Lijf & Lijn alle pijlers

Mijn vriend wil dat ik ga afvallen

05-03-2018 09:26 157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zit met een groot dilemma, ik wil het toch even aan iemand kwijt;
Mijn vriend wil dat ik ga afvallen. Hij heeft dat letterlijk zo gezegt.

Het probleem is echter dat ik mezelf niet te dik vind. Ik weet dat ik ook zeker niet slank ben.

Ik heb maatje 40/42, ik voel me daar gewoon fijn bij. Ik heb vaak pogingen gedaan om af te vallen (door aandringen vanuit familie) maar ik voelde me daar juist totaal ongelukkig door.

Ik weet even echt niet meer wat te doen.
Susan schreef:
05-03-2018 09:57
Dat hij zich genaaid voelt als ze voorheen slanker was, vind ik ook wat overdreven. Sowieso is ze nog heel jong, grote kans dat ze nog een tiener was toen hij haar leerde kennen, en dat ze toen slanker was puur omdat ze toen nog een meisje was. Niet iedereen houdt voor eeuwig die maten.
ze is 20 hoor, niet 45, in de overgang en drie zwangerschappen achter de rug
Je BMI is wel gezond, maar als je 56 kg zou wegen zou je ook nog een gezond gewicht hebben. De marge is nogal breed, je zit nu net onder de 25, erboven is overgewicht. Afhankelijk van je bouw kun je voor jezelf bepalen of je daadwerkelijk wat kilo's kwijt zou moeten raken voor je gezondheid. Ook je tailleomtrek is een goede indicatie, boven de 80 cm is er een matig verhoogd risico op ziekten. Dus kwa gezondheid zou ik nagaan of je echt nog goed zit. Is dat ook de zorg van je vriend?
pamelacourson schreef:
05-03-2018 09:45
Vreselijk! Triest, die oppervlakkigheid. Was hij zelf God’s gift to women?
Ja dat vond hij zeker :lol: . Dat zijn vrienden mij slecht behandelden kwam ook door mijn gewicht, want hij had geen aanzien omdat ik niet ultraslank was. En als we ruzie hadden kwam dat door mij, want hij deed nooit iets fout (zei hij altijd letterlijk). Als ik er nog aan denk... brrr. Totdat hij een ander zwanger maakte en een SOA daarbij opliep, toen zag ik het :lightbulb:
Susan schreef:
05-03-2018 09:57
Dat hij zich genaaid voelt als ze voorheen slanker was, vind ik ook wat overdreven. Sowieso is ze nog heel jong, grote kans dat ze nog een tiener was toen hij haar leerde kennen, en dat ze toen slanker was puur omdat ze toen nog een meisje was. Niet iedereen houdt voor eeuwig die maten.
Eens..
Ik snap alleen wel dat als je iemand leert kennen op een bepaald gewicht en diegene komt dan ineens heel veel aan of valt ineens heel veel af dat dan misschien tegen kan vallen. Maar TO is volgens mij helemaal niet zoveel aangekomen en heeft gewoon een gezond gewicht. Dit gaat gewoon om wat haar vriend mooier zou vinden.
Dat is waar, maar sommige tienermeisjes zijn als ze jong zijn nog echt heel smalletjes en dat wordt minder als ze volwassen zijn.

Plus dat ik het sowieso stom vind om je genaaid te voelen als iemand niet voor eeuwig zo slank blijft als in het begin. Het is geen product dat je hebt gekocht, waar garantie op zit.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
fairy1 schreef:
05-03-2018 09:58
Je BMI is wel gezond, maar als je 56 kg zou wegen zou je ook nog een gezond gewicht hebben. De marge is nogal breed, je zit nu net onder de 25, erboven is overgewicht. Afhankelijk van je bouw kun je voor jezelf bepalen of je daadwerkelijk wat kilo's kwijt zou moeten raken voor je gezondheid. Ook je tailleomtrek is een goede indicatie, boven de 80 cm is er een matig verhoogd risico op ziekten. Dus kwa gezondheid zou ik nagaan of je echt nog goed zit. Is dat ook de zorg van je vriend?
Okee mijn taille omtrek is 85...
Ik wil altijd dat mijn vriend het Ziggodome vol gaat trekken, een viersterren koksopleiding gaat doen, beste vrienden wordt met Wim Alex en een zelfreinigend huis voor mij koopt.

Maar ja.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Rozewolkje78 schreef:
05-03-2018 09:56
Ik denk daar nu wel achter te zijn waar dat vandaan komt. Heeft dezelfde oorzaak
Reageer je alleen daarop?
Susan schreef:
05-03-2018 09:59

Plus dat ik het sowieso stom vind om je genaaid te voelen als iemand niet voor eeuwig zo slank blijft als in het begin. Het is geen product dat je hebt gekocht, waar garantie op zit.
maar in een relatie je best voor elkaar blijven doen, vind ik wel belangrijk hoor.
Ben ondertussen langer met mijn partner samen, dan TO's leeftijd. Maar slank blijven, je best doen, veel seks etc helpt wel om je relatie leuk te houden.
Op de bank duiken in een dikke trui (zie TO's andere topic), helpt niet
Rozewolkje78 schreef:
05-03-2018 10:01
Okee mijn taille omtrek is 85...
Laat je alsjeblieft niks aanpraten hier. Ga afvallen als je denkt dat je niet gezond bent, doe het voor jezelf! Ben je gezond, voel je je goed en wil je het niet.. gewoon niet doen.
eenmeisje1993 schreef:
05-03-2018 09:54
Ik dacht gewoon dat we bij de gemiddelde vrouw hoorden xD. Maar misschien kijk ik er te rooskleurig naar haha...
Ik dacht gezond gewicht.. Dan ben je toch gewoon gemiddeld xD? Maargoed mollig, curvy, vol, rond ik vind het prima.. Gezond gewicht vind ik belangrijker.

En met het laatste wat je zei ben ik het eens.
In sommige landen heeft bijna iedereen overgewicht. Dan is het gemiddelde BMI veel hoger. Wat gemiddeld is, maakt iets natuurlijk nog niet gezond. Met een BMI van 24 is niets mis. Maar het is wel echt op het randje met overgewicht. Daar moet je je wel bewust van zijn denk ik. Ik ben dat in ieder geval wel. Als je dan van jezelf denkt dat je heel slank bent, kijk je denk ik inderdaad iets te rooskleurig. Dat is in principe heel mooi! Maar ook gevaarlijk want dan kom je gemakkelijk aan en vind je het allemaal wel prima. Voorkomen is beter dan genezen. Probeer weg te blijven uit die overgewicht en obesitas zone zou ik zeggen.
licht-blauw schreef:
05-03-2018 10:03
In sommige landen heeft bijna iedereen overgewicht. Dan is het gemiddelde BMI veel hoger. Wat gemiddeld is, maakt iets natuurlijk nog niet gezond. Met een BMI van 24 is niets mis. Maar het is wel echt op het randje met overgewicht. Daar moet je je wel bewust van zijn denk ik. Ik ben dat in ieder geval wel. Als je dan van jezelf denkt dat je heel slank bent, kijk je denk ik inderdaad iets te rooskleurig. Dat is in principe heel mooi! Maar ook gevaarlijk want dan kom je gemakkelijk aan en vind je het allemaal wel prima. Voorkomen is beter dan genezen. Probeer weg te blijven uit die overgewicht en obesitas zone zou ik zeggen.
Oh, ik bedoelde helemaal niet dat ik mezelf heel slank vind hoor! Integendeel.
Ik zou lekker blijven zoals je bent. Nu heb je een normaal figuur/gewicht. Voor 't zelfde geld eindigt een lijnpoging in jojo-en en dan ben je veel verder van huis.
eenmeisje1993 schreef:
05-03-2018 10:04
Oh, ik bedoelde helemaal niet dat ik mezelf heel slank vind hoor! Integendeel.
Verder heb je wel gelijk de gemiddelde Nederlander heeft een BMI van ongeveer 24-25. :)
als het alleen haar vriendje was, kun je nog denken: wat een eikel.
Maar blijkbaar maakt familie zich ook zorgen.
Ik heb een 18 jarige dochter van 1.70 als die binnen nu en 1,5 jaar 70 kg gaat wegen, zou ik me ook zorgen maken.
Rozewolkje78 schreef:
05-03-2018 09:33
Mijn lengte is 1.70 ik weeg 70 kg.
BMI is 24,5 als ik het goed heb.

De reden die hij geeft is dat hij vind dat ik niet gezond ben en niet aan sport doe. Maar ik heb best intensief werk, en na mijn werk heb ik echt geen zin om nog te gaan sporten.
Ik ben ongeveer gelijk qua gewicht en lengte maar ik sport 4 keer per week. Het kan zijn dat we er daardoor anders uitzien. mijn man vindt mij mooi en dat zegt hij ook. dus dat ligt aan jouw vriend. hij is wel erg oppervlakkig.
Misschien maakt hij zich zorgen over je gezondheid en slechte eetgewoonten?
daenerys79 wijzigde dit bericht op 05-03-2018 10:17
23.29% gewijzigd
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik had na mijn tweede zwangerschap op een gegeven moment ook een BMI van rond de 25, veel hoger dan ik voor mijn zwangerschappen had. En na een aantal jaar was ik het zat, wilde mijn oude figuur weer terug en ben toen gaan afvallen tot ik dat had, maar dat kwam wel echt honderd procent vanuit mezelf. Ik vind het nog steeds heel prettig dat mijn man in al die tijd nooit een opmerking heeft gemaakt of erop heeft aangedrongen dat ik ging lijnen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
met je gewicht is op zich niet zo heel veel mis. wel dat je niet sport
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Heb al een paar keer gevraagd waarom de familie van TO vond dat ze af moet vallen, maar geen reactie. Ook waarom ze zich van alles aan laat praten. TO, kweek eens wat meer ruggengraat.
lilalinda schreef:
05-03-2018 10:08
Ik heb een 18 jarige dochter van 1.70 als die binnen nu en 1,5 jaar 70 kg gaat wegen, zou ik me ook zorgen maken.
dat kun jij vinden maar dat ligt er maar helemaal aan wat jouw dochter nu weegt. als ze nu 50 kilo weegt dat snap ik je wel. maar dan nog is er geen sprake van overgewicht.
Maar TO, je moet wel zorgen dat het zo blijft. want ik ben 38 en heb 2 kinderen en ben daarna nog erg gelukkig met mijn lijf. maar ik weet natuurlijk niet hoe oud jij bent.
Zijn het misschien de slechte eetgewoonten en weinig beweging waar iedereen zich zorgen over maakt? want naar mate je ouder wordt moet je wel opletten vind ik. je valt ook moeilijker af als je wat ouder bent.
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik zou hem dumpen. Dan ben je zo 75/80 kwijt schat ik zo in.

Kijk het is de vraag natuurlijk of jullie bij elkaar passen. Als hij heel erg van sporten houdt en erg met zijn lichaam bezig qua voeding en jij hebt dat niet zo dan zijn jullie misschien niet erg voor elkaar gemaakt als hij verwacht dat jij zijn interesses gaat delen.

Je zegt dat je werk intensief is. Als je postbode bent of de hele dagen in de zorg werkt met veel lopen en tillen dan snap ik dat je dan je beweging wel hebt gekregen aan het einde van je werkwerk. Als het niet zo heel intensief is dan adviseer ik je gewoon wel te gaan sporten en een sport te kiezen die ook gewoon leuk is en een nieuwe hobby is. Genoeg bewegen is gewoon gezond en leuk! Een balsport in teamverband is harstikke leuk en gezellig.
Net even geloept. Je voelt je niet senang in je lijf, wil eigenlijk geen seks meer, wil het liefste je lijf met een dikke trui bedekken.

Ik denk dat je vriend gewoon wil dat jij weer lekker in je vel gaat zitten. Zodat je weer trots bent op je lijf en weer seks wilt, weer leuke dingen wilt doen en meer energie krijgt. Nu ben je vooral moe en heb je nergens zin in.

Misschien heeft hij het wat bot en lullig gezegd. Probeert hij gewoon een oplossing te vinden zodat jij weer positief en energiek voelt.

Want heeft hij niet ergens een beetje gelijk? Niet zo zeer dat je perse moet afvallen, maar wel dat het fijn zou zijn dat er iets gaat gebeuren zodat jij niet als een oud wijf op de bank ploft, energieloos bent en nergens zin in heb?

Wat zou jij willen dat er gaat gebeuren?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
lilalinda schreef:
Ben ik wel met je eens eigenlijk. Ze is pas 20 en haar BMI is nu op het randje en de meeste van ons worden naarmate we ouder worden langzaam aan wat zwaarder. Je hebt dan niet veel speling voor je richting overgewicht gaat. Daarom is gaan sporten wel belangrijk. Niet omdat je nu gelijk 10 kilo eraf moet gaan trainen in de sportschool, maar wel om een gezond levens- en beweegpatroon te krijgen en te behouden.
daenerys79 schreef:
05-03-2018 10:13

Maar TO, je moet wel zorgen dat het zo blijft. want ik ben 38 en heb 2 kinderen en ben daarna nog erg gelukkig met mijn lijf. maar ik weet natuurlijk niet hoe oud jij bent.
TO is pas 20
daenerys79 schreef:
Ik ben ongeveer gelijk qua gewicht en lengte maar ik sport 4 keer per week. Het kan zijn dat we er daardoor anders uitzien. mijn man vindt mij mooi en dat zegt hij ook. dus dat ligt aan jouw vriend. hij is wel erg oppervlakkig.
Misschien maakt hij zich zorgen over je gezondheid en slechte eetgewoonten?
O ja, dus als je man je mooi vindt en hij zegt dat tegen je is het een inhoudsvolle lieverd, maar als ie je te dik vindt en hij zegt dat, dan is ie opeens oppervlakkig?

Grappig hoe dat werkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven