Wij roepen wederom een eind weg!

04-12-2017 16:33 2194 berichten
Zo goed Drackie?
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk, die lente! Ik knap er helemaal van op.

Verder heb ik vandaag een administratief regeldagje en de administratie is ongeveer wat ik het stomste vind aan volwassen zijn. :nut: Vooral omdat ik er meestal ook nog eens niks van snap, én ik heb belangst, wat ook niet echt helpt. En aangezien alle post op mans naam komt (sinds we een huis gekocht hebben) moet ik dus eerst alle instanties bellen om dat te fixen voordat ik verder kan met de adminstratie. Zo fijn. :nut:

Maar goed, de zon maakt een hoop goed en mijn hulp is er weer sinds een heleboel weken. Hoera!
Ik heb vanmiddag zó hard op mijn tong gebeten. Het doet echt zeer en er zit helemaal een bult aan de zijkant. :-[
Gelukkig heb ik jouw probleem niet overgenomen zoals wel 'ns in dit draadje gebeurt Drackie, anders had ik vanavond niet fijn kunnen zingen. Ik was heel moe toen ik van mijn werk kwam en we zijn een lastig stuk aan het oefenen, dus ik zag er een beetje tegenop. Ik zat er zelfs aan te denken om af te zeggen, maar veel andere koorleden waren me voor, dus besloot ik om toch maar te gaan. En dat was een verstandig besluit, want ik heb er heel veel energie van gekregen. Hopelijk niet té veel, want ik moet straks wel gewoon naar bed.

Mijn heup is gelukkig weer de oude. Ik voel nog wel wat, maar dat kan ik geen pijn meer noemen. Ik hoop dat je heup ook goed opknapt Prada, en je longen ook.
Nou, het is hier net de ziekenboeg. Zondag naar de spoed wegens een longaanval en nu aan de Medrol (Prednison). In de heup zit waarschijnlijk een slijnmbeursontsteking dus die mag ik even niet belasten. Gelukkig heb ik lieve fijne mensen om me heen dus ik stop met klagen want anders kunnen we beter de naam veranderen in "de ziekenboeg" haha :sick:
Prada: Let je op je suikerspiegel? Daar heeft Medrol vaak invloed op. Mijn moeder belandde vorig jaar in het ziekenhuis door de waanzinnige suiker schommelingen. Beterschap!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Sterkte Prada!
Dankjewel Oudblond. Ik ben van oorsprong doktersassistente en ziekenverzorgende dus ik weet er iets vanaf. Maar thanks voor de reminder.

Dankjewel Lise
prada schreef:
06-03-2018 14:23
Dankjewel Oudblond. Ik ben van oorsprong doktersassistente en ziekenverzorgende dus ik weet er iets vanaf. Maar thanks voor de reminder.

Dankjewel Lise
:$ wist ik niet!
Vrijdag in mijn vinger gesneden, behoorlijk diep. Na een paar dagen is het wel droog, maar het ziet er nogal naar uit...
Sterkte Prada. Ik kon me vroeger als kind zo ergeren aan die verjaardagen van mijn ouders waar de héle tijd over allerlei enge ziektes of gewoon lichamelijk ongemak werd gekletst. Nu snap ik dat beter.
Oudblond schreef:
06-03-2018 14:32
:$ wist ik niet!
Haha, geeft toch niets. Ik krijg nog steeds wel eens nuttige tips waar ik geen weet van heb of niet aan denk.
aviv_13 schreef:
06-03-2018 15:09
Sterkte Prada. Ik kon me vroeger als kind zo ergeren aan die verjaardagen van mijn ouders waar de héle tijd over allerlei enge ziektes of gewoon lichamelijk ongemak werd gekletst. Nu snap ik dat beter.
Herkenbaar. Soms kom je op een leeftijd dat je denkt "hoort dit bij de leeftijd of is dit echt iets waar naar gekeken moet worden?"
En nu duik ik even mijn bed in. Lekker radio luisteren.
lise1985 schreef:
06-03-2018 14:52
Vrijdag in mijn vinger gesneden, behoorlijk diep. Na een paar dagen is het wel droog, maar het ziet er nogal naar uit...
Als het erger gaat kloppen, klopt het niet en moet je naar de dokter, bij diepe wonden is een infectie natuurlijk altijd mogelijk. Was het een schoon mes?
Beterschap Prada!

Ik heb vandaag een middagje model gezeten voor een visagist in opleiding. Superleuk om te doen en nu zie ik er helemaal mooi uit. ;-D Zometeen even eten en verder vanavond lekker bankhangen.
Drackie schreef:
06-03-2018 18:42
Beterschap Prada!

Ik heb vandaag een middagje model gezeten voor een visagist in opleiding. Superleuk om te doen en nu zie ik er helemaal mooi uit. Zometeen even eten en verder vanavond lekker bankhangen. heeeeel vroeg richting slaapkamer... ;-D
:rofl: Om te gaan slapen ja. :proud: Ik ben móe!
aviv_13 schreef:
06-03-2018 17:39
Als het erger gaat kloppen, klopt het niet en moet je naar de dokter, bij diepe wonden is een infectie natuurlijk altijd mogelijk. Was het een schoon mes?
Het klopt niet, mijn duim dan ;-)

De wondranden beginnen zwart te worden en dat trekt zich onderhuids een stukje door. Daarnaast is het weefsel wat opgezwollen waardoor de wondranden beginnen te wijken.
Het mes was in die zin schoon dat de paprika die ik ermee aan het snijden was ook schoon was.
He gatsie Lise, hopelijk geneest het snel!

Bestaan er mensen die net zo chaotisch zijn als ik...? Ik ben mijn biebpas kwijt. Al sinds ongeveer tien seconden nadat hij met de post kwam. Nu wilde ik twee reserveringen die ik gedaan heb ophalen, maar dat gaat natuurlijk niet lukken zo (zeker omdat ik de boeken bij het selfservicepunt heb laten afleveren, dat is namelijk letterlijk 100 meter hiervandaan). Ik heb al in alle mogelijke laatjes gezocht. Zo raar.
Drackie schreef:
06-03-2018 23:33

Bestaan er mensen die net zo chaotisch zijn als ik...? Ik ben mijn biebpas kwijt. Al sinds ongeveer tien seconden nadat hij met de post kwam. Nu wilde ik twee reserveringen die ik gedaan heb ophalen, maar dat gaat natuurlijk niet lukken zo (zeker omdat ik de boeken bij het selfservicepunt heb laten afleveren, dat is namelijk letterlijk 100 meter hiervandaan). Ik heb al in alle mogelijke laatjes gezocht. Zo raar.
Waar laat je de post normaliter? ;-)

Ik ben niet chaotisch maar soms wel vergeetachtig. Dan kan ik me echt helemaal niets meer herinneren van wat ik tien seconden geleden gedaan heb. Meestal heeft dat er wel mee te maken waar ik dan iets gelaten heb of zo...

Heb maar even een apart topic geopend over mijn duim. Manlief vind dat ik naar de dokter moet maar dat vind ik zelf wat overbodig.
Lise, dat zijn geen vragen voor een forum. Niemand weet hoe de wond eruit ziet, hoe het voelt en wat er aan gedaan moet worden. Volg je eigen intuitie, als jij en/of je man denken dat het nodig is ga je naar de huisarts. Die beoordeelt dan wel of er iets gedaan moet worden.

Edit, ik zie dat je een afspraak hebt staan, mooi :thumbsup:
prada schreef:
07-03-2018 12:57
Lise, dat zijn geen vragen voor een forum. Niemand weet hoe de wond eruit ziet, hoe het voelt en wat er aan gedaan moet worden. Volg je eigen intuitie, als jij en/of je man denken dat het nodig is ga je naar de huisarts. Die beoordeelt dan wel of er iets gedaan moet worden.

Edit, ik zie dat je een afspraak hebt staan, mooi :thumbsup:
Heb je wel een punt hoor, maar soms helpt het wel om even te relativeren.
Ja maar als de ene helft zegt, gaan en de andere helft zegt onzin dan wordt het nogal lastig. Of als iedereen zegt, onzin. Hoef je echt niet mee naar de dokter en je bent nogal beinvloedbaar dan ga je niet en dat kan dan weer verstrekkende gevolgen hebben.
prada schreef:
07-03-2018 13:03
Ja maar als de ene helft zegt, gaan en de andere helft zegt onzin dan wordt het nogal lastig. Of als iedereen zegt, onzin. Hoef je echt niet mee naar de dokter en je bent nogal beinvloedbaar dan ga je niet en dat kan dan weer verstrekkende gevolgen hebben.
Gelukkig valt dat bij mij wel mee :-)
Drackie schreef:
06-03-2018 23:33

O heb ik ook, en dan vind ik het 10 cm. naast de plaats waar ik gekeken heb. Of ik denk dat het een blauwe map is, en daar zoek ik naar, en dan blijkt de map toch groen te zijn. De envelop met zegeltjes van de super die ik van de buurvrouw kreeg, heb ik na weken teruggevonden onder de bank (zegt wel iets van mijn schoonmaakkwantiteit)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Nu moet ik ook zeggen dat ik in Nederland de opleiding heb gevolgd en we ook echt een training kregen om de mensen buiten de deur te houden. De arts kreeg per patient per kwartaal een vast bedrag, of je nu 1x of 10x kwam. Ik weet niet of dat nog zo is. Er waren nauurlijk wel uitzonderingen waarop een patient direct mocht komen zoals een baby onder drie maanden, een kind wat er erg ziek en lusteloos uitzag en patienten die extreem bezorgd waren of pijn hadden en 2x binnen 24 uur belden.

Hier in Belgie betaal je per consult dus de dokter ziet je liever 3x te veel dan 1x te weinig. Als ik nu nog voor morgen een afspraak wil, pak ik zijn digitale agenda en kan ik zeker weten terecht. Zelfs om 19.00 s'avonds.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven