Zwanger worden, ronde 7 of meer (deel 2)
zondag 24 september 2017 om 20:20
Het vervolg op zwanger worden, ronde 7 of meer...
Hier kletsen wij met elkaar over alles wat ons bezig houdt, steunen wij elkaar waar we kunnen en zijn wij blij voor elkaar als het dan eindelijk zover is! Nieuwe dames zijn altijd welkom
.
Vraag gerust om de inloggegevens zodat je je gegevens in de tabel zelf kunt bijhouden
. Wil je liever dat andere het voor je aanpassen? Geen probleem, dan graag de gewenste aanpassingen dikgedrukt vermelden
!
Bezig met behandelingen
Zwanger!
Mama geworden!
Voormalige schrijfsters : Zwangeres, Jame, Falathiel
Voormalige schrijfsters en mama's : PientjeG, Fab1981 
Deel 1: zwanger/zwanger-worden-ronde-7-of-meer/ ... ges/387296
Hier kletsen wij met elkaar over alles wat ons bezig houdt, steunen wij elkaar waar we kunnen en zijn wij blij voor elkaar als het dan eindelijk zover is! Nieuwe dames zijn altijd welkom
Vraag gerust om de inloggegevens zodat je je gegevens in de tabel zelf kunt bijhouden
| Naam (leeftijd v/m) |
Kindje | Gestart | Medisch | Status | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|---|
| Puk32 (34/38) |
eerste | 2015 oktober | Verminderde zaadkwaliteit | IVF/ICSI poging 3 in maart, daarnaast afwachting gesprekken Düsseldorf 31/01 en Gent 04/03 | Eerder: miskraam bij 6 wkn na IUI 2 |
| Ka14 (30/34) |
tweede | 2016 januari | Bezig met IVF/ICSI poging 2, afwachting bevruchtingen | Eerder: BBZ | |
| Sunny_Lady (32/33) |
eerste | 2017 februari | Verminderde zaadkwaliteit & lage AMH | Bezig met ICSI (proef)poging 1, dinsdag 29/01 punctie daarna afwachting verwijdering poliep in baarmoederslijmvlies |
| Naam (leeftijd v/m) |
Kindje | Gestart | UD | Geslacht | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|---|
| WildePerzik (29/32) |
Eerste | 2017 oktober | jongetje |
| Naam |
Kindje | Gestart | Bevallen | Geslacht |
|---|---|---|---|---|
| Tara92 | Eerste | 2017 Januari | september 2018 | dochtertje |
| RainIsJustConfetti | Eerste | 2017 Maart | oktober 2018 | dochtertje |
| Lalameme | Eerste | 2016 December | 8 november 2018 | dochtertje |
| Devenie | Eerste | 2017 Maart | 4 december 2018 | zoontje |
| Yellow002 | Eerste | 2016 November | 28 december 2018 | dochtertje |
Deel 1: zwanger/zwanger-worden-ronde-7-of-meer/ ... ges/387296
anoniem_355263 wijzigde dit bericht op 27-01-2019 16:30
70.46% gewijzigd
woensdag 14 maart 2018 om 19:27
Nee ka! Wat een klote zooi! Waarom ging het niet door? die verspilde kansen zijn echt verschrikkelijk denk ik! Denk aan je x
Redcurls ik duim nog even voor je hoor! Ik wist niet dat je op vakantie was, ik wens je dan ook alsnog een fijne vakantie!
Action ovulatietesten zijn idd prut. Zw testen zijn wel goed.
Bedankt meiden!
Redcurls ik duim nog even voor je hoor! Ik wist niet dat je op vakantie was, ik wens je dan ook alsnog een fijne vakantie!
Action ovulatietesten zijn idd prut. Zw testen zijn wel goed.
Bedankt meiden!
vrijdag 16 maart 2018 om 09:01
Ka, ik vind het echt zo ontzettend kut voor je dat het weer niet door is gegaan. Wel fijn dat je op korte termijn een gesprek met de arts hebt. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen maandag maar ik neem aan dat het dan IVF of ICSI gaat worden. Kan me voorstellen dat dat even heftig is als je gewoon rekent op je volgende IUI poging. Hoe voel je je?
Om even een positief verhaal erin te gooien. Een goed vriendinnetje van mij is begin Feb begonnen met stimuleren voor haar eerste ICSI poging, na nog geen twee weken punctie en terugplaatsing en nu zwanger. Had niet veel last van de hormonen en vond de punctie niet echt pijnlijk. Zo kan het dus ook!
Tara, fijn dat je je goed voelt!
Red Curls, fijne vakantie! En hopelijk zet het niet door
Lala, voel je al iets? Heb je al gebeld voor een echo?
Om even een positief verhaal erin te gooien. Een goed vriendinnetje van mij is begin Feb begonnen met stimuleren voor haar eerste ICSI poging, na nog geen twee weken punctie en terugplaatsing en nu zwanger. Had niet veel last van de hormonen en vond de punctie niet echt pijnlijk. Zo kan het dus ook!
Tara, fijn dat je je goed voelt!
Red Curls, fijne vakantie! En hopelijk zet het niet door
Lala, voel je al iets? Heb je al gebeld voor een echo?
vrijdag 16 maart 2018 om 09:41
Lalameme Hoe is het? Is het nieuws een beetje gezakt?
Al mensen verteld of nog geheimpje?
Vk al gebeld voor eerste echo?
Redcurls Is het doorgezet??
Ik hoop dat je een hele fijne vakantie hebt! Lekker even relaxen
Devenie Jij dus nu op t wachtbankje?
Weer dagen tellen tot nod... Lopen we wat dat betreft gelijk, alleen ik duim voor jou hoor
Rain Hoe gaat het met jou? Al kwaaltjes?
Wanneer heb jij ook alweer je eerste echo?
Tara En hoe gaat t met jou?
Puk Voor jou nog een paar dagen tot nod toch?
Ik hoop dat je de positieve trent doorzet, duim voor je
Ga je wachten tot nod of denk je stiekem al eerder testje ertegenaan te gooien?
Hier Wij hebben woensdagavond wel seks gehad
. Maar meer omdat mn vriend er dan soort van nog hoop op heeft. Ik eigenlijk niet, maja zo is de ronde niet helemaal verloren.
Ik voel me een beetje leeg, weet niet wat ik moet denken en heb er weinig emotie even bij. Dat komt zondagavond wel weer
(lekker ratelen, ben ik ondertussen goed in haha).
Het klinkt misschien stom op erop te hopen, maar ik hoop dat idd icsi in de planning ligt. Ik heb 1,5 jaar geleden al getwijfeld
aan hoe goed de uitslag van mn vriend was. Volgens gynaecoloog was t prima, maar ik ben ondertussen te goed in googlen
en kwam echt bij betrouwbare sites eruit dat t zo geweldig niet is.
Als ik het een klein beetje kan sturen zijn mijn drie opties:
- bij de eerste volgende poging iui die weer laag of niet is --> door naar icsi
- gelijk door naar icsi
Waarbij eigenlijk mijn voorkeur gewoon gelijk door is.
Niet leuk, maar dit is slopend.
Voor het schema: OD 28-03 (met utrogestan zou het 4 dagen later zijn, maar hoop nu dat t gewoon gelijk doorzet)
Redcurls Is het doorgezet??
Devenie Jij dus nu op t wachtbankje?
Rain Hoe gaat het met jou? Al kwaaltjes?
Tara En hoe gaat t met jou?
Puk Voor jou nog een paar dagen tot nod toch?
Hier Wij hebben woensdagavond wel seks gehad
Ik voel me een beetje leeg, weet niet wat ik moet denken en heb er weinig emotie even bij. Dat komt zondagavond wel weer
Het klinkt misschien stom op erop te hopen, maar ik hoop dat idd icsi in de planning ligt. Ik heb 1,5 jaar geleden al getwijfeld
Als ik het een klein beetje kan sturen zijn mijn drie opties:
- bij de eerste volgende poging iui die weer laag of niet is --> door naar icsi
- gelijk door naar icsi
Waarbij eigenlijk mijn voorkeur gewoon gelijk door is.
Voor het schema: OD 28-03 (met utrogestan zou het 4 dagen later zijn, maar hoop nu dat t gewoon gelijk doorzet)
vrijdag 16 maart 2018 om 10:15
Oh ik snap helemaal dat je nu niet zoveel voelt. Het is niet niks tenslotte!
Waarom denk je dat ze gelijk voor icsi moeten gaan en niet ivf? Ik snap wel dat je iui niet meer ziet zitten.
Ik ben verder nu aardig zenuwachtig aan het worden want ik heb over anderhalf uur de echo! Ik vermoed wel dat het goed zit, maar toch..
Ik heb ongeveer alle mogelijke kwaaltjes: super moe, last van darmen/opgezette buik, gevoelige borsten (en mijn bhs passen niet meer), hoofdpijn, misselijk, emotioneel, zijn er nog meer? Hoe enorm gewenst deze zwangerschap ook is, het valt soms wel een beetje tegen. Ik kan namelijk vaak helemaal niks behalve op de bank liggen. Ik heb het er voor over hoor, maar kijk ook wel erg uit naar het tweede trimester hierdoor!
Jij al kwaaltjes lalameme?
Waarom denk je dat ze gelijk voor icsi moeten gaan en niet ivf? Ik snap wel dat je iui niet meer ziet zitten.
Ik ben verder nu aardig zenuwachtig aan het worden want ik heb over anderhalf uur de echo! Ik vermoed wel dat het goed zit, maar toch..
Ik heb ongeveer alle mogelijke kwaaltjes: super moe, last van darmen/opgezette buik, gevoelige borsten (en mijn bhs passen niet meer), hoofdpijn, misselijk, emotioneel, zijn er nog meer? Hoe enorm gewenst deze zwangerschap ook is, het valt soms wel een beetje tegen. Ik kan namelijk vaak helemaal niks behalve op de bank liggen. Ik heb het er voor over hoor, maar kijk ook wel erg uit naar het tweede trimester hierdoor!
Jij al kwaaltjes lalameme?
vrijdag 16 maart 2018 om 10:44
Ik leef zo met je mee Ka! Ik vind het toch maar petje af hoe jullie/ jij met alles om gaan! 
En ik hoop ontzettend dat je in de positieve flow terecht komt! En natuurlijk dan het liefst meteen startend met icsi.
Rain, het voelt alleen al door het te lezen als een behoorlijke opgave met al die kwaaltjes de dag door komen.
Zal aan je denken rond de tijd van je echo! Dat je weer even mag genieten.
Jame, ik heb 2 dagen flink gepiekt en ook echt meteen na enkele secondes positieve testen, maar die van de action bleven negatief. Heel erg raar.
Klopt Ka, ik heb gister mijn eisprong gehad. Al was ik eerst aan het twijfelen of hij niet eergisteren was gezien toen mijn eerste positieve test.
Maar heb gisterenmiddag het sporten moeten onderbreken, ik kreeg opeens zoveel pijn en steken! Toen wist ik, daar is ie! We hebben beide dagen goed benut, dus daaraan kan het ook deze keer weer niet aan liggen. En mijn cyclus begint weer terug te lopen van 36 naar nu 33. Mijn nod zal de 29e zijn.
En ik hoop ontzettend dat je in de positieve flow terecht komt! En natuurlijk dan het liefst meteen startend met icsi.
Rain, het voelt alleen al door het te lezen als een behoorlijke opgave met al die kwaaltjes de dag door komen.
Zal aan je denken rond de tijd van je echo! Dat je weer even mag genieten.
Jame, ik heb 2 dagen flink gepiekt en ook echt meteen na enkele secondes positieve testen, maar die van de action bleven negatief. Heel erg raar.
Klopt Ka, ik heb gister mijn eisprong gehad. Al was ik eerst aan het twijfelen of hij niet eergisteren was gezien toen mijn eerste positieve test.
Maar heb gisterenmiddag het sporten moeten onderbreken, ik kreeg opeens zoveel pijn en steken! Toen wist ik, daar is ie! We hebben beide dagen goed benut, dus daaraan kan het ook deze keer weer niet aan liggen. En mijn cyclus begint weer terug te lopen van 36 naar nu 33. Mijn nod zal de 29e zijn.
anoniem_287547 wijzigde dit bericht op 16-03-2018 11:04
Reden: Typfout
Reden: Typfout
0.05% gewijzigd
vrijdag 16 maart 2018 om 11:05
vrijdag 16 maart 2018 om 11:42
Ik had een bericht gemist ka! Sorry. Jeetje wat heftif allemaal! Belachelijk dat et dan in eerste instantie werd gezegd dat het geen kwaad kon. Begrijp volkomen dat je dan maar het liefst meteen verder wilt met icsi. Heftig en zwaar maar wel het meeste kans van slagen, plus je weet waar je aan toe bent en kan je je erop voorbereiden.. maandag dus een gesprek, ik hoop voor je dat het een fijn gesprek zal zijn en jullie nou eens eindelijk echt geholpen gaan worden! Denk aan jou ka, wat een klote zooi!
Wat fijn devenie! Blij voor jou, de duimen draaien hier!
Rain succes! Wat spannend laat je weten hoe het is gegaan? Ik duim! Vervelend he die kwaaltjes!
Het is hier een heel klein beetje bezonken, zo gewenst, zo bewust en toch zo onverwachts. Het voelt bijzonder. Daarnaast ben ik misselijk, niet gewoon misselijk maar echt misselijk. Ik krijg geen hap door mn keel, 2 kilo kwijt in 2 dagen. Niet dat ik dat een probleem vind! Vaak hoofdpijn en best last van buikpijn, daar maak ik me eigenlijk best zorgen over. Bloedverlies is nu wel echt gestopt maat ook dat zit me niet echt lekker. Borsten zijn steviger en gevoelig. Last van mijn darmen en moet 1000 keer naar de wc. Ik ga vanmiddag bellen naar mijn gyn, 20e zou ik een afspraak hebben ik wil die eigenlijk door laten gaan, kan ze meteen even kijken of het voor deze termijn goed zit, ik wil de uitslagen van alle testen namelijk wel gewoon hebben. Anders bel ik maandag voor een afspraak elders, dan moet ik nog uitzoeken waar.
Hoe gaat het met jou puk?
Wat fijn devenie! Blij voor jou, de duimen draaien hier!
Rain succes! Wat spannend laat je weten hoe het is gegaan? Ik duim! Vervelend he die kwaaltjes!
Het is hier een heel klein beetje bezonken, zo gewenst, zo bewust en toch zo onverwachts. Het voelt bijzonder. Daarnaast ben ik misselijk, niet gewoon misselijk maar echt misselijk. Ik krijg geen hap door mn keel, 2 kilo kwijt in 2 dagen. Niet dat ik dat een probleem vind! Vaak hoofdpijn en best last van buikpijn, daar maak ik me eigenlijk best zorgen over. Bloedverlies is nu wel echt gestopt maat ook dat zit me niet echt lekker. Borsten zijn steviger en gevoelig. Last van mijn darmen en moet 1000 keer naar de wc. Ik ga vanmiddag bellen naar mijn gyn, 20e zou ik een afspraak hebben ik wil die eigenlijk door laten gaan, kan ze meteen even kijken of het voor deze termijn goed zit, ik wil de uitslagen van alle testen namelijk wel gewoon hebben. Anders bel ik maandag voor een afspraak elders, dan moet ik nog uitzoeken waar.
Hoe gaat het met jou puk?
vrijdag 16 maart 2018 om 17:52
De echo was prachtig! De grootte mooi volgens de berekening (paar dagen teruggezet, maar dat dacht ik zelf ook al) en we hebben een hartje gehoord
Ik mag voor nu naar de verloskundige (volgende week intake) en de volgende echo staat ook alweer gepland voor over 3 weken!
Ik wens jullie dit ook ontzettend toe! Ik zat van de week al half huilend te lezen dat lalameme zwanger is
Ik mag voor nu naar de verloskundige (volgende week intake) en de volgende echo staat ook alweer gepland voor over 3 weken!
Ik wens jullie dit ook ontzettend toe! Ik zat van de week al half huilend te lezen dat lalameme zwanger is
zaterdag 17 maart 2018 om 14:45
Ka, ik denk ook dat het ICSI gaat worden. Omdat het bij ons ook natuurlijk niet geweldig is (op de laatste keer na) heb ik er ook al wel wat over gelezen en voor IVF willen ze volgens mij toch ook echt het liefst 1 miljoen (of in ieder geval 100.000 per eitje). Als ik jou was zou ik er ook echt op aandringen. Dit is toch niks, iedere keer een poging die gecanceld wordt. Ik hoop dat je gyn een goed plan heeft want ik snap helemaal dat dit echt slopend moet zijn. Dan liever verder lijkt me en gewoon goede kansen.
Rain, pffff dat klinkt ook zwaar met alle kwaaltjes die je hebt. Hopelijk inderdaad dat het overgaat als je je tweede trimester ingaat. Wat ontzettend gaaf dat de echo goed was en dat jullie het hartje gehoord hebben!
Devenie, fijn dat je je piek uiteindelijk gevonden hebt en ged benut hebt. Ik hoop ook echt dat dit jouw maand wordt!
Lalameme, ook naar van die ontzettende misselijkheid zeg! Kan me voorstellen dat het gewoon super spannend is met alles wat je voelt en dat beetje bloedverlies. Maar dat je een beetje bloedverlies en buikpijn hebt is ook heel normaal he, er gebeurt toch van alles daar binnen. We gaan er gewoon vanuit dat die kleine kruimel goed zijn plekje aan het maken is en hopelijk snel een echo voor wat meer bevestiging!
Hier, omdat mijn IUI wat later was, moet ik nog wel eventjes wachten
Donderdag is de IUI 2 weken geleden. Mezelf kennende ga ik er dinsdag wel een testje tegen aan gooien (als het niet maandag al is
). Ik merk dat ik ondanks de goede scores het moeilijk vind om erin te geloven dat het raak kan zijn. In mijn hoofd moet je gewoon iets voelen, en nou weet ik dat dat echt niet zo hoeft te zijn maar toch.. Ach, dat zal wel mijn goed getrainde zelfbeschermings-mechanisme zijn
.
Rain, pffff dat klinkt ook zwaar met alle kwaaltjes die je hebt. Hopelijk inderdaad dat het overgaat als je je tweede trimester ingaat. Wat ontzettend gaaf dat de echo goed was en dat jullie het hartje gehoord hebben!
Devenie, fijn dat je je piek uiteindelijk gevonden hebt en ged benut hebt. Ik hoop ook echt dat dit jouw maand wordt!
Lalameme, ook naar van die ontzettende misselijkheid zeg! Kan me voorstellen dat het gewoon super spannend is met alles wat je voelt en dat beetje bloedverlies. Maar dat je een beetje bloedverlies en buikpijn hebt is ook heel normaal he, er gebeurt toch van alles daar binnen. We gaan er gewoon vanuit dat die kleine kruimel goed zijn plekje aan het maken is en hopelijk snel een echo voor wat meer bevestiging!
Hier, omdat mijn IUI wat later was, moet ik nog wel eventjes wachten
zaterdag 17 maart 2018 om 21:53
Ka, ik vind het echt verschrikkelijk voor je. Ik hoop voor je op een gesprek over ICSI
Lalameme, ik kan me voorstellen dat je de uitslagen wilt. Leuk hoor een wolkje in je buik
Rain, wat speciaal zeg om het hartje te horen. Ik wens je veel sterkte en hopelijk is deze fase snel voorbij.
Devenie, ik hoop ook voor je dat het jou maand wordt. Mijn gun zei dat al die testen niet betrouwbaar zijn. Ik was verbaasd want al die andere keren vroegen ze of ik een positieve test had.
Hier, donderdag een zwangerschapstest gedaan . Omo wit . Dus ik heb gewacht op de menstruatie en die kwam vrijdag. Helaas iui 1 is niet geslaagd.
Ik sla iui2 even over. Ik heb zoveel meegemaakt dat ik niet klaar ben voor de volgende ronde. Emotioneel gewoon niet. We gaan het wel gewoon proberen.
Ik zie ook op tegen de spuiten. Heel erg. Ik schrok ook van de hormonen. De clomid. De opvliegers waren best heftig. Ik ben echt niet bang aangelegd maar iui is gewoon zware sizzle.
Wie vind ook dat het emotioneel aan je kan trekken?
Lalameme, ik kan me voorstellen dat je de uitslagen wilt. Leuk hoor een wolkje in je buik
Rain, wat speciaal zeg om het hartje te horen. Ik wens je veel sterkte en hopelijk is deze fase snel voorbij.
Devenie, ik hoop ook voor je dat het jou maand wordt. Mijn gun zei dat al die testen niet betrouwbaar zijn. Ik was verbaasd want al die andere keren vroegen ze of ik een positieve test had.
Hier, donderdag een zwangerschapstest gedaan . Omo wit . Dus ik heb gewacht op de menstruatie en die kwam vrijdag. Helaas iui 1 is niet geslaagd.
Ik sla iui2 even over. Ik heb zoveel meegemaakt dat ik niet klaar ben voor de volgende ronde. Emotioneel gewoon niet. We gaan het wel gewoon proberen.
Ik zie ook op tegen de spuiten. Heel erg. Ik schrok ook van de hormonen. De clomid. De opvliegers waren best heftig. Ik ben echt niet bang aangelegd maar iui is gewoon zware sizzle.
Wie vind ook dat het emotioneel aan je kan trekken?
zondag 18 maart 2018 om 13:28
Lieve meiden.. Ik voel me echt schuldig! Ik wil zo zo zooo graag iets voor jullie doen. Het is gewoon zo ontzettend vals en oneerlijk! Ik word echt verdrietig van het feit dat jullie dit moeten doorstaan.
Hier is het natuurlijk ook nog afwachten.. ik bedoel ik weet maar al te goed dat zwanger worden en blijven niet zomaar een vast gegeven is.
Hele dikke knuffel voor jullie, jullie zijn fantastisch! Als het zover is worden jullie de liefste en beste mama's die er bestaan!
Hier is het natuurlijk ook nog afwachten.. ik bedoel ik weet maar al te goed dat zwanger worden en blijven niet zomaar een vast gegeven is.
Hele dikke knuffel voor jullie, jullie zijn fantastisch! Als het zover is worden jullie de liefste en beste mama's die er bestaan!