Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Shit heel bericht getypt.... issie in eens weg... :(

@Kaatje, spannend nog twee dagen!!

@Dawn, dank je wel voor je reactie. Ik merk dat mijn verwachtingspatroon moet bijstellen. Ik had namelijk verwacht omdat ik tijdens spiraal ook wel wat ongesteld werd het wel goed zou zitten. Stipt twee weken na verwijdering van mn spiraal namelijk ook ongesteld geworden. Maar dit kan dus prima een aantal maanden duren. Ja ik vond het al een wonder dat mn vriend het goed vond dat hij er uit ging haha...
@Yogayup Vervelend zeg dat je cyclus zo van slag is.

@Kaatje Heel veel plezier morgen!

Wij hebben vandaag weer even mogen genieten van een echo, zo mooi om te zien! Kindje was goed gegroeid en lag lekker te bewegen, ben nu 12 weken zwanger.
Hallo allemaal!

Mag ik hier ook meeschrijven?

Ik ben in december gestopt met de pil en sindsdien zijn we aan het proberen om zwanger te worden. Ik had gelijk een regelmatige cyclus, maar helaas ben ik nog niet zwanger.
Ik weet dat het normaal is dat het even duurt, maar stiekem hadden we gehoopt dat het na 2x ofzo wel raak zou zijn.

Op naar de volgende ronde!
@yogajup, balen dat je cyclus van slag is.. hopelijk is de bloeding snel voorbij.

@loeloe jammer van je menstruatie. Maar zoals de rest ook zegt, het kan echt even duren na het stoppen met ac voor alles weer "normaal" is. Tarwekiemolie heb ik geen ervaring mee.

@donderwolkje welkom! Hopelijk snel een positieve test :)

@roffa oe heerlijk kaasfondue... nu heb ik honger haha

@vievie wat fijn dat alles er goed uit zag! Weet nu ook iedereen van jullie zwangerschap?

@Bella ik heb ook al een zwangerschapsbroek aan. Zit zo fijn! De meesten zitten alleen echt nog te los. heb er eentje die kan als ik de band dubbel sla. Gewoon lekker dat het losjes zit en geen knoop die drukt. Leuk dat jullie het je ouders hebben verteld, blijft een bijzonder moment!

@kaatje wat balen van de flessen.. Maar hopelijk morgen een goede echo en kun je het dan vertellen. Heel veel succes en plezier morgen!

Wíj hebben maandag de termijnecho gehad, alles zag er goed uit! Heel bewegelijke baby :love: 21 sept uitgerekend.
@Donderwolkje Welkom hier! Hopelijk heb je snel een mooie positieve test in handen.

@Elle Fijn zeg dat alles er goed uitzag! Blijft wonderlijk om te zien hoe snel ze al zo beweeglijk zijn, geweldig :)
Hier weet zo’n beetje iedereen het ja, bij jullie?
Welkom donderwolkje!

@kaartje enorm veel toi toi toi vandaag! Dat je maar een fantastisch echo mag hebben. Spannend hoor!

@all: ik had alleen maandag een bloeding en daarna niks meer. Wel veel rugpijn, maar dat kan ook aam ander dingen liggen. Op zich dit weekend zou ik in theorie mijn eisprong kunnen hebben, dus we gaan voor veel seks als we daar zin in hebben. Het werk is momenteel bij beiden slopend, dus de energie is laag. Maar meestal is de frequentie ook wat hoger in de weekenden ;-)

Hoe doen jullie dat met de wachtbank fase? Drinken jullie dan geen alcohol meer en geen worstjes enzo? Persoonlijk drink ik niet superveel, maar ik ga niet mijn leven 2 weken on hold zetten. Wellicht denk ik daar over een half jaar anders over. Zodra ik zwanger blijk te zijn, stop ik natuurlijk wel accuut.
@yogayup uiteindelijk was ik blij dat ik na mijn ei maar 2 keer een glas wijn heb gedronken en toen zwanger bleek te zijn, dus ik denk dat ik dat gewoon weer doe, met mate.
Vievie en elle, fijn dat jullie weer een goede echo hebben gehad.

Elle, Haha ja die knoop is echt niet fijn. Ik zit op mijn werk best veel en kreeg dan echt buikpijn. En dat heb ik nu niet meer. Het is dat ik hem in huis had anders had ik misschien nog wel even gewacht ☺️.

@kaatje, veel plezier met de echo. Hopelijk is alles goed en kun je nu echt genieten.

@donderwolkje, welkom. Helaas heeft niet iedereen het geluk om gelijk zwanger te zijn. Ik was in ronde 4 zwanger dat werd een miskraam. En nu na 3 rondes weer zwanger. Ik zou me er niet te druk om maken want dan duurt het vaak alleen maar langer ( ik weet ook dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan 😬).

@yogayup, Ik probeerde er wel rekening mee te houden. Maar dat is ieder voor zich.

Ik merk dat ik ook heel erg uitkijk naar de echo. De tijd gaat nu zo langzaam 😅. Gelukkig volgende week wel weer wat afleiding dus hopelijk gaat het dan weer wat sneller ☺️.
Ohh lekker kaasfondue Roffa! Jammer genoeg verkopen ze mijn favo merk niet zo veel hier in Nederland.
Kaatje veel plezier bij de echo vandaag!
Vievie wat fijn dat je weer even mocht spieken, al een heel kindje nu he, zo bijzonder.
Elle ook weer een mooie echo, super!
Yoga in de tijd tussen eisprong en nod probeer ik er wel een beetje om te denken, dus ik zal niet compleet los gaan, maar laat een wijntje zeker niet staan.

Vlam hoe is t bij jou?
Even een snel ego berichtje! Zojuist een mooi kloppend hartje gezien! Voor nu blijft de UD hetzelfde!
kaatje1988 schreef:
08-03-2018 11:44
Even een snel ego berichtje! Zojuist een mooi kloppend hartje gezien! Voor nu blijft de UD hetzelfde!
Woei! Wat heerlijk! Van harte :heart:
@kaatje wat fijn! :heart:

@vievie, bij ons weten veel mensen het al maar nog niet iedereen. Dat komt de komende weken.

@Bella ja makkelijk als je er al eentje in huis hebt inderdaad. Ja wachten duurt lang maar met wat afleiding is het hopelijk zover voor je het weet.

@yogajup ik heb er wel rekening mee gehouden, maar ook wel een keer een wijntje gedronken. Doen waar je jezelf goed bij voelt! Hoop op een vruchtbaar weekend voor jullie! ;)
@Kaatje Jeeeee wat fijn! Gefeliciteerd!

@Elle Leuk, veel plezier nog met vertellen.
kaatje1988 schreef:
08-03-2018 11:44
Yes! Gefeliciteerd!! :yes:

De rest: zwaaaai! Ik zit even rustig op de wachtbank... even een klein beetje afstand. Ik meld me later weer!
Dames ik schrijf even wat minder mee. Deze komende 2 weken de ovulatie testen gebruiken van CB. Zodra er een 😁 verschijnt horen jullie me weer 😋
Ohh verkeerde topic 😬😬😬
Dank jullie wel allemaal! Het geeft ontzettend veel rust om te weten dat het goed zit! Over 3 weken mogen we weer spieken naar ons ukkie! Nu bedenken hoe we het aan de opa’s en oma’s gaan vertellen!

@Theepoes, veel succes op het wachtbankje! Hopelijk positief resultaat!

@Bella, heel herkenbaar die kruipende tijd! Ik heb ook echt weken naar die echo toegeleefd, maar het was het allemaal meer dan waard! Hopelijk geldt dat ook voor jou!

@Yogayup, ik ben eigenlijk bij alle pogingen om zwanger te worden gestopt met alcohol. Hooguit op een verjaardag 1 glaasje gedronken, dus ook in de wachtperiode geen alcohol. Wat betreft worstjes en kaasjes hield ik er geen rekening mee. Dat deed ik pas echt vanaf het moment dat ik positief testte. Wat vreemd trouwens, die bloeding… Nou, hopelijk kunnen jullie dit weekend energie vinden om het gezellig te maken!

@Elle, wat fijn een goede termijnecho! Leuk om het bewegelijke al te zien!

@Donderwolkje, welkom!

@Vievie, wat fijn om weer even te kunnen genieten van jullie kindje! Fijn dat het goed gaat.
Kaatje wat fijn!! Lekker genieten nu.

Hier geheel tegen de verwachting in ongesteld geworden. Had niet verwacht zwanger te zijn, maar verwachtte mn menstruatie eigenlijk pas volgende week. Wel fijn dat we deze ronde snel kunnen vergeten, aan de andere kant wel jammer dat t nu weer korter is. Door naar ronde 5 nod 6-4 !
Zeker goed gebruik kunnen maken van mijn eisprong. Al vrees ik dat deze ronde niet veel goeds gaat brengen. Ben al een week erg ziek. Krijg dus volgende week ook een echo. Alleen geen echo zoals ik had gehoopt maar een suffe van mijn ingewanden bleeeeh. Iig denk ik met mijn gezondheid nu dat een eventuele foetus wel erg enthousiast moet zijn om dit zieke lijf te behuizen.

@Roos7 balen zeg!!
@Kaatje wat Fijn!!!
@de rest ik reageer later weer uitgebreider als ik wat meer energie heb
@theepoes Zwaai terug!

@Kaatje Was zeker genieten, echt heerlijk die echo’s :)

@Roos Jammer, en ook stom dat het onverwachts was. Maar dan kan je wel weer snel naar de volgende ronde inderdaad.

@Stippeltjes Wat vervelend dat je zo ziek bent joh! Heel veel beterschap gewenst.
Bedankt voor jullie lieve berichten dames! Het was heftig maar mijn oma is rustig ingeslapen en afgelopen maandag was de uitvaart. Ik heb nog wat kunnen zeggen uit naam van de kleinkinderen. Het was een mooi maar emotioneel afscheid. Ze was oud en geestelijk niet meer de oma die ik kende maar het was wel een hele bijzondere en sterke vrouw. En een ontzettend lieve oma toen ik jong was. Ik ben er heel vaak geweest om te logeren en was stapelgek op haar. En nu moeten we haar missen. Ik heb haar niet meer kunnen vertellen dat ik zwanger ben, ze lag al in coma.

Afgelopen zondag vierden we met de hele familie de verjaardag van mijn andere oma, erg dubbel. Ineens midden op de dag verloor ik bruin slijm. Meteen in de stress, het was natuurlijk allemaal erg spannend geweest de week ervoor met alles en ik dacht dat het misschien alsnog mis ging. Gelukkig bleef het bij wat slijmverlies en was het waarschijnlijk een oude bloeding. Voel me nu ook op en top zwanger en we hebben de donderdag ervoor het hartje nog even kort gehoord. Dus ik ben er nu wel weer rustig over maar was wel even schrikken.

Ik ben morgen alweer 13 weken zwanger en 29 maart hebben we de geslachtsbepaling. Spannend! Ook heb ik dinsdag bloed laten afnemen voor de NIPT test en daar krijg ik eind volgende week de uitslag van. Erg spannend.

@Roffa, fijn dat het je meeviel, al zal het emotioneel wel wat pittiger zijn. Ik duim echt voor een plakker voor jullie!
@Yogayup, de menstruatie niet gemist dus, kan ik me goed voorstellen. Ik hoop dat je er niet al teveel last van krijgt. Ik dronk niet toen ik op het wachtbankje zat en hield me ook al zoveel mogelijk aan de eetregels, vooral na de eventuele innesteling.
@Bella, super zeg, gefeliciteerd! Kan ik je al naar de onderste tabel verplaatsen?
@Donderwolkje en Loeloe, welkom!
@Elle, fijn zo'n goede echo! En mooie datum, van mijn dochter was ik ook de 21e uitgerekend.
@Kaatje, gefeliciteerd met de mooie echo! Super zeg!

Ik heb niet alles heel uitgebreid gelezen maar ik zal het nu weer een beetje in de gaten houden en ik ga de tabel aanpassen.
@kaatje, wat fijn dat alles er goed uit ziet. Nu lekker genieten van je zwangerschap ☺️.

@roos, balen zeg dat je ineens ongesteld bent geworden. Nu even genieten van een lekker drankje enzo.

@stippeltjes, vervelend zeg. Hopelijk wordt je snel beter. Beterschap en sterkte :hug: .

@vlammetje, gecondoleerd met je oma. En schrikken zeg dat je ineens wat oud bloedverlies had. Maar gelukkig onschuldig.
Je mag mij in de onderste tabel zetten.
ik ben 6 november uitgerekend en ik heb 27 maart mijn eerste echo.
Dank je wel!
@ Kaatje en Elle, wat fijn zo'n goede echo, gefeliciteerd!

@ vlammetje, gecondoleerd en sterkte.

@ roos, vervelend zeg, maar snel weer door naar de volgende ronde

Hier ook ineens vanavond al ongesteld geworden, terwijl ik het zondag had verwacht, want bijna 2 weken terug op zondag eisprong gehad. Was er dus wel verbaasd over ook al voelde ik het wel aankomen.
Wat ik wel gek vind is dat ik altijd precies 2 weken en 1 dag na positieve ovulatie test ongesteld werd ( 1e zwangerschap) en nu dus ineens eerder. Ook zag ik wat weefsel in de wc. Nooit eerder zo gezien.

Ach ja, chocola en drankje en weer door.
@vlam klinkt als een waardig afscheid. Jammer dat ze niet meer heeft geweten dat je zwanger bent. Spannend, 29 maart! En zo’n nipt uitslag ook lijkt me.
@dawn en roos7 balen zeg!
@stippeltjes beterschap!

Ik ben schoon verklaard door de gyn, dus we mogen door. Er zit nog een beetje bloed in de bm maar dat was niet erg zei hij, dat komt er met de volgende menstruatie wel uit. Hoeven geen ronde te wachten.
Meiden ik heb even jullie mening nodig.
Ik dacht dus ongesteld te zijn geworden, maar meer dan 1 mini tampon gister is t tot nu toe niet. Ook als ik voel (i know te veel info haha) dan is t allemaal weer potdicht? Ik heb niet de illusie toch zwanger te zijn, maar raar is t wel..

Vlam fijn om weer wat van je te horen, heftige gebeurtenissen maar mooi dat t nu weer goed met je gaat. En al weer 13 weken dat gaat snel!
Roffa fijn dat t schoon is en jullie nu weer verder kunnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven