Wij roepen wederom een eind weg!

04-12-2017 16:33 2194 berichten
Zo goed Drackie?
prada schreef:
07-03-2018 13:11
Nu moet ik ook zeggen dat ik in Nederland de opleiding heb gevolgd en we ook echt een training kregen om de mensen buiten de deur te houden. De arts kreeg per patient per kwartaal een vast bedrag, of je nu 1x of 10x kwam. Ik weet niet of dat nog zo is. Er waren nauurlijk wel uitzonderingen waarop een patient direct mocht komen zoals een baby onder drie maanden, een kind wat er erg ziek en lusteloos uitzag en patienten die extreem bezorgd waren of pijn hadden en 2x binnen 24 uur belden.

Hier in Belgie betaal je per consult dus de dokter ziet je liever 3x te veel dan 1x te weinig. Als ik nu nog voor morgen een afspraak wil, pak ik zijn digitale agenda en kan ik zeker weten terecht. Zelfs om 19.00 s'avonds.
Nu krijgt een arts in Nederland ook per consult betaald. Ik ben wel een voorstander van triage door assistentes, juist om onnodige consulten te voorkomen. Maar als assistente ben je ook weer afhankelijk van de informatievoorziening van de patiënt.

Ik heb altijd de neiging om mijn eigen klachten te bagatelliseren waardoor ik altijd wel denk dat het meevalt. Vandaar dat ik nog weleens benieuwd ben wat een ander zou doen. Daar laat ik me niet door beïnvloeden maar het helpt me wel bij het maken van de keuze tussen wel of niet bellen.

Als ik zeker weet dat een doktersbezoek nodig is maak ik ook gewoon een afspraak via de digitale agenda, ideaal en scheelt weer een telefoontje ;-)
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
06-03-2018 23:36
Waar laat je de post normaliter? ;-)

Ik ben niet chaotisch maar soms wel vergeetachtig. Dan kan ik me echt helemaal niets meer herinneren van wat ik tien seconden geleden gedaan heb. Meestal heeft dat er wel mee te maken waar ik dan iets gelaten heb of zo...

Heb maar even een apart topic geopend over mijn duim. Manlief vind dat ik naar de dokter moet maar dat vind ik zelf wat overbodig.

Bij mij is het vaak: wat ging ik nu doen? Dingen kwijtraken omdat ik het weggelegd heb gebeurd minder gelukkig. Sleutels altijd gelijk aan het haakje hangen, (bijna) altijd dezelfde tas gebruiken enz. Maar als ik toch iets weg heb gelegd is het vaak op een randje of kastje, dus dat scheelt zoeken.

Ik vind het wel heel irritant dat ik zo verstrooid kan zijn (ook vergeetachtig qua dingen die ik moet doen), vooral omdat toch veel mensen denken dat ik het expres doe. :cry: Ik ben gelukkig wel zover als iemand er over gaat miepen ik meestal iets zeg als; gelukkig heb ik nog andere kwaliteiten of ik onthoud weer dingen die jij vergeet...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Pasje nog steeds niet gevonden. Post laat ik normaal in het postvakje, maar heb die al twee keer helemaal op z’n kop gehad. Alle mogelijke laatjes en kastjes bekeken. Vandaag nogmaals, maar echt verdwenen. Soms word ik echt moe van mijn chaotische hoofs. Zo vaak pasjes kwijt. Ik heb in twee weken wel eens drie keer een nieuwe pinpas aan moeten vragen. Ik vind de oude ook nooit meer terug... Zo vreemd.

En van man’s spullen weet ik altijd uit mijn hoofd precies waar ze liggen. Ik snap daar echt niks van.
[quote=Drackie post_id=28236502 time=1520464434 user_id=194712]
Pasje nog steeds niet gevonden. Post laat ik normaal in het postvakje, maar heb die al twee keer helemaal op z’n kop gehad. Alle mogelijke laatjes en kastjes bekeken. Vandaag nogmaals, maar echt verdwenen.

Ga na wat je allemaal gedaan/geweest ben nadat je het biebpasje ontving.Misschien tussen een paar oude kranten?

Ik ruik nu kattenstront, dus ik denk dat poeslief wat poep aan de pootjes heeft laten zitten.
Dat is lastig Miedo, want ik kreeg de pas al in november. Ik heb hem daarna ergens gelegd maar geen idee meer waar natuurljk. Ik probeer het me uit alle macht te bedenken maar ik weet het echt niet meer.

- 15 kilo! Mijlpaal! :cheer2:
Drackie schreef:
08-03-2018 12:29
Dat is lastig Miedo, want ik kreeg de pas al in november. Ik heb hem daarna ergens gelegd maar geen idee meer waar natuurljk. Ik probeer het me uit alle macht te bedenken maar ik weet het echt niet meer.

- 15 kilo! Mijlpaal! :cheer2:
Wowwie! Dat gaat hard!
Hier -3 en dat is niet zo best. Krijg geheid op mijn kop als ik volgende week bij de arts zit :|
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Wat goed Drackie :jump: Hier redelijk opgeknapt. Daarnet even snel wat boodschapjes gedaan en straks naar de tandarts en dan zit mijn dag er wel even op.
Hoi,

Vanochtend wat huishoudelijke klusjes gedaan, vanmiddag tijd voor wat andere klusjes, vanavond naar de tandarts :(

Goed bezig Drackie!

Succes bij de tandarts Prada.
Jij ook Lise.
woehoeee mijn verbouwde badkamer is klaar :)
Nog tips hoe ik mijn tegels en glazen wand mooi glanzend en glimmend houd?
Echt een huishoudkneus ben ik :) haha
Goed ontkalken ;-)
Warm water met azijn.
Pfff... over zes weken worden onze keuken en badkamer verbouwd. Ik zie er zoooooo tegen op en we moeten nog heeeeel veel beslissen.
Wat een verbouwingsplannen :-D

Wij laten alleen de bestrating van de tuin opnieuw doen maar dat laat wat op zich wachten i.v.m. de afgelopen vorstperiode.
Veel plezier met je badkamer Twilight! Ik ben ook een huishoudkneus dus aan mij heb je niks.

Succes bij de tandarts Lise. Prada zal al wel geweest zijn, hoe ging het?

Dankjulliewel, ik ben ook heel blij met de afgevallen kilo’s.

Ik heb vandaag een dagje helemaal niks te doen en hang in pyjama op de bank. Eigenlijk het voor geen meter dus ik ga zo toch maar douchen en nog even de deur uit, al is het maar vijf minuten. Het weekend heb ik gelukkig wel genoeg plannen.

Poes had wederom een muis gevangen en meegebracht naar de slaapkamer. :| Nu weet ik wel de boosdoener (degene waarvan ik het al had verwacht omdat hij een verleden heeft als muizenkat in de horeca).
Fijn dat de verbouwing klaar is Twilight. Heb je nog ander nieuws?
Tandarts was appeltje-eitje Drackie.
prada schreef:
08-03-2018 18:40
Fijn dat de verbouwing klaar is Twilight. Heb je nog ander nieuws?
Tandarts was appeltje-eitje Drackie.
Fijn Prada, ik moet nu.
ontkalken gewoon met van dat spul uit een spuitbus?

Ehh warm water en azijn is echt te weinig info. haha

Verder nog niets geen nieuws. Hoop volgende week nieuws te hebben.
twilight84 schreef:
08-03-2018 19:14
ontkalken gewoon met van dat spul uit een spuitbus?

Ehh warm water en azijn is echt te weinig info. haha

Verder nog niets geen nieuws. Hoop volgende week nieuws te hebben.
Azijn lost kalk op. Dus heet water, flink azijn er in en met een doekje of borstel regelmatig je glas wrijven/borstelen. Trekker erover en eventueel met een schone droge linnen (geen pluis) doek of een opgefrommelde krant (van oma geleerd) nawrijven. Die antikalk producten zijn vreselijk voor het milieu, stinken en slaan op je 'adem'. Ik ben van de no poo garde en gebruik zo weinig mogelijk chemische producten. :$
Ik duim mee voor volgende week!
Ik zou ook heel graag mijn tuin willen laten doen, maar dat zal op z’n vroegst wel volgend jaar pas worden, gezien de financiën nu. Er staan zoooveel struiken en troep in de tuin, en ik heb zó geen groene vingers, dus in no time is het een oerwoud. Ik wil alleen wel de heg laten doen van de zomer, die is nu tot zo’n hoogte gestegen dat we er niet eens zelf meer bij kunnen.

Ik ben ook steeds plannen aan het maken voor de badkamer, maar de badkamer mankeert eigenlijk niet zoveel dus dat slaat nergens op. :rofl: Ik vind alleen de indeling zo onhandig: twee wastafels (man en ik staan echt nooit samen in de badkamer omdat hij werkt en ik niet) en een enorme spiegel waardoor we amper kastruimte hebben. En een verhoogde douchebak (heet dat zo?), waardoor ik steeds moet oppassen dat ik niet onderuit ga als ik eruit stap (ik ben zo onhandig en ik val sowieso al gauw). Oh ja, en de voegen zitten vol scheuren en dat is wel echt vervelend, want het ziet er vies uit.
thnx voor de schoonmaak tip!
Dan ga ik het meteen het sopje van water en azijn proberen.
Lekker blonde vraag nog: Gewoon schoonmaakazijn neem ik aan?
Haha, ik kom er net na 9 maanden in dit huis achter dat we geen huisnummer hebben. :rofl: Nu snap ik eindelijk dat bezorgers altijd twijfelen of dit het juiste huisnummer is. :proud:
twilight84 schreef:
08-03-2018 19:47
thnx voor de schoonmaak tip!
Dan ga ik het meteen het sopje van water en azijn proberen.
Lekker blonde vraag vraag aan Blond :proud: nog: Gewoon schoonmaakazijn neem ik aan?
Ik gebruik gewone eh.... hoe heet dat? Azijn die je in de keuken gebruikt voor bij de boontjes of om vinaigrette te maken :-P Ik doe wel even handschoenen aan bij het schoonmaken: als je een wondje hebt prikt azijn behoorlijk.
oudblond wijzigde dit bericht op 08-03-2018 20:10
15.91% gewijzigd
Natuurazijn is dat toch?
Drackie schreef:
08-03-2018 20:10
Natuurazijn is dat toch?
Kan best! Ik heb in mijn hele leven het etiquet niet gelezen blijkbaar :-? Ik koop altijd diezelfde fles zonder verder te kijken! Vreemd want ik koop bijvoorbeeld ook appelazijn om mijn haren mee te spoelen en dan kijk ik wel. :blond:
Vandaag in de clinch geweest met software die zich onverwacht gedraagt. Of het nou bugs zijn, ergens foute instellingen of gewoon toch nog niet bekend genoeg, ik weet het niet. Als er een probleem optreedt en met behulp van internet los ik het op, wil dat niet zeggen dat als die fout ergens anders optreedt hetzelfde recept de oplossing is.

Vanavond naar fitness geweest en daar weer eens gewogen. Op mijn weegschaal thuis was ik helaas een kilo aangekomen, ik had regelmatig erg trek door de kou. Maar bij fitness was ik slechts 200 gram aangekomen: 400 gram spieren erbij en 200 gram vet eraf. Kijk, zo vind ik het niet erg dat ik wat zwaarder ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven