Vergoeding cursus
vrijdag 23 maart 2018 om 22:10
Ik zit in de bijstand en volg momenteel een cursus tot sportleraar omdat ik graag ander werk wil gaan doen. Is het mogelijk om de cursuskosten te laten vergoeden door bijzondere bijstand of een andere soort regeling? Ik moet best veel tijd besteden aan mijn opleiding en bijwerken heeft weinig zin omdat deze inkomsten alleen maar gekort zullen worden op mijn uitkering. Ik kom nu maandelijks geld tekort en als ik zo doorga, ga ik schulden opbouwen. Graag wat tips.
anoniem_354529 wijzigde dit bericht op 23-03-2018 22:16
1.08% gewijzigd
vrijdag 23 maart 2018 om 22:31
Een bijstandsuitkering is een vangnet en geen hangmat. Het idee is dat je zoveel mogelijk zelf je geld verdient en alleen bijstand ontvangt wanneer dat echt niet anders kan. Dus gewoon werken naast je opleiding.
vrijdag 23 maart 2018 om 22:59
daar moet je een vergunning voor hebben. Dat heet straatperformer.Tornacense schreef: ↑23-03-2018 22:56Zoek een gitaar, leer een paar akkoorden en ga in de Kalverstraat elke dag / elke week een paar uur zitten spelen.
vrijdag 23 maart 2018 om 23:00
Ik kon het toen wel betalen in september vorig jaar toen mijn saldo 9.000 Euro was. Maar nu zijn mijn vaste uitgaven ineens hoger dat mijn inkomsten.minnimouse schreef: ↑23-03-2018 22:56Waarom zou de uitkerende instantie jouw cursus moeten vergoeden?
En waarom begin je aan een cursus die je niet kunt betalen?
anoniem_354529 wijzigde dit bericht op 23-03-2018 23:02
4.62% gewijzigd
vrijdag 23 maart 2018 om 23:02
vrijdag 23 maart 2018 om 23:02
vrijdag 23 maart 2018 om 23:03
Dat gaat niet gebeuren, ik moet mijn licentie halen om les te kunnen geven. Net als bij auto rijden.Tornacense schreef: ↑23-03-2018 23:02Stop met de cursus en hoop dat je genoeg stof hebt gehad om te kunnen beginnen lesgeven.
Of wordt persoonlijk trainer ... als je je werk goed doet is er toch écht geen hond die vraagt naar een diploma.
vrijdag 23 maart 2018 om 23:05
Als niks kan en alles moet ... ga dan zo lang mogelijk op je hoofd staan, draai rondjes ondertussen terwijl je ook nog es armworstelt en serveer jezelf als circus-act bij 't lokale circus.
Met een beetje geluk raak je ooit bij 't Cirque du Soleil
.
Of zoek een rijke vriendin. Die je hobby's en cursussen wil bekostigen.
Met een beetje geluk raak je ooit bij 't Cirque du Soleil
Of zoek een rijke vriendin. Die je hobby's en cursussen wil bekostigen.
vrijdag 23 maart 2018 om 23:11
Dat is niet relevant.Koffielepel schreef: ↑23-03-2018 23:08Waar wil je les in gaan geven dan? Voor jou natuurlijk 10 frisse, fruitige CALO'ers