overdreven reacties of denk ik er te licht over?

28-02-2009 21:44 388 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op het borstvoedings forum stond een moeder die haar kind naar het KDV brengt. Nou waren ze daar op een keer vergeten het kindje een flesje te geven. Het was blijkbaar heel hectisch geweest. De moeder was hier enorm boos en verdrietig over.

Op de eerste plaats: kan me echt wel voorstellen dat je dat niet tof vindt als moeder zijnde. En dat je daar best de ander op mag aanspreken.

Maar de reacties waren enorm fel, er zou een klacht moeten komen, het was belachelijk dat het kindje daar werd verhongerd etc.

Hierop reageerde ik dat ik de emoties wel snapte, maar dat het ook zo is: waar mensen werken worden fouten gemaakt. Ik heb zelf op een KDV gewerkt en daar was echt geen hoge werkdruk ofzo, maar daar gebeurden ook incidenten. Misschien maar 1 keer per jaar, maar ze gebeurden wel. Bijvoorbeeld een collega die al 15 jaar daar werkte en toen éénmaal een bedhekje vergat dicht te doen en het kindje viel uit bed. De ouders reageerden heel rustig, ze waren geschrokken maar gaven ook aan dat hen dat ook had kunnen overkomen (moeder gaf zelfs aan dat ze ook wel eens het traphekje vergeten was dicht te doen, kind had toen dus ook van de trap kunnen vallen)

Natuurlijk was het niet goed van die collega, maar helaas gebeuren dat soort dingen.

Maar goed, er werd vervolgens op mij gereageerd of ik ik-weet-niet-wat had gezegd.

dan denk ik; ben ik nou zo'n nuchtere kip of reageren anderen nou zo over-emotioneel?

ik heb ook een baby en natuurlijk wil ik ook dat er goed voor hem gezorgd wordt. Maar ik kan niet uitsluiten dat ik ook niet een keer een fout zal maken bij hem. En dat ik dus ook niet kan verwachten dat anderen die voor hem zorgen helemaal perfect die verzorging doen. En als ik dat niet trek, dan moet ik hem niet naar een oppas/kdv brengen.

Toch??
Nou, dit is wel goed voor mijn verwerkingsproces van de mislukte bv bij de tweede. Dit relativeert de boel wel allemaal. (en nu ben ik redelijk serieus)
quote:moppetoet schreef op 28 februari 2009 @ 23:12:

Waarschijnlijk val ik hier uit de toon, maar ik vind het wel een fout van dat kdv.

Houden ze geen lijstjes bij van wie-wat-heeft-gedronken ?

Het is een fout. Maar, zoals al eerder gezegd werd, wie werkt, maakt fouten.

Moppetoet, maak jij geen fouten op je werk?
quote:shining schreef op 28 februari 2009 @ 23:12:

[...]

Waarvoor?

Nou, iemand heeft op dat topic een reactie onder die van mij geplaatst, van redelijk afzeikerige aard Die persoon heet Floor en het is haar eerste bericht. En ik zweer je dat die persoon ook hier, op dit topic schrijft en ik verdenk Royanne ervan Floor te zijn.

Jij bent te lief om zo'n zeikerige post te schrijven.
nee, ik ben judith

weet niet wie floor is

jij was toch ook niet ramses of wel fleur?

zo, het wordt ingewikkeld

enne moppetoet, natuurlijk heeft kdv een fout gemaakt, hebben ze ook toegegeven. het gaat om de reactie die erop volgt, met kreten als kind verhongert en klacht indienen. dat ging me een beetje te ver...
waarvoor? ik ben ook onschuldig.

On topic, ik zou ook pissig zijn als ze een fles vergeten waren. Maar een topic er over openen, dat gaat me dan tever. Ik zou er zeker wel wat van zeggen.

Oja, bv voor, banners tegen. bv foto's heeeeeeeeeeel erg tegen.
wie is de mol floor?
quote:fleurtje schreef op 28 februari 2009 @ 23:14:

[...]

Nou, iemand heeft op dat topic een reactie onder die van mij geplaatst, van redelijk afzeikerige aard Die persoon heet Floor en het is haar eerste bericht. En ik zweer je dat die persoon ook hier, op dit topic schrijft en ik verdenk Royanne ervan Floor te zijn.

Jij bent te lief om zo'n zeikerige post te schrijven.Oh, ik snap 'm. Ik ben wel aan het kijken op dat forum, maar ik kan het topic nog niet eens vinden, dus nee, it was'nt me.
ik zou pissig op m'n kind zijn dat ie niet voor zichzelf op kan komen, zo voed ik hem toch niet op!
nogmaals, bladzijde 2 van algemene bv vragen
quote:molie schreef op 28 februari 2009 @ 23:15:

Oja, bv voor, banners tegen. bv foto's heeeeeeeeeeel erg tegen.

Hahahhaa.

Ik zou er van balen, omdat ik het dan weer zelf kan doen.
quote:royanne77 schreef op 28 februari 2009 @ 23:18:

nogmaals, bladzijde 2 van algemene bv vragenhttp://www.borstvoedingsf...0&t=57006&topic_view=flat
hahaha, ramses heeft een berisping gekregen!!!
en floor ook!!

hahahahaha
Nou Floor, leuk debuut heb je daar gemaakt:

Dit is niet de toon die wij hier op het forum gewend zijn. Je wordt dringend verzocht om je anders uit te drukken.

Zie ook de Gedragsregels:

5. Het Borstvoedingsforum dient toegankelijk te zijn voor iedereen. De omgangsvormen moeten behoorlijk zijn. Iedereen dient gerespecteerd te worden in de keuzes die zij maakt.

6. Op het Forum hanteren we een vriendelijke en ondersteunende gespreksstijl. Het doel van het Forum is het uitwisselen van steun en informatie; daarom is het Forum niet de aangewezen plek voor heftige discussies.
Okeej Fleurtje, das makkelijk.

Ik ga es even een kijke nemen.....

MammieAmsterdammie vind ik een toppiejoppienaam ;)
Oh, Ramses ook.
ik lig echt in een scheur hier, wat een softerig forum zeg
quote:fleurtje schreef op 28 februari 2009 @ 23:20:

Nou Floor, leuk debuut heb je daar gemaakt:

Dit is niet de toon die wij hier op het forum gewend zijn. Je wordt dringend verzocht om je anders uit te drukken.

Zie ook de Gedragsregels:

5. Het Borstvoedingsforum dient toegankelijk te zijn voor iedereen. De omgangsvormen moeten behoorlijk zijn. Iedereen dient gerespecteerd te worden in de keuzes die zij maakt.

6. Op het Forum hanteren we een vriendelijke en ondersteunende gespreksstijl. Het doel van het Forum is het uitwisselen van steun en informatie; daarom is het Forum niet de aangewezen plek voor heftige discussies.Hahahahahaaha!!! Als dat al niet mag. Mèn, dan moeten ze hier eens een kijkje komen nemen!
Oh, mosterd, hahahaha.

MammieAmsterdammie.

Ik zou deze doen:

Trollenuitzwolle
Ik deze:

Flesvoeding-the-best
quote:shining schreef op 28 februari 2009 @ 23:24:

Ik deze:

Flesvoeding-the-best

Ikbengrootgewordenopnutrilon
Shit, vergeet ik bijna mn kind!

Ik ga dr even een fles ingooien!

Niet al te gemeen worden daar, hè!

Have mercy.
heb gelukkig de mijne al de BORST gegeven
Zo heb ik een keertje na een tijdje alleen een meelezer tezijn geweest, een reactie geplaatst.

De dame in kwestie had tepelkloven, borstontsteking heel de mik mak. Dus ik dacht laat ik eens reageren.....met de vraag "waarom kap je er dan gewoon niet mee?" Zo dat werd me niet in dank afgenomen.

Nu denk ik dat ik over het algemeen een heel afwijkende mening ( dan de meeste forummers) heb met veel dingen die met kinderen temaken heeft . Maar ik heb wel lieve kindjes die gewoon heel de nacht slapen, zelf kunnen spelen enz enz. ( en natuurlijk heeft dat een gedeelte met opvoeding temaken maar in mijn optiek ook heel veel hoe je er mee omgaat.) En tuurlijk wil dat niet zeggen dat ik geen fouten maak of dat forummers met een andere mening geen lieve kinderen hebben!!

Oja heel erg maar ik kan het topic ook niet eens vinden. ( of heeft er dat mee temaken dat ik blond ben hahahaha)
Floor!!!!!!

Thee zit nu echt tegen mn beeldscherm aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven