Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Tinkeltje :redrose:
Idd sterkte met je moeder tinkeltje :hug:
Tinkeltje, veel sterkte!
Komen jullie wel eens bij de kringloopwinkel? Ik eigenlijk niet zo vaak, maar ik zag dat ze bij ons de kinderboeken voor 50 cent verkopen. Dus ik heb flink ingeslagen! Kartonboekjes met woordjes en voorleesboekjes van Dick Bruna. Superleuk! En voor 50 cent maak ik me niet zo druk dat ze mooi en heel blijven.
Bij onze bio supermarkt hebben ze zo'n boekenruil kast staan, daar haal ik regelmatig wat uit voor Elsa. Boeken vind ik nieuw ook vaak prijzig terwijl er zoveel goedkope tweedehands boekjes te vinden zijn!
Het valt me wel tegen hoe vaak er leuke kinderkleding bij de kringloopt te vinden is, daarvoor is mp een betere plek. Heb van de week heel veel via mp gekocht dus er vallen nu steeds leuke pakketjes op de deurmat :cheer:

Je hebt trouwens van die pakken met antibateriële doekjes, ideaal om de tweedehands boeken even mee schoon te maken.
Hebben jullie toevallig ideeën om Puk te vermaken op de momenten dat ik Pukkelientje bv geef? Ik vind het een beetje oneerlijk om hem elke keer voor de tv te zetten, voor voorlezen is die nog een beetje te ongeduldig en ik kan hem toch niet bij elke voeding was van de ene in de andere wasmand laten gooien :$?
Maartje2016 schreef:
22-03-2018 16:11
Hebben jullie toevallig ideeën om Puk te vermaken op de momenten dat ik Pukkelientje bv geef? Ik vind het een beetje oneerlijk om hem elke keer voor de tv te zetten, voor voorlezen is die nog een beetje te ongeduldig en ik kan hem toch niet bij elke voeding was van de ene in de andere wasmand laten gooien :$?
Hoe oud is puk? Misschien kan hij al sokken sorteren.

Onze oudste plast nu in haar broek tijdens het voeden... Ook heel handig.
Ik gaf mijn oudste dan vaak fruit.
18 mnd, dus sorteren zou wel moeten lukken, manlief heeft alleen maar dezelfde soort sokken ;-)

Fruit laten eten is ook een goed idee.

Misschien kan ik een schema maken waarin staat wat we bij welke voeding op de dag kunnen gaan doen, om het overzicht te houden :idea:

Dus: filmpje / was sorteren / fruit eten / met de bal spelen.

Nog iemand met een idee?
Een pop geven die hij zelf een flesje kan geven/verschonen/in bed doen?
Ik weet niet in hoeverre je kind gericht is op eten en hoe vaak je baby komt, maar dat van fruit eten paste ik dus ook toe met brood. Eigenlijk werd dreumes’ ritme vorm gegeven door de flessen van de baby. En zodra het mooi weer is kun je ook andere leuke dingen koppelen aan de fles. Zoals in de tuin in de zandbak mogen, 5 min voordat je de baby wil gaan voeden. Of klei vlak van te voren te voorschijn halen. Of kind onder de douche zetten met speeltjes.
Keyword hier was alles uitstellen en precies voor het voedmoment pas tevoorschijn toveren.
Maartje2016 schreef:
22-03-2018 16:11
Hier dezelfde situatie, alleen geef ik flesvoeding. Ik heb het eerlijk gezegd een beetje op zijn beloop gelaten. Als ik van tevoren wist dat het een "lastig" moment zou worden haalde ik weleens bijzondere spullen te voorschijn zoals een vergiet en pollepel ofzo. Maar heel vaak laat ik hem gewoon een beetje zijn gang gaan en dat gaat vaak gewoon goed. Hij verveelt zich ook wel eens tijdens zon voeding en gaat dan wel aandachttrekken maar dat accepteer ik dan maar een beetje als het hoort erbij ofzo.
Ook voordat de baby er was was ik niet 100% van de tijd beschikbaar dus nu ook niet. Na het voeden gaat de baby wel standaard in de box en dan gaan we even samen spelen. En elke dag even naar de kinderboerderij/treintjes/eendjes eten geven etc.
Zaterdagochtend is de ochtend van oudste zoon en mij en op die manier denk ik hem genoeg exclusieve aandacht te geven.

Onze oudste zou trouwens echt nog geen sokken kunnen sorteren. Hij zou ze eerder door het hele huis verspreiden... 🙈
Sterkte tinkeltje!

Hier is er nog maar 1,dus geen ervaring met voeden van de 2e erbij 😉

Ik zoek even objectieve meningen en misschien tips. Mijn man en ik verschillen nog al van mening over het volgende. Voordat wij een kind hadden, zat mijn man erg veel op de ipad of voor de tv. Er is altijd wel iets dat hij wil zien, of netflix, of filmpjes op youtube oid. Toen was dat ook prima. Ook in de babybaby tijd was daar nog wel tijd voor. Inmiddels stoor ik me er mateloos aan. Als hij thuis komt krijgt kind een knuffel, 5 min aandacht, en dan kruipt hij op de bank op de ipad. Als ik er wat van zeg, is het: ja ze moet ook leren om zelf te spelen. Nu kan ze dat ook wel, 20 tot 30 minuten, maar niet langer. En ik vind dat hij dat ook niet mag verwachten. Hier hebben we continu gedoe over. Uiteindelijk komt het er steeds op neer dat ik weer met dochter speel/aandacht geef en hij op de bank tv kijkt. Hij vindt dat ik haar teveel vermaak en dat ze het dan nooit leert... Daarnaast vind ik het ook gewoon irritant dat hij op die momenten ook geen aandacht heeft voor een leuk praatje etc met mij.... Hoe krijg ik hem nou aan zn verstand dat zn 'me time' echt beperkt is tot savonds en dat hij op de andere momenten daar echt op moet inleveren?
Nijntje108 schreef:
22-03-2018 18:51
Onze oudste zou trouwens echt nog geen sokken kunnen sorteren. Hij zou ze eerder door het hele huis verspreiden... 🙈
Dat staat ingecalculeerd, dan kunnen we ze later op de dag weer verzamelen, een beetje net als bij de blokken :high5:
@feetje: hier hetzelfde probleem, maar het wordt minder. Om te beginnen leg ik tegenwoordig mijn eigen telefoon in de kast weg, zodat ik niet in een discussie het "jij doet het ook"-argument hoef te horen :whistle:

Verder hebben we hier de afspraak dat de telefoon op stil staat als we allebei thuis zijn, als je minder geluiden op je telefoon hoort ben je ook minder geneigd om te kijken en te blijven plakken.

Om het leed.een beetje te verzachten vraag ik wel.om het uur ofzo of er nog wat gebeurd is in de wereld, dan kan die snel even door zijn meldingen heen ;-)
Feetje23 schreef:
22-03-2018 19:33
Sterkte tinkeltje!

Hier is er nog maar 1,dus geen ervaring met voeden van de 2e erbij 😉

Ik zoek even objectieve meningen en misschien tips. Mijn man en ik verschillen nog al van mening over het volgende. Voordat wij een kind hadden, zat mijn man erg veel op de ipad of voor de tv. Er is altijd wel iets dat hij wil zien, of netflix, of filmpjes op youtube oid. Toen was dat ook prima. Ook in de babybaby tijd was daar nog wel tijd voor. Inmiddels stoor ik me er mateloos aan. Als hij thuis komt krijgt kind een knuffel, 5 min aandacht, en dan kruipt hij op de bank op de ipad. Als ik er wat van zeg, is het: ja ze moet ook leren om zelf te spelen. Nu kan ze dat ook wel, 20 tot 30 minuten, maar niet langer. En ik vind dat hij dat ook niet mag verwachten. Hier hebben we continu gedoe over. Uiteindelijk komt het er steeds op neer dat ik weer met dochter speel/aandacht geef en hij op de bank tv kijkt. Hij vindt dat ik haar teveel vermaak en dat ze het dan nooit leert... Daarnaast vind ik het ook gewoon irritant dat hij op die momenten ook geen aandacht heeft voor een leuk praatje etc met mij.... Hoe krijg ik hem nou aan zn verstand dat zn 'me time' echt beperkt is tot savonds en dat hij op de andere momenten daar echt op moet inleveren?

En eens goed uit je panty spatten? Mijn man is er ook gevoelig voor dat zoon veel van hèm leert. Taal wordt makkelijker door de vader aangeleerd bij jongens dan door de moeder. Dus manlief leest boekjes met dreumes.

Dat soort feitjes vertel ik manlief als ik van die moederwebsites lees.
Heel veel sterkte Tinkeltje!

Qua voeden lees ik even mee. Ik ben benieuwd hoe dat dit straks zal gaan wanneer ons tweede kind is geboren.

Ik heb in het verleden weleens de telefoon uit de handen van mijn man gepakt (en hij bij mij) en op de kast gelegd wanneer hij er naar mijn idee te lang mee bezig was en onze dochter te weinig aandacht van hem kreeg of andersom dus. We hadden het vaak gewoon niet door hoeveel we er met momenten mee bezig waren. Dit hielp goed. Sindsdien krijgt dochter veel meer aandacht. En ja ze kan prima even heerlijk alleen spelen. 20 tot 30 minuten is zeer knap voor een dreumes! En de tv staat hier overdag juist bewust zeer weinig tot niet aan. Dochter komt dan veel moeilijker tot spelen, omdat dat ding veel te interessant is. Je zou eens kunnen beginnen om vaste momenten af te spreken wanneer hij tijd vrij maakt en jullie dochter de volle aandacht geeft (en de tv dus uitstaat en de telefoon buiten handbereik ligt. Zodra je dochter op bed ligt heeft hij immers tijd genoeg voor die dingen.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Hier gaat de tv niet aan voor grotemensenseries oid overdag.
Dat hebben we samen zo afgesproken.

Wat vindt je partner zelf van als je kinderen alles meekrijgen van die filmpjes etc?
Hier kan dreumes (19m) echt uuuuuuren alleen spelen en dat al vanaf baby af aan. Vandaag ging hij met doeken een tafeltje inpakken en er onder zitten. Daarna hing hij de doeken op de rand van de bank en ging onder de bank liggen kletsen met een handpop en een doos schelpen. Als de doeken vielen hing hij ze weer op tot alles gelukt was. Daar kan hij echt heel lang mee bezig zijn. Ook met dingen uitzoeken, passen en bouwen. Ik verbaas mij er elke keer weer over en op de opvang ook.

Ik ben zelfs blij als dreumes even lekker bij mij komt zitten :heart:

Als ik bij vriendinnen op bezoek met een dreumes of kind word ik trouwens wel een beetje gek van dat dat kind elke keer onderbreekt en tegen ons kletst over wat ie aan het doen is.
Captain_Obvious schreef:
22-03-2018 20:27
Hier gaat de tv niet aan voor grotemensenseries oid overdag.
Dat hebben we samen zo afgesproken.

Wat vindt je partner zelf van als je kinderen alles meekrijgen van die filmpjes etc?
Nouja hij kijkt dus voornamelijk op de ipad, en daar krijgt dochter niks van mee...
BahcoBarbie schreef:
22-03-2018 20:30

Als ik bij vriendinnen op bezoek met een dreumes of kind word ik trouwens wel een beetje gek van dat dat kind elke keer onderbreekt en tegen ons kletst over wat ie aan het doen is.
Tja, daar kan je dus als ouder niet altijd iets aan doen ben ik bang...

Wat doe jij of je partner dan in al die tijd dat dreumes zo mooi speelt? Huishouden? Of ook bv series kijken oid?
Feetje23 schreef:
22-03-2018 21:45
Tja, daar kan je dus als ouder niet altijd iets aan doen ben ik bang...

Wat doe jij of je partner dan in al die tijd dat dreumes zo mooi speelt? Huishouden? Of ook bv series kijken oid?
Ik denk ook niet dat je hier aan wat kan doen als ouder. Als ik om mij heen kijk zijn zelfs de meest opgevoedde kindjes bezig met kletsen tegen hun ouders of kunnen ze niet lang zonder aandacht spelen. Ik dacht ook eerst dat dreumes het alleen thuis zo deed maar als ik hem meeneem gaat ie op visite precies hetzelfde doen. Het is een scharrelaar. Hij komt ook niet vaak laten zien wat hij aan het doen is.

Vandaag heb ik gekookt, stofgezogen, gedweild, gebreid en gewerkt. Tussendoor heb ik Timmy het schaap opgezet en dat hebben we met zijn tweeën op de bank gekeken met een rijstewafel. Toen die op was ging hij weer verder met spelen. Daarna nog jas aan en naar de eendje en daarna in bad en eten. Dat was de dag al weer :)
Feetje23 schreef:
22-03-2018 21:43
Nouja hij kijkt dus voornamelijk op de ipad, en daar krijgt dochter niks van mee...
Wacht maar tot ze iets groter wordt. Tenminste die van mij wil altijd weten wat we doen op de ipad, telefoon etc.
Hier staat tv redelijk vaak aan. Soms wel als radio. Ik probeer bewuster met mijn telefoon bezig te zijn maar ben er nog niet zo goed in.
Mijn post was trouwens geen commentaar :) Soms mis ik wel eens herkenning omdat we zo’n relaxed mannetje hebben als hij niet ziekig is. Ik voel me zo’n vreemde eend in de drukke dolle dreumes bijt..

Ik mis trouwens ook herkenning dat onze dreumes uit zijn 104 rompers is gegroeid en hij nog echt wel even in de luiers zal zitten :-? Ik las deze week een topic dat er kindjes zijn die met 92 al 2-3 jaar oud zijn. De onze is 19 maanden.. Iemand hier tips of gedachten over?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven