Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
snowgirl1 schreef:
19-03-2018 12:57
Dankjewel allemaal,

Op een of andere manier wilde ik dit nog gewoon even houden zoals het was. Heb genoeg groepen waarmee ik alles deel dus dat is heel fijn.
Nu had ik echter zoiets het is nu ook tijd om het hier te vertellen. Begint nu allemaal wat rustiger te worden en het leven wordt ook langzaam weer opgepakt zoals het was.

Fijn dat er plekken zijn waar je je ei kwijt kan :) Laat dit dan de plek zijn waar je moeder van een dreumes bent.
BahcoBarbie schreef:
19-03-2018 12:06
Maar Snowgirl het is pas een maandje geleden en je hebt hier gebabbeld alsof er niks aan het handje was. Op het ziekenhuizen/puffen van je dreumes na dan. Als ik praat over een 'hectische periode' praat dan was het druk op mijn werk + man/ik hadden een snotneus ofzo.. Niet het verlies van twee prachtige kindjes.

Meisje toch. Je mag hier ook gewoon je ei kwijt als je dat wil :hug: We zijn hier allemaal ouders die het verschrikkelijk lijkt om onze kleintjes te verliezen :sigh:
Ik weet even niet wat ik moet zeggen, dus ik quote het maar even

:redrose: snowgirl :hug:
Wat ontzettend heftig, ik weet ook niet wat ik moet zeggen, ik kan me niet voorstellen hoe heftig het voor jullie moet zijn. Heel erg veel sterkte met de rouw van deze twee kindjes, verschrikkelijk.
Hier ook het tandenleed... Dreumes heeft afgelopen dagen er al 2 naar buiten gedrukt en ik zie er alweer een tand én kies doorkomen.
Wat verschrikkelijk Snowgirl. Heel veel sterkte! :hug:
We denken dat dreumes oorpijn/ontsteking had. Nu gaat het weer wat beter gelukkig. Pff ze is vaak ziek geweest nu ze naar het kdv gaat.
Snowgirl :hug:.

Vinden jullie fietsen ook zo heerlijk? Zoon zwaait naar iedereen en roept Hi. Sinds paar dagen zit daar wafwaf bij als hij een hond ziet :heart:
1Aapje schreef:
19-03-2018 20:30
Snowgirl :hug:.

Vinden jullie fietsen ook zo heerlijk? Zoon zwaait naar iedereen en roept Hi. Sinds paar dagen zit daar wafwaf bij als hij een hond ziet :heart:

Ja zeker heerlijk om te fietsen. Toen ik met dreumes kon gaan fietsen was ik daar ook zo blij mee. Het voelde als een stukje vrijheid dat ik terug kreeg.

Nu nog zacht weer want wat is het toch koud :sun:

Ik ben nog wel bezig met een nieuwe das te breien voor dreumes. De vorige was wat kort geworden :)
Alle reacties Link kopieren
Haha ja ons zoontje vind de fiets ook helemaal geweldig!
ah neee Snowgirl! jij ook geen goed nieuws dus o_o :'-(

ik hoopte zo dat het voor jou allemaal goed ging, en dat het alleen bij mij (half) mislopen is (had je even niet meer gevolgd )
ik heb je trouwens een pb'tje gestuurd
:hug: voor jou Snowgirl. Heel veel sterkte :rose: Ik word er helemaal stil van... Ik ben nu zelf namelijk ook 21 weken zwanger. Weet dat je altijd welkom bent om hier je ei kwijt te kunnen op goede en slechte dagen!

Misstiek: voor jou ook een hele dikke :hug: Voor jou geldt uiteraard hetzelfde. Voel je vrij om hier je ei kwijt te kunnen op goede en slechte dagen!

Voor zover ik kan zien en qua gedrag kan beoordelen heeft onze dreumes nog steeds maar 8 tanden. Het is al zo'n 5 maanden even rustig op dat gebied. Die 8 tanden waren geen pretje toen ze doorkwamen, dus ik ben benieuwd hoe dat het straks zal gaan wanneer de kiezen gaan doorkomen

Hier is het juist andersom. Onze dochter was altijd prima te corrigeren toen ze rond de 1 jaar het begrip nee zeer goed kende. Maar nu de peutertijd begint te naderen, probeert ze juist steeds meer (weer opnieuw) uit.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Hier heeft dreumes weinig last van haar tanden gelukkig. Weinig gekwijl ook. Ze was wel een heel stuk vlotter qua tanden als de eerste. Inmiddels 8 tanden, 2 kiezen en 2 kiezen onderweg.

Zo gaaf om de verschillen tussen de dames te zien, alsof ze hele andere ouders hebben.
Dankjewel allemaal!

Op zich gaat het vrij goed naar omstandighedeomstandigheden. De moeilijkste momenten voor mij zijn vaak wanneer mijn zoontje slaapt en ik alleen ben (man is dan aan het werk) of s' nachts wanneer iedereen slaapt en ik wakker ben. (Dat is gelukkig niet zo vaak)
Even een heel snel berichtje van mij tussendoor om snowgirl een knuffel te geven en veel sterkte te wensen!

Hier alles goed. Druk weer met de terror-kleuter geweest, dat vreet energie maar lijkt nu beter te gaan. Dreumes kletst drie keer in de rondte en is boos dat ik er helemaal niets van begrijp ;-)
Hallo allemaal. Er is al een hoop gereageerd, dus heb niet alles terug gelezen.

Mijn zoontje is bijna 1,5 (van okt 2016) en ik zit er aan te denken om te stoppen met de speen.

Hij krijgt hem alleen met slapen en af en toe luier verschonen. Maar.. hij kauwt er op. Vanmorgen weer een speen weggegooid, dus had bedacht, de laatste krijgt hij terug en dan is het klaar.
Maar... is dat niet te vroeg? Ik ben bamg dat hij het niet zal snappen dat zn spenen weg zijn.
Hoe is jullie ervaring hierin?
Snowgirl, wat een ellende. Hoop dat jullie veel steun aan elkaar hebben :rose: .
@misstiek, voor jou ook een hele dikke :hug:

@sneeuwball, geen idee of dat te vroeg is, kan hij wel in slaap vallen zonder speen? Als dat niet het geval zou ik nog even wachten denk ik.

@zonnigkleintje, dat lijkt me zo leuk om de verschillen tussen je kinderen te zien en te zien hoe ze met elkaar omgaan. Ik hoop dat het hier spoedig raak is met een nieuwe zwangerschap zodat wij dat ook kunnen gaan ontdekken :-D

Fietsen vind ik ook heerlijk maar het is nu toch wel wat fris vind ik. Afgelopen zaterdag was haar handschoen blijkbaar verloren en begon ze te huilen omdat ze zo'n koud handje kreeg... Zo sneu!

Hebben jullie ook zo'n zin in de zomer? Echt veel meer als andere jaren kijk ik er naar uit, lekker met Elsa naar buiten, langs festivalletjes, naar de speeltuin etc. Ze kan nog niet lopen en ik vind het nu veel te koud en nat om haar buiten te laten kruipen. Duurt lang!
sneeuwball schreef:
20-03-2018 14:36
Hallo allemaal. Er is al een hoop gereageerd, dus heb niet alles terug gelezen.

Mijn zoontje is bijna 1,5 (van okt 2016) en ik zit er aan te denken om te stoppen met de speen.

Hij krijgt hem alleen met slapen en af en toe luier verschonen. Maar.. hij kauwt er op. Vanmorgen weer een speen weggegooid, dus had bedacht, de laatste krijgt hij terug en dan is het klaar.
Maar... is dat niet te vroeg? Ik ben bamg dat hij het niet zal snappen dat zn spenen weg zijn.
Hoe is jullie ervaring hierin?
krijgt hij geen tandjes waardoor hij er op kauwt, die hoektanden en kiezen zijn vreselijk!? dochter liep ook ganse dagen op haar vingers te bijten bij het krijgen van haar tanden

dochter (23m) hier duimt, dus geen idee of je nu al kan stoppen met de speen... dat wordt ook nog wat om af te leren... zucht
Hier ook een duimerd, dus ook geen ervaringen met spenen. Dat van die tanden en kiezen klinkt dan wel weer geloofwaardig, wij kwamen er pas een tijd later achter dat Puk op zijn bedje had lopen kauwen :$

Het duimen afleren komt vanzelf wel, ik ben uiteindelijk ook vanzelf gestopt (na een dreigement van de orthodontist toen ik 15 was, maar toch :P )
En het 'afleren' van de speen komt ook echt vanzelf.. Ik zou me daar niet al te druk om maken. Mijn oudste heeft een speen gehad tot 4, om in slaap te vallen dan (daarna gleed ie uit haar mond en taalde ze er niet meer naar) en van de 1 op de andere dag heeft ze besloten dat ze niet meer wilde. Prima.
1,5 is nog wel jong om te moeten begrijpen dat er geen speen meer is.
Onze dreumes heeft ook een speen en die gaan ook soms kapot als er een tand of kies doorkomt. Soms 2 op een dag en dan weer een maand niet. Ik vind dat niet zo erg. Ik weet niet wat een doorsnee speen kost maar die van ons zijn €3,25 en ik heb het idee dat ze steviger zijn door het rubber.

Afleren beginnen we nog niet aan. Dreumes heeft er eentje om in slaap te vallen en eentje voor als een uitstapje te lang duurt en we al onderweg zijn naar huis. Ik vind dat eigenlijk wel prima zo. Dreumes pakt zijn fiep soms uit zijn bedje en dan zeggen we dat fiep niet mee mag en dan legt hij of wij het terug.

We hebben nu deze van Goldi:
Afbeelding

En ik zag laatst deze van BIBS Denmark, die ik ook eens wil kopen omdat ik het mooie kleurtjes vind. €13,99 voor 5:
Afbeelding
Zoon pakt pas sinds zijn verjaardag af en toe de speen. Het is hier nog vooral de borst om in slaap te vallen
Speen hebben we bij de eerste met 2,5 jaar weggedaan. Dat koste ons een week nachtrust en ze liet spontaan het middagslaapje ook vallen. Niet zo'n succes dus.

Bij de tweede hebben we met 10 maanden de speen weggedaan. Leverde 1x een uur protest op. Veel beter.

Op basis van mijn ervaring; doe het ruim voor ze 2 zijn of wacht tot 3-4 jaar en reserveer vast geld voor de beugel.

@marloes, succes!
Zoon had op zijn tweede verjaardag een scheurtje in zijn speen. Ik heb hem (de heks die ik ben) verder kapot gescheurd zodat het ook voor hem overduidelijk kapot was.
Toen hebben we hem samen in de prullenbak gegooid en heb ik gezegd dat hij nu met twee jaar geen speen meer hoeft. Uitgebreid opgehemeld hoe groot hij nu was met twee jaar.
En dat was voldoende.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven