Vergoeding cursus
vrijdag 23 maart 2018 om 22:10
Ik zit in de bijstand en volg momenteel een cursus tot sportleraar omdat ik graag ander werk wil gaan doen. Is het mogelijk om de cursuskosten te laten vergoeden door bijzondere bijstand of een andere soort regeling? Ik moet best veel tijd besteden aan mijn opleiding en bijwerken heeft weinig zin omdat deze inkomsten alleen maar gekort zullen worden op mijn uitkering. Ik kom nu maandelijks geld tekort en als ik zo doorga, ga ik schulden opbouwen. Graag wat tips.
anoniem_354529 wijzigde dit bericht op 23-03-2018 22:16
1.08% gewijzigd
vrijdag 23 maart 2018 om 23:11
Zij weten dat ik cursus volg maar hebben nog niks erover gezegd.minnimouse schreef: ↑23-03-2018 23:10En wat zegt de uitkerende instantie ervan dat jij die cursus volgt?
vrijdag 23 maart 2018 om 23:13
Ik heb maar 24 uur beschikbaar om te werken, soms minder. 24 uur per week op minimumloon kom ik lager uit dan een uitkering.
vrijdag 23 maart 2018 om 23:15
vrijdag 23 maart 2018 om 23:17
vrijdag 23 maart 2018 om 23:17
Een vak moeten leren? Daar ben ik nu mee bezig. Ik ben HBO afgestudeerd.Koffielepel schreef: ↑23-03-2018 23:15Dan had je een vak moeten leren en je inkomsten worden dan aangevuld. Je creëert nu alleen maar een gat op je cv.
vrijdag 23 maart 2018 om 23:19
Ik werk niet meer dan 40 uur per week. Ik moet ook een leven hebben.Tornacense schreef: ↑23-03-2018 23:17Die cursus omvat écht 88 uur per week?
16 uur per dag (8 uur slaap) x 7 dagen per week = 112 uur
- 24 uur dat je zogezegd maar kan werken
vrijdag 23 maart 2018 om 23:20
Wat heeft wat jij verdient ermee te maken?Koffielepel schreef: ↑23-03-2018 23:19Dat zegt toch helemaal niks. Jij zit werkloos thuis met een kans op minimumloon, ik verdien bovenmodaal.
vrijdag 23 maart 2018 om 23:22
Dit gesprek loopt nu buiten de kernvraag. Het gaat er meer om valt mijn cursuskosten te vergoeden? Ik wil uiteindelijk werk doen wat 100% bij mij past. In Juni ben ik namelijk klaar.Tornacense schreef: ↑23-03-2018 23:21Fijn. Dan kan je dus 40 uur aan 't werk.
Een cursusje is namelijk geen werk.
anoniem_354529 wijzigde dit bericht op 23-03-2018 23:24
26.45% gewijzigd
vrijdag 23 maart 2018 om 23:24
Waarom dan een cursus tot trainer doen? Ga met je diploma aan de slag. Of doe cursussen in dezelfde richting om jezelf aantrekkelijker te maken voor werkgevers. Je gaat toch niet op mbo niveau 1/2 werken als je een hbo-briefje hebt liggen..
Lach hard, duik diep, kom terug..
vrijdag 23 maart 2018 om 23:24
Jij vraagt achter "bijzondere bijstand" terwijl je dus duidelijk gewoon kan werken.
Die bijstand ga je dus niet krijgen.
Volgende keer beter nadenken over financiën voor je je zomaar in een onbetaalbaar avontuur stort.
Eerst sparen, dan pas allerlei cursussen beginnen.
vrijdag 23 maart 2018 om 23:25
Het is geen avontuur. Het gaat om serieus omscholing om werk te doen wat meer bij mij past oftwel waar ik blij van word. Ik heb hiervoor gespaard. Toen ik begon met die cursus stond mijn saldo op 9.000 Euro.Tornacense schreef: ↑23-03-2018 23:24Jij vraagt achter "bijzondere bijstand" terwijl je dus duidelijk gewoon kan werken.
Die bijstand ga je dus niet krijgen.
Volgende keer beter nadenken over financiën voor je je zomaar in een onbetaalbaar avontuur stort.
anoniem_354529 wijzigde dit bericht op 23-03-2018 23:26
9.43% gewijzigd
vrijdag 23 maart 2018 om 23:26
vrijdag 23 maart 2018 om 23:27
1. Training geven is geen vak of je moet er toevallig erg goed in zijn. Waar ik niet vanuit ga overigens.
2. Jij begint over je HBO papiertje. Die heb ik ook, mooie startkwalificatie maar als je uitzicht hebt op een minimumloon heb je iets verkeerd gedaan in je loopbaan.
3. Dat ik als starter bovenmodaal verdien toont aan dat ik mijn papieren wel weet te gebruiken.
4. Je inkomen wordt aangevuld als jij maar 24 wilt werken (vraag me af of ze daar überhaupt mee akkoord gaan). Ik ken studenten die naast hun ft studie nog meer werken.
vrijdag 23 maart 2018 om 23:27
vrijdag 23 maart 2018 om 23:30
En die certificering haal je maar in je vrije tijd - 's avonds of in 't weekend - als je dat zo belangrijk vind.
Nederland heeft al meegesponsord aan je HBO-diploma.
Wat dus duidelijk weggesmeten geld was, want je doet er niets mee.
Niet nog een keer dus ...
vrijdag 23 maart 2018 om 23:31
Dan heb je dus duidelijk niet lang genoeg gerekend vooraf om te kijken of je de boel wel zou trekken met bijstand + spaargeld.
Pech gehad ... Volgende keer beter budgetteren.
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 23-03-2018 23:31
1.10% gewijzigd
vrijdag 23 maart 2018 om 23:31
Ik zou zulke commentaar niet geven. Je weet niks over mijn arbeidsverleden en die moet ik hier ook niet kwijt.Tornacense schreef: ↑23-03-2018 23:30En die certificering haal je maar in je vrije tijd - 's avonds of in 't weekend - als je dat zo belangrijk vind.
Nederland heeft al meegesponsord aan je HBO-diploma.
Wat dus duidelijk weggesmeten geld was, want je doet er niets mee.
Niet nog een keer dus ...