Vriend gameverslaafd?

05-03-2018 23:52 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Mijn vriend is altijd best wel obsessief geweest. En hij heeft gamen altijd wel erg leuk gevonden , maar hij gamede gewoon normale tijden en kon gewoon goed zijn grenzen erin. Alleen nu lijkt het veel erger te worden..
We zien elkaar bijna wel elke dag. We wonen 5 minuten van elkaar vandaan. We kijken meestal Savonds een serietje ofso samen. Hij vond dat zelf ook gewoon prima , dan gamede hij eind van de middag uit zijn werk vandaan en Savonds zagen we elkaar. In het weekend gamede hij wel echt de hele dag , dat vond ik niet heel erg, want ik vermaakte mij wel. Alleen nu lijkt het echt alsof hij alleen nog maar wil gamen. Ik ben net 10 dagen weggeweest op vakantie ( hij heeft in die 10 dagen naast werken alleen maar gegamed, in het weekend van sochtends tot Savonds ..) Maar hij had me erg gemist en kon niet wachten op mij te zien. Maar dan ben ik een uur bij hem en zegt hij alleen maar ik wil gamen , en dat doet hij dan ook. Hij zegt nu ook als ik zeg tot morgen. Morgen ben ik aan het gamen .. En we doen in het weekend ook al niet veel omdat hij gamed. En ik ben dan wel bij hem , maar hij zit met z’n koptelefoon op en de wereld verdwijnt om hem heen. Dus dat heeft ook weinig zin..
En hij vind het overdreven als ik er wat van zeg. Dus ik weet het niet zo goed of ik mij idd aanstel of is dit geen normaal gedrag?
Elke dag elkaar zien is veel dat weet ik , alleen zo gaat het altijd al en nu wil hij opeens Savonds ook gamen, dus daar zit ik een beetje over in..
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me geen normaal gedrag...
Heb je het er met hem over gehad?
Je zegt dat hij sowieso al obsessief is. Heeft hij hier ooit over gepraat met een psycholoog?
Alle reacties Link kopieren
@eenmeisje1993

Nee dat heeft hij niet.. Hij ziet het niet als een probleem en dat maakt het lastig. Ik heb het er nog niet heel uitgebreid over gehad , dat wil ik deze week wel gaan doen denk ik. Ik was was wel een beetje boos toen hij ging gamen terwijl ik net 1 dag terug ben van vakantie. En toen reageerde hij eigenlijk best lullig, dat had ik niet verwacht. Ik zei dat ik het best wel raar vond dat hij nu Savonds wanneer hij mij normaal gesproken ziet dat hij dan wilt gamen. En dan zegt hij ja maar gamen vind ik ook leuk om te doen.. dusja ik weet niet zo goed hoe ik hem laat inzien dat het niet echt normaal is hoeveel hij gamed.
Alle reacties Link kopieren
Hij besteed liever zn tijd aan gamen dan aan jou.
Op welke plaats kom jij dan?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ja precies dat zie ik nu heel erg dat dat zijn prioriteit word..
Alle reacties Link kopieren
Trek een kort rokje aan en zeg dat je met “een vriend” gaat stappen. Zien hoe snel die console uit is.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha! Ja goed idee! Ik denk dat hij dan idd heel snel stopt :applause:
Alle reacties Link kopieren
willemijnxx schreef:
06-03-2018 00:28
Hahahaha! Ja goed idee! Ik denk dat hij dan idd heel snel stopt :applause:
:cheer:

Maar even serieus, jij was op vakantie dus hij zal zijn game frequentie wel wat opgekrikt hebben om de tijd te doden. Kijk het nog een weekje aan & als de situatie niet verbeterd, ga dan even met hem in gesprek. Verwijt hem niks, maar vertel gewoon hoe je je voelt (“ik voel mij verwaarsloosd” of “ik wil graag wat meer aandacht, ik heb je gemist toen ik op vakantie was”, iets in die trant). Hopelijk helpt het!
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
Ja precies het is idd na mijn vakantie pas dat hij echt zegt tegen mij nee vanavond niet dan wil ik gamen. Dan kijk ik het deze week aan idd en dan kaart ik het op zon manier aan. Ik heb ook vanavond op een normale manier gezegd van vergeet niet dat dingen met mij doen ook leuk zijn en dat je niet alleen nog maar aan gamen denkt en dat ik het juist nu leuk vind om samen te zijn na mijn vakantie. Hoop dat hij daar over nadenkt ..Dankje voor je reactie!
Alle reacties Link kopieren
Restera schreef:
06-03-2018 00:25
Trek een kort rokje aan en zeg dat je met “een vriend” gaat stappen. Zien hoe snel die console uit is.
Ik denk dat hij zegt: veel plezier......
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
06-03-2018 00:48
Ik denk dat hij zegt: veel plezier......
Whaha nou nee hoor! Op dat gebied is hij er een ;-)
Alle reacties Link kopieren
Dus behalve thuis zitten doen jullie nooit iets leuks samen en jij vindt dat niet erg?

Je relatie lijkt mij voor dat het uit de hand liep als dodelijk saai.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon niet meer elke avond hem opzoeken. Hij komt maar bij jou op bezoek een aantal avonden.
En komt hij niet, dan niet. Ook jij kan jouw eigen plannen maken. Je merkt vanzelf wel of hij het weer afbouwt of dat hij zijn interesse voor jou verliest. Intussen heb jij gewoon jouw eigen leven.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook zo'n relatie met mn ex. Alleen maar gamen, zelfs niet meer naar school gaan omdat er een nieuw spel uit kwam .. Geloof me, het kan echt erge vormen aannemen! Zoals hier al wordt gezegd in gesprek met hem gaan.
Alle reacties Link kopieren
Oeh dat is een lastige... Ik herken mijn vriend hier wel in, gelukkig is het nu een heel stuk minder, maar vroeger hing het wel tegen een gameverslaving aan. Het gekke is altijd dat het lijkt alsnog ze dat zelf dan niet doorhebben. Dat maakt het vaak ook zo frustrerend en moeilijk om over te praten. Het is dan al heel snel een welles nietes gesprek. Mijn vriend zei bijvoorbeeld altijd " maar het is gewoon een hobby, het is toch juist goed als ik iets heb wat ik leuk vind", en ja daar zit wel wat in natuurlijk. Maar wat je zegt, het moet geen obsessie worden. Jullie relatie is ook belangrijk, en hij zal ook meer moeite voor jou moeten gaan doen. Dus zoals al eerder is gezegd zou ik het nog een keer aankaarten en er proberen een serieus gesprek over te voeren. Wat denk ik helpt is proberen erachter te komen waarom je vriend zoveel gamed, vaak is het een uitvlucht. Mijn vriend had bijvoorbeeld mentale problemen en was nogal van het vermijden. Om maar niet na te hoeven denken ging hij gamen, en de problemen stapelde zich natuurlijk alleen maar op. School mislukte keer op keer en hij werd ongelukkiger. Op dat moment leerde we elkaar kennen en toen heb ik daar wel een stokje voor gestoken. Om een lang verhaal kort te houden, het gaat nu mentaal eigenlijk best goed met hem, en dan zie je dat hij het gamen minder 'nodig' heeft. Het is nog steeds een grote hobby waar hij meer dan gemiddeld mee bezig is, maar hij doet ieder geval het minimale wat nodig is qua verantwoordlijkheden die hij heeft (zoals studie). Dit alles komt voornamelijk omdat hij hulp heeft gezocht voor zijn achterliggende problemen (dus niet het gamen) en daardoor gewoon beter in zijn vel zit. Hij weet dat hij meer durft in het leven, dat hij niet alleen maar goed is in gamen maar ook andere kwaliteiten heeft. Maar ik heb daarin wel heel duidelijk een grens getrokken, ik hielp hem heel lang met alles, maar ik zei uiteindelijk wel dat ik wou dat hij hulp zocht (ik deed dat ook voor mijn problemen). Dit was een moeilijke periode omdat het een tijd duurde voor hij tot dat inzicht kwam maar het is wel gelukt. Dus hopelijk geeft dat je hoop. Ik merk nu ook dat hij meer kan zien dat er ook andere leuke dingen bestaan. Dit zag hij voor mij minder snel omdat hij in zijn vrije tijd altijd gamende. Dus het is ook een kwestie van gewenning en niet beter weten dan iets wat je altijd doet. Ik heb mijn vriend dus ook vaak moeten stimuleren en meer moeten nemen naar plekken. Weinig initiatief van zijn kant. Maar inmiddels is dat wel deels veranderd en lukt het hem ook beter om iets leuks te bedenken.
Alle reacties Link kopieren
willemijnxx schreef:
06-03-2018 00:53
Whaha nou nee hoor! Op dat gebied is hij er een ;-)
Dan zou ik inderdaad een kort rokje (of iets anders sexy's) aantrekken en verschijnen als hij aan het gamen is. Kijken wat die doet.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
06-03-2018 08:40
Dus behalve thuis zitten doen jullie nooit iets leuks samen en jij vindt dat niet erg?

Je relatie lijkt mij voor dat het uit de hand liep als dodelijk saai.
Nou idd, klinkt niet bepaald gezellig!
Alle reacties Link kopieren
willemijnxx schreef:
06-03-2018 00:53
Whaha nou nee hoor! Op dat gebied is hij er een ;-)
Want? Dat mag niet of zo?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
willemijnxx schreef:
06-03-2018 00:53
Whaha nou nee hoor! Op dat gebied is hij er een ;-)
Klinkt alsof je er nog trots op bent ook.
Beetje triest wel, dat hij er op 'dát gebied wel een is' en verder blijkbaar niet.
Ghost79 schreef:
11-03-2018 08:31
Nou idd, klinkt niet bepaald gezellig!
Nee, sowieso niet erg gezellig. Of het problematisch is, kunnen we moeilijk beoordelen, maar volgens mij zien gameverslaafden zelf vaak geen probleem, of pas in een erg laat stadium. Ik zou er eerlijk gezegd geen zin in hebben, om altijd op de tweede plaats te komen.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt alsof jij alleen maar naar hem gaat, komt hij ook wel eens naar jou? Ben benieuwd wat hij doet als jij niet meer standaard op de stoep staat en hem opzoekt.. ik zou het zelf ervaren als desinteresse in de relatie en mij!
Alle reacties Link kopieren
Puntpaprika schreef:
11-03-2018 12:09
Het klinkt alsof jij alleen maar naar hem gaat, komt hij ook wel eens naar jou? Ben benieuwd wat hij doet als jij niet meer standaard op de stoep staat en hem opzoekt.. ik zou het zelf ervaren als desinteresse in de relatie en mij!
Nee hij komt ook vaak naar mij
Alle reacties Link kopieren
inwonderland92 schreef:
10-03-2018 23:11
Ik had ook zo'n relatie met mn ex. Alleen maar gamen, zelfs niet meer naar school gaan omdat er een nieuw spel uit kwam .. Geloof me, het kan echt erge vormen aannemen! Zoals hier al wordt gezegd in gesprek met hem gaan.
Ja ben ik zeker mee bezig! Dankje voor je reactie
Alle reacties Link kopieren
Puntpaprika schreef:
11-03-2018 12:09
Het klinkt alsof jij alleen maar naar hem gaat, komt hij ook wel eens naar jou? Ben benieuwd wat hij doet als jij niet meer standaard op de stoep staat en hem opzoekt.. ik zou het zelf ervaren als desinteresse in de relatie en mij!
Ja zo ervaarde ik het ook idd, maar ik merk dat het nu al minder is sinds ik erover gepraat heb!
Alle reacties Link kopieren
Zonnebloem1996 schreef:
10-03-2018 23:36
Oeh dat is een lastige... Ik herken mijn vriend hier wel in, gelukkig is het nu een heel stuk minder, maar vroeger hing het wel tegen een gameverslaving aan. Het gekke is altijd dat het lijkt alsnog ze dat zelf dan niet doorhebben. Dat maakt het vaak ook zo frustrerend en moeilijk om over te praten. Het is dan al heel snel een welles nietes gesprek. Mijn vriend zei bijvoorbeeld altijd " maar het is gewoon een hobby, het is toch juist goed als ik iets heb wat ik leuk vind", en ja daar zit wel wat in natuurlijk. Maar wat je zegt, het moet geen obsessie worden. Jullie relatie is ook belangrijk, en hij zal ook meer moeite voor jou moeten gaan doen. Dus zoals al eerder is gezegd zou ik het nog een keer aankaarten en er proberen een serieus gesprek over te voeren. Wat denk ik helpt is proberen erachter te komen waarom je vriend zoveel gamed, vaak is het een uitvlucht. Mijn vriend had bijvoorbeeld mentale problemen en was nogal van het vermijden. Om maar niet na te hoeven denken ging hij gamen, en de problemen stapelde zich natuurlijk alleen maar op. School mislukte keer op keer en hij werd ongelukkiger. Op dat moment leerde we elkaar kennen en toen heb ik daar wel een stokje voor gestoken. Om een lang verhaal kort te houden, het gaat nu mentaal eigenlijk best goed met hem, en dan zie je dat hij het gamen minder 'nodig' heeft. Het is nog steeds een grote hobby waar hij meer dan gemiddeld mee bezig is, maar hij doet ieder geval het minimale wat nodig is qua verantwoordlijkheden die hij heeft (zoals studie). Dit alles komt voornamelijk omdat hij hulp heeft gezocht voor zijn achterliggende problemen (dus niet het gamen) en daardoor gewoon beter in zijn vel zit. Hij weet dat hij meer durft in het leven, dat hij niet alleen maar goed is in gamen maar ook andere kwaliteiten heeft. Maar ik heb daarin wel heel duidelijk een grens getrokken, ik hielp hem heel lang met alles, maar ik zei uiteindelijk wel dat ik wou dat hij hulp zocht (ik deed dat ook voor mijn problemen). Dit was een moeilijke periode omdat het een tijd duurde voor hij tot dat inzicht kwam maar het is wel gelukt. Dus hopelijk geeft dat je hoop. Ik merk nu ook dat hij meer kan zien dat er ook andere leuke dingen bestaan. Dit zag hij voor mij minder snel omdat hij in zijn vrije tijd altijd gamende. Dus het is ook een kwestie van gewenning en niet beter weten dan iets wat je altijd doet. Ik heb mijn vriend dus ook vaak moeten stimuleren en meer moeten nemen naar plekken. Weinig initiatief van zijn kant. Maar inmiddels is dat wel deels veranderd en lukt het hem ook beter om iets leuks te bedenken.
Dankjewel voor deze reactie! Fijn dat het beter gaat met je vriend! Ik merk idd ook dat het een soort uitlaatklep is voor hem ja.. Ik zal met hem gaan kijken waardoor hij het dan zo graag doet! Ik merk wel dat hij mij gewoon als zijn prioriteit ziet. Het was denk door mijn vakantie even erger geworden , maar hij wil wel graag dat ik vaak bij hem ben. Hij slaat er nog steeds in door maar goed.. Jou berichtje heeft mij wel hoop gegeven!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven