Wij roepen wederom een eind weg!

vrijdag 9 maart 2018 om 19:45
Ik ben zo blij dat het eindelijk lente wordt! Eindelijk!
Ik voel me er gelijk een stuk beter door.
Hebben jullie nog plannen voor het weekend? Ik ga zondag alweer naar Pia Douwes.
Maar daarna een hele tijd (oké, drie maanden) niet meer. Dat wordt afkicken. 
Voor morgen weinig plannen, alleen even de stad in om iets terug te brengen bij de Hema en naar de bieb voor een nieuw pasje denk ik. En ‘s avonds natuurlijk de ontknoping van Wie is de Mol?!
Vanavond lekker een tv-avondje (Flikken Maastricht!) met pizza. Op vrijdag is mijn officiële weegdag en daarna mag ik lekker even cheaten van mezelf.
Fijn weekend!

Hebben jullie nog plannen voor het weekend? Ik ga zondag alweer naar Pia Douwes.

Voor morgen weinig plannen, alleen even de stad in om iets terug te brengen bij de Hema en naar de bieb voor een nieuw pasje denk ik. En ‘s avonds natuurlijk de ontknoping van Wie is de Mol?!
Vanavond lekker een tv-avondje (Flikken Maastricht!) met pizza. Op vrijdag is mijn officiële weegdag en daarna mag ik lekker even cheaten van mezelf.
Fijn weekend!
vrijdag 9 maart 2018 om 19:48
Laat dat zonnetje maar komen: Ik heb brandschone ramen
Dankzij de lieve, verlegen, schattige en hardwerkende lapmeneer! Als hij de balustrade lapt durf ik niet kijken: hij hangt er helemaal overheen om ook de uiterste hoekjes aan de buitenkant mee te kunnen nemen. Op de 15de etage....

Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

zaterdag 10 maart 2018 om 00:39
Ik ben deze week de eerste die z'n huiswerkopdracht voor de schrijfcursus heeft ingeleverd en als rasechte uitsteller ben ik daar heel trots op.
Het was nog een veel te moeilijke opdracht ook. Ik denk niet dat 'ie helemaal voldoet, maar ik heb wat ingeleverd en dus kan de docent me feedback geven hoe het beter kan. Ik heb wel één van de heftigste scène's geschreven die ik in mijn boek wil verwerken. Waargebeurd, dus dat vind ik best een beetje spannend (alle cursisten lezen het ook).
Ach, als je niet wil dat iemand het leest moet je geen boek gaan schrijven, dus ook wat dat betreft een goede oefening. Toch voelt één scène naakter dan een heel boek denk ik, omdat het maar zo'n kort stukje is en gelijk zo heftig.
Komt vast goed! En nu naar bed, welterusten!

Komt vast goed! En nu naar bed, welterusten!

zaterdag 10 maart 2018 om 15:12
Uitstellen ken ik ook als valkuil of eerst iets doen wat leuker is.
Maar wat schrijven betreft, helpt uitstellen soms, want al zet ik geen vingers op het toetsenbord of pak ik geen pen op, het verhaal vormt zich in mijn hoofd en is bezig geschreven te worden. Opeens is het klaar en wil het eruit. Dan ben ik zo klaar met schrijven. Ga ik zitten onder het motto "En nu moet ik schrijven!" gebeurt er niets.
Maar wat schrijven betreft, helpt uitstellen soms, want al zet ik geen vingers op het toetsenbord of pak ik geen pen op, het verhaal vormt zich in mijn hoofd en is bezig geschreven te worden. Opeens is het klaar en wil het eruit. Dan ben ik zo klaar met schrijven. Ga ik zitten onder het motto "En nu moet ik schrijven!" gebeurt er niets.

zaterdag 10 maart 2018 om 19:44
Ik schrijf geen boek, maar schrijven was wel ooit mijn broodwinning: journalist en eindredacteur en is nog steeds een groot stuk van mijn werk. En ervaring en constant 'doen' zorgt er wel voor dat je achter je toetsenbord kan gaan zitten. Voor mij is de truuk: steekwoorden onder elkaar zetten. Termen die bij het onderewerp horen, insteken die interessant zijn e.d. en terwijl ik dat doe vormen zich verbanden en volgordes. Meestal komen er eerst een paar goede tussenzinnen. Die laat ik los staan. En dan gebeurt het 'wonder': ik zit in de gewenste tone of voice en ram het stuk uit mijn toetsenbord. Ik noem dat dan trouwens mijn 'klavier'. Als ik dan te minitieus begin te schaven moet ik het even laten liggen en vaak verschuif ik later nog hele alinea's waardoor het verhaal korter, krachtiger en beter wordt.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

maandag 12 maart 2018 om 15:04
Dat is een mooie manier Oudblond. Ik ga het onthouden en misschien kan ik er nog wat aan hebben als ik vastloop.
De deadline is trouwens inmiddels verstreken (12:00) en pas sinds vanmorgen druppelen de verhalen van de anderen binnen en nog niet iedereen heeft wat ingeleverd. Ik was duidelijk niet de enige die moeite had met de opdracht deze week.
Toen ik gisteren thuiskwam had man opgeruimd en schoongemaakt, en zat met een pot thee en de kaarsjes aan op me te wachten. Zo fijn.
Nu hoef ik vandaag lekker helemaal niks. Alleen hoef ik t/m donderdag niks en dat bevalt me niet echt, dus misschien maar even kijken of ik met iemand kan afspreken. Man is ook veel weg deze week dus dat maakt het nog minder fijn.
De deadline is trouwens inmiddels verstreken (12:00) en pas sinds vanmorgen druppelen de verhalen van de anderen binnen en nog niet iedereen heeft wat ingeleverd. Ik was duidelijk niet de enige die moeite had met de opdracht deze week.
Toen ik gisteren thuiskwam had man opgeruimd en schoongemaakt, en zat met een pot thee en de kaarsjes aan op me te wachten. Zo fijn.

maandag 12 maart 2018 om 20:51

maandag 12 maart 2018 om 23:52
Hard gewerkt op mijn werk èn op m'n zangkoor en nu zit ik met een lekker bakkie thee naar mijn cavia's te kijken en te luisteren, wat 'n kleine druktemakertjes! Normaal hangen ze rond deze tijd een beetje lodderig rond in het hok terwijl ze me aankijken met een blik van, baasje, ga nou eens naar bed, dan kan het licht uit. Maar nu is het één en al activiteit.

dinsdag 13 maart 2018 om 15:37
Ojee Lise, wel voorzichtig doen hoor!
Ik heb mezelf een prachtig kookboek cadeau gedaan, The Curry Guy. Ik koop eigenlijk altijd een boek in de boekenweek, en aangezien ik nog een Bol.com cadeaukaart had en nu een boekenweekgeschenk heb waarmee ik zondag gratis kan reizen (ik ga het weekend naar mijn ouders) leek dat me een uitstekende deal. Maar dat boek dus. Een kookboek bomvol curry's. Echt heel tof, maar wel een beetje ingewikkeld met best flink wat ingrediënten (waarvan je de meeste dan ook nog zelf moet maken van een ander recept, zoals kruidenmengsels, bouillon en sauzen). Niet iets voor een simpele avondmaaltijd, maar het lijkt me wel superleuk om eruit te koken. Dus ik ga binnenkort maar eens naar de toko om wat dingen in te slaan en dan heerlijke curry's maken.
Ik heb mezelf een prachtig kookboek cadeau gedaan, The Curry Guy. Ik koop eigenlijk altijd een boek in de boekenweek, en aangezien ik nog een Bol.com cadeaukaart had en nu een boekenweekgeschenk heb waarmee ik zondag gratis kan reizen (ik ga het weekend naar mijn ouders) leek dat me een uitstekende deal. Maar dat boek dus. Een kookboek bomvol curry's. Echt heel tof, maar wel een beetje ingewikkeld met best flink wat ingrediënten (waarvan je de meeste dan ook nog zelf moet maken van een ander recept, zoals kruidenmengsels, bouillon en sauzen). Niet iets voor een simpele avondmaaltijd, maar het lijkt me wel superleuk om eruit te koken. Dus ik ga binnenkort maar eens naar de toko om wat dingen in te slaan en dan heerlijke curry's maken.