JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
He dat is balen Lucia, van je man zijn baan! Heeft hij wel uitzicht op ander werk, qua sector/niveau?

Oh, het is al bijna een uur, even naar het CB om te wegen!
hij werkt als it manager, heeft academisch niveau. Maar of dat gunstig is? Hij werkt hier nog niet heel lang en alle tijdelijke contracten mogen niet verlengd worden.. Dat zijn team over een maand dan zonder leidinggevende zit , maakt blijkbaar niet uit..

Bloemetje weer lekker gegroeid?
Lucia, ik zet zo even op hyves (bij de krabbels) wat voor jou en je man, misschien is het wat?

Verder gaat het hier zn gangetje maar ik ben giga moe dus ff naar de hyves voor Lucia en dan taai ik weer af!
tjee luuc, wat een bericht! echt balen, hoop dat je man snel iets anders vindt!!!

hier weer een supernacht! sammie gisteravond in bad gedaan en voeding gegeven en ze sliep van 23 tot half vijf! joehoe! ben zo blij. daarna weer om acht uur en om elf uur en toen waren we allebei uitgeslapen. nu ligt ze weer lekker te slapen in de box en mijn oudste ligt boven in bed. mamatijd!!

ben benieuwd wen, hoeveel is ze aangekomen??
net dramatisch hard gehuild bij het filmpje van arc. als je je hormonen nog niet onder controle hebt zou ik niet gaan kijken. wat een verdriet
Hai, hai,

Lucia. Wat sneu van je konijn. Had je hem allang? En wat balen voor je man. Rotcrisis! Ik persoonlijk vind het veel paniek om niks. Laten we nu vooral blijven investeren, implementeren en uitgeven. Het is nu zo'n paniekvoetbal vind ik en vooral de banken zijn de schuldigen omdat ze geen leningen meer willen geven... Toch denk ik dat het voor jou man wel mogelijk moet zijn om iets anders te vinden gezien zijn niveau?

Ik zit zelf ook in de arbeidsbemiddeling. Ben Consultant binnen de logistieke sector en bemiddel kandidaten naar vaste banen op middelmanagement en hogermanagement niveau binnen de logistieke sector. De terugval is daar ook groot.

Ben benieuwd wat het gesprek op m'n werk over 2 weken brengt. Misschien ook niks aan het handje en ik heb een vast contract. Maar toch. Heb een raar onderbuik gevoel.

Marianne. Volgens mij hebben we dezelfde lamp? Is het zo'n wolk met allemaal sterretjes en een grote ronde lamp in het midden? Ik doen in de nacht alleen de sterretjes aan met verschonen. Slaapt hij weer goed op in.

Wen. Wat lastig dat die hechtingen zolang nodig hebben. Ik weet dat ik er bij mijn eerste ook lang mee liep. Toen was ik in het ziekenhuis gehecht. 1 hechting zat zo strak dat ik er maanden later nog mee naar de huisarts ben geweest. De huid erom heen bleef maar trekken en jeukte soms leek het. Maar uiteindelijk kwam het dus goed. Als je last blijft houden kan de huisarts ze geloof ik wel herstellen of zoiets hoor? Evt. aan je huisarts second opinion vragen?

Ik ben benieuwd of Björn nu in slaap is gevallen. Sliep vanmorgen goed maar wil nu niet slapen terwijl hij moe is.

Afgelopen nacht was hij voor het eerst ook erg wakker en ik moest o.a. aan Wen denken...

Jee zeg. Als je dat elke nacht hebt? Klaarwakker was hij om 3.00 uur! Het voeden hielp niet. Die kraaloogjes bleven me maar aankijken en hij ging hard protesteren toen ik hem terug in bed wilde leggen. Om het hele huis (en vooral mijn oudste zoon) niet wakker te maken toch maar weer bij me genomen en nogmaals wat gevoed ruim een uurtje later. Dat hielp gelukkig en om 4.30 kon ik eindelijk weer slapen tot 6.30.... Zucht... Zou zo blij zijn als hij door gaat slapen.

Qua gewicht (bijna 5 kg) en gezien hoeveel hij groeit (300 gram per week!) kan hij volgens mij makkelijk naar 6 voedingen i.p.v 7 of 8... Maar hij vindt het nog veel te lekker lijkt het.

Net heeft hij ook alweer extra gehad na 1,5 uur. Lijkt wel weer een soort van regeldag.

Van het kolven word ik een btje moe. Krijg ook wat last van mijn borsten en tepels ervan. Ik kolf steeds zo weinig.

Voyager. Vanmorgen ook gekolfd toen Björn dronk. Uit de borst waar hij daarvoor had gedronken. Krap 30 ml terwijl hij toch echt nog vol was hoor. En lastig hoor om én je zoontje goed aangelegd te houden én de kolf te bedienen en op je borst te houden zonder lekken. Was bij mij dus niet zo'n succes.

Nu bedacht ik me. Zou het op het werk sowieso niet beter gaan omdat je dan gegarandeert erg volle borsten hebt? Ik ga in ieder geval een fotoboekje maken om mee te nemen als ik ga kolven. Ik hoop dat het helpt met het toeschieten.

Tot snel.

groetjes, nikiet
Pluk de dag!
Bah lucia wat een rot berichten!

altijd akelig als je de beslissing moet nemen dat een huisdier niet meer verder kan.

ik hoop dat je man snel weer wat nieuws kan vinden.

vanmiddag eerste prikken gehad,

misschien heeft zij geen ptss opgelopen maar ik wel..
Nou, moet ik even vertellen. Ik had net 4 collega's op bezoek, waaronder mijn leidinggevende. Die had een verhaal. Ze dacht al een paar weken dat ze in de overgang kwam en ze kreeg ook nog buikgriep.. dacht ze... Is ze zwanger! En ja, dat is apart, want ze is 46! 47 als de baby geboren wordt.. Het kwam voor haar dus compleet als een verrassing, maar inmiddels is ze wel blij, geloof ik. Ze moest ook meteen een enorm medisch traject in, maar gelukkig is alles goed met d'r baby. Ze krijgt ook een meisje. Bizar he. Haar jongste is al 12!
Bizar Lucia!

Wen hoe was het?
Antwoord op de Hyves Lucia!
Pfff wij komen net van de huisartsenpost af met Linde. Mijn vriend zat met Linde op zijn arm achter de computer en achter hem staat dan een kast. Tobi (een van onze katten) wordt achterna gezeten door een andere kat en springt zo van de kast op mijn vriend zijn arm. Op Linde's hoofd. Er zit een behoorlijk diepe snee op haar achterhoofd en nog een kleintje aan de zijkant. De grote is gelijmd bij de HAP. Ik heb echt staan janken, wat erg. En wat zielig. Ze heeft zo hard gehuild.

Nu is ze helemaal uitgeteld..
Oei Voy, wat een schrik. Arme Linde en arme jullie. Ik hoop dat ze snel hersteld en en geen blijvende schade is.
Voyager, jeetje, arme Linde (en arme jij!). Wat zielig!

Sam, wat fijn dat Sammetje het nu zoveel beter doet! Het is dus echt de goede beslissing geweest voor jou.

Het filmpje van Arc heb ik niet uit kunnen kijken... zo vreselijk om te kijken naar zo'n klein onschuldig jongetje, en dan te weten dat het deze mensen niet gegeven is om te klagen over gebroken nachten. Het zet dingen ook weer even in perspectief.

Borstvoeders, kennen jullie trouwens de borstvoedingsgroeicurves van de WHO? Via borstvoeding.com kun je die invullen voor je kind. Handig, vind ik.

Haha, Nikiet, niet teveel aan mij denken midden in de nacht, dan slaap je straks helemaal niet meer Bloemetje huilt gelukkig niet 's nachts, ze kreunt alleen van de krampjes. Ik ben trouwens alweer gestopt met de Infacol, het leek haar ook na een paar dagen niet te helpen, en vandaag dan maar gestart met Cinababy. Ze kreunde en huilde vanmorgen zo hartverscheurend...

Hopelijk klopt je onderbuikgevoel over je werk niet!

Het kolven moet je denk ik gewoon even de tijd geven. Misschien doe je het nu ook te lang achter elkaar, als je er zere borsten van krijgt? Als er niets komt, kun je beter even stoppen.

Jemig Lucia, dat zal best even schrikken zijn geweest voor je collega! Hoor je toch niet vaak, dat een vrouw van 47 nog op natuurlijke wijze zwanger raakt.

Lucia, ik vergat je konijn nog. Wat rottig zeg, altijd zo naar als je een lief huisdier moet laten inslapen.

Bloemetje dus vanmiddag gewogen: ze is nu 4470 gram, dus al meer dan een kilo aangekomen. Ze groeit gewoon meer dan 200 gram per week nu!

En vanmiddag is de draagdoekconsulente geweest met een heel stel doeken. Ik heb een geweven doek leren knopen, best wat werk, maar goed te doen vond ik! Ik heb een doek van haar geleend (voor Lily: een Hoppediz, das Leichte) om het eens een weekje te proberen. Daarna kijk ik wel of ik een doek koop, of toch een ergonomische draagzak.
agossie voy, wat sneu!! doet bij jezelf altijd nog meer pijn dan bij zo´n kleintje, wat zou je het dan graag overnemen hè? wat een schrik.

hier alles relaxed. sammie heeft bijna geen krampjes gehad vandaag, dus ik hoop maar niet dat ze ze vannacht alsnog krijgt... ik lijk wel verwend met 2 goede nachten achter de rug
oh wen crosspost. fijn dat bloemetje zo goed is gegroeid! bijna net zo zwaar als sammie, ook zo'n lekker spekkie.
Ja da's dus het gekke, ze is nog geen Michelinvrouwtje tot nu toe. En maat 62 is nog te groot, gisteren had ze een wel heel baggy broekje dus nu maar weer een maatje kleiner. Al zitten de sokjes wel strak om de beentjes.

Hebben jullie dat trouwens ook met sokjes? Maat 0-3 maanden van de Hema was hier meteen al te klein (ze heeft papa's grote voeten ), 0-6 maanden past qua voeten wel, maar zit meestal te strak om haar beentjes. Alleen die met een hele brede band zitten goed. Hoe zit dat bij jullie, soksgewijs?

Oh, en na de baby-acné hebben we hier nu berg op Bloemetjes hoofdje. Arm kind, zo wordt het natuurlijk niets met haar modellencarrière

Ik heb overwogen om een puisterige foto van haar op te sturen naar zo'n Baby van het jaar-wedstrijd, en dan flink te gaan leuren om mensen op haar te laten stemmen
och, t zit bloem niet mee he.. Maar het blijft n mooi meisje hoor! Lekker dat ze zo gegroeid is!

Chica past ook nog makkelijk in 56, en is toch bijna 5 kilo. Zij is de laaTste weken 300 gram per week aangekomen!

Jeetje, wat schrikken voy! Zijn jullie weer een beetje bijgekomen?

En Sam, goede nacht gehad?

Chica kwam om 2 uur en om 6 uur en wilde daarna niet meer slapen.. Zucht...
ja hier wederom een goede nacht, ze kwam om kwart over vier en toen weer om half acht. lekker samen doorgeslapen tot kwart over tien...

ach die bloem en die modellencarriere komt wel als ze groot is! tja sokken trek ik tegenwoordig over de broek heen, geen pan maar dan blijven ze tenminste aan. ik heb ook echt bergen sokken cadeau gehad, god mag weten waarom. heb echt massa´s roze sokken. en sammie is ook echt geen dikkertje hoor! past nog makkelijk in maat 50-56, 62 is echt nog veuls te groot. maar spekkie, sja dat klinkt zo lekker.....

voy hoe was de nacht?

hou het kort, we gaan zo weg, zit aan mijn schamele ontbijt... het is zaterdag en dan hebben we echt niets meer in huis. meestal gaan we decadent buiten de deur ontbijten, maar ik had nu meer zin in slapen dan in eten...
btw, ze kunnen een hoop toucheren hoor, tegenwoordig
Retoucheren bedoel je hoop ik? Voor toucheren vind ik haar toch nog echt wat te jong

Fijn dat je nu goede nachten maakt!
Wat een rust vandaag! Is iedereen lekker naar buiten?

Ik ben net voor het eerst met Bloemetje in de draagdoek naar buiten geweest. Fotootje op Hyves
oh ja hahahaha, zit nog in de bevallingsmodus... bedoelde idd retoucheren...
Lucia, ja, de kredietcrisis slaat in volle hevigheid toe. Helaas kost dat als eerste veel banen. Dat is altijd zo typisch. Het eerste wat bedrijven doen is mensen ontslaan. Zou dat nu echt iets oplossen? Ik geloof er niets van. Maar ja, als je daardoor je baan verliest is het wel goed kl*ten. Hopelijk lukt het toch om gauw weer iets nieuws te vinden.

En zielig voor je konijn. Hoewel het voor hem het beste is natuurlijk. Zelf vind ik het altijd lastig om zo'n definitieve keuze te maken. Dapper dus van jullie.

Nikiet, hopelijk krijg jij wel goed nieuws en klopt je onderbuikgevoel niet. Bah, kun je niet eerder er naar toe? 2 weken met zo'n gevoel is best wel lang.

Ik denk dat we dezelfde lamp hebben. Leuk istie he? Ik heb de bronsachtige, hij was ook in zilverkleurig en metaalkleurig, geloof ik. Kleur is dan vooral lamphulsjes.

Zo zeg, Lucia, dat is een cadeautje waar je U tegen zegt. Kan me voorstellen dat het voor haar wel even wennen was. Fijn dat ze er nu wel heel blij mee is.

Voy, wat een schrik zeg. Zielig voor Linde. Die gekke katten ook. Hier loopt er ook zo eentje rond. Wel lief, maar ook zo speels.

Wen, Melle past ook niet meer in de kleine sokjes (tot 3 maanden, ammehoela, echt niet). Nu heeft Melle ook wel superlange tenen, ik dacht dat het daar aan lag, maar jij hebt het dus ook.

Zelf schijnen de baby's geen last van berg te hebben. Maar het ziet er nooit zo fijn uit, he?

Nou ja, er is toch zo'n spreuk: lelijk in de luier, knap in de sluier. Komt allemaal goed met Bloem.

Hier gaat het allemaal zn gangetje. Melle slaapt 's zo'n 6,5 tot 7 uur (LUXE!!!). Krijgt dan zn voeding (rond 06.00 - 6.30 uur) en dan om 10.00 uur weer en dan elke 4 uur. 's Avonds voor zn laatste voeding gaat hij in bad of met mij onder de douche en dan rond 22.30 uur zn laatste voeding. Dan geef ik 180 ml. En die van 10/00 uur ook 180 ml en de overige voedingen 150. Dus 's nachts geen halve voedingen meer.

Na zn flesje van 10.00 uur is hij vaak tot een uur of half 12 wakker. Dat vind ik zo leuk. Dan zingen we liedjes (hij heeft al een favoriet: alle eendjes zwemmen in het water). Dan moet hij heel hard lachen. Ik heb zo'n cd met kinderliedjes. Dan zingt zo'n mevrouw, dan zingen we zelf op het instrumentale gedeelte en dan zingt de mevrouw weer. Melle vindt het het leukst als ik zing. Dan gaat hij nog even in de box: dan probeert hij al te kraaien en te brabbelen. En dan schopt hij met zn beentjes en zn armpjes. Zo leuk. Ik ben helemaal verliefd op hem. Na zn flesje van 18.00 uur is hij ook vaak nog heel wakker en doen we hetzelfde ritueel.

Overdag slaapt hij altijd in de wagen buiten of in het schuurtje (als het regent.)

Vandaag is hij mee geweest naar de supermarkt. Boodschappen doen. Vond hij wel interessant.

Zn krampjes vallen trouwens nog steeds mee. Eigenlijk merk ik het niet echt. Als het lijkt of hij last heeft geef ik hem Cynababy. Dat vindt ie nog lekker ook, lijkt wel.

Nou, zal zo nog even op hyves kijken.

Groetjes Marianne
Ohja, jammer dat ik toch een paar keer per nacht wakker wordt doordat de buurjongetjes van 1,5 en 3,5 jaar vaak huilen 's nachts. En ik woon 2-onder-1-kap en dat is toch wel gehorig. Ik zeg jammer, maar feitelijk baal ik ervan als een stekker.
Even kort over die voetmassage bij krampjes:

Als je de voetjes voor je hebt liggen (dus met de voetzooltjes naar je toe), dan zit het darmgedeelte wat je moet masseren in het midden. Dus in het zachte deel zeg maar, in de holte van de voet. De rechtervoet (dus links als je erop kijkt) heeft het begin van de darm en de andere de rest. Je begint dan met de rechtervoet en je masseert dan in een half rondje van onder naar boven. Tsja, hoe leg ik dit nou uit.

Je begint aan de binnenkant van de voet, vlak boven het deel waar je op staat. Dan wrijf je zachtjes in een half rondje (dus eerst naar de buitenkant, omhoog en dan weer naar de binnenkant van de voet).

Dat kun je bijv, 5 keer doen. Daarna de andere voet even vaak. Die doe je andersom; je begint bovenaan, aan de binnenkant (in het zachte deel, onder de bal van de voet) en je wrijft dan in een half rondje, eerst richting de buitenkant van de voet en dan naar beneden, en dan weer naar de binnenkant van de voet.

Ik hoop dat het te snappen is... Het is erg simpel voor te doen, maar moeilijk uit te leggen! Werkt hier heel goed!

Later meer, ik ga nu voeden en slapen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven