De Action... Goede en slechte ervaringen?
donderdag 1 maart 2018 om 22:48
Ik vind de Action een heerlijke winkel. Sinds kort kom ik er steeds vaker en het valt op dat de Action ook veel merkspullen heeft. Wat ik zoal koop bij de Action:
- schrijfspullen
- ondergoed
- portemonnee
- fietsonderdelen
- ruitenwissers voor de auto
- flesjes frisdrank
- douchespullen
- oordopjes
- kunststof bakjes en broodtrommel
De Grundig oordopjes zijn wel best snel aan vervanging toe, maar wat wil je ook voor €2,79. Bij Media Markt ben je al snel 15 tot 20 euro kwijt voor oordopjes, dus dan mogen die van de Action ook wel iets sneller stukgaan. Verder ben ik heel tevreden over de Action.
Wat halen jullie zoal bij de Action? Wat bevalt goed en wat bevalt minder goed?
- schrijfspullen
- ondergoed
- portemonnee
- fietsonderdelen
- ruitenwissers voor de auto
- flesjes frisdrank
- douchespullen
- oordopjes
- kunststof bakjes en broodtrommel
De Grundig oordopjes zijn wel best snel aan vervanging toe, maar wat wil je ook voor €2,79. Bij Media Markt ben je al snel 15 tot 20 euro kwijt voor oordopjes, dus dan mogen die van de Action ook wel iets sneller stukgaan. Verder ben ik heel tevreden over de Action.
Wat halen jullie zoal bij de Action? Wat bevalt goed en wat bevalt minder goed?
vrijdag 2 maart 2018 om 20:43
Ik hou van de Action. Kom er net vandaan. Had een bakblik nodig. Bij de Hema hadden ze sowieso geen bakblikken. Bij Blokker kostte het blik dat ik nodig had 26,95. Ik ben gierig, dus ik dacht: hmm, toch even bij Action kijken. En ja hoor. Zelfde blik, zelfde maat, 4,99.
Geen wonder dat Hema en Blokker zo goed als failliet zijn. I
Action.
Geen wonder dat Hema en Blokker zo goed als failliet zijn. I

Am Yisrael Chai!
vrijdag 2 maart 2018 om 20:51
Grappig vind ik dat mensen hier schrijven dat ze geen verf van de action kopen omdat ze liever een merk als Sikkens hebben. Wij kwamen er bij toeval achter dat de verf van de Action van Akzo-nobel Is, ook niet echt een onbekend merk dus.
Wat koop ik er: nagenoeg alles als ik datgene nodig heb.
Ondergoed en sokken
Fleecevesten voor man
Kaarten
Schoonmaakartikelen
Chocolade/ chips/ snoep
Huishoudtextiel
Schoolspullen
Alle verfbenodigdheden
Gereedschap
Vogelvoer
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Wat koop ik er: nagenoeg alles als ik datgene nodig heb.
Ondergoed en sokken
Fleecevesten voor man
Kaarten
Schoonmaakartikelen
Chocolade/ chips/ snoep
Huishoudtextiel
Schoolspullen
Alle verfbenodigdheden
Gereedschap
Vogelvoer
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
vrijdag 2 maart 2018 om 21:03
Ik hou dus echt van de action!
Ik koop er best wel veel:
- knutselspullen voor dochter of voor mezelf
- verf, schildersdoeken en kwasten
- robijn wasmiddel en wasverzachter
- dieprvriesbakjes
- wegwerphandschoenen toen ik elke dag de wijkverpleegkundige in huis had voor een wond die verzorgd moest worden. Heb ze nu altijd in huis als reserve voor mijn werk (werk zelf ook in thuiszorg)
- sokken
- kaarsjes
- limonadeglazen en theeglazen
- ledlampen voor op mijn hobbykamer
- T-shirts voor dochter
- leren riem, draag ik al jaren elke dag in mijn spijkerbroek
- portemonnee
- printpapier, daar wordt hier namelijk ook volop op getekend
- schoolspullen
- elastiek, naalden,
- doekjes met nagellakremover, deze ruiken tenminste lekker
- gereedschap
- emmers en ander huishoudelijk spul
- containerzakken
Wat ik er niet koop is kadootjes voor kinderfeestjes. Dochter kreeg op haar kinderfeestje bijna alles van action, maar het merendeel kon al snel de container in. Dochter krijgt ook wel eens speelgoed van de action, maar dat zijn dan vaak de duurderde dingen als bratz poppen, die daar dus stukken goedkoper zijn dan bij de intertoys.
Ik koop er best wel veel:
- knutselspullen voor dochter of voor mezelf
- verf, schildersdoeken en kwasten
- robijn wasmiddel en wasverzachter
- dieprvriesbakjes
- wegwerphandschoenen toen ik elke dag de wijkverpleegkundige in huis had voor een wond die verzorgd moest worden. Heb ze nu altijd in huis als reserve voor mijn werk (werk zelf ook in thuiszorg)
- sokken
- kaarsjes
- limonadeglazen en theeglazen
- ledlampen voor op mijn hobbykamer
- T-shirts voor dochter
- leren riem, draag ik al jaren elke dag in mijn spijkerbroek
- portemonnee
- printpapier, daar wordt hier namelijk ook volop op getekend
- schoolspullen
- elastiek, naalden,
- doekjes met nagellakremover, deze ruiken tenminste lekker
- gereedschap
- emmers en ander huishoudelijk spul
- containerzakken
Wat ik er niet koop is kadootjes voor kinderfeestjes. Dochter kreeg op haar kinderfeestje bijna alles van action, maar het merendeel kon al snel de container in. Dochter krijgt ook wel eens speelgoed van de action, maar dat zijn dan vaak de duurderde dingen als bratz poppen, die daar dus stukken goedkoper zijn dan bij de intertoys.
vrijdag 2 maart 2018 om 21:07
Ik woon er dichtbij en hier is het netjes met vriendelijk personeel.
Koop er eigenlijk alleen merkproducten, zoals pampers doekjes, play-doh klei, hotwheels autos en Snickers.
Ook simpele dingen als knutselpapier, verfkwasten, kindersokken etc. En laatst een vaas omdat ik er snel een nodig had... idd niet de kwaliteit/uitstraling die ik eigenlijk zou willen maar dat kan ook niet voor een paar euro, en het voldeed wel.
Koop er eigenlijk alleen merkproducten, zoals pampers doekjes, play-doh klei, hotwheels autos en Snickers.
Ook simpele dingen als knutselpapier, verfkwasten, kindersokken etc. En laatst een vaas omdat ik er snel een nodig had... idd niet de kwaliteit/uitstraling die ik eigenlijk zou willen maar dat kan ook niet voor een paar euro, en het voldeed wel.

vrijdag 2 maart 2018 om 21:10
vrijdag 2 maart 2018 om 21:23
Action heeft een mooi assortiment kwasten ja. Die met die zilverwitte haren zijn prima.
Ook de kunstschilderkwasten met roodbruine haren zijn hartstikke goed. Van Eyck. Ook die gebruik ik voor het gewone schilderwerk trouwens. Mooi streeploos resultaat.
Ik maak ze meestal schoon en hergebruik ze dan. Tenzij ik echt totaal geen zin heb. Zo duur zijn ze niet.
Ook de kunstschilderkwasten met roodbruine haren zijn hartstikke goed. Van Eyck. Ook die gebruik ik voor het gewone schilderwerk trouwens. Mooi streeploos resultaat.
Ik maak ze meestal schoon en hergebruik ze dan. Tenzij ik echt totaal geen zin heb. Zo duur zijn ze niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

vrijdag 2 maart 2018 om 21:33

vrijdag 2 maart 2018 om 21:45
De action is een gevaarlijke winkel. Je gaat er voor 1 of 2 dingen heen en komt met een volle tas de winkel weer uit 
Ik ben ook zeker fan. 1 ding wat ik trouwens niet meer koop is iets van koek.
2 jaar geleden zag ik van die grote speculaaspoppen liggen, heerlijk! Ik een paar gekocht, wil hem 's avonds opeten.. Vreselijk taai. Blijkt het een half jaar over datum te zijn. Dat was gelijk een leerpunt, als ik iets lekkers koop daar, altijd even de datum checken. Doe ik ook met drinken.
Maar verder, topwinkel!

Ik ben ook zeker fan. 1 ding wat ik trouwens niet meer koop is iets van koek.
2 jaar geleden zag ik van die grote speculaaspoppen liggen, heerlijk! Ik een paar gekocht, wil hem 's avonds opeten.. Vreselijk taai. Blijkt het een half jaar over datum te zijn. Dat was gelijk een leerpunt, als ik iets lekkers koop daar, altijd even de datum checken. Doe ik ook met drinken.
Maar verder, topwinkel!

vrijdag 2 maart 2018 om 22:23
Dit vind ik een goed punt inderdaad. Action biedt veel verschillende dingen aan en soms is het meuk, soms is het gewoon goed spul. Hetzelfde als wat er elders verkocht wordt. Ik ben zelf ook erg tegen de plastic wegwerpmaatschappij en 'fast fashion', dus zo'n winkel als Action voelt fout, maar je moet goed kijken naar wat je nodig hebt en wat je aanschaft.Beijtje schreef: ↑02-03-2018 19:33Grappig om te lezen dat er mensen zijn die uit principe nooit in bepaalde zaken komen. Anti IKEA, anti Action, om vervolgens precies dezelfde spullen ergens anders te halen met een opslag.
Hoe weet je dan dat het allemaal niks is? en je bent er zelf toch bij als je wat koopt?
Veel klusspullen komen gewoon van reguliere pro merken die hun spullen echt niet bij de bouwmarkt gaan aanbieden onder hun eigen naam. Even zoek bij de action en het leidt je naar Akzo Nobel en Den Braven etc.
De make-up die ze verkopen bijvoorbeeld , Max & More, is erkend cruelty free door PETA en draagt het PETA logo. Dat is (voor mij) beter dan een hoop (veel) duurder spul dat je bij de drogisten en parfumerie's kan kopen van de grote merken. (Ik ben jaren gelden genezen van het idee dat al het duurdere make-up beter is en al helemaal als het (langere tijd) op dieren is getest.)
Dit is wel anders dan een Primark.

vrijdag 2 maart 2018 om 22:41
Acrylverf van Artico of zoiets (meerdere kleuren in 1 verpakking) en grote tubes van Van Bleijswijck of zoiets.
Canvas doeken ook van de Action. Heb twee keer op groot formaat geschilderd, 75 bij 115 centimeter. Doeken hangen beiden in de slaapkamer en zijn nog altijd mooi. Prima verf (wel vernis in spuitbus van schilderwinkel gebruikt. Bij de Action hebben ze ook vernis maar dan in een potje, ik heb liever spray).

vrijdag 2 maart 2018 om 22:45
Ik vind de meeste spullen die genoemd worden vreselijk, kaarsjes en decoratie meuk en slechte kwaliteit keukenspullen, make-up, schoonmaakspullen enz. Vreselijk meuktroep. Koop ik dus ook niet bij andere winkels, wat moet je met die zooi?
Ik haal er wel soms poncho's voor festivals. En kinderlijm. Maar alleen als ik het niet bij andere winkels kan vinden. Vind het geen fijn concept.
Ik haal er wel soms poncho's voor festivals. En kinderlijm. Maar alleen als ik het niet bij andere winkels kan vinden. Vind het geen fijn concept.
vrijdag 2 maart 2018 om 22:59

zaterdag 3 maart 2018 om 00:19
Voordat er in ons dorp 'n Action kwam was ik 'ns in een nabijgelegen stad gaan kijken. Heel erg rommelig en het publiek droeg voornamelijk hoofddoekjes. Had er gelijk 'n enorm slechte indruk van. Maar na enthousiaste verhalen van de Action in de buurt daar toch 'ns gaan kijken en die is wél schoon, opgeruimd en een heel ander publiek.GinnyJones schreef: ↑03-03-2018 00:15Wat me trouwens wel erg opvalt bij de Action (zeker in vergelijking met andere winkel ketens) is dat sommige Actions heel mooi, ruim en fris zijn terwijl het bij andere Actions het juist een vieze. smoezelige bende is.

zaterdag 3 maart 2018 om 00:32
Hangt inderdaad waarschijnlijk héél erg af van de wijk én van het personeel dat er in die buurt te krijgen is.GinnyJones schreef: ↑03-03-2018 00:15Wat me trouwens wel erg opvalt bij de Action (zeker in vergelijking met andere winkel ketens) is dat sommige Actions heel mooi, ruim en fris zijn terwijl het bij andere Actions het juist een vieze. smoezelige bende is.
Maar de 2 waar ik ooit ben binnengestapt ... dat was gewoon een puinzooi.
Véél te véél volk, nauwelijks fatsoenlijk kunnen rondkijken, véél te lange rijen aan de kassa (minstens 10 à 15 kassa's hebben maar er maar 2 of 3 opendoen), véél te smerig, ...
Van die ene schrok ik overigens niet.
Ik ken de buurt, ik ken de reputatie en ik ben nog al in andere winkels (andere ketens) in die buurt binnen geweest en daar gaat het er nogal gelijkaardig aan toe.
Een beetje hetzelfde gevoel krijg ik overigens altijd in de helft van de Zeeman's en Wibra's als ik daar een enkele keer binnenloop.
zaterdag 3 maart 2018 om 07:41
Hier nog een Action-fan. Ik kom er graag. We hebben een heel ordelijke Action met vriendelijke personeel en ik weet de momenten ook uit te kiezen. Soms ben ik bijna alleen in de winkel.
Koop er een beetje van alles:
- schrijfgerij
-Schoonmaakmiddelen
- hondenspeeltjes en tennisballen voor de hond
- Koekenpan (die is opmerkelijk goed)
- T-shirts
- Klusgerief (zoals schuurpapier en mondkapjes tegen stof)
Niet:
- Hondenvoer (mijn man heeft een strikt dieet voor onze hond)
- Snoep
- Crackers (die waren echt niet te eten)
- Drinkfles (niet vaatwasbestendig, oeps)
Koop er een beetje van alles:
- schrijfgerij
-Schoonmaakmiddelen
- hondenspeeltjes en tennisballen voor de hond
- Koekenpan (die is opmerkelijk goed)
- T-shirts
- Klusgerief (zoals schuurpapier en mondkapjes tegen stof)
Niet:
- Hondenvoer (mijn man heeft een strikt dieet voor onze hond)
- Snoep
- Crackers (die waren echt niet te eten)
- Drinkfles (niet vaatwasbestendig, oeps)
Always believe that something wonderful is about to happen.

zaterdag 3 maart 2018 om 09:09
Het kan zijn dat je het geen fijne winkel vindt, maar dat ze alleen maar troep verkopen is onzin. Vaak zijn het gewoon merken, zoals bijvoorbeeld L'oreal, alleen staat dan de tekst in het Italiaans of zo. En zoals ik al schreef, stond laatst het best wel dure servies dat ik heb bij de Action, voor de helft van de prijs (kon ik mooi e.e.a. aanvullen). Ze kopen restpartijen op. Ook heb ik er wel eens keukendoeken gekocht, die zijn van prima kwaliteit ook na tig keer wassen. Ik ben zelf ook niet van de decoratiefrutseltjes, maar die hoef je toch niet te kopen? Dat is bijv. bij de Blokker precies hetzelfde.Lucifermiauww schreef: ↑02-03-2018 22:45Ik vind de meeste spullen die genoemd worden vreselijk, kaarsjes en decoratie meuk en slechte kwaliteit keukenspullen, make-up, schoonmaakspullen enz. Vreselijk meuktroep. Koop ik dus ook niet bij andere winkels, wat moet je met die zooi?
De Action hier is trouwens ook ruim opgezet en netjes. Het kan er wel druk zijn. Het is niet aan te raden om er op zaterdagmiddag heen te gaan.

zaterdag 3 maart 2018 om 09:14
Ik gebruik de tubes van Van Bleiswijck en die vind ik van goede kwaliteit, zeker in vergelijking met andere goedkope merken.

zaterdag 3 maart 2018 om 10:26
popita schreef: ↑03-03-2018 09:09Het kan zijn dat je het geen fijne winkel vindt, maar dat ze alleen maar troep verkopen is onzin. Vaak zijn het gewoon merken, zoals bijvoorbeeld L'oreal, alleen staat dan de tekst in het Italiaans of zo. En zoals ik al schreef, stond laatst het best wel dure servies dat ik heb bij de Action, voor de helft van de prijs (kon ik mooi e.e.a. aanvullen). Ze kopen restpartijen op. Ook heb ik er wel eens keukendoeken gekocht, die zijn van prima kwaliteit ook na tig keer wassen. Ik ben zelf ook niet van de decoratiefrutseltjes, maar die hoef je toch niet te kopen? Dat is bijv. bij de Blokker precies hetzelfde.
De Action hier is trouwens ook ruim opgezet en netjes. Het kan er wel druk zijn. Het is niet aan te raden om er op zaterdagmiddag heen te gaan.
Dat zeg ik ook niet, vind het overgrote deel wel meuktroep trouwens. En wat er aan merk ligt is vaak oud en ouderwets. En ja ik kom er wel eens voor de die kinderlijm en poncho's. Maar alleen als ik het nergens anders kan vinden. Maar anders zou ik het online wel kopen denk ik.
Maar van mij mogen dat soort concept stores gewoon allemaal weg.
En idd, dat koop ik ergens anders dus ook niet.. zoals ik al zei in die reactie.

zaterdag 3 maart 2018 om 10:31
Knutselpapier voor de kinderen
Servetjes etc als we een tuinfeestje hebben
Opbergdozen voor speelgoed etc
Dikke skisokken/kniekousen voor de kinderen
Maar dat is het dan ook wel, voor de rest koop ik er niks meer. Ooit eens viltstiften voor de kinderen gekocht, maar die waren volledig uitgedroogd en konden meteen de prullebak in. Stickers geprobeerd maar die plakten niet. Paar onderbroeken met 'prachtige' plaatjes voor de kinderen gekocht waar ze helemaal weg van waren maar die waren na twee keer wassen vaal en na vier keer wassen kapot.
Schoonmaakmiddel en verzorgingsproducten gebruik ik zoveel mogelijk biologische producten / ecologisch verantwoord en dat hebben ze niet. Kleding koop ik bij voorkeur duurzaam geproduceerd en als t kan van biologische stoffen.
Servetjes etc als we een tuinfeestje hebben
Opbergdozen voor speelgoed etc
Dikke skisokken/kniekousen voor de kinderen
Maar dat is het dan ook wel, voor de rest koop ik er niks meer. Ooit eens viltstiften voor de kinderen gekocht, maar die waren volledig uitgedroogd en konden meteen de prullebak in. Stickers geprobeerd maar die plakten niet. Paar onderbroeken met 'prachtige' plaatjes voor de kinderen gekocht waar ze helemaal weg van waren maar die waren na twee keer wassen vaal en na vier keer wassen kapot.
Schoonmaakmiddel en verzorgingsproducten gebruik ik zoveel mogelijk biologische producten / ecologisch verantwoord en dat hebben ze niet. Kleding koop ik bij voorkeur duurzaam geproduceerd en als t kan van biologische stoffen.
anoniem_63c8fc15a6c5b wijzigde dit bericht op 05-03-2018 16:37
2.93% gewijzigd
zaterdag 3 maart 2018 om 11:12
Die daar in de buurt ligt (bij die canvas schilderijen).