Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pffff, hebben we de second opnion geregeld, hoor ik vandaag van andere ouders dat het AMC over het algemeen gewoon de mening van Sophia overneemt. Schiet dan dus niet op. Sophia heb ik helemaal geen vertrouwen meer in. AMC kreeg de opgevraagde gegevens niet (de röntgen en de 3d ctscan gegevens). Dat moesten de ouders zelf opvragen. Dus ik gemaidl wie ik daarvoor moest hebben en een nummer gekregen. Ik ben in totaal zeven keer doorverbonden en er twee keer helemaal uitgegooid voordat ik iemand aan de lijn kreeg die de gegevens op een cd kon en wilde branden en dan opsturen. Ik heb zelfs de orthodontie aan de lijn gehad.
Wibra vind ik juist prettig met zijn rompers. Ella was aan de kleine kant, dan vond ik het wel lekker als ik een "enkele" maat kon kopen. Vooral fijn als ze net in een nieuwe maat komen.

Hans Textiel heeft geen fijne rompers; matige kwaliteit en pasvorm is ook niet best.

Man en ik gaan zaterdag lekker shoppen. Nieuwe kleertjes voor Gijs' doopfeestje. Gijs mag in de dienst een doopjurk aan. Heb er even over getwijfeld (jongen in een jurk), ik dacht ook dat hij niet meer zou passen, maar ik heb het even geprobeerd en het past! Toch leuk, manlief is er ook in gedoopt en ook Ella (en nog meer familieleden).

Fluff... dat schiet ook niet op daar he! Ik hoop voor je dat het AMC toch echt een echte 2nd opinion gaat geven. Ik kan me je zorgen ook voorstellen.. je hebt veel te verstouwen en dan wil je gewoon dat het goed gaat!

Jasmijn ook al naar de psz! En heerlijk dat het met de zindelijkheid zo goed gaat. Ik moet als we gaan wandelen ineens stoppen omdat Ella "even plassen" roept. Gaat ze stilstaan, kijkt geconcentreerd en dan roept ze "klaar"... Maar op het potje ho maar.... Ook niet met poepen. Wel roepen dat ze moet maar als ik vraag "wil je op het potje" krijg ik altijd nee te horen.

Ringel... ik noem Gijs ook weleens Ella.... of ik zeg tegen Ella.. kom maar ventje.... Hoort er mss wel bij?

Het is idd een wonder he... elke dag weer ben ik verwonderd over die twee prachtige mensjes die een deel van mij zijn en altijd zullen blijven. Zucht....

Had ik al opgeschept over Gijs? Hij kan rollen van rug naar buik! Hij doet het al een week en zo snel... ik heb gisteren wel 10 minuten klaar gezeten met mijn camera in de aanslag, maar als hij op zijn rug lag, draaide hij zo snel weer naar zijn buik, dat ik steeds te laat was om het vast te leggen!

Ben weer weg, ga ff sjippies eten en cassis drinken; jammie!
Lieve Fluf, spui je zorgen maar lekker hier hoor. Het zal best moeilijk zijn om thuis voor de jongens en het jongedametje altijd maar blij en vrij te zijn. Ik kan me je zorgen goed voorstellen, het is alleen zo lastig in te denken idd, Max was met alles zo rap en hij groeide zo lekker enz. Juist dat geeft hem vast en zeker de reserves die hij nu zo nodig heeft. Hij kan wel tegen een stootje lijkt me! Goed dat je voor een second opinion gaat, en fijn dat je je er op voorbereid en niet zomaar alles klakkeloos wilt aan nemen!!!! Zet hem op!

Qua rompers, ik ben helemaal van de Hema-rompers. Ik heb het liefts de witte in die pakjes met dat gele etiket. Die blijven mooi van vorm, kleur en lekker zacht. De pasvorm van de wibra enzo is niks voor mijn stevige jongens. Die rompers zijn in mijn ogen meer voor het wat slankere type, hihi!

Ringel, qua naam. Fenna is zo'n mooie naam en tuurlijk wen je daar snel aan. Maar ik noem de jongens ook vaak verkeerd hoor. Je zult overigens verbaasd zijn hoe snel je Fenna al kan ontcijferen qua karakter. Juist omdat je vergelijkt, weet je snel de verschillen tussen je kinderen ofzo. Herkenbaar voor de andere mama's met meer kindjes?
Hier ook Hema rompers. Die zijn inderdaad wat wijder, is hier wel nodig met de bolletjes.

Ik gooi alle namen hier door elkaar. Max heb ik de eerste maanden van zijn leven behoorlijk hardnekkig Des genoemd. Ze leken ook gewoon op elkaar en nog trowuens. (Al is het me echt een raadsel waarom hij zichzelf dan Ian noemt. Je zou eerder Des verwachten.)

Oeps de tent word hier afgebroken... moet weer gaan!
Ik heb laatst ook rompers gekregen met I love my mommy en My daddy is te best, maar dan in maatje 86! Ik vind het wel grappig. Wat is bij jullie de voorkeur voor ormpers, met lange, korte of zonder mouw? Ik heb het liefst zonder, maar anderen in mijn omgeving zweren bij lang. Ik vind het dan zo een gedoe om kleren aan te trekken, vooral shirtjes, over die lange mouwen.
Yeah, ik had éindelijk de afvaller goed bij de Mol! Die had ik al 8 afleveringen lang voorspeld Was toch een betere speler dan ik verwacht had, haha. En ik begin erg te twijfelen over mijn Mollenkeuze, ik weet al wel wie ik af wil laten vallen volgende keer. Het blijf toch een erg leuk programma!

Kindje zit hier nog lekker in de buik. Voel af en toe nu echt een voet die ik beet kan pakken, heel speciaal. Het beweegt nog regelmatig dus volgens mij heeft het het nog veel te veel naar het zinnetje...helaas...

@Fluf: Jasmijn heeft nu hemdjes en onderbroekjes en die vind ik veel fijner. Ze heeft wel alleen boxertjes, die sluiten wat mooier aan. Anders zit ze van de zomer wijdbeens te spelen en dan zie je vanalles Qua rompers had ik alle soorten door elkaar. Als ze een dun shirtje aan kreeg, deed ik er expres een romper met lange mouwen onder. Is idd lastiger aantrekken maar lijkt me toch fijner warm voor zo'n kind.

@Namen: Mijn moeder noemt mij ook nog vaak bij mijn broers naam of vaders naam. Soms komt er eerst een heel rijtje namen voordat ze op Mmmoi komt. Zeker nu Jasmijn er ook bij is...

Ik ga zo gezellig koffiedrinken bij mijn schoonzus, kan Jasmijn lekker met Eva spelen. Ze heeft nog steeds geen luier om en het gaat goed, alleen vannacht natuurlijk niet, dan doe ik wel zo'n luierbroekje bij haar aan. En die zat behoorlijk vol plasjes

Groetjes meiden!
Jee wat goed dat het met de zindelijkeheid zo goed gaat! Bij Mayte gaat het net als bij Ris, je ziet en merkt dat ze iets ana het doen is, maar bij de vraag wil je naar de wc of potje, is het nee. En dit blijft ze dan ook hardnekkig volhouden. Ze wil wel eens naar de wc en dan gaat ze ook, mar ze vindt de luier gewoon nog lekker makkelijk (en ik stiekem ook wel, want zie het momenteel niet zitten om ok steeds de ongelukjes op te moeten ruimen). Ik dnek dat wij van de zomer maar eens serieus met dit opvoedkundige ding aan de slag gaan.

Pffft gaan we vandaag de box opzetten (eindelijk een kast die in de weg stond aan de kant) is de box stuk en missen er schroeven. Moet er dus stande pede een nieuwe box komen (Lief is nu ff naar de kringloop voor een noodbox) En ik moet vanmiddag met Mayte naar de huisarts voor haar en mezelf. Mayte heeft een ontstoken vinger en neusgat (kruisbesmetting, hopelijk geen krentenbaard) en ik zit nog steeds met mijn pols. Die deed vannacht een paar keer raar "krak" en vanochtend stond ie min of meer op slot. Verschonen van de meisjes (en eigenlijk alles) is best pijnlijk dus toch maar weer even laten checken. Hoest met jouw pols Pebbels? en met de koorts?
Ringel balen van je box zeg. Hopelijk vind je man iets bij de kringloop. Succes bij de huisarts!

Zindelijk. Hmm, daar zijn we nog laaaaaaaaaaaaaaang niet. Eerst maar eens Max leren dat hij Max heet.
Heel even forummen tussen het ziek zijn door. Gisteravond 40 graden koorts en het ene moment gaat het wel (zoals nu) en het andere moment ben ik compleet onder de roes van de koorts.

Mijn moeder was er wel vandaag om voor Floor en Eva te zorgen.

Floor is ook al een paar dagen overdag helemaal droog, vanavond zelfs een klein poepje op het potje en ze is boodschappen gaan doen met mijn moeder zonder luier. Ik ben echt stomverbaasd.

Het beloningschriftje zit al boordevol stickers.

@mmmoi: goh, heb je echt alle soorten rompers? Ook in alle kleuren zeker? .

De puzzel vond ze heel leuk trouwens, tot nu toe heeft ze er elke dag al mee gespeeld.

We moeten hier ook aan de hemdjes (verzoek van het kdv, ik had er nog helemaal niet bij stil gestaan).

Overigens vind ik die boxertjes inderdaad prettiger dan de gewone onderbroekjes, zelfde reden als mmmoi. 86/92 vind ik ook nog erg groot maar dat is de kleinste maat.
Mijn mol is eruit!!!! Toch een goede speler inderdaad.... sjit, sjit... moeten ik nu ineens op zoek naar een andere.....

Wat een nieuws he....

Ik heb vandaag lekker alleen gekeuteld met Gijsje. Ella was bij opa en oma zodat ik het doopboekje eindelijk kon afmaken; is gelukt.

Hij heeft vandaag weer een echte spuugdag... ik heb wel 3 hydrofielen, de slaapzak en het boxkleed moeten wassen. Daarnaast Gijs nog twee keer meoten verschonen en bij de laatste golf, mikte hij precies in mijn mouw (hoe??? maar er zat allemaal "kwark" in mijn mouw en op mijn arm).

Morgen lekker winkelen. Eerst gaat Ella met manlief naar de kapper (ik zet ze af) dan ga ik met Gijs naar mijn ouders om 'm te voeden en daar te laten. Dan ga ik terug naar Ella en manlief en gaan we nieuwe kleertjes voor allebei kopen.
Whoehaaaah! Morgen ben ik jarig en lief kon zijn cadeau niet langer voor me verborgen houden!!!!! Ik zit nu te typen vanaf mijn mooie nieuwe laptop!!!! Te gek zeg!!! Waanzinnig he!!!

Wat een mooi beeld, wat een gave avatars hebben jullie! Wat in hemelsnaam moet ik volgens jaar wel niet voor lief kopen, hihihi!!!
Dat wordt een ferrari volgend jaar :-)
Zo.... annie dat is nog eens verwennerij!!!

Alvast van harte met je verjaring! Ik heb morgen vast geen tijd, hihi.

Ik moet dus nog steeeeds wat kopen voor manlief en de tijd begint te dringen... want ik moet natuurlijk komende week werken en we gaan vrijdag voor een weekendje naar Rabbit Hill.. dus ik heb donderdag tijd... hmmm...

Nu moet ik ook weer weg; toeteren met de mini's.

doei!
hahaha annie, werkt praktisch he, zo'n laptop. Mooi hoor.

Ik ben drukkerdedruk. Vanavond komen vrienden eten. Uitgebreid steengrillen. Net dus voor enorm veel geld boodschappen gedaan. Verder begin ik wat prikkelbaar te worden. Geen goed teken want houdt bij mij meestal in dat menstruatie eraan komt.
WOW dat is nog eens een mooi kado! Gaaf hoor.
Ik mag ook even in de opschepmodus: behalve dat het zo goed gaat met de zindelijkheid kan Floor sinds een paar dagen echt op de driewieler fietsen! Eerst alleen een meter voor en een meter achteruit maar nu scheurt ze de kamer door.

@annie: wat lief van je man zeg! Het was dus een echte verassing?

@krokus: je weet het niet, bij zwangerschap kan je ook nogal buien hebben natuurlijk. Ik blijf duimen.

@ris: toeter ze!
Hallo meiden...

We zijn weer terug van holiday. Was leuk, heul veel sneeuw.

Aimee ook goed vermaakt, sleetje rijden. Skien hebben we nog niet met haar gedaan, nog iets te klein.

Wat knap Floor en Jasmijn al bijna zindelijk. Ik ben type luie moeder, vindt het wel handig zo en heb het uitgesteld tot de zomer. Soms voor de gein op de wc, maar doet daar niets. Ze heeft nog geen grote interesse, geeft alleen aan als ze al heeft gepoept.

Ringel, over 7 weken al aan het werk. Lijkt snel. Zou wel handig zijn wat extra weekjes. En zelf wil je niet op zoek naar andere job met betere tijden?

Je hebt ook recht op 26 weken ouderschapsverlof. Van beide kinderen (dus dan 1 jaar), als je van Mayte nog niet hebt gebruikt. Je krijgt dan 50% van je gemiste inkomsten terug van belasting. Misschien zoiets doen. Of een aantal uren ouderschapsverlof. Dat mag je werk niet zomaar weigeren.

RIS: spannend aankomende week begin je. Is het nu een vaste baan geworden. Heb je er zin in? Wat zeiden ze op je oude werk?

Pebbles: Hoe is het op jouw nieuwe werk. Bevalt nog goed?

En Eva al een half jaar oud. Wel weer benieuwd naar foto's.

Mmmoi: aftellen....Ik denk nog steeds een meisje erbij, met die leuke naam (N..). Ben benieuwd.

Wel sneu op het maart topic al twee kindjes niet gehaald. Wat een verdriet...

Annie: dat is nog eens een leuk kado zeg. Lieve man heb je.

Geniet morgen van je verjaardag.

FF: las wat nare berichten. Zou nu vooral op je mamma gevoel afgaan, uitzoeken wat er is.

Hoe is het met Tessa, al aan het lopen?

Krokus: spannend weer. Jij hebt echt een korte cyclus. Lees zo vaak dat je bijna on moet worden haha. In ieder geval meer kansen toch. Ga duimen voor je!

De rest allemaal liefs en hoi.
whehe babsie. Hier ook een luie moeder hoor. Heb er ook nog geen zin in. Heb nu wel een potje beneden staan om te kijken of hij het interessant vind. Maar meer ook nog niet. Leuk van je vakantie. Was je eigenlijk met veel mensen? Familie en vrienden?

Heb inderdaad een korte cyclus. Zat laatst al te rekenen. Heb 14 kansen per jaar. Een vriendin van mij heeft een cyclus van 35 dagen. Die heeft maar 10 kansen per jaar.

@pebbs, floor al enthousiast op de driewieler. Gebruikt ze haar loopfietsje veel? Jij had er toch ook eentje gekocht?

@fluf, had je nou vrijdag nog een afspraak gemaakt bij een ander ziekenhuis?

Steengrillen was beregezellig. Veel gegeten, veel gedronken. Het goeie leven zeg maar. Eigenlijk had man vanochtend Roandienst, maar hij mocht van mij nog een uurtje liggen. Ik kan 's middags nl nog wel een keer een uurtje gaan liggen en zonder problemen slapen. Hij kan dat niet. Is trouwens ook een slecht teken, want als ik ineens lieve dingen ga doen voor man, wordt ik ook vaak kort daarna ongesteld.
Ha krokus, ook lekker vroeg...

Ja erg ik zie juist op tegen een kind dat straks overal moet plassen, tijdens winkelen en zo,,,,of in de auto en dan stoppen. En Aimee drinkt liters, dus kan me al enigszins een voorstelling maken hoe dat gaat.

Nu loopt ze rond met een verschrikkelijke poepbroek. En daarmee heb ik het wel gehad. Wordt steeds smeriger....hoe meer ze eten.

Nou dus ik ga aan de choonmaak, van kind ieks
Heej Babba, leuk dat jullie weer terug zijn. En een leuke week gehad zie ik.

Die luiigheid met de zindelijkheidstraining snap ik wel. Ik vind ook echt dat je er een stuk drukker mee bent dan af en toe een luier verschonen. En dan heb ik nog geen winkel of auto incidenten meegemaakt.

Broek naar beneden en gaan zitten(doet ze meestal zelf), in de aanslag staan met wc-papier want zodra er wat inzit springt ze eraf ("oed zo floor""), broek weer omhoog, sticker uitzoeken, samen potje leeggooien en doortrekken, potje omspoelen en handjes wassen.

We hebben vandaag zo'n heerlijke dag met z'n vieren. Het voelt echt helemaal als een happy familie en ik heb de neiging om overal foto's en filmpjes van te maken om het maar niet te vergeten. Vanmorgen met z'n vieren naast elkaar in het grote bed en tijdens de boterham stond Floor erop dat Eva bij haar kwam zitten dus toen zaten ze naast elkaar op de triptrap.

Floor die Eva haar kerstkaart van het KDV geeft (die was ik nu pas aan het opruimen) en vervolgens zit Eva helemaal onder de glitters. Ik ben zo gek op mijn meisjes en zij gelukkig ook heel erg op elkaar (snif snotter emomoment).

@deMol: ik had ALWEER de afvaller goed!?!? De vierde keer al. Nu maar hopen dat Jon de mol is, dan heb ik mijn poule dit jaar wel heel goed gemaakt. (alhoewel ik het een giller zou vinden als vivienne het ineens blijkt te zijn).

@krokus: de loopfiets is tijdelijk naar de kast verbannen. Ze vind op dit moment haar driewieler en blokkerloopfietsje nog veel leuker dus we hebben hem maar weggezet. Over een paar maanden toveren we hem weer tevoorschijn en dan vind ze het misschien wel helemaal leuk.

Hebben jullie er ondertussen ook al 1 dan?

AAAAAAAH wat Lief! wel geweldig hoe gek Floor op d'r zusjenis hoor. Ik mag hopen dat Mayte en Fenna het zo geod met elkaar kunnen vinden.

hier ook alles goed. Heb eindelijk, eindelijk m'n geweldige Diesel laarzen weer eens aan.......maakzo wel ff foto en als Lief ze weer op de pjoeter heeft gezet zet ik ze wel op hyves.....nog uit de tijd dat er geen kinderen waren en ik schandalig veel geld aan schoenen en laarzen uit gaf. hihihi.

@Annie van harte gefeliciteerd met je verjaardag en wat een waanziinig tof cadeau heb je gehad!

ff verder, want zo visite (alweer)
Wow, jullie schrijven veel, ik lees wel alles hoor, maar heb gewoon geen reageerzin...haha. Hier alles prima, ben wel veel moe want ik slaap 's nachts steeds slechter. Overal met de auto naar toe en de kleine stukjes die ik loop, waggel ik wel mee

De man is ook nog eens ziek dus suffe dag hier. Hij ligt nu op de bank met Jasmijn, die kijkt de Lollifantenfilm. Rust...
Wij waren vandaag in het noorden des lands. Huizen kijken. We hebben een leuk huis op het oog, maar er moet veeeeel aan gebeuren. En dan zouden we daar dus al wonen tijden het klussen. Moeten er nog maar eens goed over nadenken. Ik dacht toen ik bijna op de plek des bestemming was, dat ik eigenlijk wel even iemand had kunnen bellen om een minimeeting te houden. Stom he. Ach ja. Ik ga even koffie leuten, we zijn net pas weer binnen...
Hey Fluf, je mag altijd bellen hoor als je in de buurt bent.....

Maar toch serieuze plannen deze kant op? En klussen terwijl je al in een huis woont. het is te doen, zoalng je maar een goede en strakke planning anhoudt en 1 kamer per keer. En zorg ervoor dat iig de natte ruimten al klaar zijn (of iig gebruiks klaar) zoals keuken en douche. Kun je met goed fatsoen koken en wassen (errug belangrijk al zeg ik het zelf)

Succes!

veder weinig bijzonders te melden, Fenna gaat mega goed, zaterdag op zondag heeft ze van 20.00 tot 3.45 geslapen (!!!!! HOEI) en zijn we erg uitgeslapen aan de zondag begonnen. Vannacht kwam ze nog wel weer voor een voeding maar ach, krijg d'r steeds zo'n heerlijke big smile voor terug.

@Annie, pebbles en Ris, vanaf welke week zijn julie begonnen met kolven? OP het feb topic zijn bijna al bv mama's al aan het kolven geslagen, mar heb er eigenlijk een beetje m'n vraagtekens bij..... en wat moet ik absoluut nieuw kopen bij m'n kolf en wat kan ik nu gewoon gaan uitkoken?
He meiden,

Eindelijk de computer staat beneden. Nu kan ik eindelijk wat vaker langs komen. Kindjes zijn nu lekker zelf aan het spelen heb ik mooi wat tijd om te mailen en andere sociale verplichtingen af te werken die per computer gedaan moeten worden.

Heb echt niet ales bekeken maar wel vluchtig even een blik geworpen dus van de meeste dingen ben ik op de hoogte. Maar neem me niet kwalijk als ik even wat gemist heb. Gelukkig nog niet de geboorte van Mmmoi's bb gemist!!!!

Evene andere dingen doen zo terug...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven