overdreven reacties of denk ik er te licht over?

28-02-2009 21:44 388 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op het borstvoedings forum stond een moeder die haar kind naar het KDV brengt. Nou waren ze daar op een keer vergeten het kindje een flesje te geven. Het was blijkbaar heel hectisch geweest. De moeder was hier enorm boos en verdrietig over.

Op de eerste plaats: kan me echt wel voorstellen dat je dat niet tof vindt als moeder zijnde. En dat je daar best de ander op mag aanspreken.

Maar de reacties waren enorm fel, er zou een klacht moeten komen, het was belachelijk dat het kindje daar werd verhongerd etc.

Hierop reageerde ik dat ik de emoties wel snapte, maar dat het ook zo is: waar mensen werken worden fouten gemaakt. Ik heb zelf op een KDV gewerkt en daar was echt geen hoge werkdruk ofzo, maar daar gebeurden ook incidenten. Misschien maar 1 keer per jaar, maar ze gebeurden wel. Bijvoorbeeld een collega die al 15 jaar daar werkte en toen éénmaal een bedhekje vergat dicht te doen en het kindje viel uit bed. De ouders reageerden heel rustig, ze waren geschrokken maar gaven ook aan dat hen dat ook had kunnen overkomen (moeder gaf zelfs aan dat ze ook wel eens het traphekje vergeten was dicht te doen, kind had toen dus ook van de trap kunnen vallen)

Natuurlijk was het niet goed van die collega, maar helaas gebeuren dat soort dingen.

Maar goed, er werd vervolgens op mij gereageerd of ik ik-weet-niet-wat had gezegd.

dan denk ik; ben ik nou zo'n nuchtere kip of reageren anderen nou zo over-emotioneel?

ik heb ook een baby en natuurlijk wil ik ook dat er goed voor hem gezorgd wordt. Maar ik kan niet uitsluiten dat ik ook niet een keer een fout zal maken bij hem. En dat ik dus ook niet kan verwachten dat anderen die voor hem zorgen helemaal perfect die verzorging doen. En als ik dat niet trek, dan moet ik hem niet naar een oppas/kdv brengen.

Toch??
moest wel even reageren op die muts die mijn reactie raar vond en zich afvroeg waarom ik niet meer op kdv werkte.
Deze smiley mist nog in het viva-smileyrepertoire
\"Float down a river forever and ever, Emily, Emily There is no other day Let\'s try it another way\" see.emily.play1@gmail.com
hihihihi
Guttegut wat ernstig dit zeg, niet jullie hoor aar de andere dames op het mafia forum.

Dit worden echt van die moeders, nee, dat doet mij kind noooit.
13.01.07 Arend - 7 maanden live aan de borst en nu afgekolfde mmmamamelk

21.03.08 Sterre - bijna 11 maanden live aan de borst en nu afgekolfde mmmamamelk
ik geef mijn baby ook al 3 maanden mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmamamelk
Je loopt het beeld uit van verbazing.......................................................................................................................................................
mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

mmmmmmmmmmMAMAMELK
gaap.

truste allemaal

moet voldoende rust nemen met al die melk die aangemaakt moet worden

en straks komt de kleine weer voor zijn portie mmmamamelk

vers uit de tiet!
MMMMMMMMMMMMMMMMMmm van Mora!
\"Float down a river forever and ever, Emily, Emily There is no other day Let\'s try it another way\" see.emily.play1@gmail.com
"Ik voed Milan 5 maanden d.m.v de borstvoedinghulpset.

Hij drink aan de borst maar krijgt zo ook de kv die hij nodig heeft.

Ik heb er alles aan gedaan, maar mijn productie gaat gewoon niet omhoog.

Dit komt waarschijnlijk door maar borstoperatie van heel wat jaartje terug."

Ik mag toch hopen dat dit niet is wat ik denk dat het is??? Je gooit kv in een soort nepborst, zodat het net lijkt of je kind aan de borst ligt tedrinken.....moet echt niet gekker worden.
quote:royanne77 schreef op 01 maart 2009 @ 00:12:

gaap.

truste allemaal

moet voldoende rust nemen met al die melk die aangemaakt moet worden

en straks komt de kleine weer voor zijn portie mmmamamelk

vers uit de tiet!"kleine" ?? ik denk dat ik in het vervolg maar vraag aan mensen of ze hun puber nog "kleine" noemen. Maar, Royanne: slaap lekker, je hebt het hard nodig (nog jaaaaaaaaaaaaren!!!)
Trusten.

Zorg alsjeblieft dat je inderdaad voldoende rust.

Anders krijgt je kind misschien stressssssssssss.
Ga het gemene stemmetje in mijn hoofd ook maar eens te ruste leggen. Truste dames!
quote:shining schreef op 28 februari 2009 @ 23:14:

[...]

Het is een fout. Maar, zoals al eerder gezegd werd, wie werkt, maakt fouten.

Moppetoet, maak jij geen fouten op je werk?

Daar verdroogt niemand....... Ik ben een dossier-ambtenaar, en heb geen intermenselijke contacten.

quote:zaterdag1978 schreef op 28 februari 2009 @ 21:58:

Nu denk ik ook dat als baby echt enorme honger had gehad, hij/zij wel was gaan brullen en dan was er toch vanzelf een lichtje gaan branden bij de leidsters?Hier moet ik even op reageren: ik dacht ook altijd dat een kind heus wel ging huilen als ie echt honger had. Totdat ik mijn oudste kind kreeg. CB zei op een gegeven moment dat ik hem pas moest voeden als ie huilde. Binnen een paar dagen lag hij met een bijna-coma vanwege te lage bloedsuiker in het ziekenhuis. Sindsdien luisterde ik iets minder braaf naar het CB. Maar er zijn echt kinderen die niet gaan huilen van de honger.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
quote:ding schreef op 01 maart 2009 @ 00:13:

"Ik voed Milan 5 maanden d.m.v de borstvoedinghulpset.

Hij drink aan de borst maar krijgt zo ook de kv die hij nodig heeft.

Ik heb er alles aan gedaan, maar mijn productie gaat gewoon niet omhoog.

Dit komt waarschijnlijk door maar borstoperatie van heel wat jaartje terug."

Ik mag toch hopen dat dit niet is wat ik denk dat het is??? Je gooit kv in een soort nepborst, zodat het net lijkt of je kind aan de borst ligt tedrinken.....moet echt niet gekker worden.Ik had er ook nog nooit van gehoord, maar hier is ie dan; de

borstvoedinghulpset!!
The time is now
Heb nu het hele topic gelezen. En ja, ik snap best dat die moeder 'not amused' was, maar hé, ......... nou ja, niks toe te voegen eigenlijk.

Wel shocking, die tekst die bij die borstvoedingshulpset staat. Dat bv zo belangrijk is voor de hechting en dat je later je kind beter begrijpt als je goed gehecht bent. (Heb hele andere associaties bij hechten. )
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
HALLELUJAA

gelukkig is moeders tot inkeer gekomen. Schreef ze eerst nog met koeieletters hoe enorm boos en verdrietig ze was en blabla, nu snapt ze volkomen dat het maar een foutje was en gaat zelfs ZIJ haar excuses aanbieden aan het kdv!

eh...heet zoiets borderline?
en zo'n borstvoedingsset....

je kan ook gewoon proberen te accepteren dat bv niet lukt

geld uit de zak klopperij om moeders waarbij het niet lukt en zich daarover schuldig voelen

hoe duur is zon ding wel niet
Volgens mij is dit topic hier ook geopend een tijdje geleden, met exact dezelfde tekst (maar ben toch echt te lui om dat terug te zoeken).
Peas on earth!
quote:royanne77 schreef op 01 maart 2009 @ 10:33:

eh...heet zoiets borderline?eh...heet zoiets niet arrogant?
quote:royanne77 schreef op 28 februari 2009 @ 23:46:

We kennen iemand die nog bv geeft aan dochter van ruim anderhalf. want das zo handig om haar zo te troosten als ze is gevallen ofzo. zegt vriend: hoe moet dat dan later? komt ze thuis: verkering uit: lurk lurk. Of: gezakt voor rijbewijs , lurk lurkDan krijg je dus dit. Komt uit Little Britain, erg grappig.
quote:royanne77 schreef op 01 maart 2009 @ 10:33:

eh...heet zoiets borderline?Zoiets heet horrormonen. Dezelfde als die moeders ertoe aanzet om zo'n borstvoedinghulpset aan te schaffen.
The time is now
flauwegeit, wat een vreselijk filmpje haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven