Nieuwe vriend

26-03-2018 14:49 67 berichten
Hallo, ik lees normaal mee op dit forum maar nu zit ik met onderstaande situatie en ik kan wel tips gebruiken.

Ik heb sinds kort een nieuwe vriend, ik vind hem helemaal geweldig.
Hij is niet het type waar ik normaal op val, hij is wat ruiger/alternatiever dan de mannen waar ik normaal op val.
Langer haar, vintage verhemden, dr martens, tattoos, speelt in een band etc. Een beetje zon festivaltype zegmaar. Ik vind dat superleuk trouwens, hij is heel makkelijk in omgang en vriendelijk tegen iedereen. Ik zie veel dingen die ik bij eerdere vriendjes niet had.

Nu mijn probleem, ik kom uit een omgeving waarbij dat niet de norm is. Merkkleding, altijd zo net mogelijk gekleed etc. (mijn nieuwe vriend noemt ze 'tutjes'). Hij zegt hier trouwens geen probleem mee te hebben, 'ieder zn meug' zegt hij dan. Ik schaam me niet voor hem ofzo, maar ik kreeg in het begin wel nogal wat verbaasde reacties van vriendinnen. (Echt? Zo'n type? Wat vinden je ouders daarvan? Ik zou zelf nooit zon type daten.) dat soort opmerkingen. Nu dacht ik, als ze zien hoe hij is draaien ze wel bij. Dat is ook gebeurd tot op zekere hoogte, maar ze blijven het vreemd vinden.

Laatst maakte ze een opmerking tegen mn vriend over salaris, dat hij 'niet goed voor mij zou kunnen zorgen'.
Ik zou 'een hogere levensstandaard hebben'.
Hij heeft trouwens een prima baan, volgens mij gewoomln modaal inkomen, leuk appartement enz. Ik baalde vreselijk van mn vriendinnen en schaamde me ook.

Mijn vriend wuift het trouwens allemaal weg, haalt zn schouders op en trekt zich er niks van aan. 'Als ik me daar wat van aantrek is het einde zoek', zegt hij dan. Heeft hij ook gelijk in, maar ik weet niet wat ik hiermee aanmoet. Ik ken mn vriendinnen bijna mn hele leven en het valt me vies van ze tegen dat ze zich niet over hun eerste indruk kunnen zetten (waar dus niks van klopt).

Ik heb het er verder niet uitgebreid met hem over gehad, maar ik zit hier wel erg mee...
Anoniem3103 schreef:
26-03-2018 15:21
Wow, zoveel reacties al, dank jullie wel. Ik weet ergens wel dat jullie gelijk hebben...maar het is allemaal niet zo makkelijk. Ik ken mn vriendinnen al mn hele leven en er zijn ook periodes geweest dat ik veel aan ze heb gehad, ik zie ze ook meerdere keren per week en heb verder niet veel vrienden. In een keer stoppen met contact zou ik denk ik niet kunnen. De vrienden van mn vriend zijn trouwens superaardig en vragen me ook al mee met uitgaan enzo, maar ik voel me er niet zo lekker bij dat zo snel te doen omdat ik me niet wil opdringen.
Jouw vriendinnen kennen jou dus duidelijk niet en jij hebt nu niks aan ze.Punt.

Wellicht verkapte jaloezie? Er zijn maar weinig mensen in staat om nét zo blij te zijn voor jezelf als dat jij bent.
Ana_Isabel2 schreef:
26-03-2018 16:11
1. Het is maar kleding. Dat kan uit. ( Hoeft natuurlijk niet. Alleen bij speciale gelegenheden * wink wink. *

2. Gaan al die snobs later voor jou zorgen? Vast niet. En ik neem aan dat jij ook prima voor jezelf kunt zorgen.

Hij is lief, leuk, gezellig en nuchter. Dat zou ik niet zomaar opgeven vanwege zijn kledingkeuze.
Ik heb totaal geen probleem met zijn kledingkeuze, staat hem juist heel goed. Hij zou er raar uitzien in andere kleding denk ik.

Ik woon op mezelf en ben financieel onafhankelijk. Ik was ook zeker niet van plan het af te kappen door de mening van vriendinnen, maar ik weet gewoon even niet wat ik ermee aan moet.
Dat jij jezelf goed voelt bij hem is het allerbelangrijkste. Niet wat een ander ervan vindt.

Bepaal voor jezelf, in alle eerlijkheid, of je je goed voelt als je bv met hem over straat wandelt. Ben je trots om met hem gezien te worden en naast hem te lopen, of ben je eerder beschaamd omdat hij een ander type is dan jijzelf.
Als je hierbij een neiging voelt om hem te veranderen of te restylen, dan is dit volgens mij niet de juiste man voor jou. Hoe perfect hij verder ook is.

Overigens als je 100% zeker was van je stuk, zou je volgens mij dit topic niet hebben geopend.
Ja herkenbaar. Niet dat ik een vriend heb die niet door mijn vriendinnen wordt geaccepteerd.

Maar wel dat ik vrienden heb wiens mening/opvatting op bepaalde gebieden mij best wel tegen de borst stuiten. Nieuwe vrienden vind je ook niet 1,2,3 en het is verder wel gezellig en leuk. Dus om dan op hoge poten die vriendschappen te dumpen is ook weer zo wat.

Je moet voor jezelf een balans vinden in weerwoord bieden en je eigen waarden en normen communiceren en langzaam aan wat afstand nemen als het niet voldoende bijtrekt.
Als ze zo kortzichtig blijven gaat zich dat uiteindelijk wel wreken dus het kan geen kwaad om links of rechts ook al wat te investeren in nieuwe contacten.

Veel vriendschappen gaan ook geen heel leven maar slechts een levensfase mee, en dat is helemaal niet erg.
Anoniem3103 schreef:
26-03-2018 16:17
maar ik weet gewoon even niet wat ik ermee aan moet.
Wat dacht je van he-le-maal niks?

Je maakt de mening van jouw vriendinnen veel te belangrijk. Je weet niet wat je ermee moet, want je weet niet hoe je je tov hen moet " verdedigen". Ze snappen het toch nooit. En dat zou verder niks uit moeten maken. Hoe harder jij verdedigt, hoe meer tegengas je zult krijgen.
Anoniem3103 schreef:
maar ik weet gewoon even niet wat ik ermee aan moet.
Met wat precies, op welk moment?
Alle reacties Link kopieren
Helaas denken veel mensen dat ze van alles zomaar kunnen roepen, zonder rekening te houden met de gevoelens van iemand.

Heb je dit al met je vriendinnen besproken? Als in “lieve vriendinnen, jullie opmerkingen over mijn vriend kwetsen mij. Ik ben gelukkig met hem en ik wil graag dat jullie stoppen met deze opmerkingen”?
Kennelijk is je vriend heel anders dan jij.

Hoe ervaar je dat zelf? Voel je je thuis tussen het publiek wat naar zijn optreden staat te kijken? In zijn sociale omgeving?

Zo ja, is er niets aan de hand. Zo nee, dan is het wachten tot je roze bril afgaat en hadden je vriendinnen gelijk.
Ik denk eerder dat je er wél mee zit To. Als dit je vriendinnen zijn, lijkt het mij dat je zelf ook zo bent (geweest). En ik denk dat dat het je tóch wat dwars zit dat hij er anders uit ziet dan jij en je vriendinnen gewend zijn.

Anders zou je er schijt aan hebben namelijk, wat zij van hem vinden. Want dan zou je zoiets hebben van 'als je hem leert kennen praat je wel anders'.
Anoniem3103 schreef:
Ik was ook zeker niet van plan het af te kappen door de mening van vriendinnen, maar ik weet gewoon even niet wat ik ermee aan moet.
Niks moet je er mee. Er komt een moment dat de mening van anderen er niet meer zoveel toe doet. Hoort bij volwassen worden.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Een mooi leerproces om autonomer te worden.
Wat een tutjes ja. Als ik jou was, zou ik een paar docs kopen, lekkah relluh in ut Gooi.
Zowel je vriend als je vriendinnen kunnen hier niks mee. Je vriend is goed zoals hij is, en hoe teleurstellend je vriendinnen hun mening ook is, ze mogen die mening hebben.

Vraag is, waar komt jou irritatie vandaan? Ben je bang om later inderdaad die levensstandaard niet in je eentje te kunnen volhouden? Denk je stiekem dit ook over je vriend? Iets heeft je geprikkeld, dat signaal zou ik toch serieus nemen.
Ik ben de vrouwlijke versie van jouw vriend(alternatieve stijl, docs en tattoo's /piercings) en dit wespennest komt mij maar al te bekend voor.
Mijn ex zijn vrienden/vriendinnen vertoonde ongeveer hetzelfde gedrag(richting en over mij).

Ik kan je vertellen dat het schouder ophalen op een gegeven moment zwaar vermoeiend gaat worden, continue niet goed genoeg/vreemd/raar bevonden worden vindt niemand leuk.

Je zegt dat je blij ben met je vriend, dat hij een leukerd is, geweldig en zeer gezellig en vriendelijk(tegen iedereen).
Het klinkt als een fijne relatie, laat andermans vooroordelen dat niet om zeep helpen.

Je hoeft niet constant voor hem op te komen, dat kan hij natuurlijk zelf ook, maar af en toe een 'als je niks leuks te zeggen hebt zeg dan niks ' kost natuurlijk niks.

Ik persoonlijk trok het na een aantal jaren niet meer en heb de relatie verbroken, ik ben niet iemands verbale boksbal.
Mijn ex kwam nooit voor mij op, dus klaar als een klontje, beste beslissing ooit.

Mochten ze weer een opmerking plaatsen die niet tof is gooi je er gewoon een 'maar neuken dat ie kan!' uit je knapzak.
;-D
Summerdance schreef:
26-03-2018 15:01
Wow ik geloof dat ik zo veel oppervlakkigheid binnen mijn vriendenkring echt heel slecht zou trekken
Dit dus. Wees blij dat je deze man hebt gevonden. Stel je voor dat je in dat oppervlakkige, lege, materialistische bubbeltje blijft zitten. Zo te lezen zou je daar ook ongelukkig van worden.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Ik zou dikke schijt aan iedereen hebben. Als ik verliefd ben, ben ik trots op mijn vriend / man. Al loopt hij in een kilt rond.
Ze kijken neer op je vriend's baan, maar verwachten dat een man voor ze zorgt.
Ze willen dus niet eens financieel onafhankelijk zijn.

Wat zijn zij dan?
Aaah, ik heb ineens helemaal zin in de film "Grease" :flirting:

Wat kan jou de mening van een ander schelen? Hij maakt je happy, toch?
Go for it girl!
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Bedankt voor de lieve reacties allemaal, ik kan er wat mee.
Ik laat het even voor wat het is, ga het er verder niet uitgebreid over hebben met mijnn vriendinnen en mijn vriend. Mijn vriendinnen gaan het toch niet snappen denk ik en mijn vriend kan er inderdaad niks mee. Als ze zulke opmerkingen maken laat ik wel merken dat ik er niet van gediend ben, maar daar laat ik het dan bij. Vrijdag ga ik met hem en zijn vrienden in Nijmegen stappen :yes:
anoniem_644af0626bab9 wijzigde dit bericht op 27-03-2018 09:23
Reden: Spelfout
1.11% gewijzigd
littleme2 schreef:
26-03-2018 19:40

Mochten ze weer een opmerking plaatsen die niet tof is gooi je er gewoon een 'maar neuken dat ie kan!' uit je knapzak.
;-D
Hahaha goeie, is ook zo trouwens :biggrin:
Goed zo anoniem!! Jouw leven, jouw keuzes!

Vriend van mij schreef ooit het volgende:

Boeddhisten vinden die niet-veroordelende een groot goed. Afhankelijke mensen (vrouwen) vinden het laf. Die willen statements waar zij zich aan kunnen vasthouden. Dan ligt de verantwoordelijkheid bij de ander. Hoeven ze zelf niet vast te pakken maar gaan ze ook niet loslaten.
Maar ja, die hebben de ander nodig daar waar jij op eigen benen staat.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Dat zij dat vinden is nog tot daaraan toe. Dat ze dat tegen jou zeggen vind ik al minder - wat moet jij met hun mening, jij hebt een relatie met die man, zij niet, en je bent prima in staat om voor jezelf te denken. Dat ze opmerkingen tegen hem maken vind ik ronduit belachelijk. Ik zou zeker zeggen dat ze hun opmerkingen bij zich moeten houden. Als je tegen de nieuwe partner van je vriendin zegt dat hij niet goed voor haar kan zorgen omdat zij een hogere levensstandaard heeft ben je in mijn ogen een schaamteloze stookster, een snob met oogkleppen op of een beetje van allebei.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
27-03-2018 09:53
Dat zij dat vinden is nog tot daaraan toe. Dat ze dat tegen jou zeggen vind ik al minder - wat moet jij met hun mening, jij hebt een relatie met die man, zij niet, en je bent prima in staat om voor jezelf te denken. Dat ze opmerkingen tegen hem maken vind ik ronduit belachelijk. Ik zou zeker zeggen dat ze hun opmerkingen bij zich moeten houden. Als je tegen de nieuwe partner van je vriendin zegt dat hij niet goed voor haar kan zorgen omdat zij een hogere levensstandaard heeft ben je in mijn ogen een schaamteloze stookster, een snob met oogkleppen op of een beetje van allebei.
En ook vreselijk ouderwets en conservatief. Ik heb geen man nodig om mijn levensstandaard te onderhouden. Overigens net zo min als dat mijn man mij daarvoor nodig heeft.
Kastanjez schreef:
27-03-2018 13:32
En ook vreselijk ouderwets en conservatief. Ik heb geen man nodig om mijn levensstandaard te onderhouden. Overigens net zo min als dat mijn man mij daarvoor nodig heeft.
Echt he! Ik krijg een beetje Stepford Wives gevoel. Alsof het meiden zijn die een vent zoeken die voor ze kan zorgen. Onder welke steen leven ze.

TO ga je er nog iets mee doen?
Vanda schreef:
27-03-2018 16:01
Echt he! Ik krijg een beetje Stepford Wives gevoel. Alsof het meiden zijn die een vent zoeken die voor ze kan zorgen. Onder welke steen leven ze.

TO ga je er nog iets mee doen?
Nee, denk niet dat ik veel kan doen...
Wil mijn vriendinnen ook niet kwijt, meestal hebben we het leuk maar dit is iets waar we het niet over eens gaan worden denk ik.
Ik ga lekker verder met daten, maar denk niet dat ik hem vaak hiernaartoe vraag, zal hij na de laatste keer prima vinden vermoed ik :puh:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven