Uitgerekend van 1-15 april 2018

04-08-2017 22:57 1317 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven we over onze zwangerschap; we zijn allemaal uitgerekend tussen ongeveer 1 en 15 april 2018.

Hier is het topic voor als je tussen 16 en 30 april bent uitgerekend: Uitgerekend 16-30 april 2018 (klik)

Wanneer je je gegevens wilt aanpassen:
Gebruikersnaam: Aprilbaby
Wachtwoord: stuur Saga_Röversdotter een privébericht voor het wachtwoord

Als je een aantal weken niet meer meeschrijft zonder bericht, word je uit de tabel gehaald, zodat het overzichtelijk blijft. Je kunt natuurlijk altijd terugkomen!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = 20-weken echo gehad
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Browneyes88 29 Eerste 30 maart Meisje - :duckie: :heart: op 19-8
Hartje04 27 Tweede 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Mk mrt '14; jun '17
Maisnon3 33 Eerste 31 maart Meisje - :duckie: :heart: op 16-08
MA jul 2016;
Mk dec '16; feb '17
MissMarjorie 36 Eerste 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Soulsister76 Eerste 5 april Meisje - :duckie: :heart:
Traveler84 33 Eerste 7 april Meisje - :duckie: :heart: op 13-09
Evaviva 35 Tweede 8 april Meisje - :duckie::heart:
PKT 33 Eerste 10 april Jongen - MA mei '17
:duckie: :heart: op 22/8
Jo_86 31 Eerste 12 april Jongen - MK 2016
:duckie: :heart: op 18-8
Krullen-bol 27 Eerste 12 April Jongen stuitligger / 14-03 draaipoging zkh :duckie: :heart:
Mugh 31 Eerste 12 april Jongen - :heart:

:hug: Zwanger0418
:hug: Srs
:hug: Verybueno

Liedjepiedje, Yeti86, Liefhuisje, Marloes 271, April2018april, Jenthe007: omdat jullie je afgemeld hebben of langer dan een maand niet geschreven hebben zijn jullie uit de tabel gehaald. Je mag natuurlijk altijd terugkomen!
anoniem_352057 wijzigde dit bericht op 09-03-2018 12:53
44.43% gewijzigd
Twee weken alweer! Wow. Zo'n gek idee dat er in deze groep nu baby'tjes zijn nadat we best lang met elkaar geschreven hebben. Wat heerlijk dat je man zolang thuis kan zijn Maisnon! Gaat je lichamelijke herstel ook goed?

Ik vergeet soms even helemaal dat er straks een echte baby is, nu zo bezig met zere benen, zware buik en pijnlijke bekken. We hebben nog gezwommen deze week. Zo lekker om even niet het gewicht te dragen.

Hopelijk vandaag en vannacht weer wat meer slaap Maisnon!
Pippalotta zo herkenbaar dat ik met al het wachten soms even vergeet dat er straks een baby is.

Lijkt me best heftig dat wachten als je last hebt van je bekken etc.

Maison, fijn te lezen dat ze al zo lekker slaapt. Is voor dat maaien van haar armpjes inbakeren niet iets? Wij hebben een puckababy mini daarvoor aangeschaft omdat ik ook verwacht een hele drukke baby te krijgen Haha.

Hier gaat het hele zwanger zijn me nog steeds iets te makkelijk af (als ik al die verhalen om me heen hoor en lees) ik denk dus dat de bevalling exht een hel gaat worden als die al ooit een keer gaat beginnen.

Helaas laten ze me hier niet langer dan tot 41.3 doorlopen dat is gewoon echt onbespreekbaar helaas. Meeste vrouwen kiezen ervoor zelfs om al ingeleid te worden voor de 40 wkn en de meeste gynaecologen gaan al niet over de 40 wkn dus ben erg blij met die van mij die erom bekend staat om een bevalling op de meest natuurlijke manier te laten verlopen met zo min mogelijk ingrijpen. Maar ja als hij niet wil :(. Ik wordt dan nog liever gestript bij 41 weken in de hoop dat het de boel in gang zet dan dat ik bij 41.3 wordt ingeleid. Wil namelijk zo graag zonder ruggenprik bevallen maar naar wat ik heb gehoord weet ik niet of ik dat kan met een weeenstorm wat je toch vaak wel hoort bij inleiden.
Lastig PkT, die strenge protocollen! Is er geen andere pijnstilling daar dan ruggenprik? Dat je niet direct het zwaarste middel hoeft te nemen? Wij hebben voor NL al een hele ruimdenkende VK.. dus kunnen ook.na 42 weken gewoon wachten en thuis bevallen als we willen met haar steun. Scheelt wel stress. Ik hoor ook van haar dat vrouwen met name gestresst raken van de omgeving die telkens vraagt of iemand nog steeds niet bevallen is.. terwijl na 41 voor 1e kind heel gemiddeld is. Mag je wel gewoon bewegen of moet je ook aan een ctg?

Ik denk niet dat je een zware bevalling krijgt als je een fijne zwangerschap hebt ;) Bij jou was het begin heel zwaar toch? Herinner ik me nog. Met misselijkheid enzo. Fijn dat je het nu beter hebt!
PKT, ja, ik ben nu ook aan het overwegen of inbakeren misschien helpend kan zijn, zowel voor haar als voor ons. Ben er nog niet uit of een bakerslaapzakje zoals de puck a baby voldoende zou zijn of dat we dan echt inbakeren gaan proberen.

En even over pijnstilling tijdens de bevalling: ik wilde dit ook liever niet, maar na een paar uur heftige weeën waarbij ik me afvroeg hoe ik dat in hemelsnaam nog uren ging doen toch gekozen voor pijnstilling. Daar heb ik achteraf geen seconde spijt van gehad. Er waren verschillende opties, ruggenprik of een morfine achtig pompje. Ik heb bewust wel voor een ruggenprik gekozen, omdat de morfine ook bij je baby zou komen en haar suf/misselijk zou kunnen maken. Dat wilde ik in ieder geval niet. Prima dat ik zelf hulp nodig had om de pijn te handelen, maar wilde dat het haar zo min mogelijk zou beïnvloeden. Bij een ruggenprik voel je de weeën wel minder als bij de morfine (behalve dat dat voor mij niet opging omdat hij een beetje scheef zat). Maar ik kan me andere overwegingen ook heel goed voorstellen. Wat mij vooral is bijgebleven is dat ik blij ben dat ik me niet heel erg heb verzet tegen pijnstilling, omdat het er echt voor gezorgd heeft dat ik het de rest van de dag, inclusief twee uur persen, vol heb kunnen houden.
Hiermee bedoel ik absoluut niet te zeggen dat iedereen maar moet bevallen met pijnstilling (integendeel, volgende keer zou ik het eerst weer zonder proberen), maar wel dat het soms dus echt helpend kan zijn. En ik blij ben dat ik het vooraf voor mijzelf niet helemaal had uitgesloten, daarom viel het me denk ik niet tegen en kijk ik er nu met een goed gevoel op terug.

Maar voor nu zal ik voor je duimen dat je bevalling gewoon spontaan begint, je niet ingeleid hoeft te worden en je geen pijnstilling nodig hebt!
Hi maison,

Fijn om dit te lezen! Ik sta er ook zo in gelukkig. Ik ben niet tegen pijnstilling, ik sluit ook niet uit dat zelfs met een spontaan op gang komende bevalling, ik hier niet voor zou kiezen. Ben tenslotte nog nooit eerder bevallen en heb geen idee wat me te wachten staat Haha.

Tja lastig, kan je hier ook weinig advies in geven nog maison, zou wel willen Haha. Ik heb bewust voor de puckababy gekozen om die eerst te proberen omdat ze dan nog wel een beetje kunnen bewegen. En van de vele goede ervaringen van mijn vriendinnen. Heb er eentje van mijn vriendin om eerst te proberen als het wat is. Als het werkt koop ik gewoon bij.

Pippalotta, tja het is niet anders dan accepteren dat de protocollen hier zijn zoals ze zijn. Volgens mijn gynacoloog worden de meeste babies geboren in week 40 dus hij zegt ook je hebt nog een week grote kans dat hij er voor die tijd is. Ik lig wel aan ctg in ziekenhuis maar kan gewoon rondlopen als ik wil. Het is een mobiele. Vind ik zelf best fijn eigenlijk uiteindelijk is voor mij het belangrijkste dat hij ok is en niet dat ik het meest comfortabel ben.

Kan me die stress best voorstellen waar je vk het over heeft. Mijn familie is gelukkig heel afwachtend (terwijl die op meer dan14 uur vliegen wonen) maar de familie van mijn vriend niet en dat geeft me best wat druk. Die komen nu constant over (wonen 4 uur rijden van de hoofdstad, waar wij wonen). Ik heb het liefst dat ze dat niet doen en wij ze vertellen wanneer wij er aan toe zijn om ze te ontvangen. Maar ja je kan ze ook moeilijk verbieden om te komen en ergens is het ook wel schattig dat ze er zo naar uitkijken.
Heb alleen met mijn vriend afgesproken dat ze pas komen als ik dat wil en dat kan zo maar pas na 24 uur zijn. Het is onze zoon en wil eerst samen met vriend even helemaal alleen van hem genieten.
Hoi hoi,

ik ben echt blij met al jullie geboorteverhalen. Vooral te horen dat jullie er al met al zo goed op terug kijken. Sta er hetzelfde in als Maisnon en PKT qua pijnstilling, maar toch goed te lezen dat er ook zo meegedacht wordt vanuit de medische hoek. Ook zoals jouw verhaal Traveler over de borstvoeding en de kraamtijd. Het klinkt allemaal zo als een rush, kan me er niets bij voorstellen nu ik hier nog voornamelijk in de bank hang en niets doe.

PKT, die nieuwsgierigheid en uikijken naar het vansthouden ken ik! Ben nu 40+1, en had nooit verwacht dat ik de uitgerekende datum zou halen maar dat is dus gelukt. Maar daarnaast herken ik me ook enorm in alle vragen en berichtjes. Sommigen zijn echt heel leuk, waarderen het ook als ik pas na een halve dag antwoord en anderen zijn echt zo zeurderig en nieuwsgierig. Die laat ik ook links liggen, ze zoeken het maar uit. Al kwam ik er net achter dat op mijn oude baan (waar ik nog 1d per week soms ben) het verhaal de ronde deed dat ik al bevallen was, en dat ik spontaan boze oude collega's had die vonden dat ik wel even had kunnen berichten... euhh ja dat was ook gebeurd, maar dan wel als het geboren is en niet eerder...

Ach ja, we wachten hier nog even verder. Elke dag probeer ik het huis even uit te zijn, even weg en genieten van de vrijheid die er nog is. Vk was ook erg relax en die heeft ook zoiets van: geniet en we horen wel van je als er wat gebeurd. Zo niet, dan zien we volgende week wel weer verder. Erg prettig.
Mugh ik kan even naar een zwembad echt aanraden. Niet baantjes trekken, maar gewoon even in het water zijn en niet al het gewicht voelen.

Ik ben ook niet tegen pijnstilling ofzo, lijkt me alleen maar goed om te gebruiken bij dreigende uitputting bijvoorbeeld of als je niet voldoende kan ontspannen en de ontsluiting daardoor niet doorzet. Denk alleen wel dat als je je als moeder comfortabel voelt en bijvoorbeeld niet verplicht op je rug hoeft te liggen, de baby zich ook comfortabel voelt. Dat het met elkaar in verband staat.

Lijkt me best frustrerend als de familie telkens overkomt PKT.. en wat je zegt over na de bevalling, zo staan wij er ook in. We gaan ook niemand inlichten als de bevalling begonnen is, zodat mensen er niet op gaan zitten wachten zeg maar. Ik moet zeggen dat ik het best lastig vind dat ik voor mijn gevoel de baby straks met iedereen moet delen :$ Hoe ervaren de al bevallen moeders dat?

Maisnon, fijn dat je r met goed gevoel op terug kan kijken! Dat lijkt me het allerbelangrijkste. Het is zo'n ingrijpende gebeurtenis.

Onze baby is nog niet ingedaald, verwachting is nu dat dat tijdens bevalling pas gebeurt. Waars laatste keer dat we naar VK gingen. Volgens afspraak komt ze bij ons thuis. Of de volgende keer is bij ons tijdens de bevalling ;)
Gewoon even een berichtje vanuit de tuin. Omdat het nu zo heerlijk is om verlof te hebben ;)

Hoe is het met iedereen? Kleintjes goed ter wereld gekomen, eerste dagen/weken prettig doorgekomen? Als (aanstaande) moeder nog goed de tijd door te komen?

Hier wel, weinig klachten en door de zon word ik des te vrolijker. Al ben ik ook wel echt enorm nieuwsgierig naar onze kleine, dus hij mag zich ook best melden. Straks weer even naar de vk, al verwacht ik daar niet veel van. Ik voel me goed, de kleine beweegt goed, dus ik denk dat we nog even een weekje door mogen.

Geniet van deze dagen!
Zo ik zal weer even een update plaatsen.

Onze kraamweek was top. We hadden een geweldige kraamhulp! En het bewust er voor kiezen om alleen de naaste familie gedoseerd op bezoek te laten komen was een hele goede!
Dus geen continue aanloop van bezoek, nee lekker wanneer wij willen en wie wij willen. Degene waar we nog niet op zitten te wachten houden we af.
Dit hebben we ook gedaan omdat we niet zo'n goed nieuws hebben gehad over de gezondheid van mijn vriend maar daar wil ik hier verder niet over doorgaan. Er valt mee te leven maar was even extra.

Eind van de kraamweek liep ook nog eens mijn temp op dus ik zit ook aan een preventieve antibiotica omdat waar het nou rommelt in mijn lichaam niet duidelijk uit te sluiten was.

Maar ondanks die domme pech hebben we een tevreden mannetje en doet hij het goed. Mag iets meer voeding tot zich nemen maar he vol is vol, we kunnen het er niet in proppen ;) . Soms is het echt wel moeilijk hoor en weet ik even niet wat hij bedoelt en haal ik alle trucjes uit de kast om te zien wat helpt.
De hormonen gieren ook nog eens alle kanten op dus is ook niet altijd even handig :@@:
Maar echt, over het algeheel gezien mogen we AB-SO-LUUT niet klagen!

We zijn er ook al even lekker op uit geweest en onze hond reageert ook goed op ons kindje.

Zoals ik al zei, ik geniet in de rust van ons gezinnetje zonder al te veel poespas met mensen in huis.
Het herstellen na de keizersnede gaat op en af. Ik meen al meer te kunnen doen als dat ik daadwerkelijk kan :proud: :proud: :proud: Wel mee oppassen natuurlijk! Maar genoeg hulp!

Benieuwd wanneer de volgende baby's zich gaan aandienen! Jullie gaan allemaal mooi over jullie U.D. heen o_o :-D
Tralalalala
Hi Krullenbol, wat fijn om Fe learn dat je zo’n fijne kraamweek hebt gehad. Nu lekker blijven genieten en hopelijk valt het mee met je mans gezondheid!

Hier gisteren bij 40.6 naar gynacoloog geweest en heeft me geprobeerd te toucheren om te kijken hoe het ervoor stond en of hij kon strippen. Maar helaas slecht nieuws mijn baarmoedermond zit zo dicht als een bankkluis en is nog totaal niet verweekt. Hij begon zelfs te twijfelen aan mijn uitgerekende datum. Maar na aanleiding van alle echo’s lijkt die wel exht te kloppen.

Helaas kan hij zoals het er nu voorstaat mij ook niet inleiden omdat dit gaat uitdraaien op een keizersnede. Zijn advies is dus nog wachten tot 42 wkn en dan wordt ik opnieuw getoucheerd in de hoop dat het er beter voorstaat. Zo niet dan wordt het een keizersnede volgende week :cry:. Dit was dus niet helemaal waar ik op hoopte.

Maar goed het is wat het is en uiteindelijk is niet het belangrijkste qat ik wil maar wat het beste is voor de kleine man. Hij is er nu nog ok onder en staan onder strenge controle voor hem en zodra hij het moeilijker lijkt tw hebben dan stoppen we direct met wachten. Mijn vriend ia ongeruster dan ik misschien omdat ik hem echt voel en hij het moet doen met mijn informatie.

Ik hoop dat de andere die overtijd lopen beter nieuws hebben.
Hee wat een rot nieuws PKT. Ik snap alleen niet waarom anders een ks? Er zijn toch manieren om de baarmoedermond voor te bereiden zoals een ballonnetje of gel bijvoorbeeld? En de kans is het grootst dat je bevalling wel binnen een week spontaan begint!

Ik ga denk ik niet laten toucheren tot 42 weken. Wellicht daarna wel. We vinden de toename in risico's na 42 weken niet groot genoeg om direct in te grijpen (afgewogen tegen de risico's van interventies). Heeft ook te maken met dat ik verhoogd risico op postnatale depressie heb en bv inleiding ook een verhoogd risico geeft. Verder voel ik me heel zeker over dat het goed gaat met ons kindje. Als dat anders wordt, maken we weer andere keuzes.

Leuk om van je te lezen krullenbol!
Pippalotta, omdat ik nog zo dicht zat. Ik kon nog 4x naar nl vliegen en terug zonder problemen (het is 14 uur vliegen enkele reis).
Ik wist nog niets van ballonnetje of gel heb er nu wel over gelezen maar deze optie is niet besproken dus denk dat dit niet tot de mogelijkheden behoort. Ik ga dit uiteraard vrijdag nog even navragen.
Inleiden wilde hij best proberen als ik dat graag wilde maar zou mij enorm veel pijn opleveren en zoals de boel er nu voorstaat dus uitdraaien op een keizersnede omdat de baby er gewoon niet door kan.

Ik was hier eerlijk gezegd al wel een beetje bang voor aangezien ik ditzelfde probleem had bij mijn miskraam hiervoor. Daar heb ik een week lang medicijnen in moeten brengen met uiteindelijk 2 dagen de maximale dosis zonder dat ik maar 1 krampje kreeg (had volgens hem door de dosering weeen moeten krijgen) maar mij baarmoeder reageerde nergens op en de boel bleef gesloten.

We hopen allemaal dus dat mijn lichaam dit hormoon alsnog deze week gaat aanmaken (en dat kan nog prima hoor) al ia het maar een beetje zodat hij in ieder geval kan strippen. Maar voorbij 42 weken wil ik ook echt niet ivm de enorme risico’s voor de baby. Ik vind het knap dat jij dat durft maar ik voel me daar echt niet ok bij. Vind zelf dit al best wel spannend moet ik zeggen en ben blij dat ik zo’n beweeglijk en actief mannetje in mijn buik heb en deze week 2x gemonitord wordt.

Waarom wil jij eigenlijk niet voor die tijd gestript worden? Ze brengen niets in ze helpen alleen je lichaam wat te motiveren en de natuurlijke processen in gang te zetten.
En hoe wordt jou baby tot die tijd gemonitord ook met ecg’s, ik meende dat jij ook geen echo’s wilde toch?
PKT, wat vervelend dat je baarmoeder nog helemaal dicht zit een de gyn ook niet gehoord lukt te hebben van het primen van de baarmoeder (zo noemen ze het voorbereiden met een ballonnetje of gel geloof ik). Hier inderdaad heel normaal.
Alhoewel ik ingeleid zou worden zonder primen. Dat was ivm langdurig gebroken vliezen, dus wel een andere oorzaak, maar er was ook niemand die vooraf gekeken heeft of ik al ontsluiting had of niet. Primen en inwendige controle werd allebei niet gedaan vooraf, ivm infectiegevaar, maar hoe dan ook zou ik daarom beginnen met weeënopwekkers en ik heb niemand over een keizersnede horen praten. Op de ochtend van de inleiding zelf is er wel een inwendige controle gedaan en bleek ik wel wat ontsluiting te hebben, maar dat wisten ze dus vooraf helemaal niet. Natuurlijk een andere reden tot inleiden, dus vast ook andere protocollen, en blijkbaar ook veel verschillen per land! Ik hoop voor jou dat je lijf zelf nog even aan de slag gaat, om in ieder geval alvast wat los te maken, en natuurlijk het liefst ook gewoon lekker zelf de weeën op gang te laten komen!

Krullenbol, dat klinkt goed. Fijn dat jouw herstel goed gaat en dat je een goede kraamweek hebt gehad. Hoe gaat het slapen en drinken nu, al iets meer rust bij de kleine?

Dames die nog wachten, veel succes en geduld! Geniet nog even van het mooie weer en de rust als dat kan, want geloof me, die is straks weg! ;-)

Hier gaat alles goed. Slapen gaat veel beter met de puck a baby gelukkig! Het lastigste vind ik dat ze natuurlijk helemaal nog geen ritme heeft (logisch), en dat ik me daar echt aan moet overgeven. Maar verder is ze een heerlijk meisje en doet ze het heel goed! En dan gaan wij nu maar genieten van het mooie weer, boodschappen doen met de kinderwagen, want dan slaapt ons meisje wel :-)
maisnon3 wijzigde dit bericht op 18-04-2018 12:03
0.41% gewijzigd
Ik snap ook niet dat ze primen daar niet lijken te kennen.. aangezien ze daar veel medische controles enzo doen tijdens de zwangerschap. De risico's zijn niet zo enorm (is een mening natuurlijk), het gaat na week 42 van 1,3 naar 1,6 op 1000 volgens het ene onderzoek en van 1,6 naar 2,6 op 1000 volgens het ander onderzoek. Het is natuurlijk een hele persoonlijke keuze. We hebben wel echo's gehad hoor. De 20-weken en termijnecho. Weten nog niet of we ctg's zouden doen na 42 weken, echo's wel denk ik. Ga dan iig acupunctuur proberen. Is dat in jouw regio ook? Voor 42 weken doet onze VK niet standaard extra monitoren dmv echo of ctg, maar dat kan wel als je daar zelf behoefte aan hebt of onzeker bent over hoe het gaat.

Reden om aan strippen te twijfelen is omdat het lang niet altijd helpt bij een eerste en ook voor veel gerommel en voorweeën kan zorgen zonder dat er verder iets gebeurt en dat zou alleen voor vermoeidheid zorgen. Het startsein voor de bevalling is in de hersenen van de baby, dus zelf denk ik dat strippen evt alleen de bevalling iets kan vervroegen als dat sein al gegeven is.

In sperma zitten trouwens ook prostaglandinen, die de baarmoedermond kunnen verweken. Mocht je nog dingen willen/ gaan proberen ;) Ik hoop dat je nog wat vertrouwen in je lijf kan krijgen PKT!

Fijn dat de slaapzak helpt Maisnon! En nu met dit weer heerlijk dat ze goed in de wagen slaapt! Kan me nog niet indenken hoe het is met een baby haha, hier nog helemaal in de zwangere wereld.

Benieuwd of er inmiddels weer baby's bijgekomen zijn!
Hallo allemaal,

Leuk om te lezen dat er nu ook echt kindjes zijn geboren hierbij dus mijn verhaal. Op 19 maart is onze dochter geboren met een geplande keizersnede vanwege haar medische conditie. De ingreep van de keizersnede vond ik zelf in principe mee vallen, ondanks dat ik nu een groter litteken dan gemiddeld heb. Wel heb ik na de keizersnede lekker allemaal bijwerkingen gekregen. Ik bleek een allergie voor morfine te hebben en daarop kwam een ijzertekort.

Een dag na haar geboorte is mijn dochter geopereerd om het gezwel te verwijderen. Na de operatie is mijn meisje het super goed gaan doen, na 3 dagen mocht ze van de IC af en werd ze naar de medium care overgeplaatst. Alleen heeft ze wel de pech gekregen dat de wond is gaan ontsteken en alle hechtingen hebben losgelaten. Uiteindelijk heeft ze daardoor nog langer in t ziekenhuis moeten liggen, maar uiteindelijk heeft ze er gelukkig maar 2 weken hoeven liggen.

We zijn nu ongeveer iets meer dan 2 en halve week met haar thuis. Ze doet het super goed en sterk dat ze is (ze kan zichzelf al opdrukken op haar armpjes, en geloof me ik weet dat dit bizar vroeg is ;-) ). Het is een hele lieve, makkelijke meid, die eigenlijk vooral van zich laat horen als haar echt iets dwars zit. We krijgen nu nog thuiszorg tot de wond dicht is, maar ons aanspreekpunt vermoed dat dit ook niet meer lang zal duren.

Gefeliciteerd dames en succes aan degene die nog moeten.
Hoi Soulsister, gefeliciteerd nog met jullie meisje!

Wat balen van je bijwerkingen en dat de kleine ook wat pech had. Fijn dat het nu thuis zo goed gaat. Fijne tijd!
Soulsister gefeliciteerd met jullie meisje en fijn dat alles zo goed is gegaan met de operatie.

Maisnon, fijn dat de puckababy helpt! Geeft de burger moet dat ik juist heb ingekocht Haha. Kan en voorstellen dat het echt even wennen is een baby. Gelukkig dat jullie nu ook eindelijke mooi weer hebben en lekker kunnen wandelen buiten.

Hier is de herfst begonnen maar de zomerse temperaturen zijn er helaas nog ateeds het wil maar niet afkoelen. Elke dag bijna 30 graden :cry: . Ik weet dat klinkt voor jullie waarschijnlijk heerlijk zo na de winter en donkere maanden maar ik snap naar kou Haha.

Even iets rechtzetten, ik weet niet of ze wel of niet aan primen (zeg ik dat goed) doen of dat ze ervan gehoord hebben. Ik heb alleen mijn gynacoloog er niet over gehoord afgelopen maandag en ikzelf heb hier pas na de afspraak over gelezen/gehoord. Ik kende eigenlijk alleen inleiden en strippen. Ik ga dus zeker vragen vrijdag of dit tot de mogelijkheden behoort op het moment dat ik 42 wkn heb bereikt zonder dat er iets is gebeurd.

Ik zou het ook raar vinden hoor als ze dat niet doen of kennen aangezien ze hier zo makkelijk zijn met inleiden etc vaak zelfs al voor de 40 wkn omdat de vrouwen dat willen (gelukkig is mijn gynacoloog daar echt op tegen).
Ik hoop natuurlijk nog steeds dat alles zelf op gang komt.

Pippalotta helaas is het niet altijd zo dat een bevalling begint met een signaal van de baby. Soms heeft de baby het echt zwaar en wil eruit maar kan het dus niet omdat je als vrouw het hormoon niet aanmaakt en de baarmoeder dus niet opengaat of de baarmoeder verweekt wel maar de ontsluiting zet niet door. Gelukkig zijn er in mijn ogen genoeg checks en mogelijkheden tegenwoordig om dan in te grijpen ipv af te wachten tot het te laat is. De babysterfte is daardoor in deze tijd tijdens bevalling vele malen lager dan vroeger. Al ben ik ook wel pro zo natuurlijk mogelijk hoor.

Seks: check, doen en deden we al maar tot op heden... Haha.

Pippalotta vind het wel heel mooi om te lezen hoe je erin staat en ook zo fijn dat je een verloskundige hebt die in dezelfde gedachtengang zit. Ik hoop ook voor jou dat de bevalling zich spontaan aandient en je het kan doen zoals je voor ogen hebt.
Ik bedoelde inderdaad bij een gezonde zwangerschap en baring. Vanuit de longen van de baby komen twee stofjes vrij die dan oa de oxytocine bij de moeder stimuleren. Benieuwd hoe je afspraak was Pkt.

Hoe gaat het met de baby's met dit warme weer?
Hier goed nieuws!

Gisteren tijdens de ecg bleek al dat ik lichte weeen had en vandaag tijdens mijn afspraak heeft de arts mij kunnen strippen.
Mijn baarmoedermond is deze week dus gelukkig toegankelijk geworden waardoor er voldoende opening was om te kijken of hij de bevalling een handje kon helpen natuurlijk te laten beginnen.

Ik kwam gewapend met alle termen en opties aan en heb hem gevraagd naar primen van baarmoeder en dat doen ze hier zeker. Punt was alleen afgelopen maandag dat mijn baarmoeder nog zoooo dicht zat dat zelfs de ballonkatheter plaatsen niet mogelijk was geweest maar hij het uiteraard wel ging proberen as maandag. Gelukkig is dit dus allemaal niet nodig en mocht het dit weekend niet doorzetten de bevalling dan wordt ik maandag ingeleid. Ik ben hier al intens blij mee. Uiteraard hoop ik dat het allemaal alsnog natuurlijk begint.

Ben echt intens blij met mijn gynaecoloog hier die zo geduldig is en probeert te doen wat hij kan binnen de protocollen van dit land het zo te laten verlopen als ik graag wil.
Wat fijn PKT! Ik hoop voor je dat het van het weekend doorzet en je lichaam nog even zelf verder gaat, maar als dat niet zo is klinkt het alsof je in prima handen bent bij deze gynaecoloog. Ik zal voor je duimen!

Soulsister, gelukkig dat de operatie goed is verlopen! Balen van de ontsteking, maar wat fijn dat je meisje het toch zo goed doet en ze al zo sterk is! Hoe is het nu met jouw herstel na de keizersnede?

Puck a baby: ik zou hem zeker aandenken PKT als je een onrustige armenzwaaier krijgt ;-) Het levert mij tot nu toe veel slaap op.

Onze dame doet het behoorlijk goed tijdens de warmte. Heb niet het idee dat ze er veel last van heeft. Wel nieuw (maar niet geheel onverwacht) zijn krampjes 's avonds sinds een paar dagen. Heel sneu, ze is dan echt ongeveer een uur ontroostbaar en heeft duidelijk pijn. Tot nu toe nog niets gevonden wat helpt, dus we gaan morgen maar eens de druppels van de drogist proberen.
Wat fijn PKT! Bijzonder hoor, deze laatste dag(en) alleen met z'n tweeën thuis! En wat fijn dat je zo'n goede relatie met je gyn hebt en hij met jullie meedenkt!

Aw, zo naar als die kleintjes pijn hebben! Hopelijk vinden jullie snel iets dat werkt. Fijn dat het met de warmte te doen is.
Pippelotta, PKT, Mugh, hoe is het met jullie? Nog nieuwe baby'tjes geboren? Als het goed is in ieder geval jouw zijn PKT?
Ben ook zo benieuwd naar de volgende in de rij!

Succes dames! Hopelijk snel een mooi bericht van jullie hier!

Hier is alles ok! Onze zoon doet het goed! Was met mijn vriend wel even de balans kwijt/niet op 1 lijn/moeilijk moeilijk... Maar het is ook allemaal niet niks... Een relatie, een kleine, zijn gezondheidsproblemen nu erbij, ik die nog niet veel zelf mag doen na de keizersnede. Goed kunnen praten dus het komt ook wel goed maar lastig wel.

Hoe gaat het bij de andere dames met de relatie? Heeft echt wel grote impact zo'n kleintje er ineens bij waar wij met z'n 2 verantwoordelijk voor zijn!
Kwestie van wennen maar ook wel ff een lastig iets soms hoor.

Net weer een flesje gegeven hier en zit nu te wachten op een fijne boer en hopelijk kunnen we dan weer lekker even slapen haha ;)
Over het algemeen mogen we qua slaap niet klagen! Meestel tussen 23.00 en 04.00/05.00 hebben we die uren achter elkaar dat we kunnen slapen.
Dan komt hij voor 1 voeding in de nacht.
Niks te klagen dus! Overdag ook netjes tussen de 3 en 4 uurtjes tussen de voedingen.
Wel in de avond na het eten huiluurtje(s). Hij is dan ook echt een poosje wakker zeg. Echt een avond mens net als z'n ouders haha.

Nou dames ik heb ook weer geupdate hopelijk snel baby nieuws!
Tralalalala
Kan me voorstellen dat het extra lastig is voor je relatie als er ook gezondheidsproblemen bijkomen Krullenbol, maar sowieso lijkt het me een heftige/ grote verandering. Je bent behalve partner ook opeens vader en moeder en in die rol ken je elkaar nog helemaal niet. Ik hoop dat jullie er met praten goed uit blijven komen. Is j vriend wel aan het werk of is hij momenteel ook thuis? Fijn dat het met de voedingen goed gaat!

Wij geven ons kindje nog even om zelf te komen.. ook al zijn we officieel over de 42 weken nu. We hebben wel toegestemd in extra onderzoeken en dus een ctg en echo gedaan, alles was zo goed als het kan zijn. Dat was ook de verwachting, omdat ik de baby goed voel. Wel verweekte baarmoedermond en wat ontsluiting, dus dat is een goed teken. We merken dat we de laatste dagen zo bezig zijn met omgeving op hoogte brengen en uitleggen waarom er nog geen inleiding geweest is, dat we uit onze bubbel komen. Besloten dus ons nu wat terug te trekken en ons weer te richten op onszelf en de komst van ons kindje. Ik laat het weten als de baby er is :)

Hoop dat alles goed is gegaan bij jou PKT! Jullie zullen nu wel lekker aan het knuffelen zijn :)
Ook vanuit hier even een kort bericht. Ik ken het zoals Pippelottaa dat zo mooi omschrijft: uit onze bubbel komen. Ook hier ben ik morgen 42w en mensen blijven nu toch wel echt specifieker vragen en goed gokken. Nu vind ik dat bij een aantal mensen niet erg maar bij anderen toch wel. Hier zijn we onderhand gestart met inleiden maar er komt nog maar weinig beweging in dus ik gok dat het nog even gaat duren. Ik laat jullie weten wanneer onze man er is!

Pippelottaa, heel veel succes. PKT en anderen, ik hoop dat jullie de kleine al in jullie armen kunnen sluiten. Krullenbol, veel sterkte met de totale situatie. Het is zo'n grote verandering om in ene niet alleen maar "partner" te zijn maar nog veel meer verantwoordelijkheid te dragen naar elkaar toe. Hopelijk helpt goed praten en kunnen jullie genieten van deze mooie eerste weken!
Maisson, hebben de druppeltjes nog wat geholpen bij de krampjes?

Ah, en dan vergeet ik SoulSister nog te feliciteren. Ik was erg blij dat we een bericht van jou kregen. Zo fijn dat de kleine meid het zo goed gedaan heeft! Hoe gaat het nu?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven