Werk & Studie alle pijlers

Vergoeding cursus

23-03-2018 22:10 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in de bijstand en volg momenteel een cursus tot sportleraar omdat ik graag ander werk wil gaan doen. Is het mogelijk om de cursuskosten te laten vergoeden door bijzondere bijstand of een andere soort regeling? Ik moet best veel tijd besteden aan mijn opleiding en bijwerken heeft weinig zin omdat deze inkomsten alleen maar gekort zullen worden op mijn uitkering. Ik kom nu maandelijks geld tekort en als ik zo doorga, ga ik schulden opbouwen. Graag wat tips.
anoniem_354529 wijzigde dit bericht op 23-03-2018 22:16
1.08% gewijzigd
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
LAAT MAAR
chocolol wijzigde dit bericht op 24-03-2018 01:09
99.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
23-03-2018 23:31
Als je nou eerst eens zorgt voor voldoende inkomen, ga dan een cursus volgen of beter nog, een opleiding.
Je zegt dat je HBO gedaan hebt, zoek dan een baan in de richting van je studie.

En hoezo denk je een cursus te kunnen doen op kosten van de belastingbetaler?
Hoeveel belasting die jij denkt dat ik heb betaald toen ik ook bovenmodaal verdiende? En wat dacht je van de belasting die ik betaalde toen ik eigen bedrijf had? What goes around should come around too.
Heb je die 200.000 euro voor dat fin-techbedrijf dat je vorige maand wou opstarten nu al gevonden?

Vorige maand in de fin-tech, deze maand een sport-opleiding ...

Volgende maand wil je een trip naar de maan ondernemen?
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
23-03-2018 23:35
Heb je die 200.000 euro voor dat fin-techbedrijf dat je vorige maand wou opstarten nu al gevonden?

Vorige maand in de fin-tech, deze maand een sport-opleiding ...

Volgende maand wil je een trip naar de maan ondernemen?
Na het maken van mijn businessplan en deze indienen naar verschillende financierders kwam ik achter dat geen een financier 100% risico wil dragen. Geen eigen inbreng = geen lening.
Alle reacties Link kopieren
marcusday schreef:
23-03-2018 23:36
Na het maken van mijn businessplan en deze indienen naar verschillende financierders kwam ik achter dat geen een financier 100% risico wil dragen. Geen eigen inbreng = geen lening.
En dan vind je het gek dat wij als viva-forum ook niet in jou zouden willen investeren?
Alle reacties Link kopieren
Koffielepel schreef:
23-03-2018 23:41
En dan vind je het gek dat wij als viva-forum ook niet in jou zouden willen investeren?
Daar is ook nooit om gevraagd. Vind jij je opmerkingen zelf ook altijd zo slim?
Je hebt antwoord op je vraag.
Nee er is geen instantie die He studie betaalt. Anders had ik dat als student ook wel gewild.

Voor de rest succes met het vinden van je geluk.
Alle reacties Link kopieren
marcusday schreef:
23-03-2018 23:42
Daar is ook nooit om gevraagd. Vind jij je opmerkingen zelf ook altijd zo slim?
Nee, valt eigenlijk wel mee. Je vraagt of er bijzondere bijstand voor je cursusje is (van negenduizend fucking euro), dan vraag je indirect of de Nederlandse bevolking dat wil sponsoren.
Misschien nog 1 tip. De tijd die jij besteed aan VIVA Forum Kun je ook 28 uur per week gaan werken... ;-)
Koffielepel schreef:
23-03-2018 23:47
Nee, valt eigenlijk wel mee. Je vraagt of er bijzondere bijstand voor je cursusje is (van negenduizend fucking euro), dan vraag je indirect of de Nederlandse bevolking dat wil sponsoren.
Nee hij vraagt gewoon of er een cursus voor hem word gesponsord. Daarop kunnen wij antwoorden nee. Hij had een spaarrekening waarop 9000 euro stond, en dat begint nu op te raken (<-- vandaar de vraag of hij zijn cursus op de staat kan verhalen)

Waarop nogmaals het antwoord nee is.
Alle reacties Link kopieren
Koffielepel schreef:
23-03-2018 23:47
Nee, valt eigenlijk wel mee. Je vraagt of er bijzondere bijstand voor je cursusje is (van negenduizend fucking euro), dan vraag je indirect of de Nederlandse bevolking dat wil sponsoren.
Het kost geen 9.000 Euro. Leer eens lezen.
Minder VIVA --> meer werken = geen schulden :)
En misschien is een cursus Nederlands nog niet zo verkeerd
Tussen alle zure reacties door:
Heb je al gekeken naar leven lang leren krediet?
https://duo.nl/particulier/levenlanglerenkrediet.jsp#
Alle reacties Link kopieren
marcusday schreef:
23-03-2018 23:22
Dit gesprek loopt nu buiten de kernvraag. Het gaat er meer om valt mijn cursuskosten te vergoeden? Ik wil uiteindelijk werk doen wat 100% bij mij past. In Juni ben ik namelijk klaar.
Weet je zeker dat trainingen geven bij je past? Zoals je op het forum reageert ben ik erg benieuwd naar je doelgroep.

Eigen bedrijf en (goede?) baan gehad, en dat is het allemaal niet geworden.

Vorige maand eigen bedrijf, toen kreeg je ook niemand mee.

En nu maar sporttrainer. En aan wie denk jij les te gaan geven? Loondienst? Zzp-er? Ze gaan je dan zo aannemen? Geen verdere investering nodig?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Fragolisa schreef:
24-03-2018 00:19
Tussen alle zure reacties door:
Heb je al gekeken naar leven lang leren krediet?
https://duo.nl/particulier/levenlanglerenkrediet.jsp#
Is een lening (krediet)... geen terugbetaling/sponsoring...
hij vraagt om gesponsord te worden...
Alle reacties Link kopieren
TO zoekt niet naar serieuze reacties, komt hier alleen om te rellen.
Alle reacties Link kopieren
marcusday schreef:
23-03-2018 23:13
Ik heb maar 24 uur beschikbaar om te werken, soms minder. 24 uur per week op minimumloon kom ik lager uit dan een uitkering.
Tuurlijk.
Reljanus.
Je kan bij €9000 op je rekening helemaal geen bijstand krijgen.
Alle reacties Link kopieren
En je verwacht wel een goede boterham te gaan verdienen na je certificaat als trainer te hebben gekregen?
Want je moet je cursus ook nog terug gaan betalen.

Als dat maar goed komt..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Zolang je goedkeuring hebt om deze cursus te doen, behoud je je bijstandsuitkering en ben je niet verplicht te solliciteren toch?

Heb je goedkeuring van je gemeente? Dat doen ze over het algemeen alleen als de cursus of opleiding je klaarstoomt voor een beroep dat veelgevraagd wordt.
Alle reacties Link kopieren
opleidingskosten voor een (toekomstig) beroep zijn deels aftrekbaar voor de belasting.
Niet geschoten is altijd mis
Marcus' heb je kinderen?
Anders heb je met 9000 eigen vermogen helemaal geen recht op bijstand...
Rel nicht.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
23-03-2018 23:35
Volgende maand wil je een trip naar de maan ondernemen?
Breng hem nou niet op ideeën. Straks wil hij hier ook een cursus voor gaan volgen. Gesponsord uiteraard.

En wat iedereen zegt: met €9000 kom je niet eens in aanmerking voor een bijstand. En je volgde de cursus tot trainer al, terwijl je een maand terug een eigen bedrijf wilde starten? Vind het een steeds meer een ongeloofwaardig verhaaltje worden.

Ps. 24 uur werken kan gewoon, hè. Je krijgt dan aanvullende bijstand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven