Bord-en kaartspellentopic voor iedereen

09-05-2017 19:10 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601

Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.

Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren

Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.

Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt

Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel

Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk

veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
30 seconds. Altijd weer hilarisch!
Van de weem voor het eerst sagrada gespeeld. Lijkt op Azul, maar dan met (heel veel!) dobbelsteentjes.
En ook juist iets uitgebreider dan Azul, want er zitten opdrachtjes bij. Was leuk :)
Enige nadeel is dat je echt goede verlichting moet hebben, want het verschil tussen groen en blauw is slecht te zien.
nee niks gespeeld dit weekend helaas, dus als er nog iemand een spelletje wil komen doen ;)
Ik heb Cluedo gespeeld, gouwe ouwe :lol:
Santa maria is bij de 2de keer toch leuker dan ik de eerste keer dacht
Het is weer korting bij bol.com! 2 spellen voor 20 euro. Zit leuk spul bij als 'Machiavelli', 'Patchwork' en 'Qwixx'.

:yes:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Eendje_ schreef:
11-03-2018 16:12
Ik heb Cluedo gespeeld, gouwe ouwe :lol:

Je hebt me geïnspireerd. Nou wil ik ook Cluedo doen! Maar ik heb het niet... :| misschien MP eens afstruinen... :$
LunchLover schreef:
16-03-2018 21:33
Het is weer korting bij bol.com! 2 spellen voor 20 euro. Zit leuk spul bij als 'Machiavelli', 'Patchwork' en 'Qwixx'.

:yes:
Heb ik al :-(

Volgende week Zuiderspel, heb nog geen wensenlijst gemaakt, zou ik nou echt niks te wensen hebben?
Oh leuk, een spellentopic!

Mijn favorieten zijn:
1. Dominion
2. Dominion
3. Dominion
4. Gubs
5. Get nuts
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
nlies schreef:
16-03-2018 22:46
Volgende week Zuiderspel, heb nog geen wensenlijst gemaakt, zou ik nou echt niks te wensen hebben?
Welke dag ga jij Nlies? Of ga je beide dagen? Ik ga op zaterdag, maar door de drukte thuis heb ik de laatste maanden amper gespeeld en dus ook geen idee waar ik naar wil kijken of wat ik wil kopen bij Zuiderspel. Het laatste wat ik gespeeld heb is een scenario van Unlock met een vriendin, dat vond ik erg geslaagd.

Zijn er nog meer mensen die naar Zuiderspel gaan?
Welkom Lelietje, leuk dat het topic toch nog steeds ontdekt wordt door nieuwe medespelers, vragen, opmerkingen, frustraties (over niet winnen of zo) je kunt ze allemaal kwijt hier
Iemand die het spel 'I know' kent? Echt unieke kennisspellen vind ik ook een leuke afwisseling op de tactiekspellen. Maar dan moet het wel echt leuk zijn. Gaat om deze: https://www.bol.com/nl/p/iknow-nederlan ... oductImage
MrsLady schreef:
17-03-2018 00:44
Iemand die het spel 'I know' kent? Echt unieke kennisspellen vind ik ook een leuke afwisseling op de tactiekspellen. Maar dan moet het wel echt leuk zijn. Gaat om deze: https://www.bol.com/nl/p/iknow-nederlan ... oductImage
ik niet, maar de zeer gewaardeerde meneer Nox wel, kijk maar even:
https://www.youtube.com/watch?v=sEyRQ1oKHAs
nlies schreef:
17-03-2018 10:57
ik niet, maar de zeer gewaardeerde meneer Nox wel, kijk maar even:
https://www.youtube.com/watch?v=sEyRQ1oKHAs
Bezzerwizzer is trouwens ook een kenniskwis waarbij je niet zoals bij Triviant, moet afwachten of je ooit in de categorie die jij moeilijk vindt een vraag krijgt waar je wel antwoord op weet
Ik ga naar Zuiderspel! Zaterdag :)
Ik ga ook op zaterdag, heb er zin in. heb afgesproken meteen vriendin te gaan, en ga er vast ook nog wel wat bekenden tegenkomen
Ik lees nu even terug en ik zie dat ik jullie gemeld had dat ik de uitgever van Pixie queen had gemaild over de mislukte pixies, had binnen een week keurig 2 nieuwe in de brievenbus.
nlies schreef:
17-03-2018 16:54
Bezzerwizzer is trouwens ook een kenniskwis waarbij je niet zoals bij Triviant, moet afwachten of je ooit in de categorie die jij moeilijk vindt een vraag krijgt waar je wel antwoord op weet
Bezzerwizzer hebben we inderdaad al. Vind ik ook een stuk leuker dan Triviant.
Netjes dat het met de pixies zo snel opgelost is nlies.
lushcooking schreef:
17-03-2018 22:44
Netjes dat het met de pixies zo snel opgelost is nlies.
Och ik denk dat de meeste uitgevers daar niet moeilijk om zullen doen, Heb bij WGG ook eens gemeld dat ik een helper bij Orleans was kwijtgeraakt. Kreeg zo een nieuwe
nlies schreef:
17-03-2018 23:16
Och ik denk dat de meeste uitgevers daar niet moeilijk om zullen doen, Heb bij WGG ook eens gemeld dat ik een helper bij Orleans was kwijtgeraakt. Kreeg zo een nieuwe
Mijn ervaring is dat dat helaas niet voor alle uitgevers geldt. Ik had per ongeluk de startspeler tegel van Azul bij het oud papier gegooid. Een e-mail gestuurd of ik misschien een tegel kon kopen of dat er iets anders mogelijk was, maar daar heb ik nooit een reactie op gehad. Twee maanden later heeft de uitgever een filmpje op internet gezet met de uitleg waar de tegel in het karton zat, omdat er blijkbaar heel veel mensen de startspeler tegel kwijt geraakt waren. Maar nog steeds geen informatie over een mogelijke vervanging voor de startspeler tegel. Als vervanging niet mogelijk is, is dat prima, maar een reactie zou fijn geweest zijn. Daarom ben ik ook blij dat het bij jou wel zo netjes opgelost is.
Niet slim van die uitgever Lushcooking, Nou is die startspelerfiche wel te vervangen door iets anders, maar een slechte naam, is toch moeilijker te vervangen.
Ik hoorde trouwens van een medewerker van WGG dat ze een vraag hadden gehad om nieuwe spelregels te sturen, want de hond had ze opgegeten. Hebben daar eens hartelijk om gelachen,hond heeft huiswerk, o nee spelregels opgegeten. En nieuwe gestuurd
lushcooking schreef:
17-03-2018 23:24
Mijn ervaring is dat dat helaas niet voor alle uitgevers geldt. Ik had per ongeluk de startspeler tegel van Azul bij het oud papier gegooid. Een e-mail gestuurd of ik misschien een tegel kon kopen of dat er iets anders mogelijk was, maar daar heb ik nooit een reactie op gehad. Twee maanden later heeft de uitgever een filmpje op internet gezet met de uitleg waar de tegel in het karton zat, omdat er blijkbaar heel veel mensen de startspeler tegel kwijt geraakt waren. Maar nog steeds geen informatie over een mogelijke vervanging voor de startspeler tegel. Als vervanging niet mogelijk is, is dat prima, maar een reactie zou fijn geweest zijn. Daarom ben ik ook blij dat het bij jou wel zo netjes opgelost is.

LOL ik was dus niet de enige die hem niet vinden kon? Ik heb die doos wel 10x omgekeerd voor ik al die kartonnetjes nog eens naliep en hem vond... :facepalm: Het was dat ik het spel al kende en dus WIST dat hij ergens moest zijn. Anders had ik hem idd ook best hebben kunnen weggooien en later in de regels lezen dat hij er moest zijn en denken huh??

Heb je nog een tweede mail adres? Zou ik het anders gewoon vanuit dat adres nog eens proberen. ;-D
LOL! Ik ken ook iemand die het startspeler fiche van Azul heeft weggegooid. Blijkbaar een breedgedragen probleem :lol:
Ja, ik zit ook op de Facebook groep Bordspel Radar, en daar waren er heel veel die de startspeler fiche per ongeluk weggedaan hadden. Ik kwam er net te laat achter dat ik de startspelerfiche niet had, de papiercontainer was nét die ochtend geleegd.

Ik heb al wel gehoord dat ze mogelijk een "echte" tegel gaan verkopen als startspelerfiche, maar ik vermoed dat die pas met de herprint komt aangezien het spel op de website van de uitgever uitverkocht is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven