft inderdaad wel langer in de kast staan als ik het niet mooi meer vind maar of ik daar nu zo blijer van word?
Ik mag onderhand wel een winkelverbod daar..😂

Niet:
Electronica (nav kortsluiting in een lamp)
Verf (liever Sikkens of ander merk)
Kleding (behalve boxers, sokken en uni tshirts)

Wel:
Telefoonhoesje
Knutselspullen
Kantoorartikelen
Opbergbakjes
Schoonmaakspullen
Bakspullen
Decoratie
Kussenhoesjes
Binnenkussens
Dekentjes voor op de bank
Sokken (nu badstof sneakersokken 🙃)
Handdoeken
Douchegel
Haargel
Deo
Gezichtsmaskers
Ontharingscreme
Handzeep
Speelgoed (nerf, verkleedspul, buitenspeelgoed)
Snoep, koek
Soms blikjes frisdrank welke mijn man graag drinkt

Kan er altijd wel wat vinden.
Ik kom er bijna nooit omdat ie niet op m'n route zit. Maar toevallig heb ik er van de week een boom met fotolijstjes gekocht. Ik vond het een leuk ding en dacht 'hop ik neem het mee'. Ook gelijk wat kaarsen en schoonmaakartikelen gekocht. Ik kocht er eerder ook wel knutselspullen. Onze Action is dan ook netjes opgeruimd en overzichtelijk.
Wij hebben twee Actions en ze dienen ook als wandeldoel. De ene (de mooiste) is 20 min heen en 20 min terug en de andere red ik niet binnen de anderhalf uur maar er zitten meer winkels daar in de buurt en Lidl ligt op de route terug, evenals AH, dus dat doe ik eerder als ik de tijd heb als combi-trip.
Stofzuigerzakken!!!
Papier
Pennen
Bloknotes
Oortjes voor de mobiel
Speelgoedklei
Gezelschapsspellen
Stickers
Magnetron bakken
Afwasborstels
Schuursponsjes
Badkamer schoonmaak middel
Wasmiddel
Wolwasmiddel
Fietszadelhoesjes
Schoensmeer
Wc papier

Niet:
Prullaria
Kleding
Make up
Bekers/aardewerk
Etenswaren
Emma95 schreef:
02-03-2018 09:56
Het is heus niet allemaal meuk. Gewoon steeds een rondje lopen.
Met Kerst lagen er dezelfde kerstballen die voor het tienvoudige bij het tuincentrum lagen.
Ik koop er ook Sanex en Neutral deo's.
En ze hebben soms heel mooi aardewerk of porselein. Moet je wel snel zijn.
Ik heb er laatsts twee hele mooie siervazen gekocht. Kreeg zelfs complimenten van mijn kunstzinnige schoonouders ;-)
Het is een kwestie van goed zoeken om de pareltjes te vinden. Ik heb er ooit een beschermhoes voor mijn iPad gekocht. Veel goedkoper dan een originele hoes en gaat al jaren mee. Dat servies dat hier op een foto voorbijkwam, vind ik ook prachtig! Ik heb er zes koffiemokken van gekocht voor (geloof ik) een euro per stuk. Daar ben ik elke dag opnieuw superblij mee!
Een aantal maanden terug heb ik bij de Action een ontzettend leuk houten ladenkastje gekocht ( klein ) waar ik alle meuk voor mijn elektrische sigaretten in kwijt kan en het staat nog decoratief in de kamer ook.

Verder kom ik er alleen voor de véél goedkopere swifferdoekjes.

Xenos vind ik leuker maar die winkel zie ik wel steeds meer in een giftshop veranderen terwijl het vroeger het walhalla was voor studenten om goedkope pannen, pollepels, knoflookpersen en andere hippe "uitzet" spulletjes te kopen :)
Bij de Hema krijg ik garantie op een defect fietspomp, LEDlamp en andere spullen met codes van hen. Bij de Action niet.
Daar kopen ze spullen op en is er geen garantie.

Simpele dingen zoals een fietsbel - nadat ze de andere hadden gesloopt.
Ik werd er zo vervelend van om steeds "Ping ping" te moeten roepen met een lief stemmetje. Voor een echte bel gaan ze wel opzij. :)
vuilniszakken
schoonmaakspullen
inpakpapier
kantoorartikelen (enveloppen, papier, plakband etc.)
''tupperware''
elke 3 maanden een nieuwe wcborstel (ik gruwel van die dingen als ze te lang staan)
kerstkaarten
YellowLemonTree schreef:
01-03-2018 23:33

* mandjes (ik heb van de geweven stoffen mandjes
Die heb ik ook in het zwart, voor in mijn open vakken kast in het washok. Ideaal. Heb er ook twee flexibele zwarte raftan wasmanden gekocht: 1 voor de vuile was, 1 voor de schone was.

En toen ik een Duitstalig naslagwerk over een van mijn interessegebieden van ruim 800 pagina's op de kop kon tikken ben ik ook maar even naar de Action gesneld voor een Duits-Nederlands woordenboek. Vooral voor medische termen bleek dat erg handig.

Toen ik hier jaren geleden kwam wonen zat de Action er net en heb er toen ook koffiepad-blikken, senseo-kopjes en longdrinkglazen gekocht. Heb nu gezien dat ze ook dubbelwandige theeglazen hebben, ben ik ook wel benieuwd naar. Heb ze nu nog van de Hema maar zijn na jaren aan vervanging toe.

Met kerst vind ik ze ook wel leuke dingen hebben.

Verder kocht ik er altijd wenskaarten, voor verjaardag en condoleance. Lekker goedkoop maar assortiment in het pakje was beperkt tot veel verjaardagskaarten met bloemen en die kun je moeilijk aan een man sturen dus ben overgestapt op de Hallmark website. Wel wat duurder maar breder assortiment en je hoeft er de deur niet meer voor uit. Je betaalt toch ook voor het gemak daarvan.
De Dove original handzeep is er ook goedkoper dan bij de Kruidvat en geschenktasjes koop ik er inderdaad ook, dat presenteert leuk als ik een cadeautje moet geven.
Mejuffrouwmuis schreef:
01-03-2018 23:08
Blue, waarom koop je er bijna niks meer? Slechte kwaliteit of puilt je huis uit? :)
Vervelend dat je geen melding meer krijg als je ergens geqoute bent.

Omdat ik bijna niks leuks meer zie.
Het lijkt wel alsof ze eerst veel leukere spulletjes hadden.
Ik heb er trouwens verleden week wel theedoeken gekocht.Had ze nodig en was een leuk prijsje.Plus waxinelichtjes.Deze ruiken lekker en goed.
Maar eerst kwam ik standaard toch wel elke maand of eens in de 2 maanden met een tas vol spullen thuis. :-D
Eerst kocht ik er ook vaak leuke fotolijstjes enzo maar er is vaak veel beschadigd.Dat heb je ook bij beeldjes.

Kleding koop ik er iig niet.
Een tijd terug toch sokken gekocht en na een keer dragen waren ze kapot.
Oh en jaren geleden een keer een maskertje gekocht.Kreeg het blauwe spul zeer moeilijk van mijn gezicht.
Dus behalve doucheschuim koop ik er ook geen beauty dingen.
Hier een grote, nette winkel, dus kom er regelmatig!

Kantoorartikelen (plakband, enveloppen, etc), hondenkoekjes, konijnenvoer, keukenspullen (vergiet, rasp, messen, etc), effen shirts voor de kinderen, knutselspullen, cadeautjes (voor in de schoen bijv) en vast nog meer
Ik koop er pure anti-vries ruitensproeier vloeistof voor de auto, verder vind ik het een rommelige onoverzichtelijke tokkie keten :)
blue123 schreef:
02-03-2018 13:04
Omdat ik bijna niks leuks meer zie.
Het lijkt wel alsof ze eerst veel leukere spulletjes hadden.
Ja dat idee heb ik ook heel sterk, ook bij de Xenos trouwens en dan vooral als het om decoratie gaat. Ik heb genoeg en koop het nagenoeg niet meer maar kom veel minder naar mijn smaak tegen ook. Ik heb mijn slag geslagen in 2006/2007, toen was zwart met barok-ornamenten in en dat vind ik erg mooi. Heb er zelfs een wand behang van in de woonkamer :)
Ik kom te vaak bij de action...

Schoolspullen
Knutselspullen
Schoonmaakspullen
Wasverzachter
Douchegel
Kleine prullenbakjes, deurmatten, zeeppompjes
Kaarsen, theelichtjes
Accesoires voor in huis
Handdoeken, theedoeken
Sokken, boxershorts zoons
Lampen
Fietslichtjes
Glazen
Tape
Dekbedovertrekken

Ik kan nog wel even doorgaan...
Net even geweest voor een megaverpakking toiletpapier en aanstekers, bleven er toch twee mooie fotolijstjes en een tafelloper aan mijn vingers plakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven