Waarom voelen vrouwen zich aangetrokken tot "foute mann

06-03-2018 17:36 1056 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb veel verhalen gelezen over voetballers, rappers en andere beroemde(rijke) mannen. En wat mij opvalt is dat hun vrij gemakkelijk aan vrouwelijke sexpartners komen, dat vrouwen zichzelf vrij makkelijk aanbieden. Waarom vinden vrouwen dat soort mannen aantrekkelijk? Want de kans dat ze een serieuze relatie of willen trouwen met de vrouwen in kwestie, is vrijwel nihil. En geld zullen ze ook niet krijgen, dus wat hebben ze eraan?

Enige die er profijt uit haalt is de man, aangezien die aan zijn trekken komt. Lees zelfs dat minderjarige meiden zichzelf aanbieden aan dat soort mensen. :facepalm:
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
tonkje schreef:
18-03-2018 19:10
Bij mij hetzelfde hoor.

Ik blijf toch hopen dat Cynicus een keertje zegt: "Ok, IK moet iets doen!" En dat dan vervolgens ook gaat doen.
Vergeefse hoop. Ik val niet op foute mannen, maar ik houd ook niet van kortzichtige, verongelijkte heren, die denken dat belangstelling van hun kant per definitie iets is waar je als vrouw blij mee zou moeten zijn. Dat je geen foute man bent maakt je niet automatisch aantrekkelijk.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
doemijdiemaardan schreef:
18-03-2018 18:50
Ik weet het hoor tonkje en het is misschien ook allemaal tegen beter weten in.
Maar om eoa reden houdt dit topic me toch bezig.
Mij ook, maar de lust om inhoudelijk te reageren is me inmiddels wel vergaan. ;-)
tonkje schreef:
18-03-2018 19:10
Bij mij hetzelfde hoor.

Ik blijf toch hopen dat Cynicus een keertje zegt: "Ok, IK moet iets doen!" En dat dan vervolgens ook gaat doen.
Ik vind dan ook dat cynicus bij het plannen van de bruiloft na dat inzicht,
wel even de moeite moet nemen mij, jou en een aantal andere meeschrijvers uit te nodigen.
Minstens. Ik denk ook dat wij ter begeleiding meemoeten op de huwelijksreis eigenlijk.
QueenArachnia schreef:
18-03-2018 19:30
Mij ook, maar de lust om inhoudelijk te reageren is me inmiddels wel vergaan. ;-)
Alle begrip :biggrin:
Het-groepje schreef:
18-03-2018 19:31
Ik vind dan ook dat cynicus bij het plannen van de bruiloft na dat inzicht,
wel even de moeite moet nemen mij, jou en een aantal andere meeschrijvers uit te nodigen.
Minstens. Ik denk ook dat wij ter begeleiding meemoeten op de huwelijksreis eigenlijk.
Absoluut. Waar gaan we heen?
Dina80 schreef:
18-03-2018 19:11
:whut:

Kan iemand even een samenvatting geven waar dit topic over gaat en wat de stellingen zijn?
Cynicus raakt niet aan de vrouw en hij zoekt daar een reden voor. De verklaring die hij daarvoor gevonden dacht te hebben was als volgt: vrouwen vallen op "foute", dominante en sterke mannen en hij bezit geen van die eigenschappen. Maar ergens lijkt hij van mening te zijn wel recht te hebben op een relatie en spreekt de vrouwengemeenschap/mensheid hierop aan. Verschillende forummers hebben al aangegeven dat het waarschijnlijk ligt aan een gebrek aan zelfvertrouwen, taalfouten en wellicht ook zijn wijze van intermenselijke benaderingen. Zoiets.
doemijdiemaardan schreef:
18-03-2018 19:35
Absoluut. Waar gaan we heen?
Texel, er was immers niet veel geld beschikbaar ;-) !
QueenArachnia schreef:
18-03-2018 19:30
Ik vind het knap dat sommige vrouwen nog de moeite nemen om goed en inhoudelijk te reageren, zeker als je ziet hoe misselijk TO er soms op reageert. Maar toch blijf ik hier ook meelezen, het is ergens wel boeiend om te lezen hoe krom iemand kan denken.
Bombus-Sylvarum schreef:
18-03-2018 19:57
Texel, er was immers niet veel geld beschikbaar ;-) !
Ik weet zeker dat onze wijze woorden hem een leuke welgestelde vrouw opleveren. Kan. Niet. Anders.
De_Cynicus schreef:
18-03-2018 15:24
Dat was letterlijk de reden, omdat ik te laag opgeleid ben. En zij graag iemand wilt die ook hoogopgeleid is.
Ik betwijfel ten zeerste dat een vrouw direct bij de eerste toenaderingspoging van een man zegt dat ze geen interesse heeft omdat hij te laag is opgeleid. Dus of je staat het ter plekke te verzinnen of het is een gevalletje van geen nee willen accepteren. Ik vermoed het laatste gezien je reacties in dit topic. Die arme vrouw heeft je zeer waarschijnlijk meerdere keren duidelijk gemaakt dat ze niet geïnteresseerd is maar omdat jij van geen wijken wil weten heeft ze grof geschut in moeten zetten.
Creativity is intelligence having fun
Kirby schreef:
18-03-2018 21:30
Ik betwijfel ten zeerste dat een vrouw direct bij de eerste toenaderingspoging van een man zegt dat ze geen interesse heeft omdat hij te laag is opgeleid. Dus of je staat het ter plekke te verzinnen of het is een gevalletje van geen nee willen accepteren. Ik vermoed het laatste gezien je reacties in dit topic. Die arme vrouw heeft je zeer waarschijnlijk meerdere keren duidelijk gemaakt dat ze niet geïnteresseerd is maar omdat jij van geen wijken wil weten heeft ze grof geschut in moeten zetten.
Ik werk in het onderwijs en hoor regelmatig van leerlingen dat ze hierom worden afgewezen.
Zodra blijkt dat dit het eindstation is haken veel partners (m/v) af.
Kirby schreef:
18-03-2018 21:30
Ik werk in het onderwijs en hoor regelmatig van leerlingen dat ze hierom worden afgewezen.
Het-groepje schreef:
18-03-2018 21:37
Inderdaad, opleiding/carriere is een issue. Ik weet van genoeg relaties die beeindigd werden omdat een van de twee er geen toekomst in zag vanwege het "achterblijven" qua opleiding van de andere.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
jaw schreef:
19-03-2018 10:09
Inderdaad, opleiding/carriere is een issue. Ik weet van genoeg relaties die beeindigd werden omdat een van de twee er geen toekomst in zag vanwege het "achterblijven" qua opleiding van de andere.
Het is ook toch niet zo gek dat je bij een partnerkeuze ook kijkt naar de opleiding?
Bombus-Sylvarum schreef:
19-03-2018 10:55
Het is ook toch niet zo gek dat je bij een partnerkeuze ook kijkt naar de opleiding?
Nee, simpelweg omdat opleiding ook wel iets zegt over op welk niveau men kan functioneren en in welk millieu. Wanneer men daar compatibel in kan zijn heeft men ook wat meer begrip voor elkaars dagelijkse situatie.

Alleen dat zou dan gelden wanneer je een voorselectie maakt wanneer je iemand nog totaal niet kent. Maar om nu iemand af te stoten omdat die naar jouw idee niet kan groeien naar het niveau dat jij voor ogen hebt, dat is erg oppervlakkig.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
jaw schreef:
19-03-2018 11:13
Nee, simpelweg omdat opleiding ook wel iets zegt over op welk niveau men kan functioneren en in welk millieu. Wanneer men daar compatibel in kan zijn heeft men ook wat meer begrip voor elkaars dagelijkse situatie.

Alleen dat zou dan gelden wanneer je een voorselectie maakt wanneer je iemand nog totaal niet kent. Maar om nu iemand af te stoten omdat die naar jouw idee niet kan groeien naar het niveau dat jij voor ogen hebt, dat is erg oppervlakkig.
Ik weet niet of het zo oppervlakkig is. Zoals je zelf al zegt zit een verschil in opleiding wel in meer aspecten. VWO'ers zijn meestal gewoon heel anders dan VMBO'ers. Als het verschil te groot is, is een relatie al vrij snel niet zo duurzaam. Je zit in een andere belevingswereld. De enige uitzondering is wanneer de partners wat betreft belevingswereld dichter bij elkaar zitten (hier zitten dan ook vaak mensen bij die opstromen), maar dit is lang niet zo vanzelfsprekend. En juist die aansluitende belevingswereld wordt tegenwoordig enorm belangrijk gevonden in relaties. Het is dus niet zo gek dat mensen hier naar kijken.

Wat TO - Cynicus - zou kunnen doen, wanneer hij net als ik op slimme meiden valt, is zich meer te verdiepen in de belevingswereld van slimme mensen. Daarbij hoort een bepaalde manier van discussiëren, taalgebruik, humor enzovoort. Dat betekent ook een stuk minder DT-fouten maken, je niet verbergen achter halfslachtige etiketten als Asperger/Autisme/ADD/ADHD en vooral niet wanneer je ongelijk krijgt proberen de sympathiekaart te spelen.
anoniem_366318 wijzigde dit bericht op 19-03-2018 12:16
Reden: Kleine uitbreiding met een tweede alinea!
16.12% gewijzigd
Verbergen achter halfslachtige (?) etiketten. Pfff.

Naar is dat toch, ik vind dat zo kleinerend klinken. Daar zou je aan moeten werken als je op intelligente meiden valt, en dit soort opmerkingen inslikken.

Het zou maar zo kunnen dat TO inderdaad een stoornis heeft waardoor hij 'anders' is.
Hij verbergt zich er niet eens achter want hij begint het zich (aan de hand van onze reacties?) nu pas af te vragen. En ik denk zeker dat therapie een goede volgende stap is.
Bombus-Sylvarum schreef:
19-03-2018 12:10

Wat TO - Cynicus - zou kunnen doen, wanneer hij net als ik op slimme meiden valt, is zich meer te verdiepen in de belevingswereld van slimme mensen. Daarbij hoort een bepaalde manier van discussiëren, taalgebruik, humor enzovoort. Dat betekent ook een stuk minder DT-fouten maken, je niet verbergen achter halfslachtige etiketten als Asperger/Autisme/ADD/ADHD en vooral niet wanneer je ongelijk krijgt proberen de sympathiekaart te spelen.

Eindelijk weer eentje vanuit de happy few die het gepeupel even uitlegt wat je moet doen om in zijn selecte wereldje te mogen functioneren......Het is hierdoor dat ik weer terugverlang naar de ouderwetse adel in plaats van deze nieuwe intellectuele elite !
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
KroegFilosoof schreef:
19-03-2018 16:36
Eindelijk weer eentje vanuit de happy few die het gepeupel even uitlegt wat je moet doen om in zijn selecte wereldje te mogen functioneren......Het is hierdoor dat ik weer terugverlang naar de ouderwetse adel in plaats van deze nieuwe intellectuele elite !
Volgens mij behoort hij juist niet uit een intellectuele elite, maar zoekt hij er wel zijn vriendinnen.

Waarom is er iets mis met het intellectuele deel van de bevolking, en is het wel ok om dit deel van de mensheid bij voorbaat te bestempelen als arrogante betweters?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Dat intellectuele deel van de bevolking is ook nog eens versnipperd.
Bij de ene groep kan je misschien meepraten over de werken van Kant, terwijl die niets kunnen zeggen over Debussy of Mahler laat staan dat ze mee kunnen praten over de voordelen van een 6de generatie ontwerp Thorium splijtings reactor of het risico van blockchain handelssystemen.

Het is echter wel prettig wanneer je met een potentiele partner over hetzelfde onderwerp kunt discussieren en je daar dan allebei ook een onderbouwde mening kunt formuleren. Ongeacht het onderwerp. En dat is uiteindelijk van ieders persoonlijke interessegebied afhankelijk.
BWitched schreef:
19-03-2018 16:45
Volgens mij behoort hij juist niet uit een intellectuele elite, maar zoekt hij er wel zijn vriendinnen.

Waarom is er iets mis met het intellectuele deel van de bevolking, en is het wel ok om dit deel van de mensheid bij voorbaat te bestempelen als arrogante betweters?

Ik heb het over deze nieuwe intellectuele elite, degene die laatdunkend levenslessen geeft aan geestelijk minder bedeelden.
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Dit lijkt me wel iets waar TO wat aan heeft. Het komt van sochicken.nl

ls je zeuren schrapt dan verbeter je je leven in één klap dramatisch.

Leef volgens dit mantra:
"Als ik de situatie niet kan veranderen, dan accepteer ik het."
"Als ik íets kan doen om de situatie te veranderen, dan doe ik het."
"Als ik niet bereid ben die stap te zetten, dan accepteer ik de situatie alsnog."
Zeuren is de vierde keus. Het is de situatie niet accepteren én de situatie niet beter maken. Je helpt niet, je voegt niets toe. Er komt alleen ellende uit je mond.

En stoppen met kreunen en steunen betekent ook dat je stopt met het zoeken naar excuses om niet te hoeven doen wat je moet doen. Het betekent dat je eerlijk bent tegen jezelf.

Niet: "Ja maar dat kan ik niet!"
Maar: "Ik kan het wel. Ik ben simpelweg te bang om mijn comfort-zone te verlaten."

Je bent niet machteloos, de wereld probeert je niet het leven zuur te maken. Als je het kreunen en steunen schrapt dan wordt alles beter - echt waar.

So wie so een leuke site, dat sochicken.nl.
Wel erg blij eierig, maar vol met duidelijke en haalbare tips om gelukkiger, gezonder en succesvoller te worden.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
KroegFilosoof schreef:
19-03-2018 16:36
Het is maar wat je erin leest. Misschien dat het beter is als je niet voor andere mensen nadenkt en de woorden weegt die er ook daadwerkelijk staan. Daar is volgens mij niets mis mee!
BWitched schreef:
19-03-2018 16:45

Precies.
KroegFilosoof schreef:
19-03-2018 17:26
Ik heb het over deze nieuwe intellectuele elite, degene die laatdunkend levenslessen geeft aan geestelijk minder bedeelden.
Ik vond mezelf niet laatdunkend, dat heb jij er in gefantaseerd. Ik val alleen op slimme, misschien wel een tikkeltje arrogante VWO-meisjes. En aangezien ik niet de enige ben, heb ik er ook wel andere mannen op de impliciete eisen van deze categorie vrouwen zien stuklopen. Verder weet ik uit diezelfde ervaring dat mensen met een lage of hoge opleiding doorgaans (dus niet per definitie) met hele andere zaken in het leven bezig zijn. Dat is niet zozeer laatdunkend doen, maar gewoon een eenvoudig feit constateren die veel mensen waaronder jij gewoon niet graag wilt horen. En ja dat zijn nu eenmaal levenslessen die sommige mannen, waaronder TO, wel wat van kunnen leren: meer boeken lezen, discussiëren, redeneren, taalgebruik, humor, niet verbergen achter etiketten als Asperger/Autisme/ADD/ADHD enzovoort en niet onnodig zielig zijn.
Sereia schreef:
19-03-2018 14:43
Verbergen achter halfslachtige (?) etiketten. Pfff.

Naar is dat toch, ik vind dat zo kleinerend klinken.
Ik geef les en ik krijg vaak van volwassen studenten te horen waarom ze allerlei zaken niet kunnen. Het eerste wat ik hen aangeef is dat dat me geen reet interesseert. Wat heb je eraan om aan te geven dat je een "rugzakje" hebt in het echte leven? Bovendien zijn het dure woorden (dus halfslachtige etiketten) die mensen graag gebruiken om zaken NIET te doen. Als je dingen NIET doet, dan leer je over het algemeen ook vrij weinig. Dus daarom ontraad ik het mensen om excuses te vinden om zaken NIET te doen, maar naar een motivatie te zoeken om zaken WEL te doen. Juist door je achter etiketten en labels te verschuilen maak je je kleiner dan noodzakelijk is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven