Uitgerekend van 1-15 april 2018

04-08-2017 22:57 1317 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven we over onze zwangerschap; we zijn allemaal uitgerekend tussen ongeveer 1 en 15 april 2018.

Hier is het topic voor als je tussen 16 en 30 april bent uitgerekend: Uitgerekend 16-30 april 2018 (klik)

Wanneer je je gegevens wilt aanpassen:
Gebruikersnaam: Aprilbaby
Wachtwoord: stuur Saga_Röversdotter een privébericht voor het wachtwoord

Als je een aantal weken niet meer meeschrijft zonder bericht, word je uit de tabel gehaald, zodat het overzichtelijk blijft. Je kunt natuurlijk altijd terugkomen!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = 20-weken echo gehad
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Browneyes88 29 Eerste 30 maart Meisje - :duckie: :heart: op 19-8
Hartje04 27 Tweede 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Mk mrt '14; jun '17
Maisnon3 33 Eerste 31 maart Meisje - :duckie: :heart: op 16-08
MA jul 2016;
Mk dec '16; feb '17
MissMarjorie 36 Eerste 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Soulsister76 Eerste 5 april Meisje - :duckie: :heart:
Traveler84 33 Eerste 7 april Meisje - :duckie: :heart: op 13-09
Evaviva 35 Tweede 8 april Meisje - :duckie::heart:
PKT 33 Eerste 10 april Jongen - MA mei '17
:duckie: :heart: op 22/8
Jo_86 31 Eerste 12 april Jongen - MK 2016
:duckie: :heart: op 18-8
Krullen-bol 27 Eerste 12 April Jongen stuitligger / 14-03 draaipoging zkh :duckie: :heart:
Mugh 31 Eerste 12 april Jongen - :heart:

:hug: Zwanger0418
:hug: Srs
:hug: Verybueno

Liedjepiedje, Yeti86, Liefhuisje, Marloes 271, April2018april, Jenthe007: omdat jullie je afgemeld hebben of langer dan een maand niet geschreven hebben zijn jullie uit de tabel gehaald. Je mag natuurlijk altijd terugkomen!
anoniem_352057 wijzigde dit bericht op 09-03-2018 12:53
44.43% gewijzigd
Maisnon3, super! Ik zal snel wat bijlezen in de afgelopen pagina's, zodat ik weet wie er nog actief meedoen en hoe het met ze gaat!

Korte introductie:
Ik ben net 36, manlief 35.
31 maart uitgerekend, eerste kindje, het is een jongetje :)
Alles gaat goed met het kindje, groei prima, geen enkele complicatie en hij beweegt veel :cheer2:

Hij ligt wel in onvolkomen stuit. 7 maart gaan ze kijken of ie nog gedraaid is, anders krijg ik een doorverwijzing en gaat het waarschijnlijk een keizersnede worden. Ik zit samen met mijn lief op hem in te praten dat ie moet draaien haha. Draaien van buitenaf gaat waarschijnlijk lastig worden, want ik heb een veelal harde buik, weinig vruchtwater en het placenta ligt aan de voorkant :facepalm:

Verder last van gewrichten en bekkeninstabiliteit, maar wat dapper strompelen is er wel gewoon nog bij, ik lig weinig op bed.

Ik heb een eigen bedrijfje (eigen kledinglijn welke ik maak en verkoop) en rond komende week mijn laatste werkzaamheden af. Met een paar uurtjes per dag rond ik de laatste jurk af en dan wordt het belastingaangifte doen en klaar! Het is wel apart je werk even echt neer te leggen, maar wel goed denk ik.

Manlief was eigenlijk nog niet aan kinderen toe, maar gezien mijn leeftijd heb ik hem over de streep getrokken. Langzaamaan begint hij ook te wennen. Familie vind het allemaal geweldig.

Betreft voedingsBH's, ik heb er net van de week eentje gehaald en in de vluchttas in de gang gedaan. Ik heb 'm enigszins aan de ruime kant gekocht. Maar het is inderdaad heel lastig in te schatten hoe 'ze' er straks bij staan :D
anoniem_352240 wijzigde dit bericht op 05-03-2018 11:22
0.41% gewijzigd
Hi meiden, hier ook eindelijk weer eens een bericht van mijn kant! Leuk al die updates en welkom MissMajorie! :)

Ja het is gek he je werk neerleggen! Ik heb mn 1e week verlof nu achter de rug (of althans, officieel vakantieuren van vorig jaar). En ik moet nog even wennen hoor! Gek om ineens niet te hoeven te werken, en niet even maar gewoon maanden niet? Maar ook fijn en relaxt hoor, even tijd voor alles hebben, hoewel de dagen idd voorbij vliegen! Maar ik plan leuke dingen, pak mn rust, werk rustig m'n to do lijstjes af (niet alleen voor baby maar ook qua huishouden of bv nog even naar de kapper). En ik merk toch deze week (toeval of niet?) dat slapen steeds slechter gaat, waardoor ik dus ook minder energie heb, rugpijn heb en het dus fijn is dat ik niet meer werk. Ik word telkens wakker van pijn in m'n bekken. Blijf draaien, maar daar slaap je dus onrustig van. Oja en dan pijn in m'n rug. Doe al van alles met kussens enzo, maar het helpt maar ten dele. En dat draaien, pff gedoe! :facepalm:

Maar dat is het enige, verder heb ik niet echt klachten en vind ik dat ik ook wel makkelijk door m'n zwangerschap ga! Zeker dankbaar voor, hou geen vocht vast, heb nauwelijks harde buiken, geen andere dingen... alles gaat goed! Ja wel steeds meer moeite met bukken, veters strikken, uit de bank komen etc :-D maar dat vind ik niet echt klachten, dat hoort erbij. Afgelopen wo bij de vk weer het hartje gehoord, blijft bijzonder en fijn :heart: ze ligt gelukkig goed met haar hoofdje naar beneden. Ik voel haar soms flink draaien en idd voetjes of armpjes die voorbij komen :-D

Hier is het kamertje af (of althans ze slaapt bij ons op de kamer) en heb ook alle spullen. Heel fijn om klaar te zijn! En superblij met het resultaat :flirting: Wel nog andere dingen: alles wassen, geboortekaartje afmaken (m'n vriend is vormgever en maakt 'm zelf), laatste dingen in de ziekenhuistas en kastje opruimen waar de box moet komen te staan. Maar nog genoeg tijd!

Aan de andere kant, nu 35 weken. Over 2 weken zou ze mogen komen O_O over een paar weken hebben we een baby? :biggrin: haha blijft onwerkelijk! Hebben jullie dat ook? Heb er superveel zin in, haar eindelijk zien, vasthouden, leren kennen.. maar ook heel spannend allemaal! Je voelt wel dat er een grote verandering aan gaat komen...maar wat het allemaal betekent? We gaan het ontdekken! :biggrin:

Ik moet me trouwens nog wel wat meer inlezen over bevallen, heb wel cursus gedaan en volgende week nog een info avond. Dus komt goed. Maar toch :proud: ik sta er dubbel in, komt vast goed, maar ook wel spannend dat het straks echt gaat gebeuren.

Vraagje; wat doen jullie aan tijdens de bevalling? Ik ben zoekende.. tshirt lijkt me te kort, een nachthemd dan? Maar lees dan dat het handig is als ie knopjes heeft zodat je het kind gelijk op de blote borst kunt leggen. Zo'n overhemd lijkt me dan handig, maar alles heeft nu lange mouwen dus dat lijkt me te heet? of doe ik moeilijk haha! Tips zijn welkom ;-)

@voedingsbeha ik heb advies bij Noppies gevraagd en er 2 gekocht (was een aanbieding). Voor m'n gevoel nu nog wat te groot maar zitten prima. Vind het wel een fijn idee nu al geregeld te hebben.
Haha Traveler, ik heb ook dagen over diezelfde vraag nagedacht! Inderdaad: T-shirt te kort, overhemdding met knoopjes alleen met lange mouwen (of zo lelijk/truttig dat ik er ook tijdens m'n bevalling niet in gezien wil worden :facepalm:). Uiteindelijke bij de hema in de aanbieding zowel een soepel vallend zwart nachthemd met korte mouwen gekocht, als een soort pyjama longsleeve met lange mouwen en knoopjes. Ik kijk tegen die tijd wel wat ik het liefste aanheb. Maar heb nergens iets fatsoenlijks met korte mouwen en knoopjes gevonden.
En de baby op de borst lukt denk ik ook prima met een soepel nachthemd. Het bevallen zelf ben je van onderen toch al naakt, dus dan kan dat nachthemd daarna ook nog wel iets omhoog om de baby op je buik te leggen dacht ik. Ik betwijfel of het me dan allemaal nog wat interesseert hoe ik er bij lig...
Maisnon3 schreef:
04-03-2018 15:41
Haha Traveler, ik heb ook dagen over diezelfde vraag nagedacht! Inderdaad: T-shirt te kort, overhemdding met knoopjes alleen met lange mouwen (of zo lelijk/truttig dat ik er ook tijdens m'n bevalling niet in gezien wil worden :facepalm:). Uiteindelijke bij de hema in de aanbieding zowel een soepel vallend zwart nachthemd met korte mouwen gekocht, als een soort pyjama longsleeve met lange mouwen en knoopjes. Ik kijk tegen die tijd wel wat ik het liefste aanheb. Maar heb nergens iets fatsoenlijks met korte mouwen en knoopjes gevonden.
En de baby op de borst lukt denk ik ook prima met een soepel nachthemd. Het bevallen zelf ben je van onderen toch al naakt, dus dan kan dat nachthemd daarna ook nog wel iets omhoog om de baby op je buik te leggen dacht ik. Ik betwijfel of het me dan allemaal nog wat interesseert hoe ik er bij lig...
haha waarschijnlijk heb je gelijk! maar fijn dat jij er ook mee zat te stoeien en dat ik niet de enige ben :biggrin: thanks! Ja ik draag dus nooit echt pyjama's of nachthemden dus nu viel het me idd ook op hoe onwijs lelijk en truttig dat vaak is haha :facepalm: :-? en altijd in lichte kleuren?? waarom niet gewoon zwart of donkerblauw.. wit is niet echt handig bij de bevalling haha! Maar klinkt alsof jij tenminste goede opties hebt gevonden, ik ga ook eens bij de Hema kijken en gewoon 2 opties regelen, en dan zien we het wel idd. En zorgen dat ze beide wat wijder vallen, dat lijkt me het makkelijkst :-D
@missmarjorie gezellig dat je mee komt schrijven! Welkom :)

Hier ook een jongetje wat in onvolkomen stuit ligt..... wij zijn moxa therapie gaan proberen. Moeten nog 4 dagen maar tot nog toe heb ik totaal niet het idee dat hij is gedraaid :-?
We wachten de echo volgende week wel af haha en anders zien we bij een gynaecoloog wel weer verder hoe en wat.
Een versie poging zie ik niet echt zitten eigenlijk...

@verlof: ik vind het echt heerlijk om niet te hoeven werken! Het is wel even wennen maar ik kom de dagen prima door :)
Wasjes draaien nog wat opruim klusjes in huis die ik lekker op m'n gemak kan doen, af en toe een afspraak met vriendinnen of familie. Beetje series kijken, lezen, met de hond rond slenteren (want wandelen kan ik het niet echt meer noemen :proud: )

@kwaaltjes: begin helaas wat meer last te krijgen van m'n rug en banden maar een warme kruik/pittenkussentje helpt dan prima.
Maagzuur speelt ook regelmatig flink op maar dat was voor de zwangerschap al een ding dus ben ik aan "gewend"
En schoenen en sokken aandoen is echt een vervelende handeling pffff

@Bevalling: ik zie er niet tegenop. Komt ook wel omdat er nu wel wat vanaf hangt of die kleine in een stuitligging blijft ja of nee. Het kan nog alle kanten op en we zien wel...
Heb wel echt gezonde spanning, zoals hierboven gezegd over een paar weken hebben we gewoon een baby!
Ga van de week ook nog even langs hema of zeeman voor iets om aan te kunnen met de bevalling... Ben er nog niet helemaal uit dus bedankt voor de opties hier hihi

@Cursussen: de centering pregnancy doe ik nog steeds. Nog 2 bijeenkomsten voor de bevalling en daarna nog 1 als iedereen bevallen is.
Ook hebben we een weeënbegeleiding cursus gevolgd van 3 avonden. En dat was een hele fijne praktische cursus met goede bruikbare tips.
Tralalalala
Dank voor de verwelkomingen!

@ PKT wow dat je je nog zo lang zo fit voelt! Indrukwekkend. Gaat het nog steeds goed?

Ik ben van een actief persoon veranderd in een kreupel omaatje :D Met een klein buikje, dat wel. Nu met ruim 36 weken ben ik zo'n 9 kilo aangekomen (terwijl ik net voor de zwangerschap was 3 kilo afgevallen door stoppen met anticonceptie, dus start proberen-nu is er maar 6 kilo bij :o ). De buik heel veel hard, misschien mede omdat ik te weinig rust pak. Dat ga ik de komende weken echt heel goed proberen te doen!

@slapen, ja dat is een stuk slechter aan het worden ook hier. Steeds is er een schouder, heup of buik die het ermee gehad heeft. Maar goed, nog even!

@Kdv heeft iedereen al een plekje gevonden? En al bedacht voor hoeveel dagen en wat dan de balans wordt? Wij gaan beginnen met 2,5 dag. We staan ingeschreven sinds januari en wachten nog op bevestiging (het is Utrecht), maar het zal wel op tijd lukken denk ik!

@Krullenbol, het is al even terug, maar herkenbaar, dat opeens minder beweging voelen en dan heel ongerust worden. Ik was ook veel te druk bezig met werk en opeens kwam het binnenvallen, het kindje beweegt al dagen veel minder :o Tot toen toe had ik me nauwelijks zorgen gemaakt en zo hing ik huilend aan de telefoon bij de VK. Grappig genoeg, mijn lief ging vervolgens met me in bed liggen, legde zijn hand op mijn buik en zei
"ga eens bewegen, je moeder maakt zich ongerust"... en .. schop.. schop.. schop.. schop.. schop.., 15 schopjes achter elkaar! :D

@stuit, dat moxa hoorde ik pas afgelopen week van en dan zeggen ze dat je te laat begint en het geen zin meer heeft. Nou goed, ik hoop dat ie de 7e soort van goed ligt (het is moeilijk beoordelen), en anders vind ik het ook lastig. De versie zie ik ook niet zo zitten, mede omdat ik weinig kans heb op een geslaagde poging. Ik wil doen wat de minste stress en risico's voor het kindje veroorzaakt, maar dat is moeilijk te beoordelen. Als ie in stuit blijft ga ik hoe dan ook voor een keizersnede.

@geboortekaartjes, Ik ga m zelf tekenen, dat ben ik komende week van plan te doen! Hopelijk lukt het een beetje :)

Sowieso heb ik allemaal tekenspullen als bliksemafleider van mijn bedrijfje ingekocht. Zo heb ik een rustig project om me op te richten tijdens het verlof. En toegegeven, stiekem mede omdat ik naast kleding ook met illustratie een bedrijfje wil starten. Dat zou een mooie extra zijn die beter te combineren is met de momenten dat ik het kindje thuis heb. Maar tijdens het verlof doe ik het wel zonder druk. Dus gewoon fijn veel tekenen (eindelijk, ik wil het al jaren oppakken) met mooie materialen en ondertussen rustig kijken of ik er een goede, verkoopbare lijn van kan maken.
Het grappige is, sinds mijn zwangerschap zijn er ook allemaal ideeën voor "nursery art" bijgekomen (schattige diertjes enzo). Het doet wat met je XD

@Traveler, leuk ook dat je man het kaartje ontwerpt!

En heel herkenbaar, ik ben inmiddels wel héél benieuwd het gupje in het echt te ontmoeten :D

@watdoejeaan, wat een goede, ik had er nog niet over nagedacht! Ik ga snel kijken naar iets langs en comfortabels wat danwel een diepe hals heeft, danwel knoopjes :o En wat hopelijk ook nog leuk is..!
Tof dat je zelf het geboortekaartje gaat maken missmajorie! Mijn eigen geboortekaartje heeft mijn moeder toendertijd ook zelf gemaakt.
Ik ben niet zo crea dus hier gewoon online een kaartje ;)

Wat moxa betreft schijnt het inderdaad het beste te zijn te starten met 33 weken en ik was bijna 32 toen we de groeiecho hadden dus konden er nog mee starten.

Ik ben vandaag bezig geweest met adressenlijst voor de kaartjes. Ook de kleertjes liggen nu gestreken in de kast en de tas voor onze kleine is ingepakt. Nu die van mezelf nog haha.
Ben er vroeg mee dat weet ik. Maar ik ben nou eenmaal van het optijd voorbereiden :A: kan maar klaar zijn.

@kdv die zit hier om de hoek, en hebben de plek voor ons kindje al zeker.
Voor ons zal het maar gaan om 2 ochtenden in de week en dan meestal verschillende dagen ivm mijn onregelmatige werk.
Verder kunnen we het opvangen met schoonmoeder/schoonzus/mijn ouders/zus en vriend zelf.
Tralalalala
*breekt even in*
Ik ben 12 april uitgerekend en zit me ook af te vragen wat ik aan zal doen bij de bevalling. Wil graag een lang nachthemd zodat ik niet in m'n blote kont loop, en het moet open kunnen zodat baby op m'n buik kan en omhoog kan kruipen naar borst. Oftewel: knoopjes aan de hele voorkant. En inderdaad met korte mouwen. Nachthemd in m'n nek vouwen lijkt me erg oncomfortabel. Ik heb een dergelijk ding nog niet gevonden, en inmiddels bedacht dat ik het goedkoopste nachthemd dat ik kan vinden, gewoon koop, open knip en dan knopen op zodat het dicht kan. Gelukkig is m'n moeder handig met een naaimachine :thumbsup:
Hoi hoi,

allereerst welkom MissMarjorie! Natuurlijk ben je welkom :)

Ook hier even een berichtje dat alles goed gaat en dat ik ook de strijd der nachthemden heb gevoerd. Wat een enorm lelijke dingen zijn er toch op de markt... echt te erg! Uiteindelijk wel twee met lange mouwen en knoopjes gekocht, en ik had zelf nog een korte mouwennachthemd liggen van een vorig ziekenhuisbezoek dus die maar beide in de tas gestopt. En nog een zooitje hempjes, dan moet het maar goed zijn.

Wat fijn om te lezen dat jullie allemaal de tijd zo goed doorkomen. Nog 3 dagen werken en dan ga ik ook met verlof. Ik heb er echt heel veel zin in, al hebben we dan eerst nog wat drukte in privésfeer maar over 2w kan ik dan wel op een nieuwe bank zitten (op een zeiltje ;)) en niets doen!

Wat leuk dat jullie je eigen kaartje ontwerpen! Ik heb zondag ook een poging gedaan maar nu mag er nog een expert naar kijken om hem echt mooi te maken. Al voel ik langzaamaan wel de deadline naderen...

Fijne dag allemaal!
Vanmorgen weer centering pregnancy gehad met alle bijbehorende controles ;) en ja hoor ons kindje ligt nog steeds in een stuit.
Dit had ik zelf ook al wel gedacht omdat ik de bewegingen nog steeds op dezelfde plek voel.
De moxa therapie heeft hier dus niet geholpen maar het was wel fijn om dat half uurtje per dag samen te zijn en echt de tijd te maken.
Wel werd ons kindje er veel bewegelijker van.

Bovendruk van bloeddruk bleef aan de hoge kant dus heb daar nog op eiwitten moeten checken d.m.v. urine maar was verder prima.
Nu ipv maandag, morgen al echo. En dan moet ik ook nog ochtend urine meenemen en nog een keer bloeddruk meten.
Aangezien ik verder nergens last van heb zijn er verder geen zorgen ofzo.

Dus morgen weten we meer...!
Tralalalala
Hoi allemaal,

Weet iemand het wachtwoord om stats in te vullen?

Gister echo gehad, hij ligt nog steeds in onvolkomen stuit (ben 36+5 nu). Vanmiddag om 14:00 heb ik een afspraak bij het ziekenhuis om te kijken of we een versie gaan doen of niet, maar ik heb de stats wel tegen (weinig vruchtwater, placenta aan de voorkant, 1e kindje, onvolkomen stuit, harde buik). We zien het en anders wordt het een keizersnede! Ik ben benieuwd. Manlief gaat mee :)

@Krullen-bol, zucht jij ook dus! En ook in de sneltrein qua controles. Succes ermee!

Gelukkig maken wij ons ook niet echt zorgen. Tot nog toe is alles goed geweest met het kindje, dus we hebben vertrouwen dat het linksom of rechtsom ( :mrgreen: ) wel goedkomt!

@Bjorg, handig zo'n moeder! Ik maak zelf kleding, maar zie het op dit moment niet zitten achter de machine te kruipen, dus ik hoop nog iets te vinden!

@Mugh, fijn dat het ok gaat en het verlof bijna daar is! Wel oppassen niet in huis teveel te doen. Ik heb gemerkt dat de dingen die me 2 weken geleden nog goed af gingen, nu opeens teveel waren. Dus inmiddels (sinds week 35 a 36) moet alles echt zeker 2 keer zo rustig aan! Ik heb de kunst van het delegeren aardig onder de knie inmiddels :D

Succes allemaal!
Hoi hoi!
woehoe, weekend! Wat kan een mens daar blij van worden :)

MissMarjorie, ik heb je een pb gestuurd met het ww.
Ik merk idd ook dat alles trager gaat, en dat het best een impact op mijn lichaam heeft. Goed luisteren dus :)

Krullen-bol, hoe waren de controles? Jammer dat het draaien niet gelukt is. Maar wel erg prettig dat de kleine veel beweeglijker is geworden. En daarbij is extra tijd met zijn tweeen wel echt een winst in mijn ogen. Hier vergeten we die tijd nog wel eens in alle drukte en dat is echt niet handig. Probeer er dus wel echt scherp op te zijn dat we dat niet vergeten.

xx
Wij gisteren dus vervroegde echo gehad. Volgende week zullen wij naar het ziekenhuis gaan waar we een afspraak hebben met de gyn en dan een uitwendige draaipoging zullen proberen.
Ik kan altijd daar nog aangeven het niet te willen of op het moment zelf ook stoppen. Dat idee vind ik wel heel fijn maar ik wil het toch wel proberen. Juist omdat de optie tot stoppen zo duidelijk aangegeven wordt en je heel goed gemonitord wordt voor tijdens en na de draaipoging.

Urine was helemaal niks bijzonders in te vinden. Bloeddruk was nog steeds wat aan de hoge kant maar omdat ik verder geen klachten heb (duizelig,misselijk, strakke band gevoel o.i.d.) geen verdere zorgen.
Wel moet ik meteen bellen als dat verandert want dan willen ze me meteen zien.
Tralalalala
Gisteren poging tot uitwendige versie gedaan. Ik had de statistieken tegen, zoals al verteld, maar gezien de risico's zo laag zijn wilde ik het toch proberen!

Het is zeker pijnlijk, maar je mag ten alle tijden stop zeggen en dan stoppen ze. Ook spreken ze het tevoren goed door en blijven ze tijdens het hele proces met je praten en aangeven dat jij de leiding hebt. Dat stukje regie maakte dat ik het wel waard vond er echt voor te gaan. Ze hebben 3 pogingen gedaan, maar het kindje gaf geen sjoege. Sterker nog, na de draaipogingen (lees, ik heb pijn, 2 vrouwen staan in je buik te drukken, porren en trekken), moest ie weer aan het hartfilmpje ter controle en de hartslag was nog precies even hoog en stabiel als voor de poging! Hij was dus helemaal niet onder de indruk :mrgreen:

15 maart hebben we een afspraak om een keizersnede te bespreken en controles uit te voeren.

@Krullenbol, met regelmaat lukt het ook wel en zeker gezien je de regie houdt en de risico's laag zijn, is het gewoon het proberen waard, ondanks dat het niet gelukt is, ben ik blij het geprobeerd te hebben :)

Mugh, dankjewel! Ik heb het zonet ingevuld :) Geniet van het weekend!
Bjorg: Dat is ook nog een idee natuurlijk. Zal eens kijken of er nog iets te vermaken valt aan wat ik nu heb. En anders doen we het met wat ik gekocht heb.

MissMarjorie: Jammer dat de versie niet gelukt is, maar kan me voorstellen dat het je wel een goed gevoel geeft dat je het geprobeerd hebt. Fijn dat je zelf het gevoel had dat je controle had over wat er gebeurde, dat lijkt me een prettig gevoel.

Krullenbol: Wat fijn dat er geen eiwitten in je urine zaten en dat je je voor nu dus geen zorgen hoeft te maken over je bloeddruk! Ik ben heel benieuwd of het bij jullie wel lukt volgende week om te draaien. Het klinkt inderdaad alsof de moxa therapie jullie in ieder geval een aantal fijne momenten samen heeft opgeleverd. Dat was wel niet het doel, maar wel waardevol denk ik!

Mugh: Moet je nu komende week nog drie dagen werken? Wat fijn dat je ook bijna verlof hebt! Kijk je er erg naar uit?

Hier gaat alles zijn gangetje, maar ik kom wel tot steeds minder op een dag. Alle kleine kwaaltjes die ik had worden allemaal wat meer. Niks ernstigs, maar het zorgt er wel voor dat afwisselen tussen iets doen/lopen/zitten/liggen steeds fijner werd. Bijzonder om te merken hoeveel verschil een paar weken kunnen maken. Twee weken geleden in België nog volop gewandeld, dat zou mijn lijf nu echt niet leuk meer vinden! Wel steeds meer last van een plek in m'n bovenrug als ik rechtop zit of te lang sta, dus hang nu overal op. Ziet er niet uit, maar voelt wel beter. Verder gisteren eindelijk een beslissing genomen over geboortekaartje, naam en nog wat kleine dingen, dus nu echt klaar voor wat gaat komen.
Vandaag precies 37 weken... Bizar om te bedenken dat ons kindje vanaf nu gewoon geboren mag worden! Ben zo benieuwd, maar tegelijk mag ze voor nu ook nog wel even een paar weekjes wachten om te komen.
Halo allemaal!

Afgelopen weekend eerst schoonouders over de vloer, die heel lief hebben geholpen met huishouden, rolgordijnen ophangen en het bed op klossen zetten.

Gister nog even de stad in geweest. Het gaat traag en moeilijk (last met bekken, harde buik en gewrichten), maar ik vond het wel heel leuk weer even normaal mensje te spelen :mrgreen: Wat drinken in een cafeetje, wat leuks kopen..

Mijn buik is heel klein gebleven, dus met winterjas en al aan, oog ik meer als iemand met gewoon een appeltjes figuur dan duidelijk zwanger, laat staan 8,5 maand. Dan is een bomvolle stad Utrecht wel spannend om in rond te lopen opeens o_o

Hoe dan ook, we kijken uit naar de 15e dan krijgen we onderzoek en prikken we de datum voor de keizersnede. En momenteel doe ik vast mijn belastingaangifte (als ondernemer, dus daar ben ik zoet mee).

@Maisnon, ja in die laatste weken ga je het echt nog dubbel zoveel merken! Dan inderdaad proberen precies te doen waar je lijf om vraagt en niet bezig zijn met hoe het overkomt oid :)
Wel fijn om van wat laatste dingen de knoop doorgehakt te hebben, kan ik me voorstellen!
Succes met afwachten ^^

Wie hebben er allemaal nog spannende afspaken deze week? Succes iedereen!
MissMarjorie schreef:
09-03-2018 13:01
Gisteren poging tot uitwendige versie gedaan. Ik had de statistieken tegen, zoals al verteld, maar gezien de risico's zo laag zijn wilde ik het toch proberen!

Het is zeker pijnlijk, maar je mag ten alle tijden stop zeggen en dan stoppen ze. Ook spreken ze het tevoren goed door en blijven ze tijdens het hele proces met je praten en aangeven dat jij de leiding hebt. Dat stukje regie maakte dat ik het wel waard vond er echt voor te gaan. Ze hebben 3 pogingen gedaan, maar het kindje gaf geen sjoege. Sterker nog, na de draaipogingen (lees, ik heb pijn, 2 vrouwen staan in je buik te drukken, porren en trekken), moest ie weer aan het hartfilmpje ter controle en de hartslag was nog precies even hoog en stabiel als voor de poging! Hij was dus helemaal niet onder de indruk :mrgreen:

15 maart hebben we een afspraak om een keizersnede te bespreken en controles uit te voeren.

@Krullenbol, met regelmaat lukt het ook wel en zeker gezien je de regie houdt en de risico's laag zijn, is het gewoon het proberen waard, ondanks dat het niet gelukt is, ben ik blij het geprobeerd te hebben :)

Mugh, dankjewel! Ik heb het zonet ingevuld :) Geniet van het weekend!
Oh wat fijn om jou ervaring hier te lezen zeg!

Ik moest eind van de ochtend naar verloskundige terug voor nogmaals checken van urine en bloeddruk maar dat was (zoals ik al had gedacht) nog steeds allemaal prima.
En heb nog even een extra echo gehad om te spieken (ze konden het niet helemaal goed voelen) of ie wel echt nog steeds in een stuit ligt en ja dat is nog steeds zo haha!
Dus morgen gewoon naar het zkh voor de versie poging. En die regie behouden klinkt echt heel prettig!

Verder ben ik afgelopen weekend verrast met een babyshower! Heel leuk en totaal onverwachts.
Tralalalala
Hoi allemaal,

Goed om te lezen hoe het nu allemaal met jullie gaat.
Wegens een medische indicatie van het kindje moet ik ook een keizersnede @krullenbol @missmajorie. Deze staat ingepland voor 19 maart, omdat ik ook al vrij veel vruchtwater heb (zonder een verdere medische oorzaak overigens). Daarnaast ligt ze ook in een stuit, wat qua herstel voor mij niet veel zal uitmaken maar de keizersnede zal dan als ze niet meer draait iets anders gedaan worden en bij vervolg zwangerschappen zit ik nu standaard bij de gynacoloog (wat ik overigens prima vind).

Dus nu ben ik voornamelijk bezig met voorbereiden op aanstaande maandag. De procedure erna zal nog pittig worden, omdat ze sowieso geopereerd moet worden, maar de prognoses zijn nog steeds zeer aanwezig dat de kans groot is dat het bij een litteken bij haar stuit blijft en ze er verder niks aan over houdt.

Gelukkig heeft vriendlief voor na de 19de sowieso een maand zorgverlof opgenomen zodat ie voor mij en zn dochter kan zorgen.

Heel veel succes met de laatste loodjes allemaal dames. Na de 19de zal ik een poos off the radar zijn, puur vanwege de ziekenhuisopname van onze dochter, maar zodra ik meer weet horen jullie van mij.
Soulsister heel fijn om van jou weer een update te lezen! Heel erg begrijpelijk dat je even off radar gaat zijn! Alle zorg moet dalijk voor jou en je kindje zijn en forum is dan niet belangrijk. Wel fijn om later nog een update te krijgen!
Heel veel succes maar jullie zijn in goede handen!

Ook even van mij een update:
Gisteren de versiepoging gehad. Eerst een half uur aan ctg en daarna echo. Eigenlijk was alles gunstig. Genoeg vruchtwater, goede ctg, nog niet ingedaald enz. Daarna een weeënremmer ingespoten gekregen, man dat vond ik echt verschrikkelijk! Je krijgt er een heel erg opgejaagd gevoel van en een retesnelle hartslag.
Gyn heeft 4 pogingen gedaan maar net als de billetjes mee wilde gaan hield meneer zn hoofdje gewoon waar ie was ;)
Er was dus maar weinig beweging in te krijgen. Helaas pindakaas en niet gelukt dus.
Daarna weer ruim half uur aan de ctg en zelf ook hartslag en saturatie/bloeddruk in de gaten houden.
Hartslag bleef echt hoog en ook bovendruk van bloeddruk was wederom hoog. Ik voelde me ook heel erg beverig. Maar dat was het enige, verder geen klachten dus we mochten op ons gemak rustig gaan.
We zijn lekker wat gaan eten en drinken in zkh restaurant en daarna rustig naar huis gegaan.
Heb gisteren de rest van de dag het gevoel gehad een marathon met hindernissen te hebben gelopen, helemaal op was ik. Nu een heel erg beurs gevoel in boven en onderbuik.

Na het weekend hebben we gesprek met gyn over hoe en wat nu verder, vaginale stuitbevalling of keizersnede. Heb wel voorkeur maar gaan van het weekend nog de voors en tegens van beide naast elkaar zetten.
Tralalalala
@Soulsister, wow wel heel spannend allemaal! Veel succes met voorbereiden en natuurlijk alle goeds gewenst voor de 19e en de tijd erna voor jou en je kindje!!
Komt vast goed :daisy: :cheer2:

@Krullenbol, jammer dat het bij jou ook niet gelukt is, stel eigenwijze kindjes! Ja, die weeënremmer is wel gek spul, het scheelt dat van mezelf m'n hartslag en bloeddruk laag is, waardoor het denk ik minder heftig binnenkwam dan bij jou. Na de versie was ik wel blij dat de buik even wat zachter was en niet meteen helemaal beurs voelde (dat kwam idd erna..).

Succes met afwegen!

Hier naar de gynaecoloog geweest en definitief gekozen voor keizersnede. Het kindje heeft ook een hoofdje wat aan de grotere kant, waardoor de kans op alsnog een keizersnede tijdens de bevalling heel groot zou zijn en al met al voelt het als het beste voor het kindje.

Ze plannen de keizersnede tegenwoordig vanaf week 39 in, dus zeg tussen 39 en 39+6. Dat vind ik wel spannend, gezien de kans best groot is dat het kind zich eerder aandient. Aan de andere kant, wel goed, want dan is het kindje er meer klaar voor. Je zou toch niet weten wat je overkomt als je zo nog lekker ligt te chillen en opeens gaat het dak er af o_o :mrgreen: We hebben wel voorkeur gegeven voor zo vroeg mogelijk erna (26 of 27 maart, dan ben ik 39+2 en 39+3) omdat de keizersnede dan gepland en in alle rust kan verlopen.

Ze hebben me verteld dat ook als ie eerder komt ze er alles aan zullen doen de sectio zo 'gentle' mogelijk te laten verlopen. Dus met ruggenprik en met dat na korte medische check hij al bij je kan komen liggen terwijl ze je hechten. Alleen kan ie dan wat minder lang bij je liggen, omdat er geen extra verpleegkundige is vrijgepland. Dit is overigens allemaal van het Diakonessenhuis Utrecht, het zal wel voor ieder ziekenhuis anders zijn.

Goed, na een hele bak info dachten we een datum te gaan plannen, maar dat wordt komende dinsdag ("hoogstwaarschijnijk") ingepland bij de anesthesist.

Het is nu echt aftellen. Dit weekend kleertjes wassen en kledingkast netjes inruimen, geboortekaartjes af maken, wat tekenen, series kijken, sloffen, even de stad in. Want ik zal en moet even de stad in, ingepakt als op een noordpool expeditie :-D

Succes allemaal :cheer2:
Hi meiden, eindelijk een update, ik kon me er telkens niet toe zetten om te schrijven maar heb meegelezen! Vandaag 37 weken, heel gek idee dat ze nu zou mogen komen! :-D Maar ook heel fijn, weer een mijlpaal bereikt. Echter, het kan ook nog 4 tot 5 weken duren haha, dat lijkt dan weer lang!

Alles gaat goed, merk wel echt (@Maisnon, herkenbaar wat je zegt!) een verschil sinds 2 weken. Heb meer kwaaltjes (rare pijntjes, meer rugpijn, pijn in bekken na lang liggen, zware buik etc) en minder energie, slapen is ook minder. Ben veranderd van een avond naar een ochtendmens! 3 weken terug moest ik wennen dat ik verlof had en miste ik m’n werk wel (althans, ook het sociale aspect) en nu ben heel blij dat ik niet meer hoef te werken en geniet ik er volop van! :thumbsup:

Veel lunch/koffiedates met vrienden, probeer iedereen nog even gezellig te zien en te spreken, voordat de baby er straks is. Tussendoor probeer ik het zo relaxt mogelijk te houden, languit op de bank, veel lezen, maskertje, tijd voor dingen nemen.. Ben nu ook bezig een zwangerschapsmassage te regelen (cadeautje voor m’n verjaardag die er ook nog aan komt), daar heb ik toch zo’n zin in :biggrin: . Geniet ook wel van het alleen zijn, stilte voor de storm haha ;) En verder bezig met schoonmaken (ze noemen het nesteldrang maar zo ervaar ik t niet, het is meer dat ik eindelijk tijd heb om dat fornuis bv te poetsen :rofl: ) en rommelen in huis en de laatste regeldingen (bv adressenlijst). Heerlijk om voor alles tijd te hebben.

Gister hadden we de proefdruk van het kaartje binnen, ben er zo blij mee! :heart: Nog een paar aanpassingen maar tis echt superleuk geworden, bijna jammer dat ik het nog niemand kan laten zien haha!

Ik heb trouwens een prima nachthemd gevonden bij Zeeman voor 5 euro! :P Donkerblauw, korte mouwen, geen tekst, gewoon prima! Geen knoopjes, maar die missie heb ik opgegeven. Hoewel @Bjorg dat klinkt als een goede oplossing! Helaas ben ik niet handig met naaimachine en moeders ook niet haha! Ik denk, na wat voorlichtingsavonden over bevallen, dat dat ding uiteindelijk gewoon uit gaat bij het persen om dat je het dan fucking heet hebt haha en het niks meer kan schelen. Maar heb ook nog een hemdje die ik makkelijk naar beneden kan schuiven, dus meerdere opties om te kiezen.

Veel stuitliggingen hier! Succes en sterkte allemaal met de afspraken en onderzoeken, best pittig kan ik me voorstellen! :-* Ik heb alleen controles bij de VK en die duren nog steeds maar 10 min. Ze ligt goed voor de bevalling en verder geen bijzonderheden, hopelijk blijft dat zo t/m de bevalling:D ik vind het nog steeds spannend maar kijk er niet meer zo tegen op. Vooral de weeën denk ik, kom maar op, ik ga ervoor. 2 uur lang persen daarentegen, dat lijkt me heftig! En het enige wat ik heel stom vind is de kans op ontlasting bij de bevalling (die is groot, nooit echt gerealiseerd, wel heel logisch gezien het verhaal maar blegh). Op het moment zelf zal het me niks kunnen schelen (kind.moet.eruit.!) maar als ik er nu aan denk.. maarja het moet maar he! :facepalm:

Oja nieuwe vraag: doen jullie iets extra om jullie matras te beschermen? Omdat je vliezen 's nachts kunnen breken? je hebt zo'n mastras onderlegger maar dat kraakt en zal wel niet lekker slapen. Ik zit te denken of ik daar nou iets extra's voor moet gaan regelen of niet en zo wat..

@missmajorie,
Spannend nog even dus qua datum! Je vroeg naar opvang he. Ik woon in A'dam en vond het ook even spannend of ik een plek kon krijgen. Had me ingeschreven voor 4 locaties in okt. Heb nu 2 plekken toegewezen gekregen dus nog even kiezen (maandag rondleiding op 1 van de nieuwe locaties die nu af is). Wij doen in eerste instantie 2 dagen, mn vriend werkt in de horeca en gaat op zaterdag werken. Dus hij doet 2 dagen doordeweeks en ik 1 dag (werk 32u). Als ze dan wat ouder is, dan gaat hij weer doordeweeks werken en zal ze 3 dagen gaan.

@soulsister:
succes en sterkte komende dagen om je voor te bereiden op maandag, spannend, heel gek ook lijkt me maar straks heb je gewoon je dochter in je handen! Dat is een fijn vooruitzicht. Sterkte ook voor je kleine meid met de operatie, en straks beide alle rust pakken om te herstellen!

@krullenbol, jeetje wat een gebeuren allemaal, jammer dat het niet gelukt is, dus nog even afwachten wat het gaat worden. Succes en sterkte met alle voors en tegens, veel wijsheid gewenst!

@iedereen, de laatste paar weken gaan in... straks hebben we allemaal een baby, woah!! O_O :yes: :cheer: heel veel succes allemaal, sterkte iedereen met bevallen, hoop dat het voor iedereen zo goed mogelijk verloopt met gezonde blije baby's en we straks allemaal genieten van die kleine in onze armen!! Ik heb daar toch zo'n zin in!
Hi allemaal,

Meegelezen maar geen minuut tijd gehad om te reageren.

welkom miss Marjorie!

Wat een eigenwijze babies die allemaal met hun billen naar beneden liggen Haha. Jammer dat bij jullie beide de versie niet gelukt is. Uiteindelijk komt hij/zij er toch wel uit links of rechtsom maar was fijn geweest als je niet over opties hoeft na te denken en gewoon kan wachten tot de bevalling zich aandient.

Soulsister, heel veel succes maandag! Wow je bent de eerste denk ik van onze groep die mama wordt! Ik wens jullie heel veel sterkte toe en dat ze maar snel na de operatie mag opknappen en mee naar huis mag.

Hier alles goed! Wij zijn inmiddels verhuist. Was ook hele bevalling op zich Haha. Stond ik daar met 35 wkn op een trap te verven. Ik mag echt in mijn handjes knijpen met hoe makkelijk mij deze zwangerschap af gaat. Weet niet wie het vroeg maar voel me nog steeds fantastisch. Heb 0 klachten, behalve dat omdraaien in bed wel als een soort expeditie voelt. Gelukkig maar want wij zijn van sochtends 8 tot savonds 22 bezig met uitpakken, inrichten, wassen, kamertje als een malle in orde maken, klusjes in huis aan het doen en dan nog alle controles hier in ziekenhuis en cursus.

Ik moet nu elke week komen bij onze gynacoloog. Hier hebben we 6 mensen bij de bevalling o_o
Gynacoloog, assisistent gynacoloog, verloskundige (maar die is er alleen voor mij tijdens het hele proces), anesthesist (mocht ik ingeknipt worden zet hij lokale verdoving, ik wil namelijk zonder pijnmedicatie bevallen, ben de enige in mijn hele cursus groep van 25 vrouwen Haha), neonatoloog en assistent van neonatoloog. Nou ja en partner natuurlijk Haha.
Ik was hier niet zo blij mee maar dit is het protocol hier en daar kan ik dus echt niet onderuit.

Voordeel is dat alle dingen waar jullie over na moeten denken ik niet hoef Haha. Alles voor de baby is daar, krijg luiers, doekjes, kleding voor de eerste dagen, kraamverband, etc etc. Tijdens de bevalling krijgen partner en ik operatie kleding aan (hoef dus niet na te denken over nachthemd) aangezien de bevalling hier altijd in een operatiekamer is in het geval er ingegrepen moet worden willen ze dat alles al zo steriel mogelijk is en voor handen.
Ik heb gelukkig een hele fijne gynacoloog waarmee ik heb afgesproken dat kindje zo lang mogelijk (hij gaat proberen 30 min) bij mij mag liggen na de geboorte en pas dan mee gaat voor checks en inentingen.

Hij gaat mee samen met mijn vriend en die gaat ervoor waken dat ze heb niet in bad doen. Ik hoef hem niet gewassen en gekamd als een kadootje terug, ik wil hem gewoon zo snel mogelijk weer bij mij me hebben om gelijk te starten met borstvoeding en huid op huid contact. En daarna gaan we heerlijk met zijn drieën naar ons kraamhotel voor een aantal dagen waar alle specialisten etc langs komen en familie en vrienden ook kunnen komen.

Het is hier gelukkig eindelijk koeler rond de 25 graden erg fijn als je met zo’n dikke buik rondhobbelt.
Afgelopen week laatste echo gehad en menr ligt er perfect voor heerlijk tegen mijn buikslagader aan met zijn hoofdje. En het is een lange slanke baby. Hij wordt nu met 37 weken op 2600 gram geschat maar met lange ledematen Haha we gaan het zien.
Soulsister, heel veel succes vandaag! Wat lijkt het me bijzonder dat jullie eind van deze dag jullie kleine meisje kunnen bewonderen! Ik hoop dat de operatie die jullie dochter straks moet ondergaan goed lukt en dat jullie een goed herstel hebben.Wat fijn dat je man zo lang thuis kan zijn om voor jullie allebei te zorgen.

MissMarjorie, spannend dat jij ook al ongeveer weet wanneer het gaat gebeuren! Ik hoop dat jullie morgen inderdaad de definitieve datum kunnen prikken en dat het dan een beetje begin volgende week kan. Geniet nog maar lekker dan deze laatste week dat de baby nog lekker in je buik zit!

Krullenbol, jammer dat de versie ook bij jou niet gelukt is. Er zijn inderdaad heel wat eigenwijze kindje aanwezig hier die met het hoofd omhoog blijkbaar een stuk fijner vinden liggen! Hebben jullie het afgelopen weekend nog kunnen gebruiken om zelf een voorkeur te bepalen of wel of geen keizersnede?

Traveler, ook goed om weer eens van jou te lezen! Fijn dat je wat minder op ziet tegen de bevalling. En die ontlasting... Er was ook een moment dat ik me dat realiseerde (ook nooit eerder over nagedacht), maar heb het nu ook wel weer losgelaten. Het kan er nou eenmaal bij horen. Ik denk dat ik uiteindelijk degene ga zijn die er het minste last van heeft als dat inderdaad gebeurd ;-)

Over matras bescherming: Ik heb een waterdichte molton gekocht bij de action voor een paar euro. Er zat ook een zeiltje in het kraampakket van de verzekering, maar deze molton heeft elastiekjes om om je matras te doen, zodat hij iets minder schuift. Ik had hem eerst op het matras met alleen een hoeslaken, maar daardoor ging ik echt ontzettend zweten. Nu een gewone molton er over heen en dan pas een hoeslaken, en dat is prima. Het voelt/klinkt wel iets anders dan normaal en hij schuift alsnog een beetje, maar ik vind het voor een paar weken prima te doen.

PKT, goed te horen dat bij jullie ook alles goed gaat en jullie verhuisd zijn. Dat zal wel een hele onderneming zijn geweest! Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet aan moet denken om met 35 weken nog volop te klussen, ook al voelde ik me best prima. Maar gelukkig dat het jou wel gelukt is, het lijkt me een goed gevoel geven om zo veel als mogelijk al voor de bevalling gedaan te hebben.
Bevallen met 6 mensen rond je bed.... Tja, blijkbaar hoort het er daar bij? Het klinkt alsof je nu een goede middenweg hebt afgesproken tussen wat er daar gebruikelijk is en wat jij zelf graag zou willen.

Hier gaat alles rustig. Steeds meer harde buiken, maar verder nog rustig van binnen. De verloskundige schatte (door voelen) afgelopen week dat ze wat aan de grotere kant is, en rekent op 7-8 pond. Niet gek, want ik was als kind ook groot en zwaar (nu niet meer hoor), wat invloed blijkt te hebben. Maar geen reden tot zorg wat haar betreft, want 'dat kan jij prima baren', haha. Ik maak me er ook geen zorgen over hoor, maar blijkbaar krijgt ze die vraag wel vaker.
Ha ladies,

Hier ook weer even een reactie! Ik lees mee, maar geen tijd of puf om te reageren soms. En dat in je verlof haha. :biggrin:

@Soulsister wat een bijzondere dag voor jullie vandaag. Jullie kindje gaat geboren worden! Wel heftig en spannend dat ze direct geopereerd moet worden. Gelukkig zijn de vooruitzichten goed. Durf te vertrouwen op de medici en op je sterke meisje! Heel veel succes en sterkte de komende tijd. Ik kijk uit naar je berichtje.

@krullenbol een lekker eigenwijze baby dus! Jammer dat het niet gelukt is om te draaien. Klinkt echt wel als een heftige ingreep zeg. Zijn jullie er al uit wat te doen met de bevalling?

@MissMajorie welkom! Heftig dat je moet kiezen voor een keizersnede, maar klinkt als een goed afgewogen keuze. Gek idee dat je dan gewoon de datum van je bevalling weet. Ik vind het ook heel raar nu om het niet te weten (ik ga natuurlijk bevallen), maar dit is misschien nog wel gekker. Of hij komt eerder natuurlijk, maar dan laat je je gewoon op die trein meevoeren. Ook dan komt alles vast goed!

@Maisnon voedingsbeha’s: ik heb me laten adviseren door een pas bevallen vriendin en een verkoper. Ik heb er nu twee zonder beugel van de Prenatal aangeschaft. Je cup is nu redelijk vergelijkbaar met straks, je moet alleen rekening houden dat het nog wat groter wordt (dus liever aan de ruimte kant in de cup). Je omvang wordt juist iets kleiner, dus hij moet nu passen op de uiterste stand, dan kan je hem later weer insnoeren (dus liever aan de krappe kant in de omvang). Ik heb nu een redelijk stevige, maar wel zonder beugel gekocht. Ik ga straks kijken hoe het gaat met borstvoeding en of ik het dan nog nodig vind om er een paar met beugel bij te kopen. Ivm wandelen e.d. wil je ook wel wat ondersteuning. De eerste weken in je kraambed/thuis is het juist fijn als het niet knelt, ook ivm stuwing. Voor ’s nachts heb ik twee voedingshempjes gekocht. Daar zit iets een bandje onder je borsten (klein beetje steun) en verder is het fijn dat je shirt niet helemaal omhoog hoeft bij het voeden (ook straks kan je die gewoon onder je gewone kleding aan).
Enne, die bevalling kan jij! Een grote baby kan prima, omvang hoofdje is toch het belangrijkste ;-)

@ PKT Heftig zeg nog zo’n complete verhuizing en klusperiode. Ik zou er niet aan moeten denken maar elke zwangerschap verschilt natuurlijk zo! Daarom super fijn dat je helemaal geen klachten hebt! En straks zit je lekker met je baby in je nieuwe huisje. Wat een heerlijk vooruitzicht! Wel een enorme batterij aan mensen bij je bevalling zeg. Nou ja, waarschijnlijk boeit het je op dat moment niet meer. Er staat in ieder geval genoeg medische specialisten voor je klaar, dat is ook wel een veilig gevoel! En super dat je van die goede afspraken hebt kunnen maken. Ze zullen wel denken gekke Hollander ;-)

@Traveler fijn dat je zo geniet van je verlof! Inderdaad even afkicken van je werk, maar zo heerlijk om alleen maar met jezelf en de baby bezig te zijn. En inderdaad om iedereen nog ff te zien voor de hectiek los barst! Ik vind de dagen echt snel gaan, vooral door mijn eigen trage tempo. Heerlijk zo’n massage, geniet er van!

Met mij gaat het verder goed. Alles gaat zijn gangetje, ben nu 38+3. Elke week naar de verloskundige, morgen weer. De buik en baby groeien goed en ze ligt lekker ingedaald met haar hoofdje. Dat is overigens wel te merken. Als ze gaat bewegen kan je merken dat er echt geen ruimte meer is. Zit ik weer met een paar dikke billen onder mijn ribben waardoor ik niet voorover kan buigen, hahaha.
Soms ook wel ongemakkelijk/pijnlijk hoor als ze aan het bewegen is. En als ze de hik heeft voel ik dat door mijn hele onderlijf heen, heel gek gevoel. Soms wel flinke steken in mijn schaambot, schijnt ook door de indaling te komen. Dan kan ik echt even geen stap verzetten. Verder heb ik echt wel steeds vaker harde (pijnloze) buiken. De voorbereidingen zijn begonnen...Verder merk ik het echt aan mijn rug, ver lopen en lang staan gaat sowieso niet meer. Met sporten en massages van vriendlief probeer ik de spieren een beetje soepel te houden.

Nesteldrang: heb ik wel een beetje. Maar meeste mag ik niet ivm rug en bekken. De haptonoom zei: als je rare ideeen krijgt, ga je net zo lang in een hoekje zitten tot het over is, hahaha. Of je regelt personeel! Nou dat laatste doe ik dan maar. Onze schoonmaakster heeft onlangs alles lekker van boven tot beneden onder handen genomen. En mijn vriend heb ik dit weekend de voegen in de badkamer laten schrobben haha. Wat een schatje is het toch. Heerlijk gevoel, klusjes klaar!

Bevalkleding: Ik heb een simpel ruim t shirt gekocht bij de Hema, op advies van m’n zus en vriendinnen (zwart ivm de vlekken haha). Tijdens het persen gaat die onderkleding toch uit en als ze geboren is schuif ik dat shirt zo naar boven of doe hem uit. Verder heb ik mijn zwangerschapsjoggingbroek en trui mee voor na die tijd, een schone ruime pyjama als we evt een nachtje moeten blijven. En grote onderbroeken voor dat kraamverband! Dat is wel een gouden tip denk ik.

Die ontlasting maak ik me geen minuut druk om trouwens. Mijn darmen zijn gevoelig dus ik vermoed zelf dat ik alles wel kwijt ben in de ontsluitingsfase, dat schijnen trouwens veel vrouwen te hebben. En anders komt het maar mee. Ze houden er een doekje voor de hygiene en ruimen het meteen op. Wat denk je dat die artsen/verloskundigen allemaal al niet gezien hebben? Ik denk ook oprecht dat je er op dat moment geen seconde aan denkt.

Matrasbeschermer: ik heb een ledikant formaat waterdicht molton gekocht bij de Hema. Dat ding uit het kraampakket 2 nachten geprobeerd: wat een drama. Ik zweette me dood. Die molton leg ik over dwars onder mijn billen (onder gewone molton en hoeslaken). Dit is ruim zat (net zo groot als dat ding uit het kraampakket ongeveer). Zo lig je ook niet overal te zweten. Dit is nog wel wat warm maar echt prima te doen. En kan deze straks mooi de kast in als reserve voor het kinderbedje.

Succes allemaal met de laatste loodjes en de bevalling. Nog even en onze baby’s zijn er!! :cheer:
Hallo allemaal!

We hebben een datum, de 26e :cheer: Dan ben ik 39+2, dus we gaan duimen dat ie tot dan netjes blijft zitten :cheer2:
Nu even een hele bak informatie tot ons nemen, het is niet niks, zo'n keizersnede. Wel heel fijn dat ze de gentle sectio procedure doen en je daarna in een gezellige geboortesuite in het ziekenhuis met z'n drietjes mag verblijven tot je ontslagen wordt!

Dank iedereen voor de goede wensen :daisy:

@traveler, fijn dat het verlof inmiddels bevalt. En inderdaad je hebt het ook wel echt nodig! Klinkt alsof je de laatste weken goed inricht :)

Betreft dingen als ontlasting bij bevalling, tja, het idee is genant, maar ik denk dat het beste is daar tevoren zo min mogelijk bij stil te staan. Als het eenmaal zo ver is, dan is het denk ik een absolute bijzaak :)

Klinkt goed, hoe je de kinderdagopvang hebt bedacht.

Wij zetten hem aanvankelijk op 2,5 dag en kijken of we het daarmee redden. Ik werk fulltime als zelfstandige aan huis en manlief werkt 4 dagen. Gezien ik uren moet maken met het maken van kleding (wat alle concentratie nodig heeft) en nogal eens op pad moet naar bv de groothandel, heb ik die tijd wel echt nodig. Verder zullen de schoonouders 1 middag per 1 of 2 weken komen :)

@PKT, het blijft hip hoe mobiel je bent gebleven! Wel heel fijn als je zoveel te doen hebt :) Ik zou wel proberen vanaf nu het echt een tandje terug te draaien, maar wellicht dat je dat zelf het beste aanvoelt!
Wat een parade om je bed. Wel tof dat er zoveel geregeld is :D

@maisnon, fijn dat alles ok gaat :) Wel spannend dat ie wat zwaarder is, maar aan de andere kant ook mooi en ook goed dat ze er in vertrouwen dat dat je goed af zal gaan :-) Harde buiken is erg herkenbaar. Veel rust nemen en zo min mogelijk bukken of gaan zitten/opstaan helpt ietsje!

@browneyes Fijn dat het goed gaat en het hoofdje mooi ingedaald is! Minder dat het weinig comfortabel is. Die hikjes merk ik ook nogal goed ja, ik vind het stiekem superschattig :biggrin: Sterkte met alle lichamelijke ongemakken. Klinkt alsof je een wijze haptonoom hebt overigens :-D

@voedingsBH, ik heb er nu eentje, maar verder wacht ik even af wat "the ladies" doen na de bevalling. Ik schat inderdaad een omvang smaller en een cupmaat meer. Ik heb nu een vrij ruime qua omvang, omdat het kind nog zo hoog zit en alle druk dus niet fijn is.

@matras: Tja, we hebben gewoon zo'n onderlegger van het kraampakket en die ligt er nog niet onder, maar wel in een doos direct naast het bed. Ik ben bang niet te slapen als iets broeierig of knisperend is. Misschien toch die molton scoren...

@looks Wij zijn ook benieuwd naar het uiterlijk van kindje! Hij was 2750 gram met 37+5 week. Wat groter hoofdje, wat smallere torso, ledematen op schema. Manlief is lang en heel smal, ik een kleine zandloper (behalve nu :mrgreen: ), dus het kan van alles worden! We zijn allebei bleekscheten qua huid, maar haar en ogen kan ongeveer alles. Hij heeft donker haar en bruin/groene ogen, ik blond met blauwe ogen. Binnen ons gezinnen heb je blond, bruin, donkerblond haar en ogen in groen, grijs, blauw en bruin. Rood haar zit ook nog in de familie. We vinden alles best en tja, het zal in de loop der tijd meestal pas echt duidelijk worden :)
Hebben jullie al enig idee wat het 'keuzemenu' is? :-D

Succes wederom allemaal :thumbsup:
anoniem_352240 wijzigde dit bericht op 22-03-2018 10:24
34.11% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven