Zwanger worden, ronde 7 of meer (deel 2)

24-09-2017 20:20 1634 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op zwanger worden, ronde 7 of meer...

Hier kletsen wij met elkaar over alles wat ons bezig houdt, steunen wij elkaar waar we kunnen en zijn wij blij voor elkaar als het dan eindelijk zover is! Nieuwe dames zijn altijd welkom :) .

Vraag gerust om de inloggegevens zodat je je gegevens in de tabel zelf kunt bijhouden :-) . Wil je liever dat andere het voor je aanpassen? Geen probleem, dan graag de gewenste aanpassingen dikgedrukt vermelden :) !

🍀 Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart Medisch Status Bijzonderheden
Puk32
(34/38)
eerste 2015 oktober Verminderde zaadkwaliteit IVF/ICSI poging 3 in maart, daarnaast afwachting gesprekken Düsseldorf 31/01 en Gent 04/03 Eerder: miskraam bij 6 wkn na IUI 2
Ka14
(30/34)
tweede 2016 januari Bezig met IVF/ICSI poging 2, afwachting bevruchtingen Eerder: BBZ
Sunny_Lady
(32/33)
eerste 2017 februari Verminderde zaadkwaliteit & lage AMH Bezig met ICSI (proef)poging 1, dinsdag 29/01 punctie daarna afwachting verwijdering poliep in baarmoederslijmvlies

:cheer2: Zwanger!
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart UD Geslacht Bijzonderheden
WildePerzik
(29/32)
Eerste 2017 oktober jongetje

:duckie: Mama geworden!
Naam
Kindje Gestart Bevallen Geslacht
Tara92 Eerste 2017 Januari september 2018 dochtertje
RainIsJustConfetti Eerste 2017 Maart oktober 2018 dochtertje
Lalameme Eerste 2016 December 8 november 2018 dochtertje
Devenie Eerste 2017 Maart 4 december 2018 zoontje
Yellow002 Eerste 2016 November 28 december 2018 dochtertje

:heart: Voormalige schrijfsters : Zwangeres, Jame, Falathiel

:duckie: Voormalige schrijfsters en mama's : PientjeG, Fab1981 :heart:

Deel 1: zwanger/zwanger-worden-ronde-7-of-meer/ ... ges/387296
anoniem_355263 wijzigde dit bericht op 27-01-2019 16:30
70.46% gewijzigd
thanks meiden, ik denk dat ik ook een paar maanden zonder die testen ga doen, het is zo aanwezig, had dr nog 1 liggen denk maak hem op, maar brengt ook weer onzekerheid mee. heb sinds gisteren middag last van een opgeblazen gevoel in mn onderbuik, wie weet heeft dat met mn eisprong te maken gehad, geen idee.
Puk hoe is je iui gegaan???

En Rain hoe was t bezoek van moeders voor moeders?
Tara. Fijn dat alles goed gaat. Dat je een fijne zwangerschap mag hebben :hello:

PUK waarom heb je deze keer minder hormonen geslikt?Ik ben even nieuwsgierig.
2 follikels dat lijkt me mooi. Hoe ging je iui?

Lalameme fijn dat de afspraak staat
Rain ik ben ook wel benieuwd hoe het ging bij Mvm . Spannend hoor de eerste echo .
Ka ik slik geen utrogestan. Waarom slik jij het als ik vragen mag?
Balen van je ongesteldheid :"-(

Ja nog een weekje wachten. Ik denk niet dat ik drieweken volhoud om niet te testen. Verder hadden ze geen uitleg gegeven waarom maar Ka jij legde dat wel goed uit.
Helaas heb ik veel stress waardoor ik wat bezorgd ben over het hele proces. Ik heb elke dag na de iui een beetje afscheiding (wit crème) en ik weet niet wat het betekend. Hopelijk veel goeds :@@:
Jame, afscheiding komt waarschijnlijk door de hormonen. Ik heb dat na mn eisprong altijd gehad. Nu met de utrogestan loopt t water me in de tweede week soms eruit, echt belachelijk irritant. Geen idee waarom ik wel en andere geen utrogestan krijgen, er is bij mij niks gevonden wat mis is. het zou moeten helpen bij innesteling. En ik slik ze niet, ze gaan vaginaal (2 tabletten, 3x per dag :proud: :facepalm: )

Waarvan heb je stress? Vh iui gebeuren dat je je zorgen maakt of andere stress? Probeer tijd te maken voor jezelf en stoom af te blazen :hug:
MvM gesprek was goed, de test was wederom knalpositief (had nog wel de avond ervoor getest, je zou maar ineens een negatieve test krijgen!) en ik was goedgekeurd ;-D

Dus nu mag ik 10 weken in een kan plassen, jeej :P. In de nacht doe ik het niet, verder is het geen moeite eigenlijk.
Water! Ai ai

Stress door familieomstandigheden . Veel psycho somatische klachten. Als buikpijn. Moeilijke Ademhaling en spanning in het lijf. Koud en rilligerig.

Het proces met iui ging goed gelukkig.
Thnks :hug:
Straks even een uitgebreidere reactie (die minder ego is) maar om jullie even op de hoogte te brengen; de IUI ging goed!! Er zaten nog twee follikels maar de een was wazig met vage lijnen wat er waarschijnlijk op wijst dat hij net gesprongen was. De andere zat er nog maar was heel groot dus stond op het moment van het springen. Volgens de echoscopiste was de timing dus perfect. En daarnaast 6,5 miljoen zwemmers!! Ik geloofde de echoscopiste gewoon niet toen ze het zei. 6,5 miljoen!! ( even ter vergelijking: de vorige scores waren 1.6, 0.5 en 1.1).

In mijn hoofd ben ik dus al zwanger, haha! :biggrin: Dus ik ben druk bezig mezelf te overtuigen van het feit dat zelfs nu, de kansen nog klein zijn. Maarrrr, ik ben dus super positief! Het voelt alsof ik eindelijk een goede kans heb. Zwemmen jongens, zwemmen! :cheer:
Puk wat goed!!!! De duimen draaien hier, dat zou zo fijn voor je wezen :cheer2:
Wauw Puk! 2 eitjes en 6,5 miljoen zwemmers! Kom maar op met die tweeling :lol: hihi. Super jaloers hoor haha.
Geeft ook wel beetje moed voor onze volgende poging, er is nog hoop dat t een keer wel een mooi aantal zal zijn. Ben nog niet eens op eerste echo geweest, maar nu al zenuwachtig voor dat half uur wachten tussen semen brengen en uitslag afwachten :-|
Yes Puk!! :high5:
Yeah puk! Wat fantastisch! Ik moedig ze ook keihard aan !! :cheer2:

Ik ben op vakantie en lig dit te schrijven op een lig bedje aan her zwembad vol in de zon, dus ik hou het kort.

Heerlijk genieten hier. Testen ben ik vergeten, nu 2 dagen overtijd. Wel wat bruin verlies. Ik verwacht dat het nog door zal zetten vandaag. Alleen vreemd dat ik nog geen buikpijn heb! Fingers crossed!

Ik stuur wat zonen stralen jullie kant op want dat verdienen jullie ! :sun:
Dankjewel voor het mee vieren! :-D

Jame, ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt maar ik weet niet of dat mogelijk is door de familie omstandigheden. Zijn ze op te lossen? Echt vervelend voor je dat je daar klachten door hebt. Om nog even je vraag te beantwoorden; ik heb minder hormonen geslikt omdat ik bij de laatste drie pogingen iedere keer drie of vier eitjes had. Twee keer geluk gehad en is de vierde niet mee gegroeid maar de laatste keer (IUI 4.1) waren het er dus wel vier en dan gaat de IUI poging niet door. Iedere keer die stress en de kans dat het niet door gaat heb ik liever niet. Dus minder hormonen en dan twee eitjes vind ik helemaal prima.

Redcurls, pff die ovutesten zijn lekker onduidelijk. Ik had de laatste periode alleen die van Clear Blue met smiley gebruikt. Daar hoef je zelf niet te interpreteren wanneer je piek is maar wellicht dat die bij jou dan ook geen piek geeft en daarnaast zijn ze heel duur. Toen ik teste met die van de kruivat had ik nog altijd wel lcihte streepjes rondom mijn piek, spierwit waren ze zelden. Misschien dat je idee van ovutesten wegleggen gewoon het fijnst is. Als je dat kan, ik was daar nooit zo goed in :facepalm: .

Rain, fijn dat de test super positief was. Toch weer even een extra bevestiging.

Ka, alweer met de hormonen begonnen? Zelfde dosis om ga je omhoog om meerdere follikels te krijgen? Ik hoop dat dit voor jou ook een goede ronde wordt wat eitjes en zaadjes betreft. Dat verdienen we allebei na een gemiste ronde. En het kan dus inderdaad. Bij ons zag ik die 6,5 miljoen ook echt niet aankomen. Spannend is het wel ja, die wachttijd bij de IUI! Wat een verschil trouwens - bij jou een half uur, bij ons een uur en bij Jame een paar uur.

Devenie, jij moet nog even wachten toch tot de vruchtbare dagen?

Lalameme, geniet er van!! Even helemaal tot rust komen en lekker alleen maar ontspanning en leuke dingen! Ik vind het echt super spannend voor je. Twee dagen is echt promising en daarnaast had je toch die hele vroege bloeding.. dat je dacht dat je al ongesteld was. Wat het ook is, het is positief! Of je luteale fase is langer, of je krijgt gewoon even wat fijne ongesteldvrije dagen aan het zwembad of je bent zwanger. Allemaal super positief! (ik blijf stiekem nog wel eventjes duimen voor die laatste optie ;-) )
Ik weet het even niet meet puk..
6 dagen geledeb begonnen met testen in de hoop dat mijn cyclus zich herpakt zou hebben. Toen was de teststreep bijna net zo donker als de controle streep.
Ik dacht... okeé aan de bak! De dag erna werd de streep lichter, dag daarna nog lichter. Eergisteren geen streep..
Dus ik dacht Yup! Ik heb hem gemist!! En ga je van een 36 dagen cyclus opeens naar een 23 dagen cyclus. ( ik sta er niet van te kijken😕)
Maar opeens gisterenavond weer een vrij donkere teststreep. En vandaag leek hij hetzelfde. Nou heb ik ook nog ovutesten van de action liggen en die geven amper een teststreep aan.
Dus ik heb echt geen flauw idee meer.
Ik dacht eerst ik ga maar weer temperaturen, maar eigenlijk heb ik daar helemaal niet zo’n zin in. We wachtten het maar af.
Devenie even een :hug:. In jouw situatie zou ik iniedergeval proberen om de dag even intiem te zijn, dan mis je hem sowieso nooit. Daarnaast is temperaturen rot maar het geeft een duidelijk beeld. Houd jij je cyclus al bij in een apje? Ik gebruik al een hele lange tijd firtilityfriend en dat werkt voor mij top. Mijn cyclus is ook nooit hetzelfde dus ik temperatuur wel ook altijd en gebruik vaak zn 3 dagen ovulatie testen, ik voel heel goed aan wanneer mijn eisprong komt, bij mij is dat redelijk duidelijk door het vruchtbare slijm, de app klopt in mijn geval altijd redelijk goed! Ovulatie testen zijn lastig te interpreteren dat is een ding wat zeker Is!

Bedankt lieve puk! Genieten doe ik zeker. Ik duim ondertussen echt heel hard voor jou. Eigenlijk voor iedereen! :)
Lastig devenie, lijkt me heel onzeker zo die testen, blijft moeilijk.

Ben je nog over tijd lala?
Klopt lalameme,
Ik gebruik 2 app waaronder FF. Normaal gesproken, voor het hsg onderzoek was ik altijd de dag van mijn eisprong urenlang “ziek”. Ik heb dan zo’n krampen/ steken dat ik niet meer rechtop kan staan.
En natuurlijk merk ik het aan mijn afscheiding. Vorige ronde was de afscheiding op de dag van mijn eisprong dik en wit. Ook iets heel raars. Ik heb afgelopen week veel afscheiding gehad maar vandaag lijkt het weer minder..
Had ook echt (sorry!) klodders slijm. Net als het rauwe eiwit.
Morgen dan toch maar weer tempen, al weet ik dat ik dat meteen op dag 1 moet doen. Maar wie weet kom ik er zo nog achter of hij nog moet komen.
In iedergeval wat jij zegt lalameme, blijven we het om de dag doen.
Maar is wel even frustrerend weer.

Fijn weekend meiden 💋
Ja redcurls! Nogsteeds. Ik kan op internet niets vinden, maar ze verkopen hier volgens mij gewoon geen zwangerschapstesten. Ik heb me rot gezocht! Had de 8e ongesteld moeten worden, dat is op 11 dpo. Zit ondertussen op 15 dpo. Dit is zo gek, al geloof ik helemaal niet zwanger te zijn, nergens last van. Buik doet geen zeer maar zeurt een beetje borsten zijn gevoelig maar normaal is dat heftiger. Temperatuur is de laatste 3 dagen gestegen naar boven de 37 graden. Maarja zit in een warmer land en ben ook wel een beetje verbrand. Plaste je maar een kleurtje als je zwanger was..

Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt devenie! :hug:

Hoe gaat t met de rest?
Jame klinkt heftig, sterkte met alles! Ik weet niet wat er speelt maar ik hoop dat het snel achter de rug is. Dikke knuffel! :hug:

Fijn dat je test zo knalde rain! Succes met mvm, mooi dat je dat doet!
Potver lala das echt raar geen zwangerschapstesten, doen ze het via de arts daar?

Ik moet a.s zaterdag ongesteld worden (begint a.s donderdag avond met lichte bloeding) maar heb sinds afgelopen dinsdag steeds een zeurende onderbuik ook steeds last van lucht, wel benieuwd of dat een goed of weer een misleidend teken is
Hahahaha, plaste je maar een kleurtje 😊... Lala, ik vind het kei spannend!! Ik geloof er nog in! Geen symptomen zegt helemaal niks. Ohhhhh, ik hoop het zo!!

Later weer even een uitgebreide reactie. Op het moment bij paps en mams op bezoek.
Spannend dames!! Laten we hopen op goed nieuws!!
Super spannend lala!! Maar wat bizar dat ze daar niet zo makkelijk tests hebben... zouden ze hier ook eens wat minder makkelijk moeten maken :rofl:

Redcurls ook voor jou spannnend dan! Ik duim dubbel! :thumbsup:

Devenie, mis beter volgende maand temperaturen en deze maand proberen t verder maar te laten en met regelmaat seks hebben. Temperaturen heeft alleen zin als je vanaf dag 1 doet. En die ovu tests zijn frustrerend nu, dat helpt niet.
Hopelijk heb je iemand waarmee je kan praten over de stress factoren, klinkt niet fijn :bigkiss:

Hier vanochtend ziekenhuis gebeld of ik vandaag echo mag. T vruchtbaarslijm loopt eruit terwijl t pas dag 8 is. Eigenlijk woensdag, dag 10, eerste echo, maar door t slijm wil ik even weten hoe t ervoor staat. Moesten er toch zijn voor mn vriend (onderzoekjes kno). Dus nog 1,5 uur werken over 2 uur echo.

Owja en Puk, hier alles hetzelfde aan hormonen.
Nou mevrouw, u kent uw lichaam wel heel erg goed. Er zit een ei van 12,5 mm rechts, maar links zelfs eentje van 19mm O_O ...

Dag 8 hè! Dag 8 :woa: Vanavond al ovitrelle spuiten en woensdagochtend iui... op dag 10. Ik ben echt even van mn padje. En daarnaast komen de zenuwen nu keihard binnen... woensdag is dus weer de dag dat ik op dat telefoontje moet wachten :-|
Heel erg spannend Ka!! Hoop dat je met die spanning de komende uren overweg kan!

Klopt maar voel me echt vreselijk op het moment. Dus uit wanhoop ga je vanalles weer doen en het liefst test ik 10x op een dag. Pfff
Ka wat goed!!!! Spannend zeg! Duimen draaien hier

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven