Catfish
dinsdag 6 maart 2018 om 07:43
'' Een Catfish is iemand die pretendeerd iemand anders te zijn d.m.v. sociale netwerken om zo een valse identiteit te creeren. Voornamelijk om te streven naar neppe relaties online waarbij ze zich voordoen als compleet iemand anders..''
dinsdag 6 maart 2018 om 07:48
Oooo ja. In de relatie-oplichtingssfeer. Om geld los te krijgen van zielige vrouwen.eenmeisje1993 schreef: ↑06-03-2018 07:43'' Een Catfish is iemand die pretendeerd iemand anders te zijn d.m.v. sociale netwerken om zo een valse identiteit te creeren. Voornamelijk om te streven naar neppe relaties online waarbij ze zich voordoen als compleet iemand anders..''
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
dinsdag 6 maart 2018 om 07:50
Vaak wel ja. Maar een catfish kan ook iemand zijn die onzeker over zichzelf is en daarom een foto van iemand anders gebruikt om zo aandacht te krijgen van bijvoorbeeld de persoon die ze willen.
dinsdag 6 maart 2018 om 08:20
zo, uit welk woordenboek komt deze definitie?eenmeisje1993 schreef: ↑06-03-2018 07:43'' Een Catfish is iemand die pretendeerd iemand anders te zijn d.m.v. sociale netwerken om zo een valse identiteit te creeren. Voornamelijk om te streven naar neppe relaties online waarbij ze zich voordoen als compleet iemand anders..''
Hoop niet uit de Dikke v Dale
dinsdag 6 maart 2018 om 08:42
Er is momenteel op Facebook een profiel wat de foto’s van mijn schoonzusje gebruikt en net doet alsof degene die dat profiel gemaakt heeft op die foto’s staat (compleet onbekend iemand qua naam voor ons)...
Waarschijnlijk ook voor een soort van catfish iets. We zijn nu al een aantal dagen bezig om dat profiel van Facebook verwijdert te laten krijgen, maar Facebook is niet erg snel met dat soort dingen.
Waarschijnlijk ook voor een soort van catfish iets. We zijn nu al een aantal dagen bezig om dat profiel van Facebook verwijdert te laten krijgen, maar Facebook is niet erg snel met dat soort dingen.
dinsdag 6 maart 2018 om 08:44
Nee, als je iets op Facebook zet wat niet mag of je zegt wat verkeerds wordt je gelijk geband, maar zoiets als wat je net beschreef duurt eeuwen.stripverhaal schreef: ↑06-03-2018 08:42Er is momenteel op Facebook een profiel wat de foto’s van mijn schoonzusje gebruikt en net doet alsof degene die dat profiel gemaakt heeft op die foto’s staat (compleet onbekend iemand qua naam voor ons)...
dinsdag 6 maart 2018 om 08:46
Ik heb in Thailand tijden een vaartocht grote catfishen gezien maar omdat zij in het water leven en wij op het land was het contact niet langdurig. Gesprekken waren dan ook niet echt mogelijk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 6 maart 2018 om 08:59
Ik heb eens iemand leren kennen via een forum. Toen het forum er mee stopte hebben wij elkaar onze mailadressen gegeven en stuurden foto's van ons gezin naar elkaar. Achteraf bleek dus dat zij zich ook voor deed als iemand anders en foto's van een totaal andere vrouw van FB pikte. Via andere mensen die zij ook besodemieterde ben ik er achter gekomen dat zij dus ook een catfish was.
Nu kom ik haar hier op het forum weer tegen. Ze doet zich voor als een moeder van 3 kinderen terwijl ze in het echt alleen woont met 2 katten. Een heel zielig figuur dus die net doet alsof ze een ander leven heeft. Ik negeer haar volledig.
Nu kom ik haar hier op het forum weer tegen. Ze doet zich voor als een moeder van 3 kinderen terwijl ze in het echt alleen woont met 2 katten. Een heel zielig figuur dus die net doet alsof ze een ander leven heeft. Ik negeer haar volledig.
dinsdag 6 maart 2018 om 09:00
ken je deze nog?viva-amber schreef: ↑06-03-2018 08:46Ik heb in Thailand tijden een vaartocht grote catfishen gezien maar omdat zij in het water leven en wij op het land was het contact niet langdurig. Gesprekken waren dan ook niet echt mogelijk.![]()
https://en.wikipedia.org/wiki/Misterjaw
dinsdag 6 maart 2018 om 09:37
dinsdag 6 maart 2018 om 09:41
Wie wie wie???Blondie456 schreef: ↑06-03-2018 08:59Ik heb eens iemand leren kennen via een forum. Toen het forum er mee stopte hebben wij elkaar onze mailadressen gegeven en stuurden foto's van ons gezin naar elkaar. Achteraf bleek dus dat zij zich ook voor deed als iemand anders en foto's van een totaal andere vrouw van FB pikte. Via andere mensen die zij ook besodemieterde ben ik er achter gekomen dat zij dus ook een catfish was.
dinsdag 6 maart 2018 om 10:46
Dat klopt, maar voor jouw algemene ontwikkeling hier de grammaticaal verbeterde versie (de gemankeerde zinsopbouw heb ik maar even gelaten...):
"Een catfish is iemand die pretendeerdt iemand anders te zijn d.m.v. sociale netwerken om zo een valse identiteit te creeëren. Voornamelijk om te streven naar neppe relaties online waarbij ze zich voordoen als compleet iemand anders.''
dinsdag 6 maart 2018 om 10:50
Hoe kwamen jullie daar uiteindelijk achter eigenlijk?Blondie456 schreef: ↑06-03-2018 08:59Ik heb eens iemand leren kennen via een forum. Toen het forum er mee stopte hebben wij elkaar onze mailadressen gegeven en stuurden foto's van ons gezin naar elkaar. Achteraf bleek dus dat zij zich ook voor deed als iemand anders en foto's van een totaal andere vrouw van FB pikte. Via andere mensen die zij ook besodemieterde ben ik er achter gekomen dat zij dus ook een catfish was.
En hoe wist je daarna wie ze dan wél was? Ik ben nieuwsgierig.
dinsdag 6 maart 2018 om 11:10
Algemene ontwikkeling? Mijn grammatica is prima in orde hoor. Ik heb het gewoon letterlijk gekopieerd en geplakt.Courage-- schreef: ↑06-03-2018 10:46Dat klopt, maar voor jouw algemene ontwikkeling hier de grammaticaal verbeterde versie (de gemankeerde zinsopbouw heb ik maar even gelaten...):
"Een catfish is iemand die pretendeerdt iemand anders te zijn d.m.v. sociale netwerken om zo een valse identiteit te creeëren. Voornamelijk om te streven naar neppe relaties online waarbij ze zich voordoen als compleet iemand anders.''
dinsdag 6 maart 2018 om 12:58
dinsdag 6 maart 2018 om 13:28
Toch niet die ene met die zogenaamd hoogbegaafde kinderen die hier de boel altijd bij elkaar verzint...?Blondie456 schreef: ↑06-03-2018 08:59Ik heb eens iemand leren kennen via een forum. Toen het forum er mee stopte hebben wij elkaar onze mailadressen gegeven en stuurden foto's van ons gezin naar elkaar. Achteraf bleek dus dat zij zich ook voor deed als iemand anders en foto's van een totaal andere vrouw van FB pikte. Via andere mensen die zij ook besodemieterde ben ik er achter gekomen dat zij dus ook een catfish was.